آخر هفته‌ای جذاب از نیکوزیا، قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
آخر هفته‌ای جذاب از نیکوزیا، قبرس

نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس همیشه از اهمیت و توجه زیادی برخوردار بوده و قلب تپنده اقتصاد این کشور محسوب می‌شود. اوج فصل گردشگری در نیکوزیا از فروردین شروع شده و تا مهر ادامه می‌یابد. گردشگران معمولا نیمه اول سال با تور قبرس از این شهر مرکزی دیدن می‌کنند و برای بازدید از سایر نقاط این کشور جزیره‌ای کوچک برنامه ریزی می‌کنند. معمولا در این دوره چون قبرس از هر زمان دیگری شلوغ‌تر است مردم به دنبال راه‌هایی برای فرار به اطراف و نقاط کم جمعیت‌تر هستند. بنابراین در تعطیلات آخرهفته در نیکوزیا از نقاط زیر دیدن کنید.

 

در یکی از خانه‌های توریستی Kalopanayiotis اقامت کنید

دامنه کوهستانی نیکوزیا با خانه‌‌های سنگی سنتی پوشیده شده که بسیاری از آن‌ها مورد بازسازی قرار گرفته و اجاره داده می‌شوند. این خانه‌های سنگی در عین حال این که شخصیت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند جایی عالی برای اقامت هستند. در تعطیلات آخر هفته‌ای جذاب شما در اینجا می‌توانید از صومعه سنت جوان لامپادیستیس که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده دیدن کرده و روی پل سبک ونیزی قرن شانزدهمی قدم بزنید. این پل بر روی رودخانه‌ای قرار دارد که در آن آب گوگرد جریان دارد. شما در اینجا می‌توانید در خانه‌هایی اقامت داشته باشید که با بکگراند زندگی کشاورزی زینت یافته‌اند.

 

معرفی برترین سواحل قبرس

به آبگرم Casale Panayiotis بروید

آیا می‌خواهید در آب‌های شفابخش شنا کنید؟ پس حتما از دهکده معروف استراحتگاهی دیدن کنید که اقامتی لوکس و خاطره‌انگیز برایتان رقم می‌زند. Casale Panayiotis با هدف حفظ فرهنگ و زندگی این روستا ضمن تمرکز بر شناخت باستانی منطقه، آبگرمی با چشمه‌های گوگرد منطقه ادامه می‌دهد. در این آبگرم شما می‌توانید از امکاناتی مثل سونا، استخرهای آب درمانی، جکوزی با آب‌های شفابخش معدنی و درمان‌های متناسب با امراض بدن استفاده کنید که همگی آن‌ها در بکگراند فوق‌العاده‌ای از طبیعت سرسبز ارائه شده است.

به سواحل پروتاراس بروید

به طور کلی بیشتر مردم نیکوزیا علاقه خاصی به این ساحل دارند که باعث شده نسبت به دیگر رقیبان خود از توجه بیشتری برخوردار شود. منطقه فاماگوستا به خاطر آب‌های نیلی و ماسه‌های درخشان طلایی مقصد اول نیکوزیایی‌هایی محسوب می‌شود که در فاصله تنها ۱ ساعتی از این شهر واقع شده است. همچنین پروتاراس مجموعه‌ای از همه چیز شامل کافه‌ها و رستوران‌ها، مغازه‌های سوغاتی فروشی و کلیساهای قدیمی را ارائه می‌دهد که بر اهمیت و ارزش آن افزوده است. به علاوه شما در اینجا می‌توانید در هتل‌ها، ویلاها، مهمانسراها و خانه‌های اجاره‌ای اقامت کنید. زیرا در این خطه ساحلی طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها برای بودجه‌های مختلف در دسترس قرار دارند. توجه داشته باشید که آگوست برابر بر مرداد ماه اینجا از همیشه شلوغ‌تر است بنابراین قبل از حرکت اقامتگاه خود را رزرو کنید.

 

سفر به اروپا و بازدید از آکروپلیس آتن

در روستای تاریخی لفکارا به کاوش میراث فرهنگی بروید

لفکارا دهکده‌ای کوچک و جذاب با کوچه پس کوچه‌های پر گل و گیاه رنگارنگ است که کمتر از ۳۵ دقیقه با نیکوزیا فاصله دارد. نکته ویژه در مورد این دهکده قبرسی این است که در آن گلدوزی‌های معروف به "lefkaritika" رونق دارد که نام خود را اصطلاحاً از نام روستا گرفته است. این صنعت قدیمی شامل سوزن دوزی دقیق و طراحی پیچیده‌ای است که از نسل‌های گذشته به ارث رسیده و عنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است. وقتی در لفکارا قدم می‌زنید تنها چند زن مسن را می‌بینید که کنار خیابان نشسته‌اند و این هنر سنتی و تارخی را ادامه می‌دهند. در یکی از خانه‌های قدیمی بمانید و با اهالی روستا ارتباط برقرار کنید، از شلوغی نیکوزیا جدا شوید و فراموش نکنید که غذایی به نام ttavas را امتحان کنید که اصالتا لفکارایی است.

به تور روستاگردی بروید

اگر برای رفتن به لیماسول عجله ندارید به جاده‌های فرعی بروید و خودتان را به روستاهای سنتی در مسیر برسانید که دارای مناظری به شدت دیدنی و رویایی هستند. تنها با حدود ۴۸ کیلومتر فاصله از نیکوزیا شما می‌توانید یکی دیگر از نقاط تاریخی میراث جهانی یونسکو به نام روستای چویروکوتیا (Choirokoitia) را پیدا کنید. قدت این روستا به دوره نئوسنگی باز می‌گردد به همین دلیل از لحاظ تاریخ شناسی اهمیت فراوانی دارد. بقایای تاریخی و کلبه‌های دایره‌ای شکل که بخشی از یکی از مهمترین مکان‌های ماقبل تاریخ در شرق مدیترانه را تشکیل می دهند، کاوش کنید. یافته‌های حفاری منطقه، بینشی چشمگیر در مورد تحول جامعه بشری در منطقه ایجاد کرده و آن را به مکانی مهم برای دوستداران تاریخ و باستان شناسی تبدیل کرده است. تنها با ۱۰ دقیقه رانندگی از اینجا به دو روستای دیگر به نام‌‌های Psematismenos و توچنی خواهید رسید که به همان اندازه زیبا هستند.

 

بهترین مقاصد گردشگری اروپا در تابستان

۲۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران