جذاب‌ترین تفریحات در سفر به قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
جذاب‌ترین تفریحات در سفر به قبرس

قبرس با سواحل خیره‌کننده، آب‌های شفاف، ویرانه‌های باستانی و زندگی شبانه پر جنب و جوش توانسته به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار تبدیل شود. چرا که تمامی این موارد فرصت تفریحی همه چیز تمام را برای گردشگران در تور قبرس فراهم می‌کند. مهم نیست که به همراه خانواده سفر می‌کنید و یا قصد سفری مجردی به قبرس دارید. همچنین مهم نیست که چه سنی دارید و علاقه شما به چه نوع تفریحاتی بیشتر است. در هر صورت جزیره زیبای قبرس هر آنچه را که از یک سفر ایده‌آل انتظار دارید را برای شما فراهم خواهد کرد. ما نیز در این مقاله همراه شما هستیم تا جذاب‌ترین تفریحات در سفر به این جزیره اروپایی را معرفی کنیم.

 

استراحت در سواحل زیبای قبرس

اولین تفریحی که در یک مقصد جزیره‌ای به ذهن می‌رسد، شنا و لذت بردن از سواحل زیبای آن است. بنابراین در سفر به قبرس نیز بهتر است رفتن به سواحل منحصر به فرد آن را در لیست الویت‌های خود برای تفریح قرار دهید. به خصوص اگر در فصل گرم سال راهی این جزیره زیبا شده‌اید، حمام آفتاب در سواحل بکر و شنا در آب‌های نیلگون آن کل خستگی را از شما دور خواهد کرد. قبرس دارای سواحل متعددی است که همه آن‌ها در سایه آب‌های گرم فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید از جذابیت خاصی برخوردار هستند.

یکی از زیباترین سواحل قبرس در ایا ناپا قرار گرفته و به راحتی با کمی پیاده‌روی از مرکز شهر قابل دسترس است. این ساحل دارای چشم انداز هلالی شکل با ماسه‌های طلایی و آب‌های کم عمق بوده و برای تفریح خانوادگی بسیار مناسب است. ورزش‌های آبی، بارها، رستوران‌ها و تفریحات شبانه از جمله مواردی هستند که در این ساحل در انتظار شما خواهد بود. از دیگر مقاصد ساحلی قبرس برای آبتنی و تفریح می‌توان خلیج پیسوری، ساحل فرمانداری (دارای شفاف‌ترین آب‌ها و خط ساحلی صخره‌ای) و همچنین تعداد زیادی سواحل زیبا در پافوس را نام برد.

 

بازدید از شهر باستانی کوریون در قبرس

جزیره قبرس قدمتی بسیار طولانی دارد. به طوری که در برخی از بخش‌های آن می‌توان شاهد آثاری به جا مانده از حدود ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد بود. یکی از این مکان‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ، شهر باستانی کوریون (Kourion Ancient Town) است. در این مکان هنوز نشانه‌هایی از آمفی‌تئاتر یونانی-رومی با مناظر وسیعی از ساحل و دره پابرجا بوده و تجربه بسیار به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. همچنین جالب است بدانید که در طول سال‌ها، قبرس توسط ونیزی‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها اداره می‌شد و همچنان آثاری به جا مانده از این دولت‌ها در آن وجود دارد که در بازدید از شهر باستانی کوریون فرصت کشف آن‌ها را نیز خواهید داشت.

 

پیاده‌روی در کوه‌های ترودوس در قبرس

از دیگر تفریحاتی که در سفر به قبرس فرصت لذت بردن از آن را خواهید داشت، پیاده‌روی در کوه‌های ترودوس (Troodos Mountains) است. به خصوص در روزهای گرم سال دامنه این کوه آب و هوایی خنک داشته و برای فرار از گرما انتخابی بسیار مناسب خواهد بود. چه به دنبال سفر چند روزه باشید و چه به دنبال پیاده‌روی کوتاه صبحگاهی باشید، ترودوس بهترین مکان برای شما است. مسیرهای پیاده‌روی در این کوه متعدد بوده که بسته به علاقه و شرایط می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در پیش گرفت. چند مورد از پرطرفدارترین این مسیرها به قرار زیر هستند:

  • پیاده‌روی نسبتاً کوتاه (با رفت و برگشت ۲ ساعته) از پانو پلاترز تا آبشار کالدونیا مکان خوبی برای شروع است.
  • قله المپوس برای پیاده‌روی دشوارتر مناسب بوده و به حدود ۷ ساعت زمان نیاز دارد. رسیدن به این قله مناظر خیره کننده‌ای از جزیره ارائه می‌دهد.
  • مسیر Prastio به Akamas Ridge یک پیاده‌روی دشواری بوده و پیمودن آن ۸ ساعت طول خواهد کشید که در نهایت مناظر زیبایی از شبه جزیره آکاماس را به نمایش می گذارد.

 

گشت و گذار در روستای اومودوس در قبرس

اومودوس (Omodos) یکی از روستاهای سنتی قبرس است که با طبیعت زیبا و تاریخچه غنی توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران در سفر به این کشور جزیره‌ای قرار بگیرد. وقتی صحبت از سفر با تور قبرس می‌شود همه فکرها به سمت شهرهای بزرگ مثل نیکوزیا لیماسول، لارناکا و پافوس منعطف می‌شود. اما باید بگوییم که قبرس روستاهای زیبا و دیدنی بسیار زیادی نیز دارد که یکی از آن‌ها اومودوس نام دارد. Omodos، در قلب مناطق شراب‌سازی قبرس در کوه‌های ترودوس قرار گرفته و دارای سابقه طولانی در تولید این نوشیدنی است. علاقه‌مندان می‌توانند در کنار لذت بردن از طبیعت زیبا و بکر این روستا از مغازه‌ها و بوتیک‌های فروش توری دست‌ساز، جواهرات و صنایع دستی مردم محلی نیز دیدن کنند.

 

بازدید از مقبره پادشاهان و از مناظر تاریخی پافوس در قبرس

اگر به دنبال تفریحی متفاوت در قبرس هستید و در عین حال می‌خواهید با تاریخ غنی این کشور آشنا شوید، مقبره پادشاهان (Tombs of the Kings) به عنوان سایت میراث جهانی یونسکو مکانی عالی برای شروع است. این مجموعه در پافوس (Paphos) واقع شده و محل دفن برخی از ثروتمندترین و قدرتمندترین شهروندان جزیره در طول دوره‌های هلنیستی و رومی است. این یک هزارتوی جذاب از مقبره‌ها و مکان‌های دفن باستانی است که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد. این مقبره‌ها تا به امروز به خوبی حفظ شده‌اند و بینش شگفت‌انگیزی از زندگی حاکمان باستانی قبرس ارائه می‌دهند و جز جاذبه‌های گردشگری قبرس معروف قبرس هستند.

 

گشت و گذا در نیکوزیا، پایتخت قبرس

نیازی به گفتن ندارد که اصلی‌ترین تفریحات قبرس در پایتحت این کشور یعنی شهر زیبای نیکوزیا (Nicosia) قرار گرفته‌اند. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مدیترانه بوده و قدمت آن به حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. امروزه، این شهر با ترکیبی جذاب از دو سبک معماری قدیمی و مدرن توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. از جمله تفریحاتی که در این شهر جذاب قبرس فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهید داشت می‌توان به پیاده‌روی در خیابان‌های باریک، کافه‌ گردی، رستوران گردی و در نهایت تفریحات شبانه پرجنب و جوش اشاره کرد. همچنین چندین موزه در این شهر وجود دارند که به طیف وسیعی از موضوعات از باستان شناسی گرفته تا هنر بیزانسی اختصاص داده شده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. چنانچه اهل خرید کردن باشید بهتر است مراکز خرید قبرس در نیکوزیا را هرگز از دست ندهید.

 

تجربه خوردن غذاهای محلی قبرس

همانند هر کشور دیگری قبرس نیز لیستی متنوع از انواع غذاهای محلی خود را دارد که رستوران گردی و خوردن آن‌ها می‌توانند به تنهایی یک تفریح جذاب برای گردشگران به محسوب شود. غذاهای قبرس ترکیبی لذیذ از فرهنگ سنتی یونانی، ونیزی، ترکی، فرانسوی و بریتانیایی است که با تازه‌ترین مواد اولیه و طعم‌های فوق‌العاده خوشمزه همراه می‌شوند. اغلب غذاهای سنتی قبرس از شفتالیا (یک سوسیس گیاهی خوشمزه تهیه شده از گوشت بره و خوک که روی زغال پخته می‌شود)، دلمه برگ‌ انگور، کوفته‌های تهیه شده از گوشت چرخ کرده و سیب‌زمینی سرخ‌شده تهیه می‌شوند. همچنین به دلیل موقعیت جزیره‌ای نمی‌توان از انواع غذاهای دریایی در سفر به این کشور صرف نظر کرد.

 

سفر در زمان با بازدید از تیمیوس استاوروس در قبرس

از دیگر تفریحاتی که بهتر است زمان خود را در سفر به قبرس به آن اختصاص دهید، بازدید از تیمیوس استاوروس (Timios Stavros) یا به عبارتی کلیسای صلیب مقدس (Church of the Holy Cross) است. این کلیسا که در قرن شانزدهم ساخته شده و بر بالای تپه‌ای مشرف به پافوس قرار دارد، نمونه‌ای زیبا از معماری بیزانسی است. شما می‌توانید از برج ناقوس بالا رفته و مناظری شگفت‌انگیز از پافوس و منطقه اطراف آن را مشاهده کنید. همچنین دو کلیسای کوچک دیگر نیز در این محل وجود دارند که قدمت یکی  از آن به دوران اولیه مسیحیت بازمی‌گردد و دیگری در سال‌های اخیر ساخته شده است.

 

تجربه اوج هیجان با جیپ سافاری در منطقه آکاماس قبرس

برای بسیاری از مردم، قبرس در سواحل زیبای آن شروع و در همین جا نیز به پایان می‌رسد. اما باید بگوییم که اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، چیزهای زیادی را در تور قبرس از دست خواهید داد. چرا که همه چیز در قبرس محدود به فعالیت‌های آبی نبوده و گزینه‌های تفریحی هیجان‌انگیز بسیاری برای لذت بردن دارد. یکی از این موارد همراه شدن با جیپ سافاری و کاوش در منطقه آکاماس (Akamas) است. آکاماس با طبیعتی بی‌نظیر، گونه‌های حیوانی متنوع و همچنین قهوه‌خانه‌های سنتی هر آنچه را که از یک سافاری نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین بعد از یک سافاری هیجان‌‌انگیز می‌توانید سری به قهوه‌خانه سنتی رفته و در آنجا با نوشیدنی‌های خوشمزه از خود پذیرایی کنید. همچنین این منطقه یک کلیسای زیبا و دیدنی دارد که به خصوص در زمان غروب خورشید نمایی جذاب پیدا می‌کند.

 

لذت بردن از تفریحات آبی در قبرس

بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات در سفر به قبرس مربوط به ساحل و دریای آن خواهد بود. چرا که قبرس کشوری جزیره‌ای بوده و سواحل متعددی را در خود جای داده است. به طوری که هدف اصلی اغلب گردشگران از سفر به قبرس آبتنی در آب‌های زلال و استراحت در سواحل زیبای آن است. البته که کل تفریحات آبی قبرس محدود به این موارد نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند از گزینه‌های هیجان‌انگیز دیگری مثل غواصی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری، پاراسلینگ و ... نیز در آن لذت ببرند. پس اگر عاشق دریا و تفریحات آبی هستید بدون درنگ خود را برای سفر با تور قبرس و داشتن یک سفر همه چیز تمام آماده کنید.

 

منبع

 

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران