محبوب‌ترین موزه‌های اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
محبوب‌ترین موزه‌های اروپا

بازدید از موزه‌ها، همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های توریستی شناخته می‌شده و خوشبختانه در سفر به کشورهای مختلف اروپایی، می‌توانید به سراغ چند مورد از برترین موزه‌های دنیا بروید. تقریبا در هر کشوری از قاره‌ی سبز، موزه‌ای مهم پیدا می‌شود اما ما امروز به سراغ محبوب‌ترین موزه‌ها اروپا رفته‌ایم و قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

این موزه را با نام ریجکس نیز می‌‌شناسند که منزلگاه چند مورد از مهم‌ترین آثار نقاشی از دوران طلایی هلند است. نقاشی‌های بسیار مهمی همچون "گشت شبانه" اثر رامبرانت، "خدمتکار در حال ریختن شیر" اثر ورمیر و ده‌ها اثر این چنینی در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند.

چیزی که در موزه ملی آمستردام دیده می‌شود، ۸ هزار اثر مهم از تاریخ چند صد ساله هلند است و این محل برای آن‌ها که اهل هنر هستند، مکانی بسیار مهم به حساب می‌آید. بنای موزه هم خود یک اثر تاریخی متعلق به سال ۱۸۸۵ میلدی بوده و در خود آن‌جا نیز چندین نقاشی دیواری و چندین مجسمه فوق‌العاده زیبا وجود دارد که در قالب همین موزه به نمایش در آمده‌اند. همین باعث شده تا موزه ریجکس آمستردام، از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین موزه‌های اروپا به حساب بیاید.

 

معرفی سه موزه مشهور پاریس

موزخ پرادو مادرید (Prado Museum)

سفر به مادرید در تور اروپا، بدون بازدید از موزه‌ی ارزشمند معنایی ندارد. بنای این موزه بسیار مهم و البته معروف، در سال ۱۸۱۹ ساخته شده و بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و بیش از ۷۰۰ مجسمه در آن به نمایش گذاشته شده که در نوع خود، کم‌نظیر است. این موزه آثاری از هنرمندان مختلف اروپایی از اسپانیا تا ایتالیا را گرد هم آورده و در مجموع، بزرگ‌ترین مجموعه هنری از آثار هنری اسپانیا را در خود دارد.

این موزه در کنار نمایشگاه‌های دائمی از کارهای هنری که به آن‌ها اشاره کردیم، به برگزاری نمایشگاه‌های موقت نیز می‌پردازد. جالب‌تر این که، بازدید از این مکان بین روزهای دوشنبه تا شنبه، بین ساعات ۶ تا ۸ غروب کاملا رایگان است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم، برای ورود هزینه کنید و ساعات زیادی را بین تابلوهای بی‌نظیر نقاشی در این محل بگذرانید و از آثار مختلف بازدید کنید.

گالری‌های اوفیتزی فلورانس (Uffizi Galleries)

اگر عاشق هنر هستید، در سفر به ایتالیا حتما باید سری به اوفیتزی بزنید. یکی از معروف‌ترین موزه‌های هنری در اروپا و دنیا که از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر به حساب بیاید. این مکان آن‌قدر محبوب است که در بیشتر روزها، ظرفیت بازدید از آن‌جا تکمیل بوده و به همین دلیل، بهتر است در موقع سفر، روزی خاص را برای خورد رزرو کنید تا مطمئن شوید، بازدید از این محل را از دست ندهید.

گالری‌های اوفیتزی مجموعه‌ای آثار غربی در سبک‌های مختلف از جمله نقاشی و مجسمه را نگهداری می‌کند. آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی که از سده‌های میانی تا دوران مدرن را در بر می‌گیرد. با این حال، به نظر خیلی‌ها، جذاب‌ترین بخش این موزه، گالری‌های مربوط به قرن ۱۴ میلادی و دوره رنسانس است و آثاری همچون "تولد ونوس" متعلق به ساندرو بوتچلی یا "دونی توندو" اثر میکل‌آنژ هستند.

 

معرفی ۴ موزه مشهور در ۴ کشور مختلف اروپا

موزه فوندیشن بیلر بازل (Fondation Beyeler)

اگرچه شهر بازل مملو از موزه‌های فوق‌العاده است و به طرفداران هنر و تاریخ، حسابی خوش خواهد گذشت، اما مهم‌ترین آن‌ها بدون شک موزهه فوندیشن بیلر است. این مکان کمی از مرکز شهر دور بوده و در نزدیکی شهر کوچک رایهن واقع شده است و با ماشین، ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا به آ«‌جا برسید.

ساختما نموزه در سال ۱۹۹۷ به دست رندزو پیانو طراحی و اجرا شده و کار آن ابتدا با مجموعه شخصی هیلدی و ارنس بیلر آغاز شد اما حالا به یکی از مهم‌ترین موزه‌های اروپا بدل شده است. این مکان اگر چه که خیلی بزرگ نیست و بازدید از این محل چیزی نزدیک به دو ساعت طول می‌کشد، اما در فوندیشن بیلر می‌توانید کارهایی از ونگوگ، مونه، پیکاسو، روتکو و دگاس را مشاهده نمایید.

 

معرفی موزه‌های مشهور مادرید اسپانیا

موزه بریتانیا در انگلستان (British Museum)

لندن به تنهایی، چندین مورد از مهم‌ترین موزه‌های جهان را در خود میزبانی می‌کند و هر ساله، هزاران هزار گردشگری که در تور اروپا خود را به آن‌جا می‌رسانند، به سراغ این موزه‌ها رفته و از آثار مختلفی که در این مکان‌ها به نمایش گذاشته شده دیدن می‌کنند. موزه بریتانیا اما از این نظر مهم است که خیلی از آثار به دست آمده در دوران استعمار که در نهایت از کشورهای مختلف سراسر جهان به این کشور آورده شده، در آن‌جا به نمایش گذاشته شده‌اند.

آثار موجود در این مکان آن‌قدر زیاد است که به هیچ وجه نمی‌توانید در طول یک روز از همه‌ی آن‌ها بازدید کنید و نیاز است که چندین بار به این موزه بروید تا در نهایت موفق به دیدن آثار موجود در آن شوید. بخش‌های متنوع، آثار پرتعداد از دوره‌های تاریخی مختلف و همچنین جمع آوری آثاری از سراسر جهان و فرهنگ‌های مختلف، موزه بریتانیا را به یکی از متنوع‌ترین موزه‌های دنیا بدل کرده است.

موزه لوور پاریس (Musee Louvre)

موزه لوور پاریس، تنها محبوب‌ترین موزه اروپا نیست و جزو مهم‌ترین و محبوب‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید که بیش از ۳۰۰ هزار اثر مختلف در آن نگهداری می‌شود که تنها ۳۵ هزار از آن‌ها برای بازدید عموم مهیا شده‌اند. این مکان یکی از پربازدیدترین جاها در میان جاذبه‌های گردشگری فرانسه بوده و خب، مهم‌ترین نقاشی دنیا یعنی "مونا لیزا" را در خود میزبانی می‌کند.

موزه لوور از آن جاهایی است که آثار هنری در سبک‌ها و از کشورهای مختلف و حتی از دوره‌های تاریخی متنوع در زیر یک سقف قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید، کشفیاتی از یونان باستان تا آثار نقاشی مردنی که خط شکن تاریخ هنر جدید هستند را در آن‌جا مشاهده نمایید. بازدید از این موزه تنها ۱۵ یورو برای هر نفر خرج دارد که به نظر مبلغ نسبتا مناسبی برای بازدید از آن‌جا است.

 

معرفی ۱۰ موزه برتر بلگراد

موزه آکروپولیس آتن (The Acropolis Museum)

موزه آکروپولیس از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آتن و همچنین از جمله مهم‌ترین موزه‌های باستان شناسی در جهان است که در قلب شهر آتن واقع شده و در کنار فضای داخلی موزه، چندین بنای چند هزار ساله مهم را نیز در نزدیکی خود می‌بیند. این موزه تازه در سال ۲۰۰۹ درهای خود را برای عموم باز کرد و گردشگران در بالای تپه آکروپولیس، می‌توانند به دیدنش بروند.

در این‌ا، خبری از آثاری از کشورهای مختلف جهان نیست و شما می‌توانید، کشفیاتی از دوره برنز در یونان باستان تا رومی‌ها و دوران بیزانس را مشاهده کنید. بی شاز ۴ هزار شیء مختلف در تالارهای بزرگ به نمایش گذاشته شده و خرده نمایشگاه‌هایی نیز در بخش‌های مختلفش به نمایش گذاشته شده است.

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ (Hermitage Museum)

اگر در تور روسیه به سنت پترزبورگ می‌روید، به هیچ وجه نباید بازدید از این موزه مهم و بسیار بزرگ را فراموش کنید که در یکی از کاخ‌های پادشاهی مهم این شهر واقع شده و بزرگ‌ترین موزه‌ی جهان بعد از لوور تلقی می‌شود. از نظر بصری، آرمیتاژ یکی از زیباترین‌ها در جهان است و کار آن با مجموعه‌ای نسبتا بزرگ از کاترین بزرگ در کاخ زمستانی آغاز شد اما حالا، تعداد آثاری که در این محل وجود دارد، آن‌قدر زیاد است که حتی اگر چندین و چند بار نیز به آن‌جا بروید، باز هم تنها درصد کوچکی از این محل را می‌توانید از نظر بگذرانید.

موزه آرمیتاژ بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی در جهان بوده و آثار به نمایش گذاشته شده در آن‌جا به ۶ بخش تقسیم شده که هر کدام متعلق به دوره تاریخی خاصی است.

 

بهترین و بدترین فرودگاه‌های اروپا

موزه واسا استکهلم (Vasa Museum)

موزه‌ای خاص در مرکز شهر استکهلم، پایتخت سوئ که در بنایی متعلق به قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و از جمله موزه‌های زیبای جهان شناخته می‌شود. در این موزه، کشتی‌های شکسته قدیمی، ماکت‌هایی از کشتی‌های معروف و چیزهای مختلف به دست آمده از کشتی‌های غرق شده به نمایش گذاشته شده که هر کدامشان جذابیتی خاص دارند.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در موزه واسا استکهلم می‌بینید، کشتی قدیمی متعلف به سال‌های ۱۶۰۰ است که در سال ۱۹۶۱ کشف شد و بعد از مرمت و نوسازی، حالا به صورت کامل در این محل به نمایش در آمده است. زیبایی و خاص بودن موزه واسا باعث شده تا هر کسی که به استکهلم می‌رود، برنامه‌ی بازدید از این محل را داشته باشد.

موزه توپخانه پادشاهی دانمارک (Royal Danish Arsenal Museum)

تنها موزه جنگی در لیست امروزمان که بخش زیادی از آن، به نمایش توپخانه‌ها و سلاح‌های استفاده شده در جنگ اختصاص دارد. البته سلاح‌های به نمایش گذاشته در این محل، تنوع جالبی داشته و از شمشیرهای سامورایی به دست آمده از ژاپن تا موشک‌های استفاده شده توسط آلمان در جنگ جهانی دوم را شامل می‌شوند که در نوع خود جالب است و همین جذابیت، جمعیت زیادی از توریست‌هایی که به کپنهاگ می‌روند را به محل این موزه می‌کشاند.

ساختمان این موزه در سال ۱۶۰۴ ساخته شده است که البته برای برپایی موزه نوسازی شده و در آن‌جا بیش از 8 هزار ابزار جنگی مختلف از شمشیر، تفنگ، ذره، اسلحه‌های اتوماتیک و ... به نمایش گذاشته شده و همچنین ۳۰۰ توپ و موشک نیز درآن‌جا به نمایش در آمده‌اند. موزه توپخانه پادشاهی کار خود را در سال ۱۹۲۸ آغاز کرده و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند و با این که این مکان یک موزه تخصصی است اما به یکی از محبوب‌ترین‌ها در اروپا بدل شده.

 

معرفی بهترین رستوران‌های یونان

منبع ۱

منبع ۲

۰۹ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران