بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت اول

بالی نه تنها سرشار از مناظر بی بدیل و جاذبه‌های توریستی منحصر به فرد است، بلکه به لحاظ فرهنگ غذایی بسیار غنی بوده و خوراکی‌های خوشمزه ای را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. در واقع سفر به بالی، بدون صرف وقت برای شکار آشپزی کامل نمی‌شود. مقاله معرفی بهترین رستوران‌های بالی، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

این خطه، جایی است که به معنای واقعی کلمه، می‌توانید کل روز را با امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های مختلف سپری کنید. این گزینه‌ها، شامل دسرهای رنگارنگ و متنوع نیز می‌شود. بنابراین چه به دنبال یک دسر فانتزی و قابل نمایش در اینستاگرام بوده و چه به طعم‌های سنتی و اصیل بالی علاقمند باشید، همیشه مکانی مناسب را در تور بالی خواهید یافت که خوراکی‌هایی جذاب و متناسب با سلیقه و ذائقه‌تان ارائه می‌دهند.

 

داف دارلینگز در بالی (Dough Darlings)

شیرین، لعاب دار، بدون گلوتن یا نمکی...

در اینجا می‌توانید هر دوناتی را که دوست دارید سفارش دهید که البته به زیباترین شکل تزئین شده‌اند.

وقتی به غذا در بالی فکر می‌کنید، بدون شک تصویر بشقاب‌های میوه تازه، کاسه‌های رنگارنگ و اسموتی‌های سالم به ذهنتان خطور می‌کند. اما بیایید کمی صادق باشیم، هیچ چیز جای دونات‌های ترد، نرم، جویدنی و خوش طعم را  نمی‌گیرد. و این یکی از دلایلی است که توصیه می‌کنیم حتما سری به دسرکافه  Dough Darlings بزنید.

این کافه در سال ۲۰۱۵، بعنوان یک فروشگاه دونات خانگی در سمینیاک و جیمباران شروع به کار کرد. اما اکنون، این کافه در کانگو شعبه‌ای دارد و با ظاهری کاملا جدید و منویی غنی‌تر از گذشته، به استقبال علاقمندان می‌آید. این کافه ۳ طبقه، دارای یک سالن سرپوشیده روی پشت بام است. می‌توانید در طبقه‌های اول و دوم خوراکی‌های لذیذ میل کنید و یا برای تماشای مناظر اطراف، استراحت و برخورداری از یک فضای خانگی و پاتوق دوستانه به پشت بام بروید.

گفتنی است این کافه، خوراکی‌هایی سرو می‌کند که از بهترین و سالم‌ترین مواد اولیه تازه و به صورت روزانه تهیه می‌شوند و به شدت لذیذند. این هم در میان مردمان محلی و هم گردشگران تور بالی بسیار محبوبیت دارند.

جالب است بدانید بیش از ۲۵ نوع مختلف دونات در منو به چشم می‌خورند و همچنین می‌توانید کیک‌های دونات اینستاگرامی را برای جشن تولد یا مناسبت‌های خاص سفارش دهید. البته این همه ماجرا نیست، زیرا برخی از غذاهای پرطرفدار استرالیایی را نیز در این کافه خواهید یافت. خصوصا موزارلای خوشمزه، کالی، بیکن و چیزبرگر تاثیر عمیقی روی شما خواهند گذاشت. در کنار دونات، می‌توانید از طعم بی نظیر سایر دسرها و نوشیدنی‌ها از جمله چیزکیک‌ها، بریوچ‌ها، قهوه سرد عالی و چای تایلندی نیز برخوردار شوید.

فضای داخلی نیز بسیار شیک بوده و از حال و هویی هنری بهره برده است. آجر قرمز، چوب محلی، سقف‌های هنری ویژه و گلها و گیاهان طبیعی، ترکیبی جذاب را در حین خورد و خوراک در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند.

 

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های استخردار بالی

آدرس: Jl. Petitenget no. 22 Badung, Seminyak 80361 Indonesia

 

روم 4 دسر در بالی (Room 4 Dessert)

اگر در حوالی موزه هنر نکا که یکی از بهترین موزه‌های بالی است، مشغول گشت و گذار بودید، برای شکم گردی از این دسرکافه غافل نشوید. مالک نیویورکی این کافه، مکانی درجه یک و آرامش بخش برای استراحت، نوشیدن و امتحان کردن غذاها و دسرهای خوشمزه و باکیفیت تدارک دیده است. در منوی غذاها اسامی همچون تاپاس، دنده و کائوسا به چشم می‌خورند که به خوبی پخته شده‌اند و از طعم و عطری بی نظیر برخوردارند.

دسرها نیز که از مواد محلی تازه تهیه شده‌اند و شامل گزینه‌های بالیایی و غربی هستند، هوش از سرتان خواهند برد. خصوصا  Black Sticky Pudding Passion You که از رامبوتان، میوه شور و دانه‌های چیا تهیه می‌شود. همچنین Sugar Refinery ۲.۰ که دارای شکر قهوه‌ای، آب منگوستین و لوبیای بالی است، طرفداران بسیاری دارد.

منو همچنین تمام هوس شما را برای صرف شیرینی پوشش می‌دهد و کرم بروله کارامل شکلاتی، پتی فور و وافل‌های خوشمزه، لذت این شکم گردی را به نهایت می‌رسانند. و البته این خورد و خوراک را می‌توانید با یک قهوه، یا چای عالی کامل کنید. گفتنی است شب هنگام، موسیقی زنده در اینجا اجرا می‌شود که ساعاتی مفرح را در کنار خدمات دلپذیر و قیمت‌های مناسب، برای مشتریان رقم می‌زند.

 

۷ کافه بی‌نظیر بالی برای تماشای غروب خورشید

آدرس: Jl. Raya Sanggingan, Kedewatan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

یامونا پاستری در بالی (Yamuna Pastry)

مالک این کافه با الهام از رویاهای دوران کودکی‌اش، تصمیم گرفت اشتیاق خود را نسبت به دسرها  به واقعیت بدل کند. در نتیجه، این کافه بیکری را در سال ۲۰۱۷ افتتاح کرد. گفتنی است این کافه کوچک و دنج، یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان محلی خصوصا جوانان برای خوردن دسر به شمار می‌آید. در اینجا، وعده‌های غذایی سنگین پیدا نمی‌کنید. در عوض، ردیف‌هایی از کیک‌ها و دسرهای شیرین به چشم می‌خورند که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست.

دسرهای باشکوه او با پشتوانه تجربه و یادگیری از بهترین سرآشپزهای شیرینی جهان، با بهترین محصولات محلی تهیه می‌شوند و از این رهگذر، طعم‌های سنتی با تکنیک‌های مدرن ارتقا داده می‌شوند. در این میان یکی از پرفروش‌ترین‌ دسرها، Es Teler افسانه‌ای است. این دسر یخی مورد علاقه مردمان بومی، یک کیک خوشمزه است که با ژله نارگیل، جک فروت و پاندان، حال و هوای استوایی اندونزی را به خوبی نشان می‌دهد.

آدرس: Jl. Raya Gadon, Kerobokan, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

ژلاتو گاستو در بالی (Gusto Gelato)

اینجا بستنی‌های خانگی متنوعی سرو می‌کند و در منو با لیستی طولانی از طعم‌های تازه، خوشمزه و منحصر به فرد مواجه خواهید شد. مالک این دسر کافه، عاشق امتحان کردن طعم‌های جدید و خلاقانه است و بستنی‌هایی با مزه دارچین، آووکادو، سورسوپ، دراگون، تاماریلو، کمانگی، اسپیرولینا و موارد دیگر را سرو می‌کند. گفتنی است ۷۰ درصد محصولات این کافه، منشاء اندونزیایی دارند. همچنین می‌توانید از نوشیدنی‌هایی گوارا همچون ماچا نیز لذت ببرید. در نهایت خدمات عالی، پرسنل خوش برخورد و قیمت‌های منصفانه، این کافه را به یکی از مفرح‌ترین دسر کافه‌های بالی بدل کرده‌اند.

آدرس: Jl. Mertanadi No.46B, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

بالی بیکری (Bali Bakery)

این کافه بیکری، در منطقه کوتا در بالی واقع شده و پیدا کردن آن واقعا آسان است. بعلاوه این کافه، دارای شعبه‌هایی در مناطق سمینیاک و منطقه دنپاسار نیز هست. گفتنی است منوی غذاهای اصلی و نوشیدنی ها و دسرهای رنگارنگ در این کافه ارائه می‌شود. همچنین اینجا از فضایی دنج و راحت برای دورهمی‌های دوستانه، اجتماعی، کاری و خانوادگی برخوردار است.

جالب است بدانید این مکان، یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های این حوالی بوده که از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را شروع کرده و طیف وسیعی از انواع کیک‌ها را با طعم‌های بین المللی ارائه می‌دهد از جمله: اکلر، کیک پنیر گواوا، ترافل سفید، کیک تیرامیسو و بسیاری دیگر.

 

۱۹ فعالیت مهیج در سفر به بالی

آدرس: Jl. Raya Kuta 65, Kuta Indonesia

 

نیگیتا در بالی (NIGITA)

این کافه، بیشتر اعتبارش را از نام سرآشپز معروفش یعنی وینسنت نیگیتا می‌گیرد. او یک شیرینی‌ پز جوان فرانسوی و یک کارآفرین است که قبلا یک شیرینی‌فروشی را در دسامبر ۲۰۱۹ در منطقه شیک کانگو راه‌اندازی کرد و اکنون با این دسر کافه بی نظیر، به استقبال مشتریانش می‌آید.

در این فضای آرامش بخش، منویی فوق العاده از دسرهای یادماندنی، غیرمعمول و منحصر به فرد فرانسوی فرانسوی ارائه می‌شود و در این میان اکلرهای لذیذ، بیش از سایرین محبوبیت دارند.

آدرس: Jl. Tegal Sari No.5 A, Tibubeneng, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

فلاپجکز در بالی (Flapjaks)

این کافه رستوران که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد مجموعه‌ای تازه، مفرح و سریع از پنکیک، وافل و ژلاتوی خانگی را ارائه می‌کند. این مکان در منطقه معروف کوتا واقع شده و دسرهای خانگی و کم چرب سرو می‌کند و می‌توانید بدون نگرانی از چربی و چاق شدن، از این شکم گردی جذاب لذت ببرید.  

 بعلاوه می‌توانید بشقاب سینه مرغ کاملا پخته شده و اسپاگتی کاربونارا را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. و در نهایت از طعم بی نظیر کاپوچینوی عالی، هات چاکلت یا چای نعناع لذت ببرید. گفتنی است این خوراکی‌ها با استفاده از تازه‌ترین مواد غذایی و باکیفیت عالی تهیه و سرو می‌شوند و سفارش شما، در عرض چند دقیقه آماده خواهد شد.

همچنین، دکوراسیون داخلی بسیار نورگیر و راحت بوده و رنگ‌هایی شاد و بازیگوش به استقبال مشتریان می‌آیند. این محیط دوستانه، خصوصا به خانواده‌ها توصیه می‌شود. بنابراین اگر در حوالی میدان کوتا مشغول گشت و گذار بودید، وقت آن است که سری به Flapjaks بزنید.

 

۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی

آدرس: Kartika Plaza Street Complex Kuta Sidewalk, Kuta 80361 Indonesia

 

بیکو در بالی (Biku)

اگر دوست دارید درباره فضای سلطنتی قرون وسطایی خیال پردازی کنید، باید از دسرکافه بسیار محبوب و زیبای Biku در نزدیکی معبد Petitenget دیدن کنید. فضای داخلی، ترکیبی منحصر به فرد از طراحی دکوراسیون اندونزی قدیمی را ارائه می‌دهد که البته از گزینه‌ها و المانهایی مدرن نیز برخوردار است. اینجا یکی از خاص‌ترین کافه‌های بالی شناخته‌ می‌شود.

به محض ورود به این کافه، با رایحه چای‌های متمایز و عطر شیرین دسرهای شیک و جذاب مورداستقبال قرار می‌گیرید. هرچند که لاته سرد یا اسموتی سبز نیز بسیار پرطرفدارند. همچنین منوی غذای بیکو، به دوستداران غذاهای بین المللی توصیه می‌شود. می‌توانید غذای مرسوم خود را تغییر دهید و ناسی کامپور، گورنگان و گوشت خوک چینی کاملا پخته شده را سفارش دهید.

در اینجا، حتی ظروف نیز بسیار زیبا و جالب توجه هستند. کیک‌های کوچک خوش طعم که در بشقاب‌های گلدار چند طبقه سرو می‌شوند، حظ بصری را در حین خورد و خوراک به مخاطبان هدیه می‌دهند. این فضا مشتمل بر سالن چای، رستوران، کتاب ‌فروشی و عتیقه‌ فروشی بوده و تحسین همگان را برمی‌انگیزاند. شب هنگام نیز، می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید. و در نهایت، خدمات سریع پرسنل مودب و قیمت‌های مناسب، به لذت این شکم گردی می‌افزایند.

آدرس: Jalan Petitenget No.888 Seminyak, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

مونسیر اسپون در بالی (Monsieur Spoon)

هوس خوردن دسر کروسان در بالی را کرده‌اید؟ بسیار خب! پس حتما به این کافه بیکری فرانسوی شیک و زیبا بیایید و از خوردن کروسان‌های بادام فوق العاده‌اش لذت ببرید. و البته سایر گزینه‌های پرطرفدار منو نیز عبارتند از کیک هویج، پای لیمو، کیک میوه، چیزکیک خامه‌ای oreo و پای اسپند.

همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی یا لاته سویا خوشمزه، آب میوه‌های تازه و هات چاکلت در کنار دسرهای لذیذ خالی از لطف نخواهد بود. البته منوی غذای اصلی نیز بسیار جذاب بوده و در این میان ماهی سالمون دودی خوش پخت، سالادهای سبک و رول‌های خوشمزه، عامل مهمی در جذب مشتریان وفادار هستند.

این مکان که با یک باغ کوچک زیبا به استقبال مهمانان می‌آید، ساعاتی مفرح و جذاب را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی رقم می‌زند و بهشتی برای همه دوستداران دسر به شمار می‌آید. قیمت‌ها نیز مناسب بوده و پرسنل، خدماتی عالی ارائه می‌دهند.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

آدرس: Jl. Kayu Cendana no. 2 Oberoi, Seminyak 80361 Indonesia

 

مد پاپز در بالی (Mad Pops)

این کافه نیز، یکی از مکان‌های بسیار محبوب برای خوردن ژلاتوهای خوش طعم بوده و خصوصا در بین نسل جوان طرفداران بسیاری دارد. این بستنی‌های تازه و با طعم استوایی، حاوی شکر یا مواد افزودنی نیستند و این امر، آنها را به خوراکی‌هایی سالم برای کل خانواده بدل می‌کند.

در واقع هدف این کافه این است که با سرو خوراکی‌های سالم و گیاهی و تهیه شده از میوه‌ها و مواد محلی، دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند. در ضمن منو به ژلاتو ختم نمی‌شود، بلکه مشتریان می‌توانند از صرف غذاهای بلژیکی و اندونزیایی خوش طعم در این کافه رستوران لذت ببرند و برای تکمیل این تجربه، از فراپه شکلاتی خوشمزه یا ماچای عالی در کنار غذایشان برخوردار شوند.

بعلاوه طراحی زیبای داخلی و فضایی دوست داشتنی، بهترین تجربه شکم گردی را در کنار خوردن دسر با قیمتی مناسب برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Jl. Kayu Aya no. 48 In front of Green Spot flower shop, Denpasar 80361 Indonesia

 

لیوینگ استون در بالی (Livingstone)

این کافه بزرگ و شیک که از محیطی زیبا و دوست داشتنی برخوردار است، همچنین مکانی ایده آل برای استراحت، مطالعه کتاب و انجام امور کاری در گوشه‌ای ساکت و دنج به شمار می‌آید. بعلاوه خدمات تماشایی پرسنل پر انرژی، از مزایای بزرگ این کافه محسوب می‌شوند.

 

گشت و گذار در جزایر نوسا در بالی

این مکان شگفت انگیز، در عین حال منویی غنی از دسرهایی لذیذ و شیک را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در این میان کیک نوتلا، براونی‌ها، کیک پیکاچو و نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه با طعم توت فرنگی/ پرتقال/آووکادو، یا لاته سرد، چای یخی و موکاچینو بسیار پرطرفدارند. در ضمن سایر گزینه‌ها همچون کروسان کره‌ای، اسپاگتی کاربونارا و پیتزا پپرونی کاملا پخته شده نیز بسیار خوش طعم بوده و اسموتی‌های خوب توت، ژلاتو و همچنین پنکیک، از دیگر خوراکی‌های محبوب در این غذاکده به شمار می‌آیند.

در ضمن باید اعتراف کنیم که تصویر و تزئینات کیک‌ها و سایر خوراکی‌ها دقیقا، همان چیزی است که پیچ اینستاگرامتان به آن نیاز دارد. این تصاویر، چشمان را در حین خورد و خوراک نوازش داده و حظ بصری را به ارمغان می‌آورند.  

آدرس: Petitenget St No.88X, Kerobokan Kelod, Kuta Utara, Badung Regency, Bali 80361, Indonesia

در این مقاله، به گشت و گذار در میان انبوه گزینه‌های شکم گردی پرداختیم و با خدمات و خوراکی‌های جذاب‌ترین دسرکافه‌های بالی آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم همچنان در این سفر مجازی ما را همراهی کنید تا سری بزنیم به برخی دیگر از این مکان‌های پرطرفدار، زیبا و مفرح.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۲۳ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران