۱۰ مکان ترسناک در اروپا برای هالوین

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۱۰ مکان ترسناک در اروپا برای هالوین

هالوین طی دهه‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های دنیا بدل شده است. مردم خیلی از کشورها لباس‌های مبدل می‌پوشند و به خیابان‌ها می‌آیند تا صبح آن را جشن می‌گیرند. البته امسال دیگر از این خبرها نیست و جشن هالوین تقریبا در همه جای دنیا کنسل شده است.

اما با توجه به سنت این جشن، تصمیم گرفتیم امسال ۱۲ مکان ترسناک در اروپا را به شما پیشنهاد کنیم که بسیاری از مسافران قاره‌ی سبز برای تجربه‌ی یک مکان خاص، به این محل سفر می‌کنند.

 

ترانسیلوانیا، رومانی

برای چنین لیستی، هیچ مکانی بهتر از جایی نیست که بسیاری از داستان‌های ترسناک از آن‌جا نشات گرفته‌اند. ترانسیلوانیا که اقامتگاه ولاد تپس بود، کسی که آن را با نام مستعار دراکولا می‌شناسیم! مهم نیست به این داستان‌ها اعتقاد داشته باشید یا نه، این این قصر زیبا که در شهر کوچک سیگیسوارا واقع شده است، یکی از بهترین جاهایی استکه می‌توانید در هالوین به دیدنش بروید. از جاهای مهمی که باید در ترانسیلوانیا به دیدنشان بروید یکی خود قصر و دیگری آرامگاه معروف آن است.

 

هالوین ۲۰۱۸ را در استانبول چگونه بگذرانیم

جزیره پوگلیا، ایتالیا

زمانی این جزیره‌ی زیبا، مکانی برای نگهداری بیمارانی بود که از یک بیماری همه گیر فوت شدند و سپس برای مدتی یک انستیتو روانی در قرن ۱۹ میلادی در این جزیره ساخته شد و بیماران زیادی در آن نگهداری می‌شدند. شایعه‌ای وجود دارد که در سال‌های ۱۹۳۰ در این جزیره، آزمایش‌هایی غیر انسانی روی بیماران روانی انجام می‌شد. این جزیره حالا به حال خود رها شده و کسی در آن زندگی نمی‌کند، اما بومی‌ها می‌گویند، هنوز صدای ارواح بیماران را می‌شنوند که در جزیره به حال خود رها شده و صدای فریادهایشان از درد به گوش می‌رسد. متاسفانه در حال حاضر نمی‌توانید از این محل دیدن کنید، اما خیلی خوب می‌شد اگر هالوین امکان سفر به جزیره پوگلیا وجود داشت.

Château de Brissac، فرانسه

این قصر زیبا در شهر Brissac-Quincé داستانی در دل خود دارد. جایی که شارلوت (دختر دوم پادشاه فرانسیس) در آن‌جا با شوهرش زندگی می‌کرد و وقتی شوهر وی او را در حال خیانت با دوستش دید، هر دو را به قتل رساند. خدمه این قصر همیشه از دیدن و شنیدن صدای شارلوت سخت می‌گویند و این موضوع به داستانی معروف در فرانسه بدل شده. خیلی‌ها روز هالوین برای این که شاید بتوانند شارلوت را مشاهده کنند به قصر می‌روند. گفته می‌شود شارلوت بیشتر اوقات در لباسی سبز رنگ در نزدیکی کلیسای قصر دیده می‌شود.

 

ترسناک‌ترین جشن هالوین را در تفلیس تجربه کنید

قلعه Akershus، نروژ

این قلعه قرون وسطایی در سال ۱۳۰۰ میلادی تکمیل شده بود و از همان زمان تا سال ۱۹۵۰ به عنوان یک زندان مخوف فعالیت می‌کرده است. بسیاری از زندانیانی که به این جا آورده می‌شدند، آن‌هایی بودند که مشکل روانی داشتند و گفته می‌شود در این مکان از قل و زنجیر برای نگهداری آن‌ها استفاده می‌شده است.  بسیاری از مردم محلی و گردشگرانی که به این محل می‌روند، اصرار دارند که صدای ناله‌ و فریاد زندانیان را در این محل شنیده‌اند.

کایاکوی، ترکیه

اگر بخواهید در تور ترکیه به دیدن یک جای ترسناک در هالوین بروید، بدون شک باید کایاکوی در نزدیکی فتحیه را انتخاب کنید. این دهکده کوچک رها شده که همچون یک شهر ارواح بر تپه‌ای سرسبز می‌ماند، تنها ۱۵ دقیقه از فتحیه فاصله دارد. در سال ۱۹۲۳ مردم محلی که اغلب پیشینه‌ای یونانی داشتند، معلوم نیست به چه دلیلی ناگهان یک شبه همه به یونان می‌روند و ۳۵۰ خانه‌ی این شهر برای نزدیک به یک قرن خالی می‌ماند. این دهکده کوچک شبیه به موزه‌ای روباز است که خیلی‌ها جرعت نمی‌کنند، تنها در میان کوچه‌هایش قدم بزنند.

 

بهترین جشن هالوین ۲۰۱۹ در دبی

Borgvattnet، سوئد

چند کلبه‌ی چوبی در این دهکده کوچک وجود دارد که اقامتگاهی برای مسافران بوده اما حالا به یکی از ترسناک‌ترین جاهای کشور بدل شده است و گردشگران زیادی که دوست دارند نقاط ترسناک دنیا را تجربه کنند، یک شب را در این کلبه‌های چوبی سر می‌کنند. قصه‌های این محل از سال ۱۹۲۷ شروع شد که نیلس هدلاند ادعا کرد لباس‌هایش در حیاط یکی از این خانه‌ها، بدون این که کسی در اطرافش باشد، شروع به تکه تکه شدن شد. بعد از آن بارها داستان‌های مختلفی از موارد فراطبیعی در Borgvattnet گزارش شده است و چندین بار هم مسافران به این محل از دیدن ارواح زنان سخت گفته‌اند.

قلعه Wolfsegg، آلمان

داستان این مکان، خیلی شبیه به قلعه Akershus در نروژ است. در قرن ۱۶ میلادی، چاتئو میراندا، همسرش را که به وی خیانت کرده بود در قلعه Wolfsegg به قتل رساند. اما کمی بعد از این ماجرا هر دو پسر کوچکش نیز مردند تا این تراژدی برای خانواده تکمیل شود. چندی بعد از مرگ دو فرزند این زوج، خدمه قلعه صدای زنی را از غارهای اطراف می‌شنیدند و بارها دیده‌اند که او در میان راهروها قدم می‌زند. هنوز هم این داستان ادامه دارد و خیلی‌ها او را در پرسه زنان در قلعه مشاهده کرده‌اند.

قلعه Predjama، اسلوونی

در قرن ۱۶ میلادی، این مکان اقاتگاه شوالیه‌ای نامدار به نام اراسموس بود که بر علیه سلطنت به پا خواست. او بسیاری از مردم را در این قلعه شکنجه کرد و کشت و برای کشتن بسیاری از زندانیان خود، آن‌ها را از فاصله‌ی 70 متری به زمین پرت می‌کرد. خیلی از این زندانیان زنده می‌ماندند و بر اثر زخم‌هایشان در همان جا آرام آرام مرده یا توسط موش‌ها خورده می‌شدند! اراسموس بعدتر در همان قلعه مرد و خیلی‌ها می‌گویند، این ارواح مردگان بودند که بعد از این که خورشید پایین می‌رود، به قلعه آمده و آرام آرام او را کشتند. با توجه به گفته‌هایی که بارها تکرار شده، هنوز می‌توان صدای فریادهای گوش خراج زندانیان را در میان جنگل‌های اطراف قلعه شنید و شب‌ها نیز صدای ناله‌هایشان از زندان‌های قصر به گوش می‌رسد.

 

معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

Dargavs، روسیه

در نگاه اول، Dargavs همچون یک دهکده‌ی زیبا و جالب به نظر می‌رسد، اما واقعیت Dargavs بسیار ترسناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. هر خانه‌ی زیبا در این محل، یک مقبره برای خانواده‌ای اوستیایی محسوب می‌شود و اگر در میان این خانه‌ها رفته و سرکی داخلشان بکشید، اسکلت‌های آن‌ها را خواهید دید که کنار هم قرار گرفته‌اند. زمانی که بیماری به این محل رسید، بسیاری از مردم جان خود را از دست داده بودند و وقتی کسی خانواده‌اش را درون یکی از این مقبره‌ها می‌گذاشت، آنقدر داخلش می‌نشست تا خود نیز بمیرد!

دری، ایرلند

شاید خیلی‌ها دری را به عنوان بهترین جا برای جشن‌های هالوینی انتخاب نکنند اما این مکان بزرگ‌ترین جشن‌ها را در این روز برگزار کرده و کارناوال بزرگ آن مملو از لباس‌های بسیار ترسناک است. یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب دری به عنوان مقصد هالوینی خود، جوی است که شهر در این روز تجربه می‌کند. بخش زیادی از مردم شهر تمام روز با لباس‌های ترسناک در خیابان حرکت می‌کنند و در هر کوچه و خیابان می‌توانید یک زامبی یا روح پیدا کنید!

 

فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید

 

۱۲ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران