معرفی پارک‌های بازی قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی پارک‌های بازی قبرس

اگر به تور قبرس می‌روید در این کشور دو نوع پارک‌های بازی پیدا خواهید کرد؛ پارک‌های مدرن و بزرگ با انواع بازی‌های هیجان انگیز و البته پارک‌های کوچک‌تر که چند چرخ و فلک و سواری به سبک کلاسیک داشته و بازی‌های قدیمی سکه‌ای هم در آن‌ها پیدا می‌شود. حقیقت ماجرا این جاست که از نوع اول تنها یک پارک بازی عالی در قبرس وجود دارد اما در دسته بندی دوم می‌توانید، چندین و چند پارک بازی جذاب پیدا کنید. بیایید با هم نگاهی به برترین پارک‌های بازی قبرس بندازیم تا بیشتر با حال و هوای این گونه پارک‌ها آشنا شوید.

 

Parko Paliatso Luna Park (در آیا ناپا)

Parko Paliatso همان یک پارک بازی مدرن و بزرگی است که به آن اشاره کردیم. شهر بازی بزرگی که در جمع بهترین‌ها در اروپا می‌گنجد و انبوهی از بازی‌ها و سواری‌های مختلف را در خود جای داده. در این پارک سواری‌های هیجان انگیز و دلهره‌آوری مخصوص بزرگسالان و بازی‌هایی برای کودکان و نوجوانان پیدا می‌کنید و تمامی اعضای خانواده می‌توانند از حضور در این محل لذت کافی را ببرند.

در مجموع ۲۴ جاذبه‌ی مهم در Parko Paliatso واقع شده و چندین و چند بازی کوچک، غذاخوری و ... نیز در آن‌جا وجود دارد. Sling shot بزرگ‌ترین، گران‌ترین و البته ترسناک‌ترین آن‌هاست. در این بازی دو نفر وارد کپسولی می‌شوند و شما ناگهان با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت تا ارتفاع ۸۰ متری به پرواز در خواهید آمد. حتی زمانی که وارد پارک نشده‌اید حتما نمای رولر کوستر بزرگ این پارک را دیده‌اید که Looping star نام دارد و یک دور آن حدود 3 دقیقه طول می‌کشد. رولر کوستر فوق‌العاده‌ای که به سبک سواری‌های دیزنی لند ساخته شده و فوق‌العاده لذت‌بخش است.

 

هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، بازی‌های Parko Paliatso تنوع بسیار خوبی دارند. بازی‌های مثل Booster یا Street fighter هر کدام به شکلی متفاوت جذابند و حتی وقتی به سواری‌های مخصوص خانواده‌ها یا کودکان و نوجوانان نیز نگاه بندازید، هم از طراحی زیبایی برخوردار بوده و هم تجربه‌ای مفرح هستند. این مجموعه همچنین دارای یک سینمای ۵ بعدی، چندین ترامپولین، کیوس‌های غذایی و شیرینی فروشی، بستنی فروشی، دو بار و یک رستوران ۱۰۰۰ متر مربعی است.

برای هر بازی شما باید هزینه‌ی جداگانه پرداخت کنید. پرداخت این هزینه‌ها با سکه‌هایی که خریداری می‌کنید ممکن است و هر سکه یک یورو و خرید ۱۲ سکه یکجا ۱۰ یورو خواهد بود. اکثر بازی‌ها بین ۱ تا ۲ سکه قیمت دارند اما برای بعضی بازی‌های خاص تا ۶ سکه نیز هزینه در پی خواهند داشت. تنها بازی مجزا که باید پول آن را به صورت یورو مستقیم پرداخت کنید، Sling shot بوده که قیمتش ۲۰ یورو است.

آدرس: Nissi Ave, Ayia Napa

ساعات فعالیت: ۱۸ تا ۲۴ هر روز

 

Dolfins Luna Park (در آیا ناپا)

Dolfins اگر چه به بزرگی پارک قبلی نیست اما انتخابی بسیار خوب برای خانواده‌ها در آیا ناپا به حساب می‌آید. این پارک فضایی بسیار شاد و رنگارنگ داشته و بازی‌های آن نیز عموما برای سنین پایین مناسب هستند. جالب این است که Dolfins و Parko Paliatso فاصله‌ی بسیار کمی از هم دارند و در نقشه‌ی گوگل، تقریبا در یک جا واقع شده‌اند.

در این پارک یک چرخ و فلک چهار متری مخصوص کودکان، چند سواری با مزه، ترامپولین‌های مختلف، ترن کوچک و چندین بازی دیگر وجود داشته و همانطور که گفتیم، بیشتر برای کوچک‌ترها مناسب هستند.‌ نکته دیگر در مورد این مکان وجود دکور جالب برای عکاسی و چند فروشگاه خوراکی و بستنی بوده که در مجموع، جایی شاد و لذت بخش برای تفریح را می‌سازد. نکته آخر این که هر بازی در این پارک یک یورو قیمت دارد.

 

وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به قبرس

آدرس: Nissi Ave, Ayia Napa

ساعات فعالیت: ۱۰ تا ۲۲ هر روز

 

PAPAFiLiPOU (در نیکوزیا)

PAPAFiLiPOU یکی از پارک‌های قدیمی شهر است که از سال ۱۹۷۵ در این بخش از شهر فعالیت می‌کند. البته تجهیزات مدرن به آن اضافه شده اما هنوز حال و هوای پارک‌های گذشته را دارد و شما را به یاد پارک‌هایی که در دوران بچگی در آن‌ها بازی می‌کردید می‌اندازد. نکته‌ای که در مورد پارک PAPAFiLiPOU وجود دارد مساحت نه چندان بزرگ پارک و انبوهی از بازی‌های مختلف بوده که باعث شده فضای خیلی زیادی بین بازی‌های مختلف نباشد. همچنین نباید انتظار بازی‌ها و سواری‌های بزرگ باشید و این مکان نیز بیشتر به درد کودکان و نوجوانان می‌خورد.

یکی از چیزهای جالب بستنی فروشی PAPAFiLiPOU است که از قدیم یکی از معروف‌ترین پارک‌های بازی نیکوزیبا بوده و مردم برای خرید جلوی آن صف می‌کشیدند. بد نیست شما هم در سفر به قبرس، طعم بستنی‌های این مکا را بچشید. این مکان همچنین دارای یک کافه‌ و همچنین چند فروشگاه برای خرید نیز بوده و بازی‌های کامپیوتری متعددی نیز در بخش‌های مختلف سالن اصلی برای بازی گنجانده شده است.

آدرس: 3, 28th October Street , Makedonitissa, , Engomi, Nicosia

ساعات فعالیت: ۹ تا ۲۳:۳۰ هر روز

 

Oasis Luna Park (در جرماسوجیا)

پارک Oasis خیلی بزرگ نیست اما بازی‌های جالبی دارد که ساعاتی مفرح و عالی را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهد زد. اولین چیزی که در ورود به پارک چشم شما را به سمت خود جذب خواهد کرد، چرخ و فلک نه چندان بزرگ و قدیمی پارک و برج سقوط جدید پارک است که در کنار هم ترکیب جالبی را شکل داده‌‌اند.

در کنار این دو بخش، Oasis یک "کشتی دزدان دریایی" نیز دارد که در واقع یک تاب بزرگ و هیجان انگیز بوده که در نوع خود جالب است. در کنار این جاذبه‌های اصلی Oasis، پارک چندین بازی کوچک و بزرگ دیگر نیز داشته که اکثرا برای سنین پایین مناسب هستند. نکته منفی در مورد این مکان، هزینه‌ی بازی‌هاست که برای بازی‌های اصلی 5 یورو بوده که به نسبت کیفیت آن‌ها بالا به نظر می‌رسد. دیگر بازی‌ها هم بین ۱ تا ۲ یورو قیمت دارند.

آدرس: Amathountos, Germasogeia

ساعات فعالیت:  ۱۷:۳۰ تا ۲۴ هر روز

 

Pafos Luna Park (در گروسکیپو)

Pafos را می‌توان دومین پارک بازی بزرگ قبرس به شمار آورد که با بازی‌های متنوع و فضای بزرگی که دارد، گزینه‌ای خیلی خوب برای یک تفریح نیم روزی به حساب می‌آید اما چیزی که باعث می‌شود این مکان را در حد و اندازه‌های Parko Paliatso جمع بندی نکنیم، امکانات محدود و بازی‌های بعضا قدیمی آن‌جاست. با این حال Pafos یک چرخ و فلک بزرگ و رولر کوستری هیجان انگیز و جذاب دارد که حسابی شما را سر ذوق خواهد آورد.

چرخ و فلک Pafos که از آن یاد کردیم ۴۰ متر بلندی داشته و رولر کوستر این مجموعه نیز که قطارش شبیه به یک هزار پاست، Caterpillar نام دارد و اگر چه طول و دراز و پر پیچ و خم است اما به خاطر سرعت نسبتا پایین، بیشتر به درد بچه‌ها می‌خورد. "ترن جنگلی" " کشتی دزدان دریایی" و "بلیزارد" چند مورد از بازی‌های خوب این پارک هستند که در کنار چندین و چند بازی کوچک بنا شده‌اند. این مجموعه همچنین دارای یک سینمای 5 بعدی، بخش ترامپولین نسبتا مجهز، بازی‌های کامپیوتری و شبیه ساز موتور سیکلت، کافه و چند اغذیه فروشی است.

قیمت‌ها در این پارک بیشتر حول و حوش ۳ تا ۴ یورو می‌چرخد و بازی‌های بچه‌گانه نیز ۱ تا ۲ یورو قیمت دارند. البته شما می‌توانید با خرید بلیط‌های ۲۵ یورویی، همه‌ی بازی‌ها به غیر از سینمای ۵ بعدی، ۲ سواری بزرگ و شبیه ساز موتور را سوار شوید.

 

راهنمای سفر به لارناکا در قبرس

آدرس: Poseidonos Avenue 1 Geroskipou CY 8041, Paphos

ساعات فعالیت:  ۱۷ تا ۲۲ هر روز

 

Lucky Star Park (در لارناکا)

این مجموعه هم یک پارک بازی و هم یک کارتینگ نسبتا بزرگ است که البته با این که فضایی وسیع در اختیار داشته اما بازی‌های کمی در ‌آن‌جا تهیه دیده شده است. از جمله بازی‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، دو رولر کوستر است که یکی بیشتر برای کودکان و نوجوان است و یکی برای بزرگ‌ترها که سرعت و البته هیجان بالایی دارد.

همان طور که گفتیم، یک پیست کارتینگ برای این مکان در نظر گرفته شده و یک فضای باز و جذاب با ترامپولین‌های متعدد نیز هستند که می‌توانید روی آن‌ها بازی کنید. ماشین برقی، سواری روی ماشین‌های مخصوص در استخر، اسلینگ شات و چند بازی این چنینی دیگر نیز در Lucky Star وجود دارد که در کنار رستوران نسبتا بزرگش، می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. البته بعد از شیوع کرونا، این مجموعه بسته شد که مسئولان تصمیم گرفتن از فرصت به دست آمده استفاده کرده و به نوسازی این مکان بپردازند. به همین دلیل تا سال آینده نمی‌توانید برای تفریح و بازی به پارک Lucky Star بروید و ممکن است بعد از بازگشایی، تغییرات زیادی را در این پارک مشاهده کنیم.

آدرس: 50 Agiou Sergiou & Vanchou, Aradippou, Larnaca

 

Hobos Amusement spot (در لارناکا)

Hobos پارک کوچکی نیست اما جالب است بدانید که این مکان در واقع بخشی از مجموعه خانه استیک Hobos است که در همان مکان واقع شده و یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های لارناکا به حساب می‌آید. همچون دیگر پارک‌های کوچک قبرس، این‌جا نیز یک چرخ و فلک نسبتا کوچک را می‌بینید که به عنوان نمادی برای Hobos به حساب آمده و بچه‌ها عاشق سواری روی آن هستند. اما در نهایت اگر خواستید یک غذای گوشتی خیلی خوب بخورید و در کنارش بگذارید بچه‌ها کمی بازی کنند به این مکان بروید در غیر این صورت Hobos باید انتخاب آخر شما در این لیست باشد.

 

۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا در سفر به قبرس

آدرس: 14 Athenon avenue

ساعات فعالیت:  ۱۲ تا ۲۴ هر روز

۲۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران