معرفی هتل‌های عجیب و خاص اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی هتل‌های عجیب و خاص اروپا

اگر دوست دارید به سفر اروپای خود رنگ و لعاب متفاوتی داده و سفری منحصر به فرد را تجربه کنید، اول از همه باید یک هتل خاص را برای اقامت رزرو نمایید. از هتل‌های لوکس، ریزورت‌های لاکچری و چیزهایی از این دست گذشته و به سراغ جاهای جالب توجهی بروید که شبیه به هیچ هتل دیگری نیستند. جاهایی مثل هتل‌های یخی، یا هتلی در بالای کوه یا دیگر اقامتگاه‌هایی که حتی فکرشم نمی‌توانید کنید. در ادامه ما به معرفی بعضی از این هتل‌های عجیب خواهیم پرداخت.

 

هتل مارکوس دریسکال (Hotel Marques de Riscal)، اسپانیا

وقتی صحبت از خاص بودن و هنر در سفر به تور اروپا به میان بیاید، نمی‌تون از اسپانیا نام نبرد و خب این کشور، یکی از متفاوت‌ترین هتل‌های قاره‌ی سبز را نیز میزبانی می‌کند. این هتل را فرانک او گری (Frank O. Gehry) به سبک آوانگارد طراحی کرده و از نمای بیرونی آن، کاملا مشخص است که این طراحی تا چه حد منحصر به فرد و شگفت‌انگیز است.

هتل مارکوس دریسکال یکی از زیرمجموعه‌های هتل ماریوت به حساب آمده و اقامتگی لاکچری و گران‌قیمت است که در مکانی زیبا در شهر آلاوا قرار گرفته است. زیبایی آن نیز تنها منحصر به نمای بیرونی آن نشده و در داخل نیز از رنگ‌های خاص و البته طراحی شگفت‌انگیزی برخوردار است.  در جای جای این هتل که جز هتل‌های عجیب و خاص اروپا شناخته می‌شود، از رستوران‌ها تا استخر آن‌جا نیز طراحی متفاوتی داشته و حتما از اقامت در این هتل، خاطره‌ای فراموش نشدنی را به یاد خواهید داشت.

هتل یخی (ICEHOTEL)، سوئد

در شهر جوکاسجاروی سوئد، هتلی وجود دارد که هر سال از نو ساخته می‌شود! بله این هتل تمام و کمال از یخ درست شده و هر سال که با گرم شدن هوا آب می‌شود، دوباره در فصل سرما، از نو ساخته می‌شود. هتل یخی یا هما آیس هتل در ۲۰۰ کیلومتری شمال دایره قطبی قرار گرفته و تمامی بخش‌های آن از رستوران و بار گرفته تا اتاق‌هایش کاملا از یخ هستند.

با اقامت در این هتل که از هتل‌های عجیب و خاص اروپا است، می‌توانید در فعالیت‌های مخلتفی که در آن‌جا برایتان معین شده از سورتمه سواری تا گشت‌ در محیط قطبی شرکت کرده و نوشیدنی‌ها و غذاهای متفاوتی بخورید. این مکان حتی برای مراسم عروسی نیز بسیار پرطرفدار است.

 

۱۰ جزیره زیبای جهان در اروپا

وایتپاد (Whitepod)، سوییس

یکی از جذاب‌ترین سفرها به اروپا، تور سوییس است و اقامت در یک هتل خاص در کوه‌های آلپ، مسلما انتخابی عالی برای چنین سفری به حساب می‌آید. وایتپاد یک مجموعه اقامتی در یک مکان فوق‌العاده زیبا در کوهستان است که از چندین اقامتگاه کوچک به شکل خانه‌های اسکیمویی درست شده که رو به دره‌ای زیبا هستند.

این واحدها دارای امکانات خیلی خوبی بوده و فضای نسبتا بزرگی نیز هر کدام دارند. همچنین خود مجموعه نیز، دارای بخش‌هایی همچون سونا، اسپا، رستوران و ... است. یکی از ویژگی‌های وایتپاد این است که در هر فصلی از سال که به آن‌جا بروید، یک تجربه کاملا متفاوت را خواهید داشت. در طول بهار و پاییز، مناظر زیبایی را مشاهده می‌کنید، تابستان می‌توانید تفریحات هیجان انگیز را در این محل تجربه نمایید و روزهای سرد و برفی نیز، امکان اقامت در آن‌جا و همچنین رفتن به پیست‌های برفی را خواهی داشت.

قلعه نو من (No Man’s Fort)، انگلستان

کم‌تر هتلی در جهان را پیدا خواهید کرد که در شرایطی مثل قلعه نو من قرار داشته باشد که جز هتل‌های عجیب و خاص اروپا است. این جزیره مصنوعی بیش از ۱۵۰ سال پیش ساخته شده و بخشی از یک مرکز دفاعی در آن دوران به حساب می‌آید و در طول سال‌های مختلف کاربری آن تغیرر کرده اما حالا به یک هتل تبدیل شده است و مهمانان آن با قایق‌های تفریحی به آن‌جا رفته، در بخش‌های تفریحی آن بازی می‌کنند و اقامتی خاص و فراموش نشدنی را در تور اروپا تجربه خواهند کرد.

قلعه نو من کاملا از خشکی جداست و یک محیط بسته دارد، با این حال، برنامه‌های تفریحی متنوعی برای مهمانان وجود دارد تا بتوانند، خودشان را در آن‌جا سرگرم کنند. اتاق‌ها این هتل شیک و زیبا هستند و همگی پنجره‌های رو به دریا دارند و همچنین امکانات خیلی خوبی از جمله رستوران‌های شیک و استخری بزرگ برای آن‌جا در نظر گرفته شده است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های رم ایتالیا

هتل جرثقیل فارالدا (Crane Hotel Faralda)، هلند

شاید در ابتدا وقتی این هتل به شما پیشنهاد شود با خودتان بگویید، "واقعا چرا باید بر روی یک جرثقیل اقامت داشته باشم؟" و خب سوال شما واقعا به جا خواهد بود. این جرثقیل قدیمی سه سوییت در خود دارد که امکانات یک هتل ۵ ستاره لوکس برایشان در نظر گرفته شده است و شما از آن بالا، منظره‌ی پانوراما از آمستردام را مشاهده خواهید کرد.

از آن جالب‌تر این که هتل جرثقیل فارالدا دارای سالن تئاتر، بانجی جامپینگ، مرکز اسپا و سلامتی و یک استخر کوچک سرپوشیده نیز هست! همچنین قرار گیری در یک نقطه عالی از آمستردام، باعث می‌شود تا بسیاری از امکانات شهر و نقاط دیدنی‌اش در دسترس شما باشند.

بیواکو گرواسوتی (Bivacco Gervasutti)، ایتالیا

این اقامتگاه در ارتفاع ۲۸۳۵ متری از سطح دریا و در یخچال طبعی فریبوز در کوه بلانک قرار گرفته است. در نگاه اول یواکو گرواسوتی شبیه به بخشی از هواپیما است که در کوهستان سقوط کرده اما در واقع، این مکان یک اقامتگاه و پناهگاه به حساب به حساب می‌آید که با استانداردهای بالای محیط زیستی ساخته شده و تا ۱۲ نفر را می‌تواند میزبانی کند.

البته انتظار امکانات لاکچری را نداشته باشید، بلکه داخل این اقامتگاه چند تخت برای استراحت، محیطی شیک، برق، امکانات آشپزی و یک پنجره‌ی بزرگ که نمای جذابی از کوهستان را به شما نمایش می‌دهد، وجود داشته که برای طرفداران کوه نوردی آن هم در چنین ارتفاعی، همین امکانات کم از یک هتل لوکس ندارد.

 

بهترین هتل‌های خلیج مرجان قبرس

هتل نول استرن (Null Stern Hotel)، سوییس

معنی اسم این هتل در زبان آلمانی "صفر ستاره" است و دقیقا چنین اسمی به هتلی که قصد معرفی آن را داریم، می‌آید. در واقع تنها ستاره‌ی هتل نول استرن شما هستید که در آن‌جا اقامت خواهید داشت! این مجموعه در اصل یک پناهگاه بمب اتمی بوده که در سال ۲۰۰۹ به هتل تبدیل شده است.

داخل پناهگاه تا حد زیادی به همان شکل سابق مانده است، فقط تجهیزات فنی آن برداشته شده و اتاق‌ها خالی شده‌اند به جای آن، تخت‌ها و امکانات محدودی برای اقامت قرار گرفته‌اند. خدمات مناسبی به مهمانان داشته می‌شود، امکانات رفاهی خوبی وجود دارد اما خبری از امکانات لاکچری و خاص در آن‌جا نیست. البته در فضای بیرون از پناهگاه نیز یک سری بخش‌هایی وجود دارد که از آن‌جا، می‌توانید به منظره‌ی زیبای کوهستانی که پناهگاه قرار گرفته نگاه بندازید.

هتل درختی (Treehotel)، سوئد

همه‌ی ما در کودکای، دوست داشتیم یک خانه درختی داشته باشیم. هتل درختی که در لاپلند سوئد واقع شده، این امکان را در شرایطی متفاوت و لوکس به ما می‌دهد. خانه‌های درختی این هتل، هر کدام شکل خاص خود را دارند و یکی به شکل خانه‌ی پرنده، یکی همچون یک خانه درختی کلاسیک و یکی به شکل سفینه فضایی درست شده است. یکی یکی از واحدها در واقع یک مکعب آینه‌ای است و همچون یک خانه نامرئی جلوه می‌کند.

این مجموعه جدا از امکانات عالی درون واحدها و یک سری امکانات عموی مثل رستوران، برنامه‌های تفریحی مختلفی از جمله ماهیگیری، کایاک سواری، اسب سواری، تور دوچرخه گروهی، طبیعت گردی و کارهایی از این دست را برای گردشگران مهیا کرده و همچنین در این محل، می‌توانید به تماشای شفق قطبی نیز بروید.

 

معرفی هتل ۵ ستاره آمارا در قبرس

دهکده غربی کاکسلائوتانن ایگلو (Kakslauttanen Igloo West Village)، فندلاند

اگر واقعا برایتان سوال است که تجربه خوابیدن در خانه‌های اسکیمویی واقعی چطور خواهد بود، احتمالا در تور اروپا، باید در این مجموعه اقامتی بزرگ بمانید و وارد یکی از این خانه‌ها شوید. البته خانه‌های اسکیمویی دهکده غربی متفاوت از نسخه‌های واقعی آن است اما شما را درون یک فضای کاملا قطبی در طبیعی معرکه میزبانی کرده و البته، از نظر خاص بودن نیز، یکی از متفاوت‌ترین اقامتگاه‌ها در تمام دنیا به حساب می‌آید.

در روزهای اول زمستان، این منطقه دمای -۳ تا -۶ را تجربه کرده و در سردترین روزهای زمستان، دما از این کم‌تر هم می‌شود. به همین خاطر اتاق‌های گرم، سونا و چیزهایی از این دست برای آن‌جا در نظر گرفته شده تا دمای بدنتان را بالا ببرد. همچنین شما می‌توانید، در هنگام اقامت در آن‌جا، به سراغ تفریحاتی همچون سافاری اسب سواری، سورتمه سواری و چیزهایی از این دست بروید. البت هتمام این اقامتگاه بزرگ به خانه‌های اسکیمویی تعلق نداشته و ویلاهای بزرگ نیز برای خانواده‌ها در آن‌جا پیدا می‌شود.

هتل وی 8 (V8 Hotel)، آلمان

این هتل مختص آن‌هایی است که عاشق ماشین هستند! تمامی اتاق‌های این هتل با تم‌های مختلف مرتبط با ماشین یا فیلم‌هایی که مربوط به ماشین بوده درست شده‌اند و در هنگام رزرو اتاق، می‌توانید بین آن‌ها، یکی را برای اقامت خود انتخاب کنید. برای مثال، یکی از اتاق‌ها به شکل سینماهایی که با ماشین برای دیدن فیلم می‌روید درست شده، یکی به شکل کارواش است و یکی دیگر، با تم مسابقات اتوموبیل رانی درست شده.

تخت‌های بعضی اتاق‌ها به شکل ماشین طراحی شده‌اند و همه چیز از آثار هنری تا بخش‌های مختلف اتاق، برگرفته از ماشین‌هاست. حتی اسم هتل نیز به موتور وی ۸ ربط دارد. این مجموعه در بوبلنگن در نزدیک مرز لوکسامبورگ ساخته شده و هتلی ۴ ستاره با امکانات عالی از جمله رستوران و کافه و بار محسوب می‌شود. حتی ماشین‌های کلاسیک هم در حیاط هتل دیده شده و شما می‌توانید با پرداخت مبلغ اضافی، رانندگی با آن‌ها را نیز تجربه نمایید.

 

 

معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

منبع ۱

منبع ۲

۲۵ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران