زیباترین جزایر یونانی

جاذبه‌های گردشگری اروپا
زیباترین جزایر یونانی

یونان با داشتن بیش از ۶۰۰۰ جزیره، مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به سفر و طبیعت‌دوستان است. جزایری که به خاطر داشتن طبیعت شگفت انگیز، سواحل استثنایی و بعضا، جاذبه‌های تاریخی، به مقاصدی ایده‌آل برای سفر شناخته می‌شوند. اما اگر قصد دارید تا به سراغ زیباترین جزایر یونانی بروید، حتما گزینه‌های لیست امروز ما را مد نظر داشته باشید.

 

زیباترین جزایر یونانی کدام‌ها هستند؟

نکات زیادی هستند که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان، بهترین و زیباترین جزایر در آب‌های یونان را انتخاب کرد. بعضی از این جزایر همچون سانتورینی شهرتی جهانی دارند و خیلی‌ها در تور اروپا به این جزیره می‌روند و بعضی دیگر کم‌تر در میان گردشگران شناخته شده هستند.

 

میلوس  |  Milos

اگر بگوییم، میلوس در میان جزایر بسیار زیبای یونانی در منطقه، بهترین و زیباترین است، غلو نکرده‌ایم. این جزیره‌ی آتش فشانی دارای سواحل چشم نوازی بوده و هر گوشه‌اش یک زیبایی منحصر به فرد را به روی شما باز میی‌کند. میلوس البته در کنار سانتورینی، جزو گران‌ترین مقاصد در میان جزایر یونانی نیز به حساب می‌آید. همچنین، اگر به موزه لوور فرانسه بروید، می‌توانید تابلوی ونوس دِ میلو (Venus de Milo) را نیز در آن‌جا ببینید، که نقاشی متعلق به قرن ۱۹ از این جزیره است.

عکس: audleytravel.com

 

سانتورینی  |  Santorini

مگر می‌شود صحبت از جزایر یونانی کرد و اسمی از سانتورینی با مناظر خیره‌کننده‌ای از خانه‌های سفید و کلیساهای گنبد آبی که بر فراز صخره‌های آتشفشانی مشرف به دریای اژه قرار دارند، نبرد. این جزیره به‌خاطر غروب‌های زیبا و رومانتیکش مشهور است. مشاهده غروب آفتاب در اویا (Oia) یکی از تجربه‌های بی‌نظیری است که هر گردشگری باید در جزیره سانتورینی یونان به انجام برساند. علاوه بر این، سواحل شنی سیاه و قرمز این جزیره که نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی است، زیبایی طبیعی خاصی به آن‌جا بخشیده‌اند. این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی نیز هست. بازدید از شهر باستانی آکروتیری (Akrotiri) که به‌خاطر زلزله‌ای در دوران مفرغ تخریب شده و به‌خوبی حفظ شده است، دریچه‌ای به نوع زندگی مردم در دوران باستان را به روی چشمان شما باز می‌کند.

 

بازدید از یادگارهای باستانی رومی و یونانی مارماریس

عکس: popsugar.com

 

میکونوس  |  Mykonos

میکونوس علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی همچون آسیاب‌های بادی و خانه‌های سفید رنگ، خصوصیت دیگری دارد که گردشگران را عاشق خود کرده است و این خصوصیت، تفریحات شبانه جزیره است. میکونوس در میان جزایر یونانی، بیشترین و بهترین کلاب‌های شبانه را داشته و کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی دارد که می‌توانید در آن‌ها به خوشگذرانی بپردازید. میکونوس همچنین مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. بازدید از موزه باستان‌شناسی میکونوس و دیدن آثار هنری و مجسمه‌های باستانی، شما را به دنیای گذشته می‌برد. جزیره دلوس (Delos) که در نزدیکی میکونوس قرار دارد، یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستانی یونان است و می‌توان با یک سفر کوتاه از میکونوس به آنجا دسترسی پیدا کرد.

عکس: lonelyplanet.com

 

کرت  |  Crete

کرت بزرگ‌ترین جزیره یونان بوده و از تنوع فرهنگی و طبیعی بالایی برخوردار است. از سواحل طلایی و آب‌های فیروزه‌ای گرفته تا کوه‌های بلند و دره‌های عمیق، کرت مقصدی برای تمامی سلیقه‌هاست. یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های کرت، کاخ کنوسوس (Knossos) است که مربوط به تمدن مینوسی بوده و حتما توصیه می‌کنیم از آن‌‌جا بازدید به عمل آورید. کرت دارای شهرهای تاریخی متعددی است که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. شهر هراکلیون (Heraklion) با موزه‌های متعدد و بازارهای محلی، مکان مناسبی برای کاوش و خرید است. چانیا (Chania) با خیابان‌های باریک و سنگفرش، بندر زیبا و معماری ونیزی، از دیگر نقاط دیدنی کرت به حساب می‌آید. بازدید از دره ساماریا (Samaria Gorge) که یکی از طولانی‌ترین دره‌های اروپا است، نیز تجربه متفاوت در سفر به جزایر یونانی محسوب می‌شود.

 

معرفی ۸ غذای معروف یونانی

عکس: generationvoyage.fr

 

رودس  |  Rhodes

رودس یکی از جزایر دُدِکانیس (Dodecanese) است و به‌خاطر تاریخ غنی و قلعه‌های قرون وسطایی معروف است. شهر قدیمی رودس، که یک میراث جهانی یونسکو است، با خیابان‌های سنگفرش، ساختمان‌های تاریخی و موزه‌های متعدد، گردشگران را به سفری به گذشته می‌برد. این شهر قدیمی با دیوارهای قلعه‌ای عظیم احاطه شده و کاخ استاد بزرگ (Palace of the Grand Master) یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های آن است. رودس همچنین دارای سواحل زیبا و متنوعی است که برای تمامی سلیقه‌ها مناسب هستند. ساحل فالیرکی (Faliraki)  با آب‌های زلال و امکانات متعدد تفریحی، یکی از محبوب‌ترین سواحل رودس است. بازدید از دره پروانه‌ها (Valley of the Butterflies)  که مکانی طبیعی و آرام با هزاران پروانه زیبا است، را نیز به مسافران رودس شدیدا پیشنهاد می‌کنیم.

عکس: kayak.co.uk

 

کورفو  |  Corfu

کورفو در شمال غربی یونان و در نزدیکی سواحل آلبانی قرار دارد. کورفو به نسبت دیگر جزایر یونانی، کمی دور است اما با این حال، گردشگران زیادی در طول سال به آن‌جا می‌روند. این جزیره با پوشش گیاهی متراکم، سواحل زیبا و معماری ونیزی خود معروف است. شهر قدیمی کورفو با خیابان‌های باریک و ساختمان‌های رنگارنگ، جاذبه‌ای فرهنگی و تاریخی مهم به‌شمار می‌آید. بازدید از قلعه قدیمی و جدید کورفو و دیدن مناظر زیبا از بالای آن‌ها، از دیگر جذابیت‌های این جزیره است. در کنار همه‌ی این‌ها، نباید از سواحل دیدنی و آب زلال و کریستالی جزیره برای شنا و آبتنی هم به سادگی گذشت.

 

۲۰ مکان استثنایی برای سفر به یونان

عکس: redsavannah.com

 

زاکینتوس  |  Zakynthos

زاکینتوس یا زانته به‌خاطر سواحل شگفت‌انگیز خود، از جمله ساحل نواداگیو  (Navagio Beach) که یکی از مشهورترین سواحل جهان است، شناخته شده و طرفداران خاص خود را دارد. در نزدیکی ساحل این جزیره، یک کشتی غرق شده قرار گرفته و اطراف آن آبی کریستالی و بی‌نظیر وجود دارد و تصویری شگفت‌انگیز را برایتان به نمایش می‌گذارد. زاکینتوس علاوه بر سواحل زیبا، دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای نیز هست. غارهای آبی  (Blue Caves)  با آب‌های آبی و شفاف و ساختار صخره‌ای جذاب، مکانی مناسب برای کاوش و غواصی هستند. همچنین، پارک ملی دریایی زاکینتوس محلی مناسب برای مشاهده لاک‌پشت‌های دریایی و دیگر حیات وحش دریایی محسوب می‌شود.

عکس: greekboston.com

 

نکسوس  |  Naxos

نکسوس بزرگ‌ترین جزیره در مجموعه جزایر سیکلدیس (Cyclades) بوده و به‌خاطر سواحل شنی طولانی، دهکده‌های سنتی و بقایای باستانی خود معروف است. این جزیره مقصدی مناسب برای خانواده‌ها و کسانی است که به دنبال آرامش و کشف فرهنگ محلی هستند و البته می‌خواهند در آب‌های شفاف به تفریح بپردازند. دهکده‌های نکسوس با معماری سنتی و کوچه‌های باریک، حس و حال خاصی دارند که تجربه‌ای متفاوت از زندگی یونانی را ارائه می‌دهند.

عکس: nothingfamiliar.com

 

اسکیاتوس  |  Skiathos

اسکیاتوس یکی از جزایر اسپوردیس (Sporades) است و با بیش از ۶۰ ساحل شنی، مقصدی محبوب برای عاشقان تفریحات آبی و آفتابگرفتن به حساب می‌آید. این جزیره با سواحل زیبایی چون کوکوناریس (Koukounaries)  که به‌خاطر شن‌های طلایی و آب‌های زلال خود معروف است، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. شهر اصلی اسکیاتوس با معماری سنتی، رستوران‌های محلی و زندگی شبانه فعال، جذابیت خاصی دارد. کوچه‌های باریک و سنگفرش شده شهر و خانه‌های سفید با سقف‌های قرمز، منظره‌ای دل‌نشین و متفاوت از سانتورینی ایجاد نموده و در نهایت آن‌جا را به انتخابی متفاوت در میان جزایر یونانی بدل کرده است.

 

راهنمای سفر به اروپا در فصل تابستان

عکس: prwave.ro

۲۱ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران