معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

ادیان همیشه نقش بسیار مهمی در جامعه بشری داشته‌اند. در طول تاریخ آثار بسیاری از عبادتگاه‌های مختلف در کشورهای مختلف به جا مانده است. در اروپا به دلیل اینکه مسیحیت بیشتر از دیگر ادیان رواج داشته است در دوره‌ای از تاریخ کلیساهای بسیاری در همه شهرها ساخته شده‌اند که برخی بزرگ‌تر و مشهورترند. در صورتی که با تور اروپا به چند کشور زیبای دنیا سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از چند کلیسای معروف به سبک گوتیک حتما بازدید نمایید.

 

کلیسای دام در شهر کلن آلمان

کلیسای جامع کلن که به آلمانی Kölner Dom نامیده می‌شود، یکی از عظیم‌ترین سازه‌ها و زیباترین کلیسای اروپاست. به طوری که وقتی در روبروی آن قرار می‌گیرید، تنتان کمی می‌لرزد که چگونه چنین ساختمانی در زمان‌های قدیم ساخته شده است. ساخت این کلیسا در سال ۱۲۴۸ با معماری گوتیک آغاز شد و تا سال ۱۸۸۰ ادامه پیدا کرد. وجود و عظمت کلیسای دام نشان‌دهنده قدرت طولانی مدت مسیحیت در اروپا است. این ساختمان با ۱۵۷ متر بلندی، دومین کلیسای بلند در کشور آلمان و سومین در کل جهان محسوب می‌شود.

 

زیباترین کلیساهای آیاناپا و پروتاراس در قبرس


در سال ۳۱۱ پادشاه کنستانتین در آلمان، که مستعمره مطلق روم بود، فرمانی مبنی بر رسمی شدن مسیحیت صادر نمود. یکی از مهم‌ترین دلایل معروفیت کلیسای جامع کلن در دنیای مسیحیت، گذشته از ابعاد بسیار وسیع آن تابوت طلایی است که در آن بازمانده‌ای از اجساد سه پادشاه مقدس نگهداری می‌شود.
برای بازدید از این کلیسا می‌توانید به صورت رایگان از تمامی بخش‌های داخلی و فضای بسیار زیبای آن که پر از سنگفرش‌های بی‌نظیر و پنجره‌های رنگی است، دیدن کنید. اما اگر بخواهید مناره و ناقوس‌های آن را نیز ببینید، لازم است به مبلغ ۴ یورو بلیط خریداری کرده و حدود ۵۰۰ پله مارپیچ را بالا بروید تا به بلندترین نقطه کلیسا برسید که تمام شهر زیر پایتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید رود راین، کروزهایی که بر روی آن در حرکتند و افرادی که از روی پل هوهنزولرن که به پل عشاق معروف است، می‌گذرند را تماشا کنید. دسترسی به این کلیسا هم بسیار ساده است. در هر شهری که اقامت داشته باشید کافی است یک بلیط قطار به شهر کلن بخرید و به هنگامی که از ایستگاه قطار بیرون می‌آیید و آفتاب به صورت شما می‌رسد، محو تماشای این کلیسای باشکوه می‌شوید.

 

کلیسای نوتردام در شهر پاریس فرانسه

هنگامی که صحبت از زیباترین کلیساهای گوتیک اروپا باشد بدون شک نام نوتردام در اوایل لیست است و دلیل آن هم زیبایی ظاهری و منحصر به فرد این کلیسای تاریخی است. در واقع کلیسای نوتردام یک بنای مذهبی فرهنگی است که هر ساله بازدید کننده بسیاری دارد. علاوه بر معماری خاص و مجسمه‌های زیبای آن، در کارتون گوژپشت نوتردام و فیلم‌های بسیاری به این کلیسا اشاره شده که برای خیلی از مردم جهان خاطره‌انگیز و نوستالژیک است و بسیاری از گردشگران را کنجکاو می‌کند تا به آنجا رفته و فضای داخلی آن را ببینند. هر چند که در آتش سوزی اخیر خساراتی به این کلیسای مشهور وارد شد.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا


این کلیسا در منطقه ۴ پاریس در کنار رود سن قرار دارد و بسیار به موزه لوور نزدیک است. به طوری که می‌توانید در یک روز پیاده به سمت آن قدم بزنید و از هر دو دیدن کنید. کلیسای نوتردام یک نمونه بی‌نظیر از معماری گوتیک فرانسوی است که در آن از تندیس‌ها و شیشه‌های رنگی استفاده شده است. هر چند که در طی انقلاب صنعتی فرانسه، بسیاری از مجسمه‌هایی که در این کلیسا وجود داشتند، تخریب و یا از بین رفتند.

 

کلیسای دومو در شهر میلان ایتالیا

کلیسای جامع شهر میلان اسقف‌نشین است. ساخت این بنا به سبک گوتیک حدود ۶ قرن به طول انجامیده است. پس به همین نسبت می‌توانید جزییات خلاقانه‌ای در آن ببینید. این کلیسا بعد از کلیسای سن پیترو دومین کلیسای بزرگ ایتالیا است و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان به شمار می‌رود. شهرت آن در جهان به واسطه ترویج مسیحیت، ایفای نقشی عمده در استحکام اعتقادات و سنن کاتولیک‌ها، آلات قدیمی موسیقی بی‌نظیر و معماری گوتیک آن است. این کلیسا در تابستان‌ها پر از گردشگر است و اگر در زمستان نیز سفری به ایتالیا داشته باشید، خواهید توانست یکی از زیباترین مناظری که را به هنگام بارش برف کلیسا به خود می‌بیند را مشاهده کنید.

 

 سفری زمستانه به سوئیس در اروپا

 

۱۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران