۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

اروپا یکی از زیباترین قاره‌های زمین، به خاطر وجود رودهایی که از مناطق مختلف عبور می‌کنند، بسیار سرسبز است. برخی از این رودها مرزهای کشورها را از یکدیگر مشخص کرده‌اند و نقش مهمی در آبیاری زمین‌های کشاورزی، حمل و نقل و صنعت گردشگری داشته‌اند. در صورتی که با تور اروپا به هر کدام از کشورهای متحد سفر کنید، می‌توانید برای تفریح به رودهای مهم هر کدام از این کشورها بروید و روز فوق‌العاده‌ای را در کنار عزیزانتان بگذرانید. در هر کدام از آنها امکان سواری بر قایق‌های کروز گردشگری را خواهید داشت و در برخی از آنها می‌توانید یک شام رمانتیک میل کنید.

 

رود سن، پاریس Paris

یکی از مشهورترین و زیباترین رودهای اروپا، در کشور فرانسه قرار دارد. رود سن، با زیبایی دلپذیرش، نمایی متفاوت به شهر پاریس بخشیده است. این رود که در نقاشی‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها نقش پر رنگی را ایفا کرده، سی و دو پل بر روی آن قرار گرفته‌اند. از دو پل قدیمی و معروف این شهر می‌توان به پون دِزآر به معنی پول هنر و پون نوف به معنی پل جدید اشاره کرد. شما با پیاده‌روی و قدم زدن بر روی این پل‌ها و خیابان‌های اطراف رود سن، از دیدن مناظر زیبای شهر، زوج‌های عاشق و مردمی که زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند، لذت ببرید. سوار کشتی شوید تا پاریس را از داخل این رود تماشا کنید و یک شام خوشمزه فرانسوی در یکی از رستوران‌های شناور میل کنید. در کافه‌هایی که در سواحل سن قرار دارند، قهوه‌ای بنوشید و یک شیرینی بی‌نظیر مزه کنید. در کنار این رود بایستید و با پیش زمینه برج ایفل عکس بگیرید. بهتر است بدانید، طول رود سن حدود ۷۸۰ کیلومتر است و یکی از طولانی‌ترین رود‌های فرانسه محسوب می‌شود که از بورگاندی سرچشمه گرفته، در شمال غربی فرانسه جریان دارد و پس از گذر از شهر پاریس به کانال مانش یا انگلیس می‌ریزد.

رود راین، کلن Cologne

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کوچک آلمان، کلن است. به طوری که یکی از معروف‌ترین رودهای اروپا از این شهر می‌گذرد و پل قدیمی Hohenzollern است که عشاق زیادی برای اثبات علاقه خود به زوج‌هایشان، قفل‌هایی را بر دیواره این پل وصل کرده‌اند و منظره‌ای عجیب را برای بینندگان ایجاد کرده‌اند. یکی دیگر از جاذبه‌های عجیب و عظیم این شهر، کلیسای دام است که از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیساهای آلمان و حتی اروپا به شمار می‌رود. در این میان، رود راین Rhine به عنوان طولانی‌ترین رود آلمان، رنگ و بویی دیگر به شهر بخشیده است. این رود که در مرز بین دو کشور فرانسه و آلمان قرار گرفته، از کوه‌های آلپ سوئیس سرچشمه می‌گیرد و در مسیرش از شش کشور سوئیس، اتریش، هلند، فرانسه، آلمان و لیختن‌ اشتاین عبور می‌کند. در نزدیکی رود راین، ما بین دو شهر کوبْلِنتس و بینگِن قلعه تاریخی وجود دارد. که ممکن است دیدن آنها برای گردشگران جذاب باشد. راین، قابلیت کشتیرانی دارد و می‌توانید سوار کروز شوید و کمی گردش کنید.

 

بازدید از کاخ ورسای در پاریس

رودخانه ماین، فرانکفورت Frankfurt

فرانکفورت یکی از پنج شهر بزرگ و زیبای آلمان است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. این شهر تمیز و خوش آب و هوا، به خاطر وجود رود ماین، شهرتی دو چندان یافته است چرا که در زبان آلمانی، فرانکفورت به معنای منطقه کم عمق رودخانه است. طول این رودخانه در حدود ۵۲۴ کیلومتر است و از چند ایالت مهم آلمان همچون هسن، بادن، وورتمبرگ و بایرن عبور می‌کند و در نهایت به مشهورترین رود این کشور، رود راین می‌پیوندد. سواحل این رود نیز برای گردش و تماشا بی‌نظیر است. روزها افراد بسیاری برای دویدن و دوچرخه‌سواری به نزدیکی این رودخانه می‌آیند و تعدادی نیز از روی پل‌هایی که دو بخش رود را به یکدیگر متصل می‌کند عبور می‌کنند، می‌ایستند و غروب آفتاب را از پشت ساختمان‌های شهر نگاه می‌کنند. برخی هم مانند دو شهر پاریس و کلن، بر روی این پل قفل می‌بنند و آن را به پل عشاق شهرت داده‌اند. بستن قفل و انداختن کلید آن در عمق رودخانه، کاری سمبلیک و نمادین است تا عشق این زوج‌های جوان جاودانه بماند.

رود دانوب، بوداپست Budapest

رود دانوب Danube به عنوان دومین رود بلند اروپا از جنگل سیاه، بلک فارست آلمان آغاز می‌شود و تا دریای سیاه ادامه پیدا می‌کند. این رود با طول ۱۷۸۵ کیلومتری، مرز ۱۰ کشور اروپایی را شامل می‌شود و در مسیرش از شهرهای مهمی همچون بلگراد، وین، بوداپست و براتیسلاوا می‌گذرد. یک سوم رود دانوب از کشور مجارستان عبور می‌کند. به طوری که بوداپست پایتخت کشور مجارستان را ملکه دانوب می‌نامند. در مسیر این رود طولانی، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که بر اهمیت دانوب می‌افزاید و سالانه گردشگران بسیاری را به کشورهای اتریش، اسلواکی، صربستان و مجارستان جذب می‌کند.

 

معرفی ۱۰ جاذبه‌‌ی توریستی سوییس

رود الب، هامبورگ Hamburg‎

رود البه Elbe ، نام رودی در اروپای مرکزی است که از کوه‌های شمال غربی جمهوری چک، ریزن گبیرگه سرچشمه می‌گیرد، پس از گذر از شمال بوهمیا و هامبورگ، به دریای شمال می‌ریزد. این رود با طولی در حدود ۱،۱۶۵ کیلومتر، پس از رود راین، طولانی‌ترین جریان آب را با بیشترین تردد کشتی در آلمان دارد. دهانه رود البه در هامبورگ به پهنای صد کیلومتر شروع می‌شود و در مجموع مساحت آن ۱۴۴۰۰۰ کیلومتر مربع است. چشم‌انداز‌های اطراف این رود بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز است و برخی از هتل‌هایی که در نزدیکی این رود قرار گرفته‌اند، تور‌های کروز در امتداد البه را برای گردشگران اختصاص می‌دهند.

 

معرفی ۴ موزه مشهور در ۴ کشور مختلف اروپا

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران