معرفی ۴ موزه مشهور در ۴ کشور مختلف اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی ۴ موزه مشهور در ۴ کشور مختلف اروپا

گردشگری نوعی فرهنگ و علاقه‌مندی خاص می‌خواهد. بسیاری از افراد که با تور اروپا به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ هر کشور به بهترین موزه آن کشور یا شهری که در آن اقامت دارند، می‌روند. بسته به اینکه جزو هنردوستانی هستید که می‌خواهید نقاشی و مجسمه قدیمی و ارزشمند ببینید و یا سبک زندگی گذشتگان آن شهر و منطقه را بشناسید، موزه‌ای که برای بازدید انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا ۴ موزه مشهور از تعداد بسیار زیاد اماکن فرهنگی در اروپا را برای شما معرفی می‌کنیم.

 

گالری اوفیتزی، ایتالیا

اوفیتزی در زبان ایتالیایی به معنای اداره‌ها است. به همین دلیل، ساختمان این موزه از ابتدا برای موزه ساخته نشده بود. در واقع جورجو وازاری معمار محبوب کوزیمو دِمدیچی، ساختمانی برای اجلاس اصناف فلورانسی و اداره‌های قضایی و یک تئاتر ساخت که در کنار کاخ وِکیو باشد. گالری اوفیتزی هزارتویی بلند از اتاق‌های زیادی است که آثار هنری ارزشمندی را به ترتیب تاریخ به نمایش گذاشته‌ است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در شهر فلورانس در ایتالیا و یکی از مشهورترین گالری‌های اروپا به شمار می‌رود. اگر در فصل پر گردشگری به اروپا سفر کنید، برای بازدید از موزه زمان انتظار زیادی را خواهید کشید. در واقع این گالری برای نقاشی‌های مشهوری که میکل آنژ از خود به جا گذاشته، معروف است. همچنین مجموعه آثاری از نقاشی و مجسمه هنرمندانی همچون لئوناردو داوینچی، رافائل، رامبرانت، تیتسیانو وچلی، کاراواجو، هوگو فان درخوس، جووانی بلینی، فرانسیسکو گویا، پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک، آمبروجو لورنزتی، پارمیجانینو، جوتو دی بوندونه و ساندرو بوتیچلی را نیز در این گالری نمایش داده می‌شود.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

موزه دل پرادو، اسپانیا

موزه دل پرادو، واقع  سفر به شهر مادرید محیطی ایده‌آل برای گردش هنر دوستان است. در این موزه، آثاری همچون نقاشی‌، مجسمه‌، عکس‌ و تابلوهای طراحی، برای بازدید عموم به نمایش در آمده‌اند. این آثار شامل نقاشی‌های معروفی از دیه‌گو ولاسکز با نام لاس منیناس که به عنوان ندیمه‌ها شناخته می‌شود و همچنین تابلوهایی از نقاش اسپانیایی فرانسیسکو گویا است و شما شانس این را خواهید داشت که این تابلوها را از نزدیک تماشا کنید. مبلغ بلیط موزه دل‌پرادو ۱۴ یورو است که لازم است به هنگام ورود تهیه نمایید.

موزه آکروپلیس، یونان

موزه‌ آکروپولیس واقع در آتن، با چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر یکی از موزه‌های مشهور دنیا به شمار می‎آید. این موزه دارای شیشه‌هایی بزرگ است که ویوی بسیار زیبایی از آتن را به چشم بازدید کنندگان به نمایش می‌گذارد. این موزه که چندان بزرگ نیست در ۳ طبقه از سال ۲۰۰۹ برای عموم قابل بازدید است. طبقه سوم موزه آکروپلیس شامل گالری پارتنون می‌شود و از محبوبیت بیشتری در بین بازدید کننده‌ها برخوردار است. در این بخش سنتوری یا سه گوش بالای در، بخش مستطیل شکل تزیینات دیواری که میتوپ گفته می‌شود و فریز که در واقع گچکاری برجسته در بالای دیوار است را خواهید دید. سنتوری شرقی نماد تولد الهه‌ شهر آتن، یعنی آتنا است که بر اساس افسانه‌ها از سر زئوس بیرون آمده است. سنتوری غربی نیز رقابت آتنا و پوسایدون را نشان می‌دهد. علاوه بر این برجسته‌کاری‌های میتوپ بخشی از ستون‌های معبد پارتنون بوده است و به همین دلیل صحنه‌هایی از اساطیر و جنگ‌های افسانه‌ای یونان را در آن می‌بینید. در طبقه اول موزه به دیدن ستون‌های زن‌پیکر بروید. این ستون‌ها، با دقت و ظرافت بالا و از سنگ مرمر پاروس ساخته شده‌اند. آثار و زیبایی این موزه چنان است که باید تک تک آنها را ببینید و افسانه‌های هر کدام را بدانید. در شب به دلیل نورپردازی موزه، زیبایی آن دو چندان می‌شود.

 

معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

موزه لوور، فرانسه

آوازه موزه لوور به قدری جهانی است که هر که به سفر به پاریس می‌رود، مشتاق است از این موزه نیز دیدن کند. لوور موزه بسیار بزرگی است با گالری‌های مختلف و آثاری از هنرمندان بسیار. این موزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام متعلق به تمدن سرزمین‌های دیگر است. هر چه که فکرش را بکنید در این موزه خواهید یافت. از آثار ایران باستان همانند ستون‌ها و نقش‌برجسته‌های تخت جمشید تا تابوت‌های مصری، نقاشی‌ها و مجسمه‌های مختلف و مشهوری همچون مونالیزا و ونوس را می‌توان نام برد. مبلغ ورودی این موزه ۱۵ یورو است و سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

۲۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران