زیباترین جاذبه‌های گردشگری اوکراین

جاذبه‌های گردشگری اروپا
زیباترین جاذبه‌های گردشگری اوکراین

اوکراین کشوری زیباست که سفر به آن، رفتن به مکانی شگفت انگیز و سرشار از جاذبه‌های متنوع است. با این حال چیزی که در مورد این کشور وجود دارد، همین تنوعی است که باعث شده هر شهر آن زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی را برایتان تصویر کند. بهتر است کمی با بهترین نقاط اوکراین برای سفر آشنا شوید تا در سفر با تور اروپا به این کشور، بهترین‌ مکان‌ها را برای دیدن انتخاب کنید.

 

  1. کی‌یف

اولین مقصد گردشگران بدون شک در اوکراین، پایتخت این کشور است. شهری مملو از معماری‌های خاص دوران شوروی، کلیساهایی با گنبدهای طلایی و خیابان‌های زیبایی که دیدنشان واقعا لذت بخش است. کیف یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شرق اروپا به حساب می‌آید و در کنار تمامی مواردی که گفتیم، اما مدرن و مملو از تفریحات امروزی است. در این شهر که هنر در آن بسیار پاس داشته می‌شود، تماشای یک اپرا یا تئاتر یا حتی اجرای موزیکال را از دست ندهید و همه‌ی جوانب این شهر را در سفر واکاوی نمایید.

 

اوکراین

 

  1. لووف

بزرگ‌ترین شهر اکران در غرب این کشور نیز با مراکز تاریخی که دارد، بخش بزرگی از گردشگران به اکراین را سمت خود جدب می‌کند. لووف مملو از تندیس‌ها و مجسمه‌های بزرگ، موزه‌های متعدد و ابنیه قدیمی و زیبایی است که معماری آن‌ها از گذشته‌ای بعضا دور الهام گرفته شده است. این شهر یکی از مراکز هنری مهم شرق اروپا به حساب می‌آید و بیش از ۵۰ هزار نفر از مردمش در مراکز مختلف مربوط به هنر مشغول به کار هستند.

 

لووف

 

  1. اودسا

اودسا شهری خاص است که زمانی دست یونانی‌ها بود، بعد به دست عثمانی‌ها افتاد و مدتی نیز به روسیه تعلق داشت. که البته این تاریخ جالب را می‌توانید از طریق موزه‌های متعددی که در شهر هستند، مشاهده کنید. زیبایی شهر و خط ساحلی محشری که دارد، نام "مروارید دریای سیاه" را برای این شهر به ارمغان آورده است و تفریحات شبانه‌ی آن را با ایبیزا مقایسه می‌کنند. برای داشتن سفری شاد و مفرح، شنا در دریای سیاه و دیدن جابذه‌های متعددی که می‌توانید آن‌ها را ببینید، حتما سفری به اودسا را برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید. البته فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این شهر، تابستان هر سال است.

 

 اوکراین

 

  1. چرنوبیل

شاید برای شما عجیب باشد، اما عده‌ی زیادی هر سال علاقه دارند تا از این شهر که سال‌های پیش به واسطه یک اتفاق تراژیک در نیروگاه اتمی نزدیک به آن، به مخروبه‌ای که حالا می‌بینید بدل شده است، دیدن نمایند. جالب این که، بعد از سریالی که به تازگی از شبکه HBO پخش شده، به تعداد اینگردشگران اضافه نیز شده است. البته نیاز نیست به اوکراین سفر کنید تا تنها از چرنوبیل بازدید نمایید، بلکه این امکان را دارید تا در تورهای مختلفی که برای مشاهده‌ی این مکان در نظر گرفته می‌شود شرکت نمایید و از نزدیک تاثیرات این فاجعه را مشاهده کنید.

 

چرنوبیل

 

  1. قلعه کامیانتس پودیلسکیی

شهر کامیانتس-پودیلسکیی را همه به قلعه‌اش می‌شناسند که مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این بخش از اوکراین است. قلعه‌ای که انگار از کتاب‌های قصه‌های پریان بیرون آمده است و انتظار دارید شاهزاده‌ای زیبا، همین حالا در حال پرسه زدن در راهروهایش باشد. البته در کنار این قلعه شم می‌توانید از پل زیبایی که رو به طبیعت شگفت انگیز کامیانتس-پودیلسکیی باز می‌شود بازدید کنید، سوار بر بالن بر فراز قلعه پرواز نمایید یا فعالیت‌های زیاد دیگری را در آن جا تجربه نمایید.

 

قلعه کامیانتس پودیلسکیی

 

  1. چرنیوتسی

چرنیوتسی را با عنوان "وین کوچک" نیز می‌شناسند و این به خاطر شباهت معماری ساختمان‌های چرنیوتسی یا ابنیه اتریشی است. این شهرها زمانی جزو یک اپراطوری بودند و شباهت این ساختمان‌ها به همین دلیل است. سفر به چرنیوتسی شما را وارد یکی از شهرهای مهم فرهنگی اروپا می‌کند. جایی زیبا و منحصر به فرد که جو و زیبایی‌های خاصش را با کم‌تر جایی در اوکراین می‌توان مقایسه کرد. زمانی  چرنیوتسی را با نام "شهر سیاه" نیز می‌شناختند که دلیل دیوارهای تیره این شهر بود که البته بخش زیادی از آن‌ها در حملات مغول‌ها ویران شد.

 

چرنیوتسی

 

  1. بوکاول

از سواحل تابستانی اوکراین گفتیم، حالا نوبت می‌رسد به مقصد زمستانی این کشور. بوکاول دارای بزرگ‌ترین ریزورت اسکی در شرق اروپاست و کوه‌های برفی زیبایش آن را به یکی از بهترین جاها در قاره‌ی سبز برای اسکی و تفریحات برفی بدل کرده است. منظره‌های آن بی‌بدیل است و مسیرهای اسکی آن به بیش از ۵۰ کیلومتر می‌رسد. بوکاول با داشتن امکاناتی عالی در زمینه‌ی اقامت، خورد و خوراک، تفریح و اسکی، جایی عالی برای تعطیلات زمستانی شما خواهد بود.

 

بوکاول

 

  1. چرنیهیف

چرنیهیف یکی از قدیمی‌ترین شهرها در اوکراین است. شهری که در کنار رودخانه دسنا واقع شده و مکانی بسیار زیبا و سرسبز است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. در کنار آبگیرهای زیبای چرنیهیف، جنگل‌های پرپشت، باغ‌های زیبا و رودی که در آن جریان دارد، معماری خاص ابنیه تاریخی و کلیسای بزرگی که مربوط به قرن یازدهم است، مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آیند.

 

چرنیهیف

 

  1. اومان

اومان در مرکز اوکریان ودر کنار رود اوماناک واقع شده است. جایی درست در میانه‌ی راه کیف تا اودسا که اگر مسافر هر کدام از این شهرها باشید، می‌توانید به دیدن اومان نیز بروید. تاریخ این شهر را با تراژدی‌های بزرگش به یاد می‌آورد اما برای گردشگران، این جلوه‌های زیبای طبیعت هستند که باعث سفر به اومان می‌شوند.

 

اومان

۲۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران