بهترین و بدترین فرودگاه‌های اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
بهترین و بدترین فرودگاه‌های اروپا

در مقاله معرفی برترین فرودگاه‌های برتر اروپا را از نظر گوگل در سال ۲۰۲۲ ، فرودگاه‌های مختلفی را در شهرهای مشهور اروپا نام بردیم. در ادامه فرودگاه‌ شهرهای دیگری را که رتبه خوبی دارند و در کل جهان محبوبند را لیست می‌کنیم. همچنین پنج فرودگاه اروپا را که از نظر گوگل بدترین رتبه را دارند هم به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود با تور اروپا، پروازهای رفت و برگشت خود را از مکان درستی انتخاب کنید.

 

فرودگاه زوریخ، سوئیس،  Zurich Airport

فرودگاه زوریخ که در فاصله دوازده کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است، دسترسی خوب و سریعی دارد و بزرگ‌ترین شهرهای سوئیس را به یکدیگر مرتبط می‌کند. مسافران این فرودگاه می‌توانند در مدت انتظار خود، از خدمات کرایه دوچرخه و اسکیت استفاده کنند تا گشتی در اطراف فرودگاه بزنند و از موزه حمل و نقل لوسرن سوئیس دیدن کنند. این فرودگاه شیک و مدرن، میزبان شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت هانزا، ایر فرانس، بریتیش ایرویز، امریکن ایرلاینز و سوییس ایرلاینز است.  فرودگاه زوریخ سه ترمینال مجهز دارد که پروازها ی داخلی و بین‌المللی را پوشش می‌دهند و امکانات ویژه‌ای برای مسافران در نظر گرفته است که شامل کرایه تجهیزات برای افرادی که برای تعطیلات زمستانه به سوییس می‌آیند، خدمات مالی همچون دستگاه خودپرداز و باجه‌ تبدیل ارز، خدمات پزشکی و داروخانه و چندین رستوران و کافی‌شاپ با انواع غذاهای بین‌المللی می‌شود.

 

فرودگاه هیترو لندن، انگلیس،  London Heathrow Airport

یکی از پنج فرودگاه مهم لندن و پر رفت و آمدترین فرودگاه اروپا فرودگاه بین‌المللی هیترو است. فرودگاه هیترو قطب اصلی شرکت‌های بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک به شمار می‌رود و به عنوان بهترین ترمینال فرودگاهی دنیا از سوی وبسایت اسکای ترکس انتخاب شده است.

 

معرفی فرودگاه‌های بین‌المللی قبرس

فرودگاه فرانکفورت، آلمان،  Frankfurt Airport

چهارمین فرودگاه پرتردد اروپا فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است که از مهم‌ترین قطب‌های ترانزیت دنیا محسوب می‌شود و سالانه بیش از شصت میلیون نفر را جابجا می‌کند. این فرودگاه میزبان شرکت‌هایی همچون لوفت هانزا است. سهولت رفت و آمد میان ترمینال‌ها و وجود انواع فروشگاه‌ها و رستوران از دلایل محبوبیت فرودگاه فرانکفورت است. بسیاری از مسافران برای رفتن به کشور آلمان یا توقفی چند ساعته از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام، هلند ، Amsterdam Schiphol Airport

فرودگاه اسخیپول آمستردام یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا است که سالانه بیش از ۶۳ میلیون نفر را جابجا می‌کند. این فرودگاه میزبان شرکت‌های ایرلاینی همچون کی ال ام (KLM)، ترانساویا (Transavia) و دلتا (Delta) است. اسخیپول به خاطر تنوع بالای سرگرمی، کتابخانه، امکانات رفاهی مناسب و خدمات ویژه به عنوان پنجمین فرودگاه برتر و لوکس اروپا انتخاب شده است. این فرودگاه در خارج از شهر و در کنار دریاچه‌ای بسیار زیبا احداث شده که باعث می‌شود به هنگام ورود چهره‌ای شیک از این کشور را به نمایش بگذارد و منظره بی‌نظیری را پیش چشم گردشگران قرار دهد. این فرودگاه با نام رسمی Luchthaven Schiphol  شناخته می‌شود و سه ترمینال دارد. اسخیپول در فاصله بیست دقیقه‌ای از شهر آمستردام قرار گرفته و دارای امکانات بسیار خوبی از جمله ترمینال‎‌های مجهز با بیش از ۱۶۵ گیت، اتاق‌های کنفرانس جهت برگزاری جلسات کاری، محل ویژه نگه‌داری چمدان و اجاره کمد جهت نگه‌داری لباس ، امکان مراقبت از کودکان به همراه فضای بازی، موزه علوم نمو، رستوران و کافه با انواع غذاهای بین‌المللی، امکانات ویژه معلولان، مکان ویژه برای کتابخوانی، خدمات پزشکی، داروخانه، سالن ورزشی و سالن ماساژ و اینترنت رایگان است.

 

سفری خاطره‌انگیز به ریمینی

فرودگاه کپنهاگ، دانمارک، Copenhagen Airport

اگر قصد دارید به شمال اروپا بروید، فرودگاه بین‌المللی کپنهاگ یکی از بهترین فرودگاه‌های منطقه است. هر چند در سال‌های اخیر امکان پرواز مستقیم از ایران به کپنهاک وجود ندارد و به سختی می‌توان ویزای دانمارک گرفت. اما در صورتی که با تور اروپا به یکی از کشورهای این قاره سفر می‌کنید، امکان این را خواهید داشت تا با خرید یک بلیط به این شهر بروید و از جاذبه‌ها و تمیزی شهر متحیر شوید. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت اسکاندیناوین ایرلاینز و نروژین ایر به شمار می‌رود. اسکای ترکس به دلیل تعداد زیاد تابلوهای راهنما و امکانات رفاهی و خدمات تسهیلی مناسب این فرودگاه را به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های اروپا انتخاب کرده است.

فرودگاه هلسینکی، فنلاند،  Helsinki Airport

فرودگاه بین‌المللی هلسینکی در بیست کیلومتری شمال این شهر واقع شده و میزبان دو شرکت هواپیمایی فینر، Finnair و نروژین ایر شاتل است. این فرودگاه امکانات و خدمات رفاهی مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و در زمان انتظار می‌توانید از گالری هنری و موزه هوانوردی بازدید کنید و در کتابخانه و سرگرم شوید.

فرودگاه وین، اتریش،  Vienna Airport

فرودگاه بین‌المللی وین، فرودگاه بسیار تمیزی است که امکانات خوبی را به مسافران ارایه می‌کند. در بخش‌های مختلف این فرودگاه، اینترنت وای فای به صورت رایگان وجود دارد و میزبان ایرلاین‌هایی همچون آسترین ایرلاینز، نیکی و یورو وینگز است. پرواز به پایتخت اتریش یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای زندگیتان را رقم خواهد زد. جالب است بدانید که فرودگاه وین برنده جایزه بهترین فرودگاه اروپا در سال ۲۰۲۲ شد. کیفیت بالای خدمات برای مسافران، اطمینان از عملکرد قابل اعتماد و به موقع فرودگاه و بهداشت بعد از همه‌گیری کووید ۱۹، از اولویت‌های اصلی بوده است.

 

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی قبرس

فرودگاه بین المللی هامبورگ، آلمان،  Hamburg Airport

شما در فرودگاه بین‌المللی هامبورگ می‌توانید به راحتی از پروازهای ایرلاین‌های ارزان مثل یورو وینگز، ایزی جت و رینار بهره ببرید. این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ توسط وبسایت اسکای ترکس به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های اروپا شناخته شد.

فرودگاه کلن بن، آلمان، Cologne Bonn Airport

از آنجایی که آلمان یکی از قانونمندترین و تمیزترین کشورهای اروپاست، فرودگاه‌های بسیاری در لیست بهترین فرودگاه‌ها دارد. فرودگاه کلن بن هم فقط پانزده کیلومتر با شهر کلن آلمان فاصله دارد و ایرلاین‌های بسیاری به عنوان مقصد به آنجا پرواز می‌کنند. معماری مدرن و دسترسی راحت به این فرودگاه باعث شده تا در لیست بهترین فرودگاه‌های اروپا قرار گیرد.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های قبرس

فرودگاه مونیخ، آلمان، Munich Airport

مونیخ یکی دیگر از شهرهای دیدنی و فوق‌العاده کشور آلمان است که فرودگاه بسیار خوبی دارد. این فرودگاه که از لوکس‌ترین فرودگاه‌های اروپا به شمار می‌رود، بعد از فرانکفورت، بزرگترین فرودگاه آلمان محسوب می‌شود. فرودگاه مونیخ با نام Flughafen München شناخته می‌شود و هفتمین فرودگاه پرتردد اروپاست و با دو ترمینال پروازهای داخلی آلمان و پروازهای بین‌المللی را پوشش می‌دهد. امکانات فرودگاه مونیخ آلمان شامل فروشگاه، مرکز خرید، رستوران و سوپرمارکت به صورت ۲۴ ساعته و کلینیک مجهز پزشکی می‌شود و برای هر مسافر ۳۰ دقیقه اینترنت رایگان و ۲۰ دقیقه استفاده از کامپیوتر مجاز است.

در ادامه می‌خواهیم پنج فرودگاه اروپا که از نظر گوگل بدترین رتبه را دارند، به شما معرفی کنیم.

۱. فرودگاه بوردو مرینیاک فرانسه، Bordeaux-Mérignac Airport, France

فرودگاه Bordeaux-Mérignac در فرانسه با میانگین امتیاز گوگل ۲.۷ در رتبه اول لیست قرار دارد. شکایات اصلی این فرودگاه کوچک بودن و کمبود صندلی برای مسافران بود. برای تکمیل آن، با مشکلات اخیر ناشی از اعتصاب کارکنان که بسیاری از پروازها را لغو کرد، روبه‌رو شد. اگر قصد دارید از طریق فرودگاه Bordeaux-Mérignac پرواز کنید، ممکن است بخواهید چند گزینه جایگزین در نظر بگیرید. فرودگاه تولوز بلاناک حدود ۴ ساعت با قطار و ۳ ساعت با ماشین شخصی فاصله دارد. پس می‌توانید گزینه دیگری را انتخاب کنید تا راضی‌تر باشید.

۲. فرودگاه بین المللی هراکلیون، یونان، Heraklion International Airport, Greece

فرودگاه بعدی در لیست این لیست، فرودگاه بین المللی هراکلیون با میانگین رتبه‌بندی گوگل ۲.۸ است که بیشترین شکایات مربوط به شلوغی و تجهیزات ضعیف فرودگاه برای حجم ترافیک آن است. پس شاید بخواهید فرودگاه دیگری را برای پرواز خود انتخاب کنید.

 

معرفی موزه لوور پاریس برای گردشگران

۳. فرودگاه لوتون، بریتانیا، Luton Airport, United Kingdom

فرودگاه لوتون لندن با هجوم پروازهای تابستانی مواجه می‌شود. به طوری که پروازها از آغاز جولای لغو شدند. اکثر شکایات برای کمبود حمل ‌و نقل عمومی به فرودگاه و در نتیجه صف‌های عظیم به دلیل اندازه کوچک آن با وجود حجم بالای مسافران است. اگر نیاز فوری به پرواز دارید، ممکن است چاره دیگری نداشته باشید اما اگر امکانش را دارید، فرودگاه بهتری را انتخاب کنید که در صورت تاخیر پرواز ظرفیت و امکانات بیشتری وجود داشته باشد. در صورتی که انتخابتان فرودگاه لوتون بود، به خاطر داشته باشید که با چمدان دستی سفر کنید تا دردسرتان کمتر شود.

۴. فرودگاه منچستر، بریتانیا، Manchester Airport, United Kingdom

فرودگاه منچستر در بریتانیا در رتبه بعدی این لیست قرار دارد و اکثر شکایات مربوط به کارکنان با ادب و احترام کمتر و عدم سازماندهی بوده است که منجر به صف‌های بسیار طولانی می‌شود. گاهی ممکن است ارزش وقت شما بیشتر باشد و بخواهید به فرودگاه جان لنون لیورپول با حدود ۴۵ دقیقه رانندگی از فرودگاه منچستر بروید تا تجربه فرودگاهی بهتری داشته باشید.

۵. فرودگاه بین المللی ویلی برانت برلین، آلمان، Berlin Willy-Brandt International Airport

فرودگاه بین‌المللی Willy-Brandt برلین در رتبه‌بندی در رده پنجم لیست قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی Willy-Brandt برلین که از همان ابتدا با تاخیری نزدیک به یک دهه از تاریخ افتتاح برنامه‌ریزی ‌شده خود دچار مشکل شد و چهار میلیارد یورو بیش از بودجه هزینه برداشت. تنها با میانگین رتبه ۳.۲ گوگل وارد فرودگاه بین‌المللی برلین شد. در حالی که به دلیل امکانات تمیز و مدرن مورد ستایش قرار می‌گیرند، اکثر شکایات حول محور سازماندهی نبودن و همچنین پردازش کند امنیتی است که منجر به صف‌های طولانی می‌شود. شاید ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد که به گزینه‌های جایگزین فکر کنید. به عنوان مثال فرودگاه درسدن که تنها یک ساعت و نیم با برلین فاصله دارد.

 

سفر به زیباترین نقاط قبرس

 

منبع ‍۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران