۱۰ شهر گرم اروپا برای سفر در ایام زمستان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۱۰ شهر گرم اروپا برای سفر در ایام زمستان

همان‌طور که خیلی‌ها دوست دارند، زمستان را در ریزورت‌های اسکی و مناطق برفی سر کنند، عده‌ی زیادی نیز برای فرار از سرمای زمستان، سعی می‌کنند در فصل سرما، در تور اروپا به سراغ نقاط گرم بروند. شهرهایی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها می‌پردازیم، نقاطی گرم هستند که حتی در روزهای سرد زمستانی نیز، با هوایی مطبوع از شما میزبان می‌کنند.

 

مادیرا (Madeira)، پرتغال

بسیاری از آن‌ها که به نقاط مختلف اروپا سفر کرده‌اند، مادیرا را جزو زیباترین نقاط قاره‌ی سبز می‌دانند. این شهر در پرتغال در ایام زمستان، آب و هوایی استثنایی داشته و نه آن‌قدر گرم و آزار دهنده همچون روزهای تابستان است و نه سرمای آن جوری خواهد بود که شما را از تفریحات مختلف آبی باز بدارد.

ایام زمستان بهترین زمان برای سفر به مادیرا به شمار می‌رود، زمانی که می‌توانید دلفین‌ها را در سفرهای اول صبح به دل آب ببینید و در سواحل پورتو سانتو (Porto Santo) قدم بزنید و آبتنی کنید. مادیرا از جمله مقاصد خانوادگی اروپا در روزهای زمستان به حساب می‌آید، جایی که در روزهای کریسمس، می‌توانید با تی‌شرت و شلوارک در بازارهای مخصوص این روزها قدم زده و به درخت‌های کریسمیسی که در نقاط مختلف آرایش شده‌اند، نگاه بندازید. یکی از ویژگی‌های مهم مادیرا، وجود هتل‌های عالی در این شهر است که برای هر کس و هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

 

۱۰ شهر توریستی اروپا

مالت (Malta)

مالت ترکیبی بی‌نظیر از فضایی آرامش بخش، غذاهای خوشمزه و رستوران‌های متعدد و یک فرهنگ توریسم خاص است که در فضای کلی این جزیره فوق‌العاده زیبا جاری‌ست. اگر به دنبال یک مقصد اروپایی گرم و شگفت‌انگیز در روزهای سرد زمستان می‌گردید، کم‌تر جایی مثل مالت را پیدا خواهید کرد که میانگین دمای آن چیزی حدود ۱۶ تا ۱۸ درجه باشد و مجبور باشید در آن‌جا، لباس‌های خنک خود را بپوشید و عینک آفتابی بزنید.

سفر به مالتا، جاذبه‌های گردشگری متعددی را پیش روی شما می‌گذارد که از سفرهای دریایی و تفریحات آبی تا بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی متنوع است. چندین کلیسای تاریخی در این جزیره واقع شده و البته چشم‌اندازهای معرکه‌ای هم هستند که بازدید از آن‌جاها و عکاسی در این محل‌ها، فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود. همچنین اگر به دنبال فعالیت‌های شبانه جذاب و شاد هستید نیز، در مالت چیزی کم و کسر نخواهید داشت.

آلگاروه (The Algarve)، پرتغال

الگاروه جزو مقاصد گران‌قیمت اروپایی در ایام زمستان به حساب آمده و افراد مشهور، خانواده‌های سلطنتی و افرادی از این دست به این مکان می‌آیند تا تعطیلات خود را در مکانی رویای سر کنند. البته الگاروه برای عاشقانه طبیعت، طرفداران تماشای پرندگان و آن‌هایی که اهل کلاب‌های شبانه‌ هستند، مکانی بسیار خوب برای تور اروپا محسوب می‌شود.

الگاروه منطقه‌ای ساحلی در جنوبی‌ترین نقطه پرتغال بوده که با خانه‌های قدیمی، ساختمان‌های تاریخی و البته انبوهی از ریزورت‌ها، هتل‌ها و سواحل بسیار زیبایش معروف است. بخش زیادی از درآمد مردم محلی الگاروه از صنعت توریسم است و وجود امکانات بسیار خوب برای مسافران نیز، شاهد این مدعاست. زیبایی‌های طبیعی این منطقه باعث می‌شود، هر گوشه از الگاروه مکانی عالی برای عکاسی به حساب بیاید، پس حتما بهترین تجهیزات عکاسی که دراختیار دارید را همراه ببرید.

 

بهترین و بدترین فرودگاه‌های اروپا

تنریف (Tenerife)، اسپانیا

میانگین دمای بالاتر از ۲۰ درجه در سردترین روزهای زمستانی، تنریف را به یکی دیگر از مقاصد گرم برای سفر به اروپا تبدیل می‌کند. درست در روزهایی که خیلی از جاهای اروپا، برف سنگین می‌بارد، شما می‌توانید زیر آفتاب گرم و بر روی ماسه‌های سواحل بسیار زیبای تنریف آفتاب گرفته و خود را برنزه کنید. تنریف بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر قناری به حساب آمده و در غرب آفریقا واقع شده است.

این جزیره عملا یک مقصد توریستی کامل است. با زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده جذاب، سواحلی استثنایی، یک قله‌ی آتشفشانی و البته فستیوال‌های بزرگ و رنگارنگ و تفریحات شبانه مختلف که در کلاب‌های بزرگ و عالی برگزار می‌شود. فعالیت‌های مختلفی هستند که در زمستان تنریف می‌توانید به انجام برسانید. از انجام تفریحات آبی تا رفتن به نقاط مرتفع و دیدن چشم‌انداز جزیره گرفته تا شرکت در جشن‌های بزرگ و قدم زدن در یکی از خاص‌ترین بازارهای کریسمسی اروپا که همگی آن‌ها کنار هم، سفری شاد و معرکه را برایتان رقم می‌زنند.

میجاس (Mijas)، اسپانیا

یکی دیگر از مقاصد بسیار عالی برای سفر به جایی گرم در زمستان اروپا، میجاس بوده که شهری کوچک و بسیار متفاوت با دیگر شهرهای اروپایی است. میجاس دارای روزهایی آفتابی گرم در زمستان بوده و از این رو برای تور زمستانی اروپا انتخاب می‌شود. خانه‌های پلکانی میجاس در کنار رنگ سفیدی که برای این خانه‌ها انتخاب شده و خیابان‌های سنگفرشش، دلیلی اصلی برای تفاوت میجاس با دیگر شهرهایی است که در سفرهایتان به اروپا با آن‌ها مواجه شده‌اید.

در این شهر توریستی، می‌توانید به جای سوار شدن به تاکسی، روی سه چرخه‌هایی سوار شوید که الاغ‌ها آن‌ها را می‌کشند، انواع غذاهایی خوشمزه محلی را در رستوران‌های کوچک و روباز میل کنید، به سراغ پارک‌های آبی متنوع آن‌جا بروید و از چشم‌انداز‌های جذاب این منطقه لذت ببرید.

 

تماشای شفق قطبی در شهرهای اروپایی

قبرس (Cyprus)

تور قبرس محبوب‌ترین تور خارجی بین گردشگران ایرانی به حساب می‌آید و البته خود اروپایی‌ها هم برای سفر به جایی گرم و زیبا، در طول زمستان، به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند. از لیماسول در قبرس تا جزایر کوچک آن، زیبایی‌های بسیار زیادی در دل این کشور پنهان شده که آن‌جا را به مقصدی ایده‌آل برای سفر بدل می‌کند.

جدا از فعالیت‌های آبی، سفر با قایق به جزایر کوچک و بزرگ، تماشای مناظر دریایی و کارهایی از این دست، قبرس جاذبه‌های تاریخی متعدد و شهرهای باستانی زیادی نیز در خود دارد که بازدید از آن‌ها نیز لذت بخش خواهد بود. وجود سواحل متعدد و بسیار زیبا برای آب تنی، اسنورکلینگ و حتی محل‌های متنوع برای غواصی به جذابیت‌های این کشور می‌افزاید. از جذاب‌ترین نقاط قبرس برای بازدید می‌توان به شبه جزیره آکاماس (Akamas)،  پافوس (Paphos)، آییا ناپا (Ayia Napa)، نیکوزیا (Nicosia) و لارناکا (Larnaca) اشاره کرد.

بورا بورا (Bora Bora)

بورا بورا یک استثنا در لیست امروز ما به حساب می‌آید. جزیره‌ای بهشتی و فوق‌العاده زیبا که اگر چه از پاریس بسیار دور است و در آن سوی اقیانوس آرام قرار گرفته، اما بخشی از خاک و یکی از جزایر پلینزی فرانسه به حساب می‌آید که جمعیت آن کمی کم‌تر از ۱۰ هزار نفر است.

این جزیره در وسط خود یک آتشفشان خفته و اطراف آن سواحلی استثنایی را می‌بیند که مناطق مرجانی آنجا را احاطه کرده‌اند. زیبایی‌های بورا بورا در قالب کلمات نمی‌گنجد و حتما باید در تور اروپا از آن‌جا بازدید کنید تا به آن‌ها پی ببرید. این جزیره گرم‌سیری در ایام زمستان، آب و هوایی کاملا گرم و ایده‌آل برای مسافرت دارد و اتفاقا، ظرفیت بورا بورا برای این روزها، همیشه پر است و باید از مدت‌ها قبل، هتلی برای خود در آن‌جا رزرو کنید. همچنین روزهای زمستان، برای شرکت در تورهای تماشای وال‌های عظیم و همچنین انواع سفرهای دریایی و فعالیت‌های آبی مناسب است.

 

۱۰ مکان ترسناک در اروپا برای هالوین

لانزاروته (Lanzarote)، اسپانیا

لانزاروته یکی دیگر از اعضای جزایر قناری به حساب می‌آید که سالانه بیش از ۲۵۰۰ ساعت آفتاب کامل را تجربه می‌کند که در اروپا یک رکورد به حساب می‌آید. اگر دوست دارید در سواحلی فوق‌العاده زیبا آفتاب بگیرید، در آبی شفاف و کریستالی شنا کنید و انواع تفریحات آبی را در روزهای زمستانی اروپا تجربه کنید، لانزاروته انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

جدا از تمام تفریحاتی که در این محل، امکان تجربه آن‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اگر در تور اروپا به لانزاروته رفتید، حتما سری به پارک ملی تیمانیفایا (Timanfaya National Park) بزنید و طبیعت این منطقه را در خلوص کاملا مشاهده کنید. لانزاروته البته جزو خیلی سرسبز اسپانیا به حساب نمی‌آید و بخش زیادی از آن، مناطق نیمه صحرایی است که در کنتاراست با ساحل و دریا، مناظری زیبا را شکل می‌دهد. همچنین یکی دیگر از زیبایی‌های لانزاروته، برکه‌های غاری این جزیره است که بازدید از آن‌ها نیز جزو واجبات این سفر به حساب می‌‌آید.

مالاگا (Malaga)، اسپانیا

پر واضح است که یکی از بهترین کشورها برای داشتن سفری گرم در زمستان اروپا، اسپانیا بوده و مالاگا یکی دیگر از گزینه‌های لیست ما برای چنین سفری به حساب می‌آید. مالاگا تنها یک مقصد گر‌مسیری و ساحلی دیگر نیست، بلکه شهری بسیار زیباست که که جاذبه‌های تاریخی، مناطق کوهستانی و مراکز تفریحی و خرید بسیاری در خود دارد و یک مقصد کامل و ایده‌آل برای تور اروپا به حساب می‌آید.

مالاگا در سردترین روزهای سال، میانگین دمای هوای بیش از ۱۷ درجه را تجربه خواهد کرد و به خوبی می‌توان از مکان‌های مختلف در هوایی دلچسب بازدید نمود و فعالیت‌های تفریحی مختلف را تجربه کرد.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

کریت (Crete)، یونان

تور یونان در هر فصلی جذابیت خود را دارد اما اگر به دنبال یک مکان گرم‌سیری زیبا هستید، کریت را در این کشور انتخاب نمایید. کریت با داشتن سواحل و ریزورت‌های ساحلی بسیار جذاب، باغ‌های بزرگ زیتون و انواع مراکز تفریحی، گزینه‌ای عالی برای چنین سفری به حساب می‌آید.

البته کریت، یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در تور اروپا محسوب شده و افراد زیادی از سراسر جهان، به این منطقه سفر کرده تا از زیبایی‌های متفاوت در یونان بازدید کند. محیط شهری کریت نیز با آن خانه‌های خاص و خیابان‌های سنگ فرش و کالسکه‌هایی که شما را در شهر جا به جا می‌کنند، جذابیت خاص خود را داشته و چندین جاذبه‌ی تاریخی نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

 

منبع

 

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران