۱۰ جزیره زیبای جهان در اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۱۰ جزیره زیبای جهان در اروپا

جزایر زیبا رویاهای بهشت ​​را در ذهن شما تداعی می‌کنند. استراحت بر روی شن‌ها که خش خش زیر پایتان صدا می‌دهند. در حالی که به دریای آبی آرام خیره شده‌اید. تصورش را بکنید. اگر با تور اروپا به هر یک از این جزایر سفر کنید، رویایتان در مشت دستانتان خواهد بود. نفسی عمیق می‌کشید و با تماشای تلالوی خورشید در آسمان، آبمیوه‌ای دلپذیر می‌نوشید. نسیم ملایمی می‌وزد و خاطره‌ساز روزهایی شیرین می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم چند جزیره زیبا را به شما معرفی کنیم که آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

۱. جزیره بورا بورا، پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia)

این جزیره آتشفشانی سرسبز که به شکل یک سومبررو غول پیکر است، در فانتزی‌های بی‌شماری از اقیانوس آرام جنوبی ستاره‌دار است. نقطه کانونی و بهترین دارایی این زیبایی استوایی، تالاب دلفریب آن به رنگ فیروزه‌ای تک رنگ است. ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و پرتوها در آب‌های شفاف شنا می‌کنند و جزایر کوچک یا موتوس در تالاب پراکنده هستند. چه چیز زیباتر از تماشای آنها؟ البته این جزیره به طور مشخص فرانسوی است و غذاهای لذیذی هم دارد. غواصی در صخره‌های اطراف بسیار عالی هستند و مسیرهای پیاده‌روی در میان جنگل‌های پر از نخل می‌پیچند. اگر استطاعت مالی دارید، اینجا در یک خانه ییلاقی مجلل بر روی آب بمانید و از دید همه پنهان شوید. در حالی که در شلوغی ملایم دریا به خواب می‌روید، از ثروتتان لذت ببرید.

۲. جزایر دالماسی، کرواسی (The Dalmatian Islands, Croatia)

در دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی، جزایر دالماسی ترکیبی مسحورکننده از جذابیت آرام و تاریخ غنی است و یکی از زیباترین جزایر اروپا شناخته می‌شود. دهکده‌های زیبا و بوتیک هتل‌ها و رستوران‌ها پر از این جزایر باشکوه هستند که توسط دریاهای درخشان و برخی از بهترین سواحل کرواسی احاطه شده‌اند. در صدر فهرست براک با نوار ساحلی معروف زلاتنی رات (شاخ طلایی) قرار دارد. شما در این جزیره کلیساهای گوتیک، شهر قدیمی بدون ماشین و بندر ماهیگیری زیبایی را خواهید دید که فوق‌العاده هستند. از اینجا می‌توانید به جزایر زیبای پاکلنی هم بروید، آنها به ‌خاطر آب شفاف و خلیج‌های خلوت‌شان معروف هستند. علاوه بر این، تلاش کنید دیگر جزایر دالماسی را هم ببینید، کورچولا با سقف‌های قرمز و ساختمان‌های سفیدش بی‌نظیرند.

۳. جزیره کاپری، ایتالیا (Capri, Italy)

کاپری پر زرق و برق، در حدود بیست کیلومتری سواحل آمالفی، با تمام هیاهوها سازگار است. پشته‌های دریا و صخره‌های سر به فلک کشیده از دریایی که با اسپری‌های گل‌های رنگارنگ قاب گرفته شده‌اند، برمی‌خیزند. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی آن غار آبی است، غار دریایی درخشان، جایی که مردم محلی با قایق‌های کوچک گردشگران را پارو می‌کنند و برای نشان دادن آکوستیک، اپرا می‌خوانند. هنگامی که به بندر مارینا گرانده رسیدید، با فونیکولار به شهر اصلی کاپری بروید، که شبیه یک مجموعه فیلم است. میدان اینجا پر از مردم محلی با لباس بی‌عیب و نقص و گردشگرانی است که کیسه‌های خرید پر از لباس‌های دیزاینر و عطرهای بهشتی جزیره را به دست می‌آورند. وقتی اینجا هستید، حتماً از مرتفع‌ترین شهر، آناکاپری نیز دیدن کنید و با بالابر صندلی به سمت مونت سولارو بروید تا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از جزیره و دریا داشته باشید.

۴. جزیره ساردینیا، ایتالیا (Sardinia, Italy)

سواحل پر شن و ماسه سفید، قله‌های ناهموار ساحلی، غذاهای لذیذ، ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ‌ها و گنجینه‌های باستانی است که برای هر گردشگری جذاب است. بسیاری از مسافران نام کوستا اسمرالدا یا ساحل زمردی پر زرق و برق را با خلیج‌های صخره‌ای و دریاهای سبز شفاف شنیده‌اند، اما این جزیره بزرگ و متنوع مدیترانه‌ای مدعی بسیاری از جاذبه‌های دیگر نیز است. ساردینیا بزرگترین دره اروپا به نام Gola su Gorropu را در خود جای داده است. سایت‌های باستانی ماقبل تاریخ، شهر جذاب کاتالان آلگرو و خیابان‌های قرون وسطایی کالیاری بسیار دیدنی هستند. تعطیلات خود را در یکی از هتل‌ها و استراحت‌گاه‌های دلپذیرش بمانید و تا زمانی که اینجا هستید، حتماً در امتداد برخی از سواحل خوش منظره گشت بزنید و از تماشای آنجا لذت ببرید.

۵. جزیره مایورکا، اسپانیا (Mallorca, Spain)

سواحل غرق آفتاب، خلیج‌های آبی پر از قایق، قله‌های سنگ آهک و حال ‌و هوای پرجنب‌وجوش مایورکا را به یک نقطه داغ مدیترانه تبدیل کرده است. بزرگ‌ترین جزایر بالئاریک اسپانیا شاید به خاطر خط ساحلی فوق‌العاده زیبا و مناظر ساحلی شلوغش معروف باشد. اما مایورکا چیزی بیش از رقصیدن در ساحل به گردشگران و ماجراجویان ارائه می‌دهد. به صومعه‌های بالای تپه بروید، در مسیرهای ناهموار سرا د ترامونتانا پیاده‌گردی کنید، بی‌هدف در دهکده‌های تاریخی پرسه بزنید، یا از غذاهای مدیترانه‌ای خوشمزه بچشید و بنوشید تا زیبایی‌ها دوچندان شود. علاوه بر این، بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها از جمله بهترین کارهایی هستند که می‌توان در مایورکا انجام داد.

۶. جزایر لوفوتن، نروژ (Lofoten Islands, Norway)

حتما می‌دانید که همه جزایر زیبا گرمسیری نیستند. به عنوان مثال جزایر لوفوتن نروژ، در دایره قطب شمال قرار دارد که نمونه‌ای از این موارد است. قله‌های دندانه‌دار و دیوارهای صخره‌ای ناب بر فراز آبدره‌های آینه مانند اوج می‌گیرند. سواحل منزوی در زیر صخره‌های مرتفع دریا قرار گرفته‌اند و کابین‌های ماهیگیران به رنگ قرمز روشن این صحنه زیبا را کامل می‌کنند. زمستان به همان اندازه زیباست، وقتی گرد و غبار برف این مناظر خیره کننده را با جذابیت افسانه‌ای آغشته می‌کند. اما جزایر لوفوتن علیرغم موقعیتش در دایره قطب شمال، آنقدر که انتظار دارید سرد نیست. این جزایر که توسط جریان گلف استریم گرم می‌شوند. زمستان‌های نسبتا معتدل و تابستان‌های گرم‌تری نسبت به سایر مقاصد در این عرض جغرافیایی دارند. دوستداران طبیعت اینجا در بهشت خواهند بود. کارهای محبوب در جزایر لوفوتن شامل پیاده‌روی، کایاک‌سواری، قایق‌سواری، موج‌سواری، پرندگان و تماشای نهنگ است و همچنین اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است نگاهی اجمالی به شفق شمالی هم داشته باشید.

۷. جزیره سانتورینی، یونان (Santorini, Greece)

سانتورینی دیدنی که در محاصره دریا است، هر ساله به خاطر زیبایی چشمگیرش امتیاز بالایی را به دست می‌آورد. ویلاهای سفید رنگ که میان صخره‌های آتشفشانی فرو رفته، بسیار چشمگیر است. کلیساهای گنبدی آبی در مقابل دریای درخشان قد برافراشته‌اند و اسپری‌های درخشان بوگنویل به پالت رنگی چشم‌نوازش می‌افزایند. سکونتگاه‌های Firá و Oia که بر فراز صخره‌های گدازه سیاه قرار گرفته‌اند، زیباترین و گران‌ترین مقاصد این جزیره هستند. همچنین Oia در بین مکان‌های عکاسی شده در جهان قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های سانتورینی یونان می‌توان به سایت باستان شناسی آکروتیری، تیرای باستانی، ساحل شنی سیاه پریسا و البته غروب‌های تماشایی‌اش اشاره کرد. قایقرانی در این دهانه خیره‌کننده که توسط صخره‌های سر به فلک کشیده دریا احاطه شده است، اولین تأثیر فراموش‌نشدنی را در شما ایجاد می‌کند.

۸. جزیره فلورس، پرتغال (Flores, Portugal)

فلورس که در کلمه گل‌ها معنی می‌شود، یکی از جزیره‌های مجمع الجزایر آزور در غرب پرتغال است. آزور شامل نه جزیره آتشفشانی و تعدادی جزیره کوچک و تپه دریایی است که یکی از دو منطقه خود مختار کشور پرتغال به شمار می‌رود. پایتخت این منطقه شهر بندری پونتاداگاوا واقع در جزیره سائومیگل بسیار دیدنی است. اگر دوست‌دار طبیعت و کمی ماجراجو هستید، عاشق دره‌های عمیق و قله‌های مرتفع جزیره فلورس خواهید شد. در این جزیره می‌توانید به قایقرانی، کوهنوردی و موج‌سواری بروید و در ساحل به تماشای پرندگان و وال‌ها بنشینید. فلورس یکی از بهترین جزایر اروپایی برای سفرهای تابستانی برای کسب آرامش است.

۹. جزیره اسکای، اسکاتلند (Isle of Skye, Scotland)

عبارت Isle of Skye در زبان اسکاندیناوی قدیم به معنای جزیره ابری است. به این زیبایی اسکاتلندی نگاه کنید و دلیل آن را خواهید فهمید. ابرهای مه آلود، تپه‌های سبز مخملی را پوشانده‌اند و حسی عرفانی فوق‌العاده‌ای را به این جزیره دورافتاده القا می‌کنند که بزرگترین جزیره هبرید داخلی محسوب می‌شود. سواحل پر باد، صخره‌های دندانه‌دار بر فراز چاله‌های سرسبز، دریاچه‌های عمیق و صخره‌های سر به فلک کشیده حکایت از قدرت طبیعت دارند. شاید بخشی از آن را در فیلم‌های اسکاتلندی دیده باشید و روحتان به سمتش به پرواز درآمده باشد. برجستگی‌های جزیره که شامل صخره‌های دندانه‌دار معروف به «استور» و همچنین سنگ کیلت، تکه‌ای سر به فلک کشیده از صخره‌های دریایی است که توسط آبشار دیدنی Mealt شسته شده و شکل گرفته است. پورتری اصلی‌ترین شهر توریستی با بندری خوش منظره و کلبه‌های نقاشی شده با پاستل است. هنگامی که ابرهای مه‌مانند در سراسر جزیره می‌چرخند، قلعه‌های قرون وسطایی، موزه‌ها و گالری‌های هنری هم در بخشی از این جزیره در انتظار شما هستند تا بازدید شوند.

۱۰. جزایر قناری (Canary Islands)

شاید از خود بپرسید که چرا نام جزایر قناری را در اول لیست نیاوردیم! چرا که بیشتر افراد اینگونه ذهنیت دارند که جزایر قناری یکی از بهترین جزایر اروپا است. بهتر است بدانید که قناری متشکل از مجمع‌الجزایری در اقیانوس اطلس است که نزدیک‌ترین جزیره‌ آن فقط حدود ۱۰۸ کیلومتر از شمال غربی قاره‌ آفریقا فاصله دارد. جزایر قناری از دو استان سانتا کروس و لاس پالماس تشکیل شده که از هشت جزیره اصلی تنریف، فوئرته‌ونتورا، گران‌کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لا گومرا، ال هیرو و لا گراسیوزا که به ترتیب از بزرگ به کوچک نوشته شده، تشکیل می‌شود. به لحاظ جغرافیایی، جزایر قناری به دو گروه غربی متشکل از جزایر تنریف، گران‌کاناریا، لاپالما و لا گومرا و فررو و گروه شرقی تشکیل شده از لانزاروته، فوئرته‌ونتورا و شش جزیره دیگر تقسیم می‌شوند. جزایر قناری جزو مناطق خودمختار اسپانیا محسوب می‌شود.

 

مقاصد دیدنی و جزایر زیبا در جهان کم نیستند و به این ده جزیره بی‌نظیر خلاصه نمی‌شوند. از جزایر شمالی و سردسیری گرفته تا استوایی و گرمسیری، همگی خاص و تماشایی هستند تا روح و جسم خسته را از جان به در کرده و روحی تازه و جسمی جوان در بدن کنند.

منبع

 

۰۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران