سفر به زیباترین نقاط قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
سفر به زیباترین نقاط قبرس

در دوردست‌های حوضه مدیترانه، جایی که دریای اژه یونانی جای خود را به سواحل شرقی گرم می‌دهد، قبرس با نوید افسانه‌های باستانی، خرابه‌های یونانی و رومی، مهمانی‌های شب زنده‌داری، ظرف‌های مزه‌دار و مناظر چشم نواز از آب‌های کریستالی خودنمایی می‌کند. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که می‌خواهید تعطیلاتی ساحلی و آفتابی را در کنار زیبایی‌های طبیعی و گشت و گذاری همه چیز تمام داشته باشید تور قبرس مقصد محبوب شما خواهد بود. قبرس از آن مقاصد فوق‌العاده‌ای است که برای تمامی سلیقه‌ها و انتظارات چیزی برای عرضه دارد. در اینجا ما به معرفی زیباترین نقاط قبرس برای بازدید می‌پردازیم.

 

آیا ناپا، ساحل نیسی

این یکی از زیباترین سواحل قبرس است و بدین معناست که باید با تعداد بسیار زیادی گردشگر در آن روبرو شوید. ساحل نیسی به راحتی قابل دسترسی بوده و همیشه کاری برای انجام دادن دارد. از مهمانی‌های ساحلی تا سرگرمی‌های شبانه، همیشه چیزی برای لذت بردن در ساحل نیسی پیدا خواهید کرد. به علاوه هنگامی جزر و مد، حتی یک جزیره کوچک ظاهر می‌شود که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنجا خارج شوند و نگاهی بی‌نظیر به ساحل نیسی داشته باشند. ورزش‌های آبی، اجاره قایق، بارها و کافه‌های کوچک این مکان را به مکانی برای هر زمانی از سال تبدیل کرده است. به خاطر داشته باشید که برای اجاره چتر و تخت آفتابی چند یورو به همراه داشته باشید، حتما از داشتن آن‌ها در اوج فصل گردشگری سپاسگزار خواهید بود.

 

تالاب آبی آکاماس

اگر قصد دارید یک مکان زیبا در قبرس پیدا کنید، اما ترجیح می‌دهید از مناطق توریستی دور بمانید، تالاب آبی آکاماس مکان مناسبی برای انجام این کار است. رسیدن به این منطقه دورافتاده و نفس گیر آنقدرها هم که تصور می‌شود آسان نیست. ساده‌ترین راه برای دیدن آب‌های بکر آبی تالاب آبی آکاماس، قایق است. ولی اگر تصمیم دارید از مسیر جاده وارد شوید، باید یک وسیله نقلیه ۴ چرخ متحرک اجاره کنید. جاده منتهی به تالاب طولانی و لغزنده است، بنابراین همیشه احتیاط کنید، اما به محض رسیدن از انواع فعالیت‌های آبی از جمله غواصی در آب‌های شفاف این مکان فوق‌العاده زیبا در قبرس لذت خواهید برد.

 

گشت و گذاری ساحلی در پروتاراس قبرس

 

آیا ناپا و پروتاراس / ساحل درخت انجیر

قبرس به خاطر سواحلش معروف است و به درستی هم همینطور است. برخی از بهترین سواحل در بخش شرقی کشور، نزدیک استراحتگاه‌های آیا ناپا و پروتاراس یافت می‌شوند. Ayia Napa به طور خاص در میان عاشقان جشن و مهمانی محبوبیت دارد. شهر تفریحی پروتاراس که فقط ۱۰ کیلومتر با آیاناپا فاصله دارد، جو ساکت‌تری دارد و بیشتر میزبان خانواده‌ها و افراد محلی است. ولی هر دوی این‌ها دارای سواحل خیره کننده با آب های شفاف و شن های طلایی هستند.

 

پافوس

پافوس کوچک‌ترین شهر قبرس است که در ساحل جنوب غربی جزیره واقع شده و همچنین یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره نیز است. شهر قدیمی و منطقه بندر برای یک قدم زدن رمانتیک در هنگام غروب آفتاب ایده‌آل هستند. مقبره‌های پادشاهان، میراث جهانی یونسکو، تنها ۲ مایل با پافوس فاصله دارند.

 

گشتی در زیباترین نقاط قبرس

آبشار کالدونیا یکی از بلندترین آبشارهای قبرس

اگر از طرفداران دریا نیستید، ممکن است بخواهید از برخی از استراحتگاه‌های کوهستانی کشور دیدن کنید. قبرس به عنوان یک مقصد اسکی شهرت خاصی ندارد زیرا در این کشور فقط مقادیر کمی برف در طول ماه‌های زمستان می‌بارد. با این حال، کوه‌ها فرصت خوبی برای پیاده‌روی و فرار از گرما فراهم می‌کنند. آبشار کالدونیا مشهورترین آبشار این کشور و یکی از نقاط زیبای پربازدید آن است. این شهر در وسط مسیر طبیعت کالدونیا واقع شده که در امتداد رودخانه Kryos Potamos  قرار دارد. این مسیر به روستای پلاترس با میدان ترودوس می‌پیوندد. اگر مسیر را از میدان ترودوس شروع کنید، در سراشیبی در میان مناظر زیبا و صدای شیرین پرندگان و آب روان قدم خواهید زد. سپس می‌توانید از استراحتگاه کوهستانی Platres دیدن کنید که چندین گزینه برای صرف غذا و استراحت فراهم می‌کند.

 

کیپ گرکو

کیپ گرکو یکی از زیباترین مناطق این کشور محسوب می‌شود که برای عاشقان منظر طبیعی جایی غیرقابل چشم پوشی محسوب می‌شود. این منطقه‌ای از غارهای دریایی با آب‌های شفاف برای شنا است. همچنین یک کلیسای کوچک سفید روی لبه صخره ساخته شده که مکانی عالی برای تمرین مهارت‌های عکاسی شماست. به علاوه این کلیساس کوچک سفید به خاطر مناظر خیره کننده پانورای اطرافش بین زوج‌ها برای برگزاری مراسم ازدواج محبوبیت بسیار بالایی دارد.

 

ساحل کونوس

این ساحل شایسته حضور در این لیست است. در واقع بسیاری از قبرسی‌ها آن را زیباترین ساحل این کشور می‌دانند. به دلیل شهرت آن، ده‌ها نفر در ماه‌های تابستان به آنجا سرازیر می‌شوند. بنابراین ساحل بیش از حد شلوغ می‌شود و تقریبا غیرممکن است جایی برای قرار دادن حوله‌های رنگارنگ و شیک ساحلی پیدا کنید، چه رسد به اینکه چتر پیدا کنید. توصیه می‌کنیم در یکی از روزهای وسط هفته از این ساحل دیدن کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون فشار جمعیت به داخل آب رفته و از آن لذت ببرید.

 

۹ سوال متداول هنگام سفر به قبرس

 

شهر نیکوزیا و خط سبز

شهر نیکوزیا اغلب به عنوان "آخرین پایتخت تقسیم شده اروپا" شناخته می‌شود. زیرا قسمت شمالی شهر به همراه قسمت شمالی جزیره در اشغال نظامی ترکیه است. بازدیدکنندگان می‌توانند تا منطقه حائل سازمان ملل، معروف به «خط سبز» که از شهر می‌گذرد و جزیره را تقسیم می‌کند، قدم بزنند. همچنین عبور از "جمهوری ترک قبرس شمالی" که توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است برای کسانی که مایل به انجام این کار هستند امکان پذیر است.

 

ساحل ماکرونیسوس

فعالیت‌های ساحلی در قبرس فراوان است، اما همه مناطق حالت یکسانی ندارند. سواحل می‌توانند شلوغ، کثیف و حتی ناخوشایند باشند، اما این چیزی نیست که در ساحل ماکرونیسوس اتفاق بیافتد. این منطقه از قبرس یک مکان ساحلی مناسب، تمیز و قابل دسترس برای خانواده است. آب‌های شفاف و کریستالی آن شما و دوستان و خانواده‌تان را به لذت بردن از غواصی یا اسنورکلینگ در حین تماشای زندگی دریایی محلی دعوت می‌کند. بازدیدکنندگان از ساحل ماکرونیسوس از پارکینگ عمومی رایگان همراه با انواع خوراکی‌ها و مواد غذایی در امتداد ساحل لذت می‌برند. اگر خانواده شما می‌خواهند مکان ایده‌آل خود را برای استراحت و لذت بردن از تفریحات ساحلی پیدا کنند، ساحل مکرونیسوس مکانی برای این چنین کارها است.

صخره آفرودیت

هیچ سفری به قبرس بدون بازدید از صخره آفرودیت کامل نمی‌شود. این صخره که در سواحل غربی جزیره، در نزدیکی شهر پافوس واقع شده مکانی دیدنی، مناسب کاوش و شنا است. در این نزدیکی فضاهای پارک فراوان و یک کافه ساده وجود دارد در حالی که سایت به خوبی علامت گذاری شده است. یک اتوبوس مستقیم از بندر پافوس به سمت صخره حرکت می‌کند که به عقیده ما ارزش آن را دارد که با بازدید از شهر پافوس ترکیب کنید.

پارک ملی شبه جزیره آکاماس

آکاماس ناحیه‌ای در منتهی الیه شمال غربی قبرس است و پارک ملی واقع در آن از طیف وسیعی از حیوانات و گیاهان میزبانی می‌کند که بسیاری از آن‌ها بومی قبرس هستند. این یکی از معدود مناطق دست نخورده کشور است و برای کسانی که به دنبال تعطیلات «آفتاب-دریا-ساحل» هستند، از مقاصد به شدت جذاب و غیرقابل چشم پوشی محسوب می‌شود.

روستای Kalopanayiotis

اگرچه سفر شما به قبرس همراه با بازدید از روستاهای شگفت انگیزی است، اما اگر از بازدید از روستای Kalopanayotis غافل شوید، فرصت طلایی برای دیدن یکی از زیباترین روستاهای این منطقه را از دست داده‌اید. در اینجا شما با چهل و پنج خانه سنتی قدیمی روبرو می‌شوید که با عشق به روز شده‌اند تا نیازهای مدرن مردم روستا را برآورده کنند، اما همچنان جذابیت اصلی خود را حفظ کرده‌اند. در کنار اقامتگاه‌های دیدنی، این منطقه دارای ۲ چشمه طبیعی است که توسط مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان در آن تردد می‌کنند.

 

معرفی ۷ جشن و جشنواره جذاب در قبرس

لیماسول

برعکس بیشتر نقاط قبرس شهرت لیماسول اصلا به خاطر سواحلش نیست. چیزی که لیماسول را به یک مقصد خوب برای تعطیلات تبدیل می‌کند زندگی شهری آن است. از این رو، لیماسول دارای طیف وسیعی از سرگرمی‌ها، غذاخوری‌ها و مکان‌های دیدنی است که در میان استراحتگاه‌های دیگر قبرس متمایز و بی‌نظیر شده است. این شهر همچنین میزبان بزرگ‌ترین کارناوال کشور در هر بهار با حضور هزاران نفر است. شما در اینجا می‌توانید از تمامی امتیازات زندگی شهری در کنار تفریحات ساحلی بهره‌مند شوید و تمامی اعضای گروه‌تان چه خانوادگی باشد و چه دوستانه را راضی نگه دارید.

پارک ملی جنگلی پولمیدیا

زیبایی‌های طبیعی را می‌توان در سرتاسر قبرس یافت، اما اگر می‌خواهید واقعا غرق در شگفتی‌های دنیای طبیعی شوید، پارک جنگلی ملی پولمیدیا مکانی برای انجام این کار است. این پارک مملو از مسیرهای طبیعت گردی و عکسبرداری در هر پیچ است. بچه‌ها می‌توانند از محوطه زمین بازی کودکان لذت ببرند در حالی که بزرگسالان در یکی از مناطق پیک نیک متعدد در سراسر پارک از گذراندن وقت خود با خانواده لذت می‌برند. پارک ملی جنگلی پولمیدیا همچنین دارای فرصت‌های ورزشی فراوان و حتی موزه تاریخ طبیعی در محل است. برای یک بعد از ظهر سرگرم کننده با خانواده یا یک ماجراجویی در فضای باز با چند دوست، پارک ملی جنگلی پولمیدیا مکانی برای انجام همه این کارها است.

کورال بی (خلیج مرجانی)

بازدید از قبرس بدون سفر به خلیج مرجانی کامل نخواهد بود. خلیج مرجانی یک موقعیت ساحلی عالی با سواحل شنی و انبوهی از گردشگران است، اما حتی در طول فصل گردشگری نیز این ساحل زیبایی مناظرش را حفظ می‌کند به طوری که خیلی متوجه شلوغی و جمعیت حاضر در آن نمی‌شوید. شما می‌توانید به راحتی از طریق ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی به خلیج کورال دسترسی داشته باشید. به علاوه این یک نقطه داغ برای خانواده‌هایی با بچه های خردسال سفر می‌کنند هم محسوب می‌شود زیرا به خاطر موقعیت خلیج امواج‌هایی که در ساحل تشکیل می‌شود طور قابل ملاحظه‌ای آرام‌تر از سایر نقاط قبرس است.

پارک ملی جنگلی کیپ گرکو

اگر زیبایی خط ساحلی فراوان برای جذب شما کافی نبود، تاریخ اسطوره‌ای ممکن است شما را به بازدید از این مکان فوق العاده زیبا ترغیب کند زیرا طبق اساطیر یونانی، آفرودیت در پارک ملی کیپ گرکو به دنیا آمد. حتی در کشوری سراسر زیبا مثل قبرس هم مکان‌های کمی به اندازه پارک جنگلی ملی کیپ گرکو جذابیت دارند. در واقع این مکان هنوز هم به خاطر کلیسای آگوی آنارگریروی برای بازدیدکنندگان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بازدیدکنندگان زیادی برای رفتن به جایی به اسم «جایی که آب مقدس می‌رود» که در پایین پله‌های کلیسا قرار دارد خودشان را به این پارک جنگلی می‌رسانند. در حالی که مسیرهای دیگر بازدیدکنندگان را برای استراحت و لذت بردن از مناظر درخشان به غار Cyclops و مناطق پیک نیک هدایت می‌کنند.

 

فستیوال‌های تابستانی موسیقی قبرس

۰۲ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران