زیباترین جاده‌های اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
زیباترین جاده‌های اروپا

بعضی از جذاب‌ترین مناظر را می‌توان در سفرهای جاده‌ای تماشا کرد. مخصوصا که در تور اروپا باید و بخواهید بین شهرهای مختلف مسیری را از طریق جاده طی نمایید. نوشته امروز ما در مقتدرسیر تابان، به زیباترین جاده‌های اروپا اختصاص دارد، جاده‌هایی که هر کدام با ویژگی‌های خیره کننده خود، مناظری چشم‌نواز را برایتان به تصویر می‌کشند.

 

جاده زیبای حلقه کِری (Ring of Kerry)

این جاده که یک چرخه بسته است، به دور شبه جزیره ایورگا (Iveragh Peninsula) در ایرلند (Ireland) می‌چرخد و زیبایی‌های این منطقه از کشور شامل کوهستان، دریاچه‌ها، آبشارها، ویرانه‌های تاریخی سلیتیک و سنگ‌های باستانی را به نمایش می‌گذارد. جاده‌ای که حدودا سه ساعت و نیم برای طی آن‌جا زمان لازم خواهید داشت و می‌توانید در طول مسیر، در دهکده‌ی ماهیگی واترویل (Waterville) متوقف شده و از دره‌ی سیاه (Black Valley) بازدید کنید.

عکس: theworldwasherefirst

 

زیبایی چشم نواز این جاده، بدون شک آن را در زمره زیباترین جاده‌های اروپا قرار می‌دهد و از همین رو، افراد زیادی برای یک گردش جاده‌ای خاطره‌انگیز، به این گوشه از اروپا سفر می‌کنند. البته جاذبه‌های جاده حلقه کِری تنها به این مواد که گفتیم ختم نشده و شامل قلعه‌ای باستانی، چندین صخره‌ی فوق‌العاده جذاب رو به دریا، چند کلیسا، دشت‌های بزرگ و سرسبز و ... می‌شود.

 

جذاب‌ترین تفریحات در سفر به قبرس

عکس: youririshadventure

 

جنگل سیاه، جاده زیبای فرایبورگ به فرانکفورت

صنعت خودروسازی و خودروهای جذاب و سریع، آن‌قدر در آلمان مورد توجه است که چندین و چند بزرگراه با خط سرعت بالا در این کشور وجود دارد و در طول سفر با تور اروپا، وقتی به آلمان می‌روید، ماشین‌هی اسپورت زیادی می‌بینید. اما جاده‌ی جنگل سیاه که در فرایبورگ و از میان جنگلی به همین نام می‌گذرد، اصلا ربطی به سرعت نداشته، بلکه زیبایی‌ خیره کننده این کشور را به نمایش می‌گذارد. جاده‌ای بسیار معروف در استان باواریا (Bavaria) که حدودا سه ساعت برای طول مسیرش احتیاج خواهید داشت.

عکس: trafalgar

 

این جاده شما را به عمق جنگل پرپشت و زیبای سیاه خواهد برد و فاصله‌ی چندانی از مرکز شهر فرایبوگ نیز ندارد و از طریق آن‌، در نهایت به فرانکفورت خواهید رسید. شهری که الهام دهنده داستان‌های پریان برادران گریم بوده است. البته که خیلی‌ها این مسیر را که یکی از زیباترین جاده‌های اروپاست، به عنوان سفری جاده‌ای در نظر می‌گیرند اما جنگل سیاه، از جمله مورد توجه‌ترین جنگل‌های اروپا بوده و فضای تاریک و خاصش، همیشه مورد توجه است و حتی عده‌ای در داخل جنگل کمپ زده و شب را در آن‌جا سر می‌کنند.

 

محبوب‌ترین موزه‌های اروپا

عکس: hotels

 

جاده‌ی ساحلی کاتالونیایی‌ها، والنسیا به گرانادا

برای آن‌ها که اهل ماجراجویی هستند و در سفر به اروپا، دوست دارند به شهرهای مختلف سفر کنند، رسیدن با بارسلونا یا والنسیا، راحت خواهد بود. اما جاده‌ی ساحل کاتالونیایی‌ها، مسیری متفاوت است که شما را در کنار دریا و از مسیر دهکده‌های کوچک قدیمی، تپه‌های کوچک و بزرگ، مناظر زیبا و بسیاری زیبایی‌های مختلف خواهد گذراند و طی کردن آن نیز تنها پنج ساعت زمان لازم دارد.

عکس: tripsavvy

 

این جاده شهرهای والنسیا و گرانادا را به هم متصل کرده و در مسیر، می‌توانید به بارسولن نیز برسید. جاذبه‌هایی که در طول مسیر خواهید دید، آن‌قدر جذاب و دیدنی هستند که دست کمی از زیبایی‌های خود بارسلون یا والنسیا ندارند. در واقع اگر بخواهید در میان راه بایستید و از دیدنی‌های اسپانیا در این گوشه از کشور بازدید کنید، ساعت‌ها در راه خواهید بود. این شامل سواحل سیتگس (Sitges) تا صومعه‌ی کم‌نظیر مونتسرات (Montserrat Monastery) در نزدیکی بارسلون می‌شود.

 

۱۰ جزیره زیبای جهان در اروپا

عکس: atlifestylecrossroads

 

جاده باستانی انگلستان، بریستول به لندن

انتخابی کلاسیک و بسیار زیبا در میان جاده‌های زیبای اروپا، بدون شک جاده باستانی انگلستان است که سفر در آن حدودا سه ساعت به طول انجامیده و شما را از بریستول به لندن می‌رساند. مسیر جاده از شهر تاریخی و ساحلی بریستول آغاز می‌شود و در طول مسیر از پل معلق کلیفتاون (Clifton Suspension Bridge) گذشته به مراکز اسپای شهر زیبای بَث (Bath) می‌رسید و همچنین از کنار سنگ‌های باستانی استون‌هنج (Stonehenge) نیز می‌گذرید تا در نهایت به لندن برسید.

‌ عکس: trafalgar

 

سفر جاده‌ای بین بریستول به لندن یا برعکس، از جمله سفرهای بسیار محبوب در میان بریتانیایی‌ها و حتی مردم دیگر کشورهای اروپا است. بسیاری از گردشگران در سفر به اروپا، از این جاده به دیدن استون‌هنج رفته و این بنای باستانی و بسیار مهم را از نزدیک می‌بینند. البته این جاده تنها به این نقطه ختم نشده و مناظر چشم‌نواز متعددی را در طول مسیر برایتان به نمایش می‌گذارد.

عکس: indiecampers

 

جاده‌ی زیبای دورو، پورتو به فاتیما

دیگر جاده‌هایی که در ادامه این نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت، از گزینه‌های ابتدایی نیز کوتاه‌تر بوده و حتی در سفر به اروپا نیز به راحتی می‌توان به سراغشان رفت. یکی دیگر از جاده‌های معروف در این زمینه، از پورتو پرتغال آغاز و به فاتیما می‌رسد و حتی بسیاری آن در زمره زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند. این جاده که از شهر ساحلی پورتو آغاز می‌شود، حدود ۲ ساعت است و شما را از کنار دره‌ی فوق‌العاده جذاب دورو می‌گذارند که از جاذبه‌های طبیعی مهم در پرتغال محسوب می‌شود.

 

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی قبرس

عکس: selectiontours

 

وجود شهرها و دهکده‌های کوچک و چشم نواز و چنین جاذبه‌ی طبیعی مهمی، باعث شده تا جاده دورو، یکی از جاده‌های اروپا لقب بگیرد. مسیری که در امتداد رودخانه دورو انجام شده و در طول مسیر، کروزهایی را می‌بینید که گردشگران را در این پهنه‌ی آبی جا به جا می‌کنند.

عکس: trafalgar

 

جاده ساحلی آلافی، سالرنو به پوسیتانو

کم‌تر کسی است که به در سفر به اروپا، به ایتالیا رفته باشد و با تصویر زیبای خانه‌های رنگی، تپه‌های سرسبز و دریای زمردین شهر آلافی این کشور آشنایی نداشته باشد. البته چیزی که در این نوشته به آن اشاره خواهیم داشت، جاده‌ی بی‌نظیر آلافی است که در امتداد خط ساحلی از سالرنو به پوستیتانو کشیده شده و برای طی آن به چیزی حدود دو ساعت و نیم زمان نیاز دارید.

 

معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

عکس: trafalgar

 

از زیبایی‌های این مسیر تنها می‌توان این را گفت که در هر پیچ آن، می‌توان یک عکس اینستاگرامی فوق‌العاده گرفت و در هر گوشه‌ای از ماشین پیاده شد و از منظره‌ای فوق‌‌العاده زیبا لذت برد. دل کندن از مبدا سفر در این جاده سخت است و در مقصد نیز، شهری زیبا انتخاب شما را می‌کشد و در طول مسیر نیز، جذابیت‌هایی که از ایتالیا تعریف می‌شود را به چشم خواهید دید. همین است که جاده ساحلی آلافی را یکی از زیباترین جاده‌های اروپا می‌نامند.

عکس: sixt

 

جاده معروف هایلندز، پارک ملی کارینگورمز به گلاسکو

آن‌هایی که اهل برنامه‌های تلوزیونی مربوط به ماشین هستند، احتمالا این جاده را در چندین شو تلوزیونی همچون "تخته گاز" به یاد می‌آورند. بسیاری اسکاتلند را زیباترین کشور جهان می‌دانند و خب این جاده شما را به قلب طبیعت اسکالتلند خواهد برد تا به چشمتان، مناظری که همه از آن‌ها تعریف می‌کنند را ببینید.

 

سفری خانوادگی با کودکان به قبرس

عکس: trafalgar

 

در طول مسیر، بارها به جاهایی می‌رسید که تا چشم کار می‌کند، دشت و تپه‌های سرسبز و آبگیرهای کوچک است و آفتاب به زیبایی آن‌جا می‌افزاید. پارک ملی کارنگورمز یکی از جاذبه‌‌های مهم گلاسکو و اسکاتلند به حساب آمده و دارای مناطق جنگلی، ساحلی، دشت‌های بزرگ و بسیاری دیدنی‌های دیگر است.

عکس: farawaylucy

 

جاده‌ی رویایی ناپلئون، کن به اکس-آن-پرووانس 

مسیر دو ساعته جاده معروف ناپلئون که چیزی نزدیک به دو ساعت برای طی آن نیاز است، یکی از محبوب‌ترین مسیرهای سفر در فرانسه و از زیباترین جاده‌های اروپا به حساب می‌آید. جاده‌ای که بخشی از آن، از یک دره‌ی بزرگ می‌گذرد و دو کوه سرسبز و زیبا اطراف آن شما را در طول جاده همراهی می‌کنند.

 

۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

عکس:trafalgar

 

در طول جاده ناپلئون، از چندین دهکده کوچک و بسیار زیبا گذر می‌کنید، از روی چند پل گذر می‌کنید و رودخانه‌هایی زیبا را از نزدیک خواهید دید. مناظر کوهستانی و این جاذبه‌های کوچک و بزرگ هستند که به این سفر جاده‌ای، جذابیتی دو چندان می‌افزایند.

عکس: thegapdecaders

 

منبع ۱

منبع ۲

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران