مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای سبز بالی: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری بالی
مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای سبز بالی: قسمت دوم

در سفر با تور بالی، از زیبایی و تنوع طبیعت این منطقه شگفت زده خواهید شد. می‌توانید در پارک‌های بالی قدم بزنید و گیاهان و جانوران جنوب شرقی آسیا را کشف کنید. شما حیوانات و پرندگان کمیاب را در محیط‌های طبیعی خواهید دید، انرژی این مکان‌ها را احساس خواهید کرد و متوجه خواهید شد که این گونه‌ها چه تنوع بالایی در تمام نقاط جزیره دارند.

گل‌های گرمسیری درخشان و غیرمعمول در جنوب شکوفا می‌شوند. درختان مخروطی چند ساله در شمال رشد می‌کنند و درختان برگریز در شرق هستند. نه تنها میمون‌ها، خفاش‌ها و مارها را در جنگل‌ها خواهید یافت، بلکه می‌توانید به تماشای  گوزن‌ها، گربه‌های بنگالی و گونه‌های جانوری در حال انقراض نیز بنشینید. اگر شما نیز از علاقمندان به طبیعت هستید، بیایید در ادامه بخش اول، به گشت و گذار در میان برخی از مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای سبز در بالی بپردازیم.

 

پارک پروانه‌های کمنو در بالی (Kemenuh Butterfly Park Bali)

پارک پروانه‌های کمنو پس از باغ تابانان، دومین باغ پروانه‌های بالی است. این باغ در سال ۲۰۱۶ ایجاد شد و در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ گونه پروانه را در خود جای داده است. این پارک، همچنین تورهای تفریحی و همچنین آموزشی را ارائه می‌دهد تا علاقمندان را در سراسر این فضای وسیع محوطه سازی شده راهنمایی کند.

این پارک، به گرمی و افتخار پذیرای شماست تا از تماشای زیباترین و خوش رنگ‌ترین پروانه‌ها در منظره‌ای شگفت‌انگیز و مملو از شکوفه‌های استوایی لذت ببرید. شما می‌توانید این حشرات رویایی را در حال غذاخوردن و یا پرواز مشاهده کنید و زمانی که روی گلی زیبا می‌نشینند، از آنها عکس بگیرید. این پارک بعنوان زیستگاه پروانه‌های بالغ (ایماگو) طراحی شده و شکوفه‌های زیبای گرمسیری، نقش غذای این پروانه‌ها را دارند.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

پس زمینه پارک، تصاویری از شالیزار دیدنی برنج و محیط گرمسیری فوق‌العاده را شامل می‌شود. از طرفی آبشار و حوض پر از ماهی، زیبایی این فضا را تکمیل می‌کنند.

در مسیر خروج نیز، می‌توانید از یک اتاق شفیره یا کریسالیس دیدن کنید و ناظر صدها شفیره باشید که در این محیط آویزان شده‌اند. اگر واقعا خوش شانس بوده و به موقع رسیده باشید، می‌توانید ببینید پروانه‌های بالغ چگونه از پیله‌شان بیرون می‌آیند. علاوه بر این، رها کردن و پرواز دادن این پروانه‌های بالغ از داخل اتاق به فضای پارک، تجربه‌ای فراموش نشدنی از ارتباط با طبیعت را برایتان به ارمغان می‌آورد.

گفتنی است این پارک از نظر موقعیت مکانی ۱۰ دقیقه رانندگی از اوبود، ۲۵ دقیقه از سانور، ۴۵ دقیقه از کوتا و ۱ ساعت از بندر هوایی بین‌المللی Ngurah Rai و مناطق نوسا دوآ بالی فاصله دارد.

 

ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۰۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان کودکان ۵۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Jalan Raya Kemenuh, Sukawati, Gianyar, Bali, Indonesia

 

پارک ماجراجویی تری تاپ در بالی (Treetop Adventure Park)

این پارک ماجراجویی در محیط روباز و در میان فضای سرسبز Bedugul، محیطی به شدت سرگرم کننده را برای گروه دوستان و خانواده‌ها در اندونزی رقم می‌زند.

در اینجا ۷ مسیر و مدار ماجراجویی از یک درخت به درخت دیگر، با ارتفاع بین ۲-۲۰ متر و همچنین ۷۲ چالش و مانع برای همه سطوح و سنین درنظر گرفته شده‌اند از جمله: پل‌های معلق، شبکه‌های عنکبوتی، پرش ‌های تارزان، روباه پرنده، تاب‌های پرنده، و بسیاری چالش‌های سرگرم کننده دیگر.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

تمام سکوهای مسیرها، از یک سیستم فشرده سازی نوآورانه استفاده می‌کنند. این سیستم به محافظت از درختان در برابر هر گونه آسیب و نگه داشتن سوها سر جایشان و همچنین برای جلوگیری از برش درختان توسط کابل‌ها و به حداقل رساندن تخریب تنه درخت کمک می‌کند.

در تمام مدارها، شما به یک پشتیبان متصل خواهید ماند. راهنماهای گشت نیز در امتداد مسیر قرار خواهند گرفت و آماده کمک در صورت نیاز هستند.

قبل از شروع فعالیت در مدارها، هر بازدیدکننده باید دستورالعمل‌های ایمنی توسط راهنمای گشت را یاد بگیرد. راهنماها نحوه عملکرد مدار و نحوه استفاده از تجهیزات را توضیح داده و تمام دستورالعمل‌های ایمنی را ارائه می‌دهند.

 

ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰

هزینه ورود: برای بزرگسالان ۳۵۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۲۵۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Eka Karya Botanic Garden, Bali, Indonesia

 

پناهگاه جنگلی میمون مقدس در بالی (Sacred Monkey Forest Sanctuary)

ماموریت پناهگاه جنگلی میمون مقدس (جنگل میمون اوبود بالی)، حفاظت از منطقه بر اساس فلسفه تری هیتا کارانا است. تری هیتا کارانا، یکی از فلسفه ‌های هندوئیسم بوده و از کلمه تری به معنای سه، هیتا به معنای خوشبختی و کارانا به معنای علت یا طریق گرفته شده است. بنابراین، تری هیتا کارانا ،به معنای "سه راه برای رسیدن به رفاه روحی و جسمی" است.

ماهیت دکترین تری هیتا کارانا مبتنی بر این است که چگونه انسانها موفق به حفظ یک رابطه هماهنگ در این زندگی شوند. این رابطه شامل روابط هماهنگ بین انسان و انسان، انسان و محیط اطرافش و انسان با خداوند متعال است و از این رو پناهگاه جنگلی میمون مقدس، یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی برای ایجاد آرامش و هماهنگی برای بازدیدکنندگان و ارتباط سالم آنها با طبیعت خواهد بود.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی: قسمت اول

گفتنی است جنگل میمون‌های مقدس، یکی از معروف ترین پارک‌ها در اوبود بالی است. اینجا پناهگاهی طبیعی است که محل زندگی ماکاک‌های دم دراز خاکستری معروف است. علاوه بر این میمون‌های مشهور، این پارک به‌ خوبی محافظت شده، فضای سبز باشکوهی نیز دارد که آن را به مکانی عالی برای وقت گذراندنی  یک روزه بدل می‌کند. تماشای میمون‌های بازیگوش که از درختان آویزان شده‌اند یا از موز تغذیه می‌کنند، لذتی مطلق را برای همه مخاطبان، خصوصا کودکان در تور بالی به ارمغان می‌آورد.

 

ساعت کاری: ۸:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۴۰،۰۰۰ روپیه و برای کودکان ۳۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Jalan Monkey Forest, Ubud, Bali, Indonesia

 

پارک فیل در بالی (Elephant Park)

زوجی از استرالیا، این پارک را در سال ۱۹۹۷ افتتاح کردند. آنها تصمیم گرفتند فیل‌ها را از جزیره سوماترا نجات دهند، زیرا به دلیل جنگل‌زدایی فعال، شکار غیرقانونی و درگیری با کشاورزان، این موجودات در معرض خطر انقراض قرار گرفته بودند. بنابراین در ابتدا ۹ فیل به این منطقه آورده شدند و در سالهای بعد نیز ۸ فیل به این مکان انتقال داده شدند و به همین ترتیب، سال به سال به تعداد این حیوانات افزوده شد و شمار آنها به ۳۰ مورد افزایش یافت.

شما می‌توانید زندگی روزمره بزرگ‌ترین و باهوش‌ترین حیوانات را در پارک فیل‌های بالی تماشا کنید. این پارک، در مرکز جزیره و در ۱۸ کیلومتری اوبود واقع شده است. در این پارک، فیل‌های بالغ و بچه‌هایشان را خواهید دید که در حال راه رفتن، غذا خوردن، استراحت و حمام کردن هستند. در صورت تمایل می‌توانید به یکی از این غول‌ها غذا بدهید یا هنگام حمام کردن، پشتشان را با برس بشویید.

 

۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش اول)

گفتنی است شرایط عالی برای زندگی فیل‌ها در پارک درنظر گرفته شده و آنها مورد حمایت، محبت و مراقبت قرار می‌گیرند. این پارک که توسط تپه‌ها و جنگل احاطه شده، دارای ۳.۵ هکتار چشم‌انداز گرمسیری است که فیل‌ها در آن و در یک منطقه حصارکشی نگهداری می‌شوند. اما آنها یک برنامه روزمره نیز دارند که به آنها اجازه داده می‌شود آزادانه در اطراف پرسه بزنند و از یک گودال شنی، خانه‌های سایه‌دار و حمام کردن در دریاچه لذت ببرند.

همچنین یک موزه و یک گالری، یک فروشگاه سوغات و یک رستوران در این فضای مثبت وجود دارند. اگر مایل باشید، می‌توانید یک سوغاتی زیبای بالی یا یک نقاشی که توسط یک فیل کشیده شده است را بخرید!

بعلاوه می‌توانید در این حوالی به قایقرانی و دوچرخه‌سواری بپردازید و یا اوقات هیجان‌انگیزی را به گردش با کالسکه‌های جنگلی سپری کنید. و البته اگر به دنبال ریلکس کردن هستید، بهتر است از امکانات اسپا در این مکان لذت ببرید.

 

ساعت کاری: ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۹۵،۰۰۰ روپیه، برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۲۴۰،۰۰۰ روپیه، برای کودکان ۱ تا ۴ سال ۱۲۰،۰۰۰ روپیه و برای خانواده‌ها (۲ بزرگسال + ۳ کودک) ۱،۱۵۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Jalan Elephant Safari Park, Banjar Desa Taro, Tegallalang, Taro, Tegallalang, Kabupaten Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

باغ وحش بالی (Bali Zoo)

اینجا اولین و تنها پارک جانورشناسی بالی بوده و مکانی شگفت‌انگیز است که در آن، می‌توانید رفتار بیش از ۵۰۰ حیوان کمیاب و عجیب و غریب را در یک محیط سرسبز و گرمسیری مشاهده کنید.

باغ وحش بالی؛ در نزدیکی اوبود واقع شد و بیش از ۲۰ سال قدمت دارد. در طول سال‌های گذشته، قلمروی این باغ وحش خصوصی رشد کرده وصاحبان آن، کارهای زیادی برای زیباسازی و راحتی حیوانات انجام داده‌اند. در اینجا انواع گونه‌های جانوری از جمله شیرها و تمساح‌های آفریقایی، اورانگوتان‌های کالیمانتان، خرس‌های مالایی، گوزن‌ها و ببرهای سوماترایی در معرض خطر انقراض، در محوطه‌های بزرگ زندگی می‌کنند. پرندگان و خزندگان بسیاری نیز در اینجا وجود دارد. در این فضا، می‌توانید ساعت‌ها به تماشای فیل‌هایی بنشینید که در یک استخر بزرگ در حال حمام کردن هستند.

کودکان نه تنها از ملاقات با حیوانات، بلکه از سرسره‌های آبی و سایر بازی‌های استخر نیز لذت خواهند برد. همچنین می‌توانید نمایشی از حیوانات شگفت‌انگیز را ببینید که هر روز چندین بار برگزار می‌شوند.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

 

ساعت کاری: ۹:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۲۰،۰۰۰ ،۱ و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۹۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Jl. Raya Singapadu, Singapadu, Kec. Sukawati, Kabupaten Gianyar, Bali 80582, Indonesia

 

باغ ارکیده دوتا در بالی (Duta Orchid Garden)

اگر در سفر با تور بالی به کسب آرام و فاصله گرفتن از ازدحام و شلوغی نیاز دارید، چرا در باغ ارکیده Duta و در مسیرهای پرگل و گیاه و در میان آبنماهای مفرح به قدم زدن نمی‌پردازید؟ این باغ در دنپاسار و در فاصله ۷ کیلومتری شمال ساحل سانور بالی واقع شده و در حین گشت و گذار در شمال یا شرق جزیره، می‌توانید سری هم  به این مکان زیبا بزنید و ذهن و روحتان را تازه کنید.

باغ ارکیده، چیزی بیش از یک مقصد گردشگری است و بازدیدکنندگان در اینجا اوقاتی خوش را سپری کرده و با تنوع بالایی از ارکیده‌ها و سایر گیاهان گرمسیری مواجه می‌شوند. در طول تور در این باغ ارکیده، گردشگران از مشاوره‌ها و دانش راهنمای محلی بهره‌مند شده و در مورد نحوه نگهداری از آنها می‌آموزند. بعلاوه اینجا، فضایی عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی از سفر با تور بالی را برایتان رقم می‌زند.

گفتنی است این محوطه، از طراحی جذابی برخوردار بوده و به بخش‌ها و جاذبه‌های مختلف از جمله گلخانه، آبشار، کافه‌ای کوچک، فروشگاه سوغات، منطقه کاکتوس، باغ میوه، باغ ارکیده و گل‌های استوایی تقسیم‌بندی می‌شود.

 

اقامتگاه‌هایی منحصر به فرد در بالی

 

ساعت کاری: ۸:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰

هزینه ورودی: ۱۰۰،۰۰۰ روپیه

موقعیت: Jl. Bypass Ngurah Rai No.mor 21X, Tohpati, Kec. Denpasar Tim., Kota Denpasar, Bali 80237, Indonesia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۰۷ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران