معرفی ۷ موزه برتر در کشورهای اروپایی

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی ۷ موزه برتر در کشورهای اروپایی

هنرمندان، نویسندگان و موسیقی‌دانان معروف بسیاری، اوقات خود را در خیابان‌ها و کافه‌های شهرهای اروپا گذرانده‌اند. این افراد، فرهنگ و هنر کشورهای اتحادیه اروپا را شکل داده‌اند. علاقه‌مندان زیادی در سراسر دنیا برای سفر با تور اروپا به کشورهای مختلف آن برنامه ریزی می‌کنند. در این صورت به هر کدام از این کشورها که بروند، امکان بازدید از موزه‌های گوناگون بنا به علاقه شما وجود دارد. از انواع موزه‌های هنری همچون گالری‌های نقاشی و مجسمه گرفته تا موزه‌های تاریخی که جنگ و صلح مابین کشورها را به نمایش عموم می‌گذارند، اماکن بسیار خوبی برای گذران وقت و آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشورهای دیگر است. در این متن ۷ موزه مختلف برای معرفی انتخاب شده است.

 

موزه واسا استکهلم Vasa Museum

استکهلم به عنوان پایتخت کشور سوئد، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای اروپایی است. برای گردش فرهنگی در این شهر می‌توانید از موزه واسا شروع کنید. این موزه یکی از موزه‌های برتر در لیست موزه‌های جهان به شمار می‌رود و در اسکاندیناوی جزو موزه‌های پر بازدید است. مهم‌ترین قسمت مورد بازدید، باقی مانده یک کشتی به نام واسا است که در سال ۱۶۲۸ در استکهلم واژگون و غرق شد. این کشتی پس از ۳۳۳ سال از عمق دریا بیرون کشیده شد که هم اکنون بازدید آن برای عموم در موزه واسا آزاد است.

 

سفر به اروپا و بازدید از آکروپلیس آتن

موزه ونگوگ آمستردام Van Gogh Museum

یکی از معروف‌ترین نقاشان اروپا که دید کاملا متفاوتی نسبت به محیط اطراف خود داشت، وینسنت ونگوگ است که زندگینامه او به صورت چند فیلم سینمایی در سال‌های مختلف نیز ساخته شد که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ با نام "بر دروازهٔ ابدیت" در سینماهای تمام جهان به نمایش درآمد. موزه این نقاش بزرگ در سال ۲۰۱۷ با تعداد حدود ۲.۳ میلیون گردشگر اولین موزه پربازدید آمستردام هلند شناخته شد. موزه ونگوگ از دو ساختمان، ساختمان ریتولد Rietveld building به عنوان اصلی ترین بخش موزه و یک ساختمان مختص نمایشگاه‌های موقتی تشکیل شده است. ساختمان دوم به شکل بیضی طراحی شده و سه طبقه دارد که برای ورود به آن لازم است از تونل زیرزمینی ساختمان ریتولد استفاده شود.

گالری اوفیزی فلورانس Uffizi Galleries

یکی دیگر موزه‌های برتر اروپا ، گالری یوفیزی در ایتالیا است که مجموعه‌ای از رخدادهایی از توسعه رنسانس در شهر فلورانس را به نمایش گذارده است. این گالری یکی از قدیمی‌‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود و در سال ۱۵۶۰ میلادی برای دوک بزرگ توسکانی ساخته شد. موزه اوفیزی به صورت هزارتویی بلند از اتاق‌ها ساخته شده که آثار هنری فوق‌العاده‌ای را به ترتیب زمان به نمایش درآورده و امکان بازدید برای عموم وجود دارد.

 

معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی

موزه مصرشناسی تورین در ایتالیا Egyptian Museum of Turin

در ایتالیا موزه‌ها و اماکن تاریخی بسیاری برای بازدید گردشگران وجود دارد. یکی از آنها موزه مصرشناسی تورین با موضوع تاریخ مصر و دومین موزه بزرگ جهان است که در سال ۱۸۲۴ تاسیس شد. در این موزه بیش از ۵ هزار اثر مربوط به مصر باستان نگهداری می‌شود. به دلیل لشکرکشی ناپلئون به مصر در دهه ۱۸۰۰ میلادی، و تصرف و غارت آن توسط Bernardino Drovetti ، بیش از ۸۰۰۰ مجسمه، مومیایی، تابوت، نوشته‌های پاپیروس، جواهرات و طلسم‌های مختلف را جمع‌‌آوری شده و سپس این مجموعه توسط Carlo Felice در سال ۱۸۲۴ خریداری شد که این نقطه آغاز این موزه است.

موزه اورسی پاریس Musee d’Orsay

موزه اورسی در پاریس یکی از موزه‌های مهم فرانسه است که با موزه لوور رقابت دارد و حاوی مشهورترین مجموعه آثار هنر ملی امپرسیونیست و پست امپرسیونیست این کشور است که در سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند. همچنین در این موزه می‌توانید آثاری از سبک‌‌های دیگری همچون سمبولیست، نقاشی نقطه نقطه و واقع گرایان را نیز مشاهده کنید.

 

معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

موزه سرالوس پرتغال Serralves Museum

یکی از شناخته‌شده‌ترین موزه‌های پرتغال و اروپا، موزه سرالوس است. این موزه که به عنوان بخشی از یک موسسه فرهنگی، در برگزاری نمایشگاه‌های موقتی تخصص دارد. در سرالوس می‌توانید نمایشگاه‌های موضوعی و مونوگرافی را تماشا کنید که هنرمندان از سراسر جهان به آنجا آمده و هنر خود را به نمایش می‌گذارند. برای علاقه‌مندان به هنر مدرن، مبلغ بلیط برای بازدید از این موزه ۱۰ یورو می‌باشد.

موزه کانشیستوریشه وین Kunsthistorisches Museum Wien

موزه کانشیستوریشه وین که به موزه هنرهای زیبا با یک ورودی بسیار زیبا در اتریش شهرت دارد، به منظور نمایش مجموعه کارهای هنری باشکوه هابزبورگ در سال ۱۸۹۱ احداث شد. این موزه شامل آثار هنرمندانی همچون میکلانژ، روبنز، رمبرانت،‌ دوورر و رافل است و به خاطر کلکسیون بزرگ نقاشی‌های هنرمند رنسانس شمالی، پیتر بروگل کبیر بسیار معروف و شناخته شده است. همچنین مجموعه برجسته دیگری شامل آثار باستانی، عتیقه‌جات، سکه و لوازم موسیقی قدیمی را نیز می‌توانید در این موزه مشاهده کنید.

 

بهترین مقاصد گردشگری اروپا در تابستان

۲۳ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران