معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

تمامی شهرهای قبرس بسیار زیبا بوده و از جذابیت منحصر به فردی برخوردار هستند. قبرس جزیره‌ای کوچک است که تاریخچه‌ای غنی دارد. موقعیت جغرافیایی خاص قبرس آن را به یک دارایی ارزشمند برای همه کسانی که در مدیترانه شرقی به قدرت رسیده‌اند، تبدیل کرده است. چرا که این کشور در طول قرن‌ها مورد طمع امپراتوری‌های متعددی بوده است. امروزه نیز مردم سالانه قبرس را برای داشتن یک تعطیلات به یاد ماندنی انتخاب می‌کنند. به خصوص اگر به دنبال مقصد گردشگری ساحلی با تفریحات متنوع دریایی هستید، تور قبرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. علاوه بر آن همه چیز محدود به این موارد نبوده و کشور قبرس دارای مکان‌های باستان‌شناسی گوناگونی مانند کلیساهای بیزانس، صومعه‌ها و موزه‌های فراوان است.

قبرس همچنین مکانی فوق‌العاده برای پیاده روی با گونه‌های باورنکردنی از جانوران و گیاهان خاص است. کشور قبرس از مساحت کوچکی برخوردار بوده و گردشگران می‌توانند به راحتی در یک شهر آن مستقر شده و از آنجا به سفرهای یک روزه بروند. چنانچه شما نیز انرژی کافی را برای گشت و گذارهای یک روزه در سفر خود دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس آشنا شوید.

 

۱. لیماسول (Limassol)

لیماسول شهری است که در سواحل جنوبی قبرس واقع شده و جزو بهترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. لیماسول به خاطر قلعه چند صد ساله خود با همین نام شناخته شده است. این مکان موزه قرون وسطی قبرس بوده و در بازدید از آن می‌توانید مجموعه‌ای از سفال‌ها و سنگ قبرهایی که دوست دارید را مشاهده کنید. همچنین گردشگران بسیاری برای بازدید از پارک مجسمه پروکیمیا این شهر را در قبرس هدف خود قرار می‌دهند. این پارک در کنار دریا واقع شده و علاقه‌مندان می‌توانند از مجسمه‌های هنرمندان قبرسی، یونانی و بین‌المللی در آن دیدن کنند. در شمال شرقی شهر، موزه‌ای به نام موزه باستان شناسی لیماسول وجود دارد که آثاری از دوران نوسنگی تا دوره رومی را به نمایش می‌گذارد.

 

مراکز خرید قبرس را بشناسیم

۲. نیکوزیا (Nicosia)

از دیگر شهرهای توریستی قبرس، نیکوزیا نام دارد. نیکوزیا پایتخت قبرس بوده و به همین دلیل بهترین شهر این کشور برای سفر است. جوامع ترک و قبرس یونانی نیکوزیا در اوایل سال ۱۹۶۴ به ترتیب در شمال و جنوب شهر جدا شدند. پس از جنگ در قبرس ۱۹۶۳-۱۹۶۴ که در شهر شروع شد، این جدایی به مرز نظامی بین قبرس شمالی نیکوزیا و جمهوری قبرس تبدیل شد. امروزه نیکوزیا شمالی به عنوان پایتخت قبرس شمالی شناخته می‌شود. نکته جالب این است که قبرس تنها توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده و توسط جامعه بین‌المللی به عنوان سرزمین اشغالی قبرس شناخته می‌شود.

۳. پافوس (Paphos)

پافوس جواهری درخشان و ساحلی در تاج قبرس بوده و کبالت مدیترانه‌ای را در سمت جنوب غربی جزیره در آغوش می‌گیرد. پافوس به دلیل طبیعت و سواحل زیبای خود توانسته نام خود را در بین شهرهای محبوب قبرس از نظر گردشگران بگنجاند. مرکز توسعه ‌یافته‌ای که در اینجا با ‌عنوان محلی کاتو پافوس نیز شناخته می‌شود، بسیار زیبا و توریست‌پسند است. به طوری که کاملا با چمن‌زارهای سایه‌دار نخل‌ها و خوراکی‌های دریایی خوشمزه در فضای باز عرضه می‌شود. قایق‌های ماهیگیری از دیگر جذابیت‌های این شهر زیبای توریستی در تور قبرس هستند که در سفر خود از تماشای آن‌ها قطعا لذت خواهید برد. همه چیز در پافوس قبرس محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید در کناره‌های وسیع قلعه ترک‌نشین پافوس، طاق‌های سنگی سارانتا کولونس، قلعه‌ قرون وسطایی بیزانسی که تاج اسکله است را در آن بازدید کنید.

 

بازدید از جاذبه‌های اصلی قبرس

۴. پیسوری (Pissouri)

پیسوری بین دو شهر بزرگ قبرس لیماسول و پافوس قرار دارد. پیسوری حال و هوای آرام مدیترانه‌ای و شخصیت قبرسی اصیل را از مجموعه کوچکی از میخانه‌ها و خانه‌های سفیدرنگ روستایی به نمایش می‌گذارد. پیسوری موفق شده با وجود رواج صنعت گردشگری در خود دست نخورده باقی بماند. روستای پیسوری با خانه‌هایی با بام‌های سفالی میزبان کشاورزان و شراب‌سازان محلی است. همچنین دارای یک میدان مرکزی آفتاب‌گیر است که میدان پیسوری نامیده می‌شود و جشن‌های سنتی جزیره در آن برگزار می‌گردند. با رفتن به پیسوری دوست خواهید داشت که ساحلی نیمه سنگریزه و نیمه ماسه‌ای را که در زیر صخره‌های ناهموار ساحل جنوبی در فاصله کوتاهی از شهر قرار دارد، ساعت‌ها تماشا کنید.

۵. لارناکا (Larnaca)

لیست جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس قطعا بدون لارناکا ناقص است. این سومین کشور بزرگ در کشور قبرس است. معمولا مسافرانی که پرواز هوایی به قبرس را دارند ابتدا در فرودگاه بین‌المللی لارناکا فرود می‌آیند. همچنین در سفر با تور قبرس به این شهر فرصت کافی برای بازدید از آثار قرون وسطایی و مکان‌های باستانی و تفرجگاه‌های شلوغ و پر جنب و جوش در کنار دریا را خواهید داشت. در سفر به شهر لارناکا در قبرس، بازدید از کلیساهای زیبای آن را هرگز فراموش نکنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از گشت و گذار شهری حتما سری به مسجد هالا سلطان زده و از در مناره‌ها و گنبدهای زیبای آن دیدن کنید. سپس می‌توانید مسیر کلیسای مقدس سنت لازاروس را در پیش بگیرید. پس از یک گشت و گذار تاریخی و فرهنگی نوبت به کمی استراحت و ریلکس کردن در کنار ساحل فوینیکودس لانارکا خواهد رسید. این ساحل با چترهای رنگارنگ خورشید تزیین شده و علاقه‌مندان می‌توانند از بارها و رستوران‌های اطراف آن نهایت لذت را ببرند.

 

گشت و گذاری ساحلی در پروتاراس قبرس

۶. گیرنه (Kyrenia)

مورد بعدی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، شهر گیرنه است. گیرنه توسط یونانیان پلوپونز ساخته شده است. بدون اغراق می‌توان گیرنه را یکی از جذاب‌ترین و باستانی‌ترین ۱۰ شهر برتر قبرس در کل ساحل شمالی دانست. این شهر زیبا را می‌توان در آغوش یک بندر آبی درخشان در لبه رشته کوه ناهموار گیرنه پیدا کرد. با رفتن به آنجا شاهد گردشگران بسیاری خواهید بود که در طبیعت زیبای شهر به گشت و گذار پرداخته و به دنبال خوراکی‌ها و کباب‌های خوشمزه در رستوران‌های آن هستند. از دیگر تفریحات مورد علاقه اغلب توریست‌ها در گیرنه تماشای کایکی‌های نمکی و قایق‌های ماهیگیری سنتی در حال حرکت هستند. همچنین توصیه می‌شود بازدید از قلعه زیبای گیرنه را از کنار ساحل و در انتهای شرقی بندر آن هرگز از دست ندهید. نکته جالب در مورد گیرنه این احاطه شدن آن توسط یک سنگر محکم از سنگ‌های بیزانسی است که این شهر را در طول قرن‌ها به موقعیتی استراتژیکی و مهم تبدیل کرده است.

۷. آگروس (Agros)

خانه‌های سفید و سقف‌های کاشی‌کاری قرمز آگروس که از دامنه‌های کاج‌دار کوه‌های ناهموار ترودوس در قلب قبرس مرکزی به چشم می‌خورند آن را به مکانی فوق‌العاده زیبا از نظر بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است. از جمله تفریحات محبوب در آگروس می‌توان به کوهنوردی و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. همچنین در این شهر رستوران‌های متنوع بسیاری وجود دارند که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را از فیله‌های گوشت خوک دودی و تکه‌های گوشت بره سرو می‌کنند. علاوه بر این، گل رز یکی از صادرات اصلی منطقه است و مردم محلی آگروس به دلیل تولید گلاب شهرت دارند که در غرفه‌های کنار جاده‌ای و بوتیک‌ها در سراسر خیابان‌ها به فروش می‌رسند. اگر قصد خرید سوغاتی از سفر خود به قبرس را دارید خرید گلاب از آگروس پیشنهاد ما به شما عزیزان است.

 

عکاسی در ۹ مکان فوق العاده در قبرس

۸. پولیس (Polis)

پولیس شهر زیبایی است که بر روی کوهی واقع شده است. این شهر جایی است که شما بدون شک عاشق طبیعت وحشی و زیبای آن خواهید شد. پولیس شهری ساحلی و آرام است که عمدتا گردشگران داخلی را به سوی خود می‌کشاند. اگر به دنبال یک تعطیلات واقعی در کنار صخره‌های ساحلی مه‌آلود و درختان اکالیپتوس هستید این شهر قدیمی با ساختمان‌های کم‌مرتبه پوشیده از سنگ یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی ما به شما عزیزان خواهد بود. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در پولیس با آن‌ها روبرو خواهید شد، می‌توان به سواحل جذاب آن که در امتداد ساحل به سمت غرب قرار دارند و مجموعه جالب سرامیک‌های آتیک در موزه باستان شناسی پولیس اشاره کرد.

۹. فاماگوستا (Famagusta)

فاماگوستا، از دیگر مواردی می‌باشد که در شهرهای زیبای قبرس شناخته شده است. این شهر از نظر فرهنگی غنی بوده و در انتهای شرقی قبرس واقع شده است. فاماگوستا شهری با بیش از ۴۰۰۰۰ نفر است که دارای بندری پرهیاهو و تاریخی می‌باشد. پیشینه تاریخی این شهر جذاب و دیدنی به زمانی باز می‌گردد که حاکمان مصر بطلمیوسی در این بخش حکومت می‌کردند. اکنون فاماگوستا به عنوان یکی از دلرباترین شهرها در جنوب اروپا، مورد توجه گردشگران تور قبرس قرار گرفته است. اینجا جایی است که فرصت بازدید از مسجد لالا مصطفی پاشا و بناهای عجیب گوتیک را نیز خواهید داشت.

 

تور قبرس، سفری رویایی برای کسانی که عاشق غواصی هستند

۱۰. پروتاراس (Protaras)

آخرین جایی که در لیست جذاب‌ترین شهرهای قبرس در این مقاله قرار گرفته، ئروتاراس نام دارد. این شهر بدون اغراق یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارد و همین باعث شده تا سالانه مورد توجه بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به دریا و تفریحات آبی قرار بگیرد. اغلب سواحل پروتاراس با درختان انجیر زیباتر شده‌اند. همچنین این ساحل‌ها دارای صندلی‌های آفتاب‌گیر، زمین‌های والیبال و تفریحات متنوع دریایی هستند. در میان تفریحات دریایی غواصی در میان آب‌های زلال آن را هرگز فراموش نکنید. چرا که تجربه‌ای بسیار جذاب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اصلی‌ترین جاذبه‌ای که اکثر توریست‌ها دوست دارند در سفر خود به دروتاراس از آن لذت ببرند، استخرهای کریستالی در مسیر پیاده‌روی در امتداد ساحل است. همچنین مسیرهای دوچرخه‌‌سواری و غذاخوری‌های بین‌المللی از دیگر مواردی هستند که در این سفر قطعا از آن‌ها نهایت لذت را خواهید برد.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران