شکل‌های مختلف اقامت در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
شکل‌های مختلف اقامت در گرجستان

در سال‌های اخیر تور گرجستان جدا از این که یک مقصد گردشگری محبوب در میان مردم کشورمان بوده، بلکه حالا کشوری ایده‌آل برای مهاجرت یا اقامت طولانی نیز محسوب می‌شود. اقامت در گرجستان انواع مختلفی دارد که ممکن است برای بعضی‌ها کمی گیج‌کننده به نظر بیاد. ما شکل‌های مختلف اقامت در گرجستان را در مقاله‌ی امروزمان توضیح خواهیم داد و به شما می‌گوییم که برای هر کدام چه پیش‌نیازهایی احتیاج خواهید داشت.

 

انواع اقامت در گرجستان

فراموش نکنید که شهروندی کشور گرجستان با داشتن اقامت در این کشور کاملا متفاوت است. برای این که بتوانید بعد از اقامت، شهروند این کشور شوید، باید شرایطی را داشته باشید که در انتهای این نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت. پس ابتدا در مورد انواع اقامت بگوییم.

اقامت تحصیلی: یکی از شکل‌های رایج برای اقامت در گرجستان، از طریق دانشگاه‌های این کشور است. برای این کار باید با یکی از دانشگاه‌های کشور گرجستان به توافق رسیده و از آن‌ها نامه‌ای برای پذیرش بگیرید تا بتوانید با مراجعه به وزارت مهاجرت، اقامت تحصیلی بگیرید. دو نکته در مورد اقامت تحصیلی مورد اهمیت است. اول این که سال‌های حضور شما به این شکل، جزو سوابق مورد نیاز برای شهروندی در نظر گرفته نمی‌شود و همچنین به محض این که به هر دلیلی از دانشگاه انصراف داده یا اخراج شوید، اقامت شما نیز باطل خواهد شد. بسیاری از دانشگاه‌های گرجستان زبان رسمی این کشور را برای قبول درخواست طلب می‌کنند، اما هستند دانشگاه‌های بین‌المللی که می‌توانید با مدرک زبان انگلیسی نیز در آن‌جاها به تحصیل مشغول شوید.

 

بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

اقامت از طریق خرید خانه: در سال‌های پیش، شما باید خانه‌ای با حداقل قیمت ۳۵ هزار دلار خریداری می‌کردید تا بتوانید اقامت یک ساله از گرجستان بگیرید و در صورت داشتن ملک، این اقامت به صورت یک ساله تمدید و سپس بعد از ۵ سال می‌توانستید برای اقامت دائم اقدام کنید. اما حالا این رقم به ۱۰۰ هزار دلار رسیده و شما باید خانه‌ای به این قیمت خریداری کنید تا بتوانید اقامت یکساله را بگیرید.

اقامت کاری: اگر با یک شرکت معتبر به توافق برسید، آن شرکت می‌تواند برای شما درخواستی پر کند که در نهایت با آن، می‌توانید اقامت یک یا دوماهه در گرجستان گرفته و به عنوان کارمند برای آن شرکت کار کنید. این اقامت با توجه به وضعیت مشغول به کار بودن شما و پرداخت مالیات تمدید خواهد شد و بعد از طی کردن چند سال، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

 

معرفی ۳ میراث جهانی مهم یونسکو در گرجستان

اقامت از طریق سرمایه گذاری: در این روش شما جدا از سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار دلاری در بخش‌هایی که دولت گرجستان تعیین می‌کند، شما باید حتما یک وکیل گرجی داشته و پیش نیازها از جمله گرفتن دفتر، پرداخت مالیات کارکنان و ... را نیز رعایت کنید. در این روش شما می‌توانید اقامت دائم خود را در مدت کوتاهی کسب کرده و بعد از ۶ سال برای شهروندی اقدام نمایید.

هزینه‌ی گرفتن کارت اقامت در گرجستان برای آن‌ها که قصد سرمایه گذاری یا ثبت شرکت دارند ۲۵۰ دلار، ویزای کاری یک و دو ماهه به ترتیب ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ دلار و برای آن‌ها که قصد تحصیل و یا خرید ملک دارند، رایگان خواهد بود.

پاسپورت گرجستان

برای دریافت پاسپورت گرجستان چندین پیش‌نیاز وجود دارد که باید همه‌ی آن‌ها را داشته باشید. در ابتدای امر شما باید زبان گرجی را به خوبی بلد باشید و همچنین در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور نیز آنقدر بدانید که اگر سوالاتی از شما پرسیده شد، به راحتی به آن‌ها جواب دهید. همچنین حتما باید دو فرد گرجی شما را برای اخذ پاسپورت تایید نمایند.

همچنین زمانی می‌توانید برای این کار اقدام کنید که حداقل ۳ سال حضور مستمر در گرجستان داشته باشید که برای این کار باید یکی از روش‌های اقامتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را به انجام رسانده باشید. در نهایت بعد از طی مراحل اداری و تایید شدن شرایط شما، پاسپورت گرجی به شما داده خواهد شد.

 

بهترین هتل‌های منطقه کاختی گرجستان

ویزای توریستی گرجستان

خوشبختانه برای شهروندان ایرانی این امکان فراهم شده که ویزای توریستی را در ورودی‌های کشور گرجستان دریافت کنند. به این ترتیب شما نه نیازی به گرفتن وقت سفارت دارید و نه این که از مدتی قبل برای این کار اقدام نمایید. وقتی به تور گرجستان می‌روید، در فرودگاه مدارک شما در زمان خیلی کوتاهی بررسی شده و ویزای توریستی به شما اهدا خواهد شد. این ویزا قابل تمدید نیست و اگر بخواهید یک ویزای جدید بگیرید، حتما ابتدا باید از کشور خارج شده و دوباره برای ورود به گرجستان اقدام کنید.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران