زیباترین نقاط اروپا را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری اروپا
زیباترین نقاط اروپا را بشناسید

اروپا نقاط زیبای زیادی دارد. قاره‌ی سبز مملو از دیدنی‌هاست و امروز ما قصد معرفی بهترین‌های آن‌ها را داریم. از برکه‌ای در اسلوونی تا ونیز و کوهستان اتریش، لیست ما مملو از جاهایی رویایی‌ست که دیدنشان برای هر کسی لذت بخش خواهد بود. پس همراه ما باشید با معرفی زیباترین نقاط در تور اروپا.

 

دریاچه ایناری

فندلاند را سرزمین هزاران دریاچه می‌نامند، اما جذاب‌ترینِ این دریاچه‌ها که البته یکی از زیباترین نقاط اروپا نیز محسوب می‌شود، دریاچه ایناری است. این دریاچه مملو از ماهی بیش از ۳ هزار جزیره در خود دارد که گشت‌های دریایی در آن را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد. محیط جنگلی ساحل این دریاچه که از جمله جاذبه‌های آن محسوب می‌شود، در فصول مختلف زیبایی متفاوتی را از خود ارائه می‌دهد، مخصوصا در ایام پاییز که یکی از رنگین‌ترین لحظاتی است که می‌توانید در دریاچه ایناری ببنید.

 

۷ شهر خاطره‌انگیز و زیبای فرانسه

جزایر لوفوتن، نروژ

جزایر لوفوتن یکی دیگر از آن جاهایی در اروپا است که باید در فصل‌های مختلف از آن بازدید کنید، چون در هر فصل زیبایی آن به شکلی متفاوت شما را مجذوب خود خواهد کرد. این مکان که در شمال نروژ واقع شده، با خشکی‌های کوچک نزدیک به هم و خانه‌های خاصی که نزدیک به آب ساخته شده‌اند، یک فضای جذاب و عالی را به وجود آورده که در فصل زمستان کاملا برفی و یخ زده می‌شود. جزایر لوفوتن برای چند روز در طول سال طلوع خورشید را نمی‌بیند و بعضی روزهای بی‌پایان در آن نیز هستند که هیچ گاه شب نمی‌شوند. تماشای شفق قطبی، غواصی در آب و طبیعت گردی از جمله فعالیت‌هایی است که در لوفوتن می‌توانید تجربه کنید.

اونست، جزایر شت لندز، اسکاتلند

برای آن‌هایی که اهل ماجراجویی هستند، اونست یکی از بهترین گزینه‌ها در سفر به اروپا خواهد بود. این منطقه خالی از سکنه، در نگاهی کلی یک مکان خشن و صخره‌ای به حساب می‌آید، اما زیبایی آن در همین مناظر بکر بی‌پایان و حیات وحش جذابش است. اونست یکی از جاهایی است که وایکنیگ‌ها در زمان حمله خود به بریتانیا به آن‌جا رفتند و هنوز هم می‌توانید مکان‌های تاریخی متعددی مربوط به آن دوره را ببینید. تماشای نهنگ‌های قاتل، سواحل استثنایی و صخره‌های چسبیده به آب، از چیزهایی است که شما را به این منطقه زیبا خواهد کشاند.

 

معرفی ۷ موزه برتر در کشورهای اروپایی

زاگوری، یونان

وقتی اولین بار به زاگوری پا می‌گذارید، انگار خود چیزی شگرف کشف کرده‌اید. مناطق طبیعی زاگوری اصلا شبیه به دیگر نقاط یونان نیست که بیشتر برای بازدید از تاریخ این کشور یا بودن در سواحل و جزایرش انتخاب می‌شوند، این مکان برای مناظر طبیعی، دشت‌های سرسبز، جنگل‌های پر پشت و کوهستان‌های فوق‌العاده‌اش معروف شده و برای بودن در لیست زیباترین نقاط اروپا، برازنده است.

دره های یورکشایر دیلز، انگلیس

تصویری که از یورکشایر دیلز در ذهن کسانی که عکس‌های این منطقه را دیده‌اند ثبت شده، مکان سرسبز و زیباست که نمادی برای بهار در انگلستان به حساب می‌آید. اما این مکان رویایی دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باعث شده ما آن را به عنوان یکی از زیباترین نقاط اروپا دسته بندی کنیم. در این دره چندین رودخانه و آبشار زیبا واقع شده، دشت‌های سرسبزش مامنی برای انواع جانواران است و دنیایی از دیدنی‌ها را در خود میزبانی می‌کند. دره‌های یورکشایر دیلز به راحتی در دسترس بوده و اقامتگاه‌های مختلفی نیز در نزدیکی آن‌جا وجود دارند. وقتی هم که در آن‌جا باشید، می‌توانید پیاده یا با دوچرخه از نقاط مختلف بازدید کرده و هر روز خود را به گونه‌ای متفاوت از این پارک ملی بزرگ و زیبا لذت ببرید.

 کوهستان آپوسنی، رومانی

بخش بزرگی از این کوهستان به عنوان یک منطقه محافظت شده و با نام پارک ملی آپوسنی شناخته می‌شود که همچون بهشتی گمشده در دل رومانی می‌درخشد. شاید خیلی رومانی در مرکز توجهات گردشگران نباشد، اما این کشور مناطق زیبایی در خود دارد که سرآمد آن‌ها این محل استثنایی است که با دشت‌های سرسبز، جنگل انبوه و غارهای متعدد، همه را عاشق خود خواهد کرد. این پارک ملی بیش از ۷۵ هزار هکتار وسعت داشته و بیش از ۲۰۰ غار در آن‌ها وجود دارد که دو مورد از آن‌ها "غار خرس‌ها" و "غار یخی اسکاریزوآرا" هستند که از جمله معروف‌ترین غارها در جهان شناخته می‌شوند. فراموش نکنید که قصر معروف ترانسیلوانیا که دراکولا در آن به تصویر کشیده بشده بود نیز در همان نزدیکی‌ها واقع شده است.

 

گشتی خاطره‌انگیز در مناطق مختلف سوئیس

دره لوآر، فرانسه

فرانسه نقاط زیبای زیادی دارد، اما دره لوآر مسلما یکی از زیباترینِ آن‌هاست که نه تنها به واسطه‌ی طبیعت فوق‌العاده‌اش بلکه به خاطر کاخ‌های متعددی که دارد، یکی از چشم‌نواز‌ترین جاها در کل اروپا محسوب می‌شود. در این مکان می‌توانید چندین و چند کاخ بزرگ، دریاچه‌ای زیبا که امکان قایقرانی در آن وجود دارد و تاکستان‌های بسیار را مشاهده کنید.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران