معرفی برترین سواحل قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی برترین سواحل قبرس

هر تابستان، جمعیت قابل توجهی از گردشگران به قبرس می‌آیند تا در سواحل زیبای دریای مدیترانه، تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. اغلب سفرهای تابستانی به شهرهای ساحلی همچون پافوس، لیماسول یا لارناکا انجام می‌گیرد. سواحل شنی زیبا، آب شفاف و آرام و امکانات عالی برای گردش‌ها و تفریحات آبی از مشخصه‌های این شهرهای قبرس است.

در نوشته‌ی امروزمان که برایتان در مقتدرسیر تابان تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین سواحل این کشور رفته‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

ساحل نیسی (Nissi)

یکی از سواحل بسیار زیبایی که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول تور تابستانی قبرس به آن‌جا مراجعه کنید. شن‌های پودری به رنگ روشن این ساحل در کنار آب شفاف و زیبا، یک منظره‌ی رویایی از این ساحل به وجود آورد که می‌توانید آن را نزدیک به شهر ریزورتی "آیا ناپا" پیدا کنید. یکی از جذابیت‌های این ساحل، یک خشکی شنی جالب است که آن بخش اصلی را به یک جزیره‌ی خیلی کوچک متصل می‌کند که همانطور که می‌بینید در عکس مربوط به این ساحل، کاملا مشخص است.

ساحل لارا (Lara)

اگر به دنبال یک ساحل بزرگ و عالی به دور از هیاهوی ریزورت‌ها و هتل‌های شلوغ هستید، حتما باید به ساحل لارا بروید. این ساحل زیبا ۲۷ کیلومتر با مرکز پافوس فاصله دارد و با فضای آرام و آب شفافی که دارند، برای شنا، استراحت و انجام بازی‌های ساحلی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. در بخش‌هایی از این ساحل امکانات رفاهی در نظر گرفته شده و هم دور تا دور آن نیز طبیعتی زیبا است که می‌توانید در آن‌جا نیز به گردش و تفریح بپردازید.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در لیماسول قبرس اروپایی انجام دهید

ساحل طلایی (Golden)

ساحل طلایی از جمله سواحل بسیار معروف از جزیره کارپاس است که یک مکان خاص و آرام محسوب شده و با توجه به بزرگی آن و همچنین نبود ریزورت‌های شلوغ، یک مکان عالی و آرامش بخش‌ برای گردشگران است. این ساحل نیز برای طبیعت‌گردان جایی عالی محسب می‌شود چون بخش‌های جنگلی و دشت‌های سرسبز در اطرافش قرار گرفته‌اند. همچنین در بعضی از مواقع ساحل لاکپشت‌ها به این ساحل می‌آیند که آن‌ بخش‌ها به صورت محافظت شده است، اما می‌توانید از فاصله‌ای امن، آن‌ها را تماشا کنید.

ساحل آفرودیت (Aphrodite)

خیلی از کسانی که تابستان به تور قبرس می‌روند، بدون حضور در ساحل آفرودیت، سفر خود را کامل نمی‌دانند. این ساحل حدود ۲۶ کیلومتر ای پافوس و ۴۵ کیلومتر از لیماسول فاصله دارد، اما مکانی واقعا زیبا و محبوب است که همیشه شلوغ می‌شود. البته داستان‌هایی اساطیری نیز حول محور این ساحل و صخره‌ای که به نام آفرودیت معروف است، وجود دارد و همین باعث معروفیت بیشتر آن شده است.

 

معرفی ۱۰ غذای سنتی و خوشمزه قبرس

ساحل کونوس (Konnos)

ساحل کونوس از جمله زیباترین سواحل قبرس است که در پارک ملی "گیپ گرکو" و تنها ۵ کیلومتر دورتر از شهر محبوب پروتاراس واقع شده است. این ساحل با شن سفید و زیبا و آب شفاف و زیبایش، فوق‌العاده دلنشین است و دورتا دورش را صخره‌های بزرگ احاطه کرده‌اند. البته یکی از مشکلاتی که این جا به آن بر می‌خورید، شلوغی ساحل است، غیر از این امکانات عالی برای گردش‌ها و بازی‌های آبی، برای استراحت و حتی فعالیت‌های ساحلی در ساحل کونوس در نظر گرفته شده است.

خلیج فیگ فری (Fig Tree Bay)

پروتاراس یکی از شهرهای گردشگرپذیر قبرس است که برای تعطیلات تابستانی جان می‌دهد. محبوب‌ترین و بهترین ساحل این شهر نیز خلیج زیبایی به نام فیگ‌فری بوده که یک مکان عالی برای جمع‌های خانوادگی به شمار می‌رود. امکانات بسیار خوبی در این محل پدید آمده که هم بتوانید در آن‌جا استراحت کرده و هم انواع بازی‌ها را تفریحات را تجربه کنید. آب شفاف این ساحل نیز به شما اجازه می‌دهد، تا ماهی‌های رنگارنگی که در این محل زندگی می‌کنند را در زیر آب به وضوح ببینید.

 

۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در قبرس برای غواصی

خلیج پیسوری (Pissouri Bay)

این خلیج در ۳۸ کیلومتری مرکز لیماسول واقع شده است. با تمام زیبایی این خلیج، ساحل آن در روزهای گرم تابستان خیلی شلوغ نمی‌شود و بیشترین دلیل آن نیز، دوری نسبی‌اش از مراکز گردشگر پذیر قبرس است. با این حال، اطراف این خلیج سرسبز و جذاب بوده، آب کریستالی آن فوق‌العاده دلپذیر است و همه چیز برای آن‌ها که می‌خواهند در آب شنا کنند، در ساحل تفریح و استراحت نمایند و طبیعت گردی را نیز از سر بگذرانند، عالی خواهد بود.

ساحل آلاگادی (Alagadı)

برای آن‌هایی که عاشق طبیعت هستند، این ساحل هم پیشنهاد می‌شود. جایی که می‌توانید، لاکپشت‌های زیبا را ببینید، پرنده‌های متنوع را تماشا کنید و البته در آب‌های زیبای مدیترانه شنا کرده یا به گردش‌های آبی بروید. با توجه به جمعیت لاکپشت‌ها در این ساحل، این محل یک محیط محافظت‌ شده محسوب می‌شود و شما باید قوانین مشخص را در آن رعایت کنید.

 

بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران