۱۵ مقصد گردشگری زمستانی جذاب در اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۱۵ مقصد گردشگری زمستانی جذاب در اروپا

سفر به قاره‌ی سبز در هر زمانی از سال، جذابیت خاص خود را دارد اما حس و حالی جادویی در تور زمستانی اروپا وجود دارد که نمی‌توان آن را به جای دیگری مقایسه کرد. مقاصد مختلفی وجود دارند که می‌توان برای چنین سفری پیشنهاد کرد اما این ۱۵ مقصد، از پرطرفدارترین‌ها بوده و انواع جاذبه‌ها و تفریحات مختلف را در طول تور اروپا برای زمستان، برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

هالستات (Hallstatt) در اتریش، اروپا

 بعضی مقاصد گردشگری اروپایی در طول زمستان، زیبایی‌های طبیعی انکار ناپذیری دارند و هالستات در این باره جزو بهترین‌هاست. یک شهر کوچک در آلپ که با منظره‌ی برفی خود نزدیک به دریاچه، بدون شک یکی از بهترین‌هاست. هر قدمی که در این شهر بر می‌دارید، می‌ایستید و به این زیبایی بی حد و حصر خیره می‌شوید. در هاسلتات امکان اقامت در خانه‌های چوبی زیبا را خواهید داشت و می‌توانید با در گرمای شعله‌های شومینه، به منظره‌ی برفی کوهستان و دریاچه نگاه کنید. مسیرهای طبیعت گردی و همچنین فعالیت‌های برفی زیادی هم هستند که برای گردشگران مهیا شده‌اند.

 

رویای گذران تعطیلات کریسمس در پاریس

پراگ (Prague) در جمهوری چک، اروپا

پراگ یکی از زیباترین شهرهای اروپا است که در فصل‌های گرم سال، جمعیت زیادی از گردشگران برای دیدنش، به این شهر می‌آیند. با این حال این شهر در طول زمستان به خاطر حس و حال خاصی که دارد و منظره‌ی زیبای سفید پوشش نیز محبوب است و ابنیه تاریخی آن زیر برف زمستانی از همیشه زیباتر می‌شوند. بهترین زمان برای سفر زمستانه به پراگ، در روزهای منتهی به کریسمس است که هم از دکور زیبا لذت خواهید برد، هم احتمالا شاهد برف هستید و هم می‌توانید در بازار کریسمسی معروف این شهر شرکت کنید.

تایلن (Tallinn) در استونی، اروپا

اگر چه که خیلی اوقات، این پایتخت‌های بزرگ هستند که برای سفر پیشنهاد می‌شوند، اما پایتخت‌های کوچک را به هیچ وجه برای سفر زمستانی به اروپا نباید از یاد ببریم. تالین چندین بنای تاریخی بزرگ و ارزشمند دارد که در زمان برف فوق‌العاده زیبا می‌شوند. شهری بسیار جذاب با مناظر برفی شگفت‌انگیز که البته فعالیت‌های مختلفی را نیز برای گردشگران مهیا می‌کند. این شهر نیز در طول روزهای منتهی به کریسمس جذابیت مضاعفی پیدا می‌کند.

 

برترین فرودگاه‌های اروپا از نظر گوگل

سالزبورگ (Salzburg) در اتریش، اروپا

بر خلاف خیلی شهرهای دیگر اروپایی، این روزهای برفی زمستان است که سالزبورگ بیش از هر زمان دیگری از سال شلوغ می‌شود. زمانی که خیلی‌ها برای تفریحات زمستانه به این شهر رفته و البته در این بین از قصرها و قلعه‌های تاریخی نیز دیدن می‌کنند. فستیوال‌ها وبرنامه‌های مختلف کریسمسی نیز در این شهر برپا شده و همچنین فعالیت‌های متنوعی هستند که در مناطق طبیعی اطراف شهر می‌توانید به انجام رسانده و از مناظر برفی دیدن کنید.

بوداپست (Budapest) در مجارستان، اروپا

دلایل زیادی وجود دارد که به خاطرش، در طول زمستان به بوداپست بروید اما جدا از تمام زیبایی‌های این شهر منحصر به فرد، در طول روزهای برفی و سرد می‌توانید به سراغ پارگ واروسلیگتی موجگپالیا (Városligeti Műjégpálya) رفته و هم در پیست یخی آن به تفریح بپردازید، هم از بازارها و فعالیت‌های تفریحی‌اش لذت ببرید و هم به سراغ استخرهای آب گرمی که در آن‌جا وجود داشته لذت برده و در سردترین روزهای سال، به آبتنی در فضای باز بپردازید! بوداپست شگفتی‌های بسیار زیادی را در طول زمستان به توریست‌هایی که زحمت سفر به این شهر را به جان بخرند، در چنته دارد.

رووانیمی (Rovaniemi) در فندلاند، اروپا

لپلند فندلاند در طول زمستان به یک سرزمین رویایی بدل می‌شود و برای سفر به این منطقه، بهتر است رووانیمی را انتخاب کنید تا بهترین روزهای خود در این کشور را تجربه نمایید. این شهر مملو از مناطق بزرگ برفی برای گردش، پیست‌های یخی، رودخانه‌های یخ زده و البته هتل‌های باشکوه و مناسب برای چنینی روزهایی است. این را هم نباید به هیچ وجه فراموش کنید که سافاری‌های متعددی برای تماشای شفق قطبی در آن‌جا برگزار می‌شود که دیدن آن‌ها لذت خاص خودش را دارد.

 

معرفی بهترین رستوران‌های یونان

زرمات (Zermatt) در سوییس، اروپا

بازدید از سوییس در فصل اسکی، یک انتخاب راحت برای تور اروپا در زمستان است و خب یکی از بهترین گزینه‌های برای چنین سفری، زرمات به حساب می‌آید. یکی از شهرهای کوهستانی عالی که با ریزورت‌های محشر و پیست‌های اسکی معروف خود، سفری خاطره‌انگیز را برای شما خواهد ساخت. این تنها فعالیت‌های برفی نیستند که زرمات را به مکانی مناسب برای سفری زمستانه تبدیل می‌کنند، بلکه مناظر فوق‌العاده زمستانی و حس و حال فوق‌العاده این شهر کوچک نیز در نوع خود، می‌توانند دلیل مهمی برای این سفر باشند.

زاگرب (Zagreb) در کرواسی، اروپای

زاگرب با آن خیابان‌های سنگ فرش شده، معماری ساختمان‌هایی که به سبک باروک ساخته شده‌اند و بخش‌های قدیمی شهر که در طول زمستان حس و حال جادویی را در خود دارند، یکی دیگر از مقاصد محبوب برای سفر زمستانه به اروپا به حساب می‌آید. این شهر در طول زمستان پارک‌های تفریحی خاصی را رپا می‌کند و یک فستیوال زمستانه را در نیز برگزار می‌نماید. از بازار کریسمس گرفته تا پیست یخی و جشن‌های غذایی، این شهر زمستان‌هایی خاطره‌انگیز را برای مسافران خود می‌سازد.

برگن (Bergen) در نروژ، اروپا

اگر به دنبال سفر به یک دهکده نوردیک با آن خانه‌های رنگارنگ و جو خاص می‌گردید، کم‌تر جایی را مثل برگن پیدا خواهید کرد. شهری بندری که با کوه‌های برفی پوشیده شده و می‌توانید در طول سفر به آن‌جا، به تماشای شفق قطبی هم بروید. برگن البته از آن شهرهایی است که در طول تابستان نیز گردشگران زیادی را جذب کرده و در طول فصل گرما، امکان سفرهای دریایی را نیز برای مسافران مهیا می‌کند اما مناظر زیبای زمستانی آن باعث شده تا این شهر، در لیست بسیاری از جهان‌گردان قرار بگیرد و سالانه، جمعیت زیادی به دیدنش بروند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های رم ایتالیا

آمستردام (Amsterdam) در هلند، اروپا

هر ساله بین ماه‌های دسامبر تا ژانویه، فستیوال نور آمستردام جلوه‌ای جذاب به پایتخت هلند می‌دهد و به زیبایی‌های این شهر می‌افزاید.‌ آمستردام در تمام طول سال شلوغ بوده و همیشه میزبان گردشگران است و زمستان نیز از این قائده مستثنی نیست و خیلی‌ها برای تفریح و تماشای مناظر برفی این شهر خاص، به آن‌جا می‌روند. این مهم تنها به روزهای منتهی به کریسمس و شرکت در جشن‌ها محدود نبوده و تقریبا در تمام روزهای سرد زمستان، مردم به آمستردام می‌روند و از کانال‌های آبی و غذاهای خوشمزه هلندی لذت می‌برند.

ایلولیسات (Ilulissat) در گرینلند، اروپا

گریندلند کشوری کوچک اما بسیار زیباست و ایلولیسات شهر توریستی آن به چند دلیل، زمستان‌های شلوغی را تجربه می‌کند. این شهر یکی از میراث طبیعی جهانی یونسکو بوده، می‌توانید در آن‌جا سورتمه‌هایی که با سگ کشیده می‌شوند را سوار شوید، رفتن به آن‌جا نسبتا راحت است، امکان دیدن خلیج زیبای دیسکو را دارید و فعالیت‌های زمستانی بسیار زیادی هستند که می‌توانید در این مکان به انجام برسانید. ایلولیسات از آن مقاصد زمستانی جذاب و خاص بوده که تجربه‌ای کامل از سفر به مناطق سردسیر را برایتان ممکن می‌کند و می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را در آن‌جا به انجام رسانده و عکس‌های جذابی بگیرید.

 

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی قبرس

استراسبورگ (Strasbourg) در فرانسه، اروپا

استراسبورگ ترکیبی از فرهنگ‌های فرانسوی و آلمانی را به خود می‌بیند و این به خاطر نزدیکی به مرزهای آلمان است. شهری که به خاطر زیبایی طبیعی، کانال‌های آبی و فرم خاص خانه‌هایش معروف است و تمامی این زیبایی‌ها، زیر پوشش برف زمستانی، چندین برابر جذاب‌‌تر می‌شوند. استراسبورگ هم از جمله مقاصد عالی برای سفر در طول تور کریسمس است و به هیچ وجه در این ایام نباید از آن‌جا غافل شد.

ترانسیلوانیا (Transylvania) در رمانی، اروپا

برای بسیاری از ما، رفتن به تراسیلوانیا یعنی بازدید از قلعه دراکولا و قدم زدن در رویای کتاب‌های خون آشامی که تا حالا خوانده‌ایم و البته تماشای این قلعه در زمستان، شاید بهترین منظره‌ ممکن از آن‌جا باشد اما این شهر جاذبه‌هایی بسیار فراتر را پیش پای شما می‌گذارد. شهری زیبا و تاریخی با دیدنی‌های مختلف، طبیعت جذابی که اطرافش را احاطه کرده، غذاهای گرم و خوشمزه و البته بازارهایی که زمستان‌ها برپا می‌شود. مردم ترانسیلوانیا کریسمس را نیز به بهترین شکل جشن می‌گیرند و در این ایام همه جا پر می‌شود از درخت‌های کاج و دکورهای مختلف و شهر شکلی رویایی به خود می‌گیرد.

آبیسکو (Abisko) در سوئد، اروپا

آبیسکو تقریبا شمالی‌ترین نقطه در اروپاست که می‌توانید با قطار به آن‌جا بروید. این شهر در لپلند سوئد واقع شده و برای آن‌ها که عاشق مناظر زمستانی هستند، یک مقصد رویایی به حساب می‌آید و برای آن‌ها که از سرما فراری‌اند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود! در این منطقه، خورشید برای چند هفته اصلا طلوع نمی‌کند اما آبیسکو یکی از بهترین جاهای دنیا برای تماشای شفق قطبی به شمار می‌آید. اسکی در منطقه مرزی، بازدید از پارک ملی و تماشای هاسکی‌های وحشی و گردش در طبیعتی بسیار زیبا از جمله دیگر جاذبه‌های آبیسکو در زمستان به حساب می‌آیند.

 

جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

آندالوسیا (Andalucía) در اسپانیا، اروپا

آخرین گزینه لیست امروزمان، بر خلاف دیگر شهرهایی که از آن‌ها اسم بردیم، آب و هوایی نیمه گرم در طول زمستان دارد. این شهر زیبا در جنوب اروپا و نزدیک به سواحل آفریقا قرار گرفته است و در طول این فصل، یک مقصد نسبتا ارزان اروپایی و با جاذبه‌های مختلف بوده که شامل چندین بنای تاریخی می‌شود. تفریحات شبانه متنوع، جشن‌های بزرگ، فضای شاد و سواحل زیبا، تنها بخشی از جذابیت‌های آنالدوسیا هستند که آن‌جا را به شهری متفاوت و جذاب برای تور اروپا در زمستان بدل می‌کنند.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران