اقامت در کلبه‌ی شناور Shaori Shale در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
اقامت در کلبه‌ی شناور Shaori Shale در گرجستان

صحبت از تور گرجستان که به میان می‌آید، ابتدا ذهن ما به سمت هتل‌های جذاب تفلیس یا نهایتا ریزورت‌های ساحلی باتومی کشیده خواهد شد. شهرهایی که بدون شک سفر به آن‌ها، روزهایی عالی را برایتان رقم خواهد زد. اما گرجستان آنقدر جاهای متفاوت و عالی دارد که بتوانید در طبیعتش، نقاطی خاص را برای اقامت پیدا کنید. جایی که امروز ما به شما معرفی خواهیم کرد یک مکان کاملا منحصر به فرد و عالی‌ست، پس همراه ما باشید با معرفی کلبه‌ی شناور Shaori Shale در گرجستان.

 

معرفی کلبه‌ی شناور Shaori Shale

همانطور که احتمالا در عکس‌های این مطلب دیده‌اید، Shaori Shale یک کلبه‌ی شناور در وسط آب است که در آبی آرام واقع شده و آرامشی مثال زدنی را در هنگام اقامت برای شما به همراه خواهد داشت. این کلبه‌ی سفید رنگ زیبا در یک منطقه‌ی محافظت شده‌ی بسیار زیبا واقع شده و شما به جز روزهایی که آب دریاچه یخ می‌زند، هر زمان که خواستید در سرما و گرما می‌توانید در آن‌جا اقامت داشته باشید.

این مکان در ایام بهار هوایی دلپذیر دارد، در تابستان جایی عالی به حساب می‌آید و پاییز نیز درختانی که در اطرافش مشاهده خواهید کرد به چندین و چند رنگ تبدیل می‌شود. خیلی از روزهای زمستان نیز در این ناحیه باید انتظار بارش برف و سفیدپوش شدن طبیعت منطقه را خواهید داشت.

 

بهترین تفریحات در سفر به برجومی

کلبه‌ی شناور Shaori Shale برای تنها دو نفر طراحی شده و بیشتر به زوج‌های جوان آن را پیشنهاد خواهیم کرد. فضای اصلی این مکان ۴۲ متر است که البته به غیر از اتاق، یک تراس بالای سقف در نظر گرفته شده و یک محیط همچون ایوان دور تا دور کلبه وجود دارد که در آن‌جا نیز امکاناتی برای استراحت و دیدن منظره گنجانده شده است. در مجموع شما با فضایی بزرگ در این مکان مواجه نیستید و کلبه واقعا کوچک است، اما در همین فضا یک تخت دو نفره، سرویس بهداشتی، آب گرم و سرد، حمام و همچنین برق در نظر گرفته شده و تجهیزاتی همچون جلیقه نجات و قایق بادی نیز وجود دارد.

اما دلیل رفتن به این کلبه‌ی زیبا مسلما راحتی یا امکانات لاکچری نیست، بلکه شما برای منظره‌ای کم‌نظیر و سکوتی فوق‌العاده Shaori Shale را انتخاب خواهید کرد. می‌توانید همان اطراف به دیدن حیات وحش و جاذبه‌های منطقه محافظت شده رفته و تجربه‌هایی فوق‌العاده را از سفر به گرجستان با خود به خانه ببرید.

Shaori Shale در کجای گرجستان واقع شده است؟

این کلبه‌ی زیبا در منطقه محافظت شده‌ی شائوری (Shaori) در راچا (Racha) واقع شده و اگر چه خیلی در تیررس گردشگران نیست، اما همین باعث شده تا خیلی راحت‌تر و با هزینه‌ای نسبتا کم از طبیعت فوق‌العاده‌ی این مکان بازدید کنید. فاصله‌ی شائوری تا کوتایسی حدود ۴۰ کیلومتر و حتی می‌توانید یکی دو روز از سفر به کوتایسی را به بودن در این مکان خاص اختصاص دهید.

 

تجربه بهترین سفر به سامگرلو؛ گرجستان

اما فارغ از این کلبه‌ی زیبا، منطقه محافظت شده‌ی شائوری خود یک مکان عالی برای گردش و تریح است. در این مکان دو دریاچه با نام‌های Kharistvali و Dzrikhistvali وجود داشته و اطراف آن پر شده از درخت‌های زیبا، پرندگانی که در هر گوشه صدایشان به گوش می‌رسد و جانوارانی که در میان درختان به بازی مشغولند. این منطقه با کوهستان ناکرالا (Nakerala) محصور شده و می‌توانید در پس زمینه نیز نمای زیبای این کوهستان را مشاهده کنید.

بهترین زمان برای رفتن به این منطقه بهار و تابستان است که هم آب و هوا به بهترین شکل ممکن بوده و هم این که طبیعت زیباترین حالت خود را تجربه می‌کند. بهار گل‌ها شکوفه داده و درختان سبز می‌شود و در پاییز نیز فصل برگ ریزان و تبدیل شدن منظره‌ی درختان به تابلوهای نقاشی سورئال است.

هزینه‌ی اقامت در Shaori Shale چقدر است؟

متاسفانه هزینه‌ی اقامت در این کلبه‌ی شناور اصلا پایین نیست و شما برای هر شب باید ۴۰۰ لاری بپردازید که چیزی حدود ۱۲۸ دلار می‌شود. این هزینه شامل صبحانه‌ای که هر روز صبح برای شما آورده می‌شود نیز خواهد شد اما اگر سفارش نهار و شام داشته باشید، باید هزینه‌ی آن‌ها را نیز پرداخت کنید، اما با توجه به این که کلبه دارای آشپزخانه‌ است، پیشنهاد می‌شود وسایل آشپزی را با خود برده و دیگر وعده‌های غذایی را خود در آن محل درست کنید.

 

تجربه سفر تنهایی بانوان به گرجستان

شماره تماس: 00995599318015

۲۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران