معرفی بهترین رستوران‌های یونان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی بهترین رستوران‌های یونان

یونان به دلیل تاریخ فرهنگی خود در میان شناخته شده‌ترین ملل روی کره زمین برجسته است. آشپزی یونانی که از چند سال گذشته به شکل تدریجی پیچیده‌ای تغییر کرده و انتخاب‌های غذایی واقعی از آن که شامل ماهی، گوشت، سبزیجات تازه و روغن می‌شود، گزینه خوبی برای امتحان کردن است. چه به دنبال یک تجربه غذایی باکیفیت باشید چه به دنبال غذاهای ارزان قیمت، رستوران‌های این کشور می‌توانند رضایت شما را در سفر با تور اروپا به خود جلب کنند. در این مقاله، درباره بهترین رستوران‌های یونان می‌خوانید.

 

رستوران اسپوندی در یونان (Spondi)

شهرت اسپوندی در جایگاه خود به عنوان تنها غذاخوری دو ستاره میشلین آتن زبانزد مردم است. طراحی فضای داخلی، موقعیت مکانی و طعم هر غذای خوشمزه‌ای که در اینجا می‌خورید را هرگز فراموش نخواهید کرد. Spondi در Pagrati واقع شده است و در داخل استادیوم مرمر پاناتنی و آکروپولیس قرار دارد. جایی که سنگ و آجر در هم آمیخته و محیطی قابل توجه را ایجاد می‌کند. در حالی که نورپردازی زیبای این ساختمان حال و هوای شادی را به میهمانان القاء می‌کند. اسپوندی یکی از برترین رستوران‌های یونان محسوب می‌شود که غذاهای یونانی اصیل را ارائه می‌دهد و می‌توانید با عزیزان خود در آنجا غذا بخورید.

 

سانتورینی Santorini یکی از زیباترین جزیره‌های یونان

 

آدرس: Pirronos 5, Athina 116 36, Greece

 

رستوران تودر هال در یونان (Tudor Hall)

این رستوران در طبقه هفتم هتل کینگ لرد جورج قرار دارد و منظره وسیعی از آکروپولیس که یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ یونان است را پیش روی چشمان شما نمایان می‌کند. مبلمان این غذاخوری شکوهمند است و برخی از کوکتل‌های خاص و غذاهای یونانی معاصر را ارائه می‌کنند. آنها گاهی اوقات از مواد اولیه و سبزیجات تازه استفاده می‌کنند و در عین حال به دستور العمل‌های پخت و پز سنتی یونانی می‌پردازند. این غذاخوری در فهرست برترین رستوران‌های آتن در یونان قرار گرفته است. بنابراین قطعاً یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در یونان است.

آدرس: Vasileos Georgiou A 3, Athina 105 64, Greece

 

رستوران اریزونتس در یونان (Orizontes)

رستوران اریزونتس در بلندترین قله آتن، Lycabettus یکی از مرتفع‌ترین قله‌های آتن واقع شده است و مناظر جامع و قابل توجهی از شهر را ارائه می‌دهد. این رستوران به عنوان یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در اروپا مورد ستایش مهمانان قرار گرفته است. به دنبال این منظره هیپنوتیزم‌کننده، ساختار غذاخوری به شکل امروزی با طراحی خطوط ساده و رنگ‌های ملایم به تصویر کشیده شده که فضایی مسحورکننده و زیبایی‌شناسی پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند. آشپزخانه اریزونتس به سرو غذای مدیترانه‌ای که از دستور العمل‌های مختلف یونانی محبوب و با لوازم جدید و عالی تنظیم شده است، افتخار می‌کند. در فضای باز رستوران بنشینید و غروب آفتاب را با چشم‌انداز آکروپولیس، شهر آتن و دریای اژه که زیر آن گسترده شده است تماشا کنید. مطمئناً احساس می‌کنید که در المپوس جشن گرفته‌اید. شما در اینجا می‌توانید از غذاهایی مانند فیله هامور از اقیانوس اژه با فلفل شیرین، سس مخملی علف لیمو و کیپر، یا گوسفند پخته شده با عسل و آویشن از وعده‌ای بی‌نظیر لذت برده و خاطره‌سازی کنید یا اینکه به سراغ سفارش غذای مخصوصی با عسل و کنجد بروید که فیله گوشت خوک با سبزیجات در پنیر فتا را ترکیب می‌کند.

آدرس: Aristippou 1, Athina 106 76, Greece

 

رستوران فانکی گورمت در یونان (Funky Gourmet)

رستوران فانکی گورمت معروف ستاره میشلین با سرآشپز Cool Gourmet در محله Keramikos واقع شده است. اینجا یک غذاخوری یونانی شناخته شده با غذاهای یونانی نوآورانه است. آنها ترکیبی منحصر به فرد از طعم‌های لذیذ oreo و بوتارگا تارت با شکلات را به مشتریان در سفر به یونان ارائه می‌دهند که به یاد ماندنی است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های رم ایتالیا

 

آدرس: Salaminos, Athina 104 35, Greece

 

رستوران ماتسوهیسا در یونان (Matsuhisa)

این رستوران که در داخل آستر پالاس ریزورت و در کنار دریای اژه واقع شده است، با آب‌نماهای بی‌نظیر و طراحی ارگانیک و مینیمال‌های استادانه چشم گردشگران را به خود منعطف می‌کند. منوی سرآشپز معروف Nobu Matsuhisa با سوشی ماهی جدید، بشقاب تزیین شده مانند سالمون سرخ شده با سس پونزو و اسفناج ترد و سالاد تازه تهیه شده با خرچنگ سرو می‌شود. این رستوران همچنین شامل یک سالن استراحت و بار مارتینی است که نوشیدنی‌های ترکیبی ارائه شده توسط میکس‌شناس برجسته دیل دی گروف را در منوی خود دارد.

آدرس: Apollonos 40, Vouliagmeni 166 71, Greece

 

رستوران امبروسیا در یونان (Ambrosia Restaurant)

این غذاخوری که در قلمرو لذت‌بخش لیندوس در بالای سالن نمایشگاه قرار دارد، یکی از برترین رستوران‌های یونان است و دکوری پیچیده با محیطی دنج و دکوراسیون داخلی بی عیب و نقص دارد که می‌تواند چهل نفر را همزمان در خود جای دهد. کارکنان اینجا بسیار همکاری دارند و مشتاق هستند که به شما کمک کنند. پس به راحتی هر سوالی درباره منو دارید از آنها بپرسید. آنها شراب و غذاهای مخصوص رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهند. در این مکان فوق‌العاده وعده غذایی خود را با شراب همراه کنید چون که آنها مجموعه عظیمی از بهترین شراب‌ها را سرو می‌کنند.

آدرس: Cliffside Terrace at Village Center, Oía 847 02, Greece

 

رستوران آگلی زاپیو در یونان (Aegli Zappeio)

رستوران آگلی زاپیو که در مرکز شهر در باغ‌های Zappeio واقع شده است، به عنوان مکانی ایده‌آل برای دور شدن از محیط پر هیاهوی آتن عالی است. تاریخچه این سازه به سال ۱۹۰۴ برمی‌گردد. این غذاخوری رو به تپه لیکابتوس و آکروپولیس است و چشم‌اندازهای هیجان‌انگیزی را به شما ارائه می‌کند. در این رستوران، سرآشپز به بررسی طعم‌های رایج یونانی می‌پردازد و غذاهای لذیذی درست می‌کند تا شما را به هنگام سرو بهترین غذاها شگفت‌زده کند. جالب است که قیمت هر کدام به نسبت مقرون به صرفه هستند. بهترین غذاهایی که در اینجا می‌توانید امتحان کنید، ماهی کاد سرخ شده با سیب‌زمینی و ارزو ریزوتو با صدف و میگو و سالاد چغندر است.

 

معرفی جذاب‌ترین شهرهای توریستی قبرس

آدرس: Athina 105 57, Greece

 

رستوران لیتوس در یونان (Lithos Restaurant)

لیتوس یکی از غذاخوری‌های یونانی اصیل است که در محله پسیری واقع شده است. لیتوس در این منطقه برای سرو غذاهای لذیذ با قیمت مقرون به صرفه از فضای داخلی خوب و باکیفیت برخوردار است. این رستوران در سراسر کشور برای سرو گوشت بره خوشمزه و غذاهای دریایی محبوب است. علاوه بر این، معروفیت لیتوس نه تنها به خاطر گوشت و غذاهای دریایی‌اش ، بلکه مورد علاقه گیاه‌خواران هم است. آنها غذاهای بسیار خوشمزه‌ای از سبزیجات سرو می‌کنند که ارزش امتحان کردن دارد. رستوران لیتوس یکی از ده رستوران برتر یونان محسوب می‌شود.

آدرس: Esopou 17, Athina 105 54, Greece

 

رستوران کاپیتان ز هاوس در یونان (Captain’s House)

گراند ریزورت لاگونیسی در آتن، یک مقصد معروف است و محل استقرار غذاخوری‌های مختلف اجتماعی است که از منطقه ساحلی این اقامتگاه استفاده می‌کنند. خانه کاپیتان یکی از این رستوران‌هاست که به خاطر غذاهای اصیل ایتالیایی و محیطی خیره کننده محبوبیت دارد. مسیر عالی و چوبی عرشه‌بندی‌شده که به جزیره‌ای کوچک منتهی می‌شود، مانند مناطق جشن که با چشم‌اندازهای خشکی و آبی احاطه شده است. در این مکان خارق‌العاده، بازدیدکنندگان می‌توانند از غذاهایی مانند ریزوتو با گنجینه غذاهای دریایی، راویولی پر شده با ریکوتا، خامه و اسفناج، گل کدو سبز و ولوت لذت ببرند. همچنین برای سرو بهترین شراب‌های محلی و بین‌المللی شناخته شده است.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های قبرس

آدرس: Skala Harbour, Skala 85500, 855 00, Greece

 

رستوران کلیماتاریا در یونان (Klimataria)

این غذاخوری خانوادگی از سال ۱۹۲۷ شروع به کار کرده و شب‌هایش مملو از غذای مدیترانه‌ای، رقص و موسیقی است. غذایی به نام tis oras یک بشقاب گوشت کبابی چیزی است که شما باید به دنبال آن بروید و حتما آن را در این رستوران سفارش دهید. این غذای شامل گوشت خوک و بره، بیفتکیا و گوشت کبابی با ادویه و ترشیجات می شود. اینجا یکی از رستوران‌های منحصر به فرد یونان است که بهترین شراب‌ها را به مشتریان ارایه می‌دهد.

آدرس: Pl. Theatrou 2, Athina 105 52, Greece

 

رستوران کاتوگی در یونان (Katogi)

با ورود به کاتوگی احساس می‌کنید که در اتاق نشیمن کسی با چیدمان شیک قدم می‌زنید که مملو از زندگی است. فراموش نکنید که در این رستوران لقمه‌های هالومی را با گوجه فرنگی گیلاسی و پاستا با گلابی، پنیر و تکه‌های گوشت خوک در سس ویسکی امتحان کنید. کاتوگی یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در یونان است.

آدرس: Ios 840 01, Greece

 

رستوران وارولکو در یونان (Varoulko)

سرآشپز معروف Lefteris Lazarou، اهل پیره، از سال ۱۹۸۰ ذائقه یونانی را شکل داده است. زمانی که او ماهی را به منوی غذایی درجه یک اضافه کرد. او برای مدت طولانی یک غذاخوری با ویژگی‌های میشلن در آتن داشت و امروز اینجا غذا می‌پزد. محیط Mikrolimano مکانی با چشم‌انداز قایق‌های بادبانی و بسیار شگفت‌انگیز است.

 

۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

آدرس: Akti Koumoundourou 52, Pireas 104 35, Greece

 

رستوران اوریزنتس در یونان (Orizontes)

بر روی تپه Lycabettus، یکی از مرتفع‌ترین قله‌های آتن، مناظر Orizontes باورنکردنی است. در فضای باز رستوران بنشینید و غروب آفتاب را با چشم‌انداز آکروپولیس، شهر آتن و دریای اژه که زیر آن گسترده شده است تماشا کنید. مطمئناً احساس می‌کنید که در المپوس جشن گرفته‌اید. در این رستوران غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌شود. به سراغ سفارش غذای مخصوصی با عسل و کنجد بروید که فیله گوشت خوک با سبزیجات در پنیر فتا را ترکیب می‌کند.

آدرس: Aristippou 1, Athina 106 76, Greece

 

رستوران تو کاتی آلو در یونان (To Kati Allo)

در جاده کوچکی در اطراف پیچ موزه آکروپولیس رستورانی قرار دارد که توسط یک خانواده محلی به نام باکاتسلوس اداره می‌شود که بیش از سه دهه است شام‌های معمولی در اینجا سرو می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این رستوران منویی وجود ندارد، بلکه نمایشی از هر غذا خواهید دید که به سادگی از فر خارج می‌شود. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در یونان است.

 

عکاسی در ۹ مکان فوق العاده در قبرس

آدرس: Chatzichristou 12, Athina 117 42, Greece

 

همه این مکان‌های ذکر شده، برترین رستوران‌های یونان هستند که می‌توانید در آن‌ها با دوستان و خانواده‌تان شام بخورید و غذای خود را با تماشای مناظر خیره‌کننده این کشور زیبا میل کنید. همه این رستوران‌ها در بین مردم محلی و گردشگران بسیار معروف هستند و منوی ویژه‌ای را به مشتریان ارایه می‌کنند.

 

منبع 

۰۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران