مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

قبرس جزیره‌ای با تاریخ غنی و زیبایی‌های طبیعی خیره کننده است. از همین رو چنین سرزمین کوچکی، پر است از جاذبه‌های گردشگری مختلف که شما را شیفته خود خواهد کرد. قبرس از گذشته یکی از مقاصد گردشگری محبوب بوده و هنوز هم سالانه مسافران زیادی برای لذت بردن از سواحل جذاب و دیدنی‌های تاریخی به آن‌جا می‌روند. در مقاله‌ای که امروز در مقتدرسیر تابان برایتان تدارک دیده‌ایم، نگاهی خواهیم انداخت به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور تا اگر قصد رفتن به تور قبرس را دارید، آشنایی بیشتری با آن‌جا پیدا کنید.

 

۱- شهر باستانی کوریون

شهرهای باستانی متعددی در قبرس وجود دارد اما کوریون بهترین آن‌هاست. شهری در منطقه‌ای ساحل که با پس زمینه دریا، منظره‌ای دراماتیک و جادویی را به وجود می‌آورد. منطقه‌ای که ویرانه‌های شهر باستانی کوریون در آن واقع شده بزرگ است و شامل بخش‌های مختلفی از جمله تئاتر بزرگ و خانه اوستولیوس می‌شود و برای این که بتوانید در تور قبرس از جاهای مختلف آن بازدید کنید، نیاز به وقت زیادی خواهید داشت. کوریون از جمله جاذبه‌های تاریخی مهم در قبرس به حساب آمده و حس و حال قدم زدن در خیابان‌های یک شهر باستانی را برای شما به همراه خواهد داشت و البته لوکیشنی عالی برای گرفتن عکس‌های خاص در سفر به قبرس محسوب می‌شود.

 

معرفی هتل ۵ ستاره آمارا در قبرس

۲- قلعه سنت هیلاریون

سنت هیلاریون یکی از زیباترین قلعه‌های مدیترانه‌ای بوده و داستان‌های اساطیری بسیار زیادی حول محور آن‌جا نقل شده است. برای مثال، گفته می‌شود این قلعه را یک ملکه پریان ساخته است و مردم شهر را برای خدمت گذاری، طلسم کرده بود. البته حالا ویرانه‌هایی از این قلعه در بالای کوه باقی مانده اما جدا از زیبایی خود قلعه، از آن بالا منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از دریا و شهر را مشاهده خواهید کرد. خود بنا نیز در بعضی جاها سالم بوده و می‌توان وارد سربازخانه، یکی از برج‌ها، خانه‌های اشرافی و ... شد.

۳- لارناکا

لارناکا سومین شهر بزرگ، در کشور جزیره‌ای قبرس ، در سواحل جنوب شرقی این کشور قرار دارد. این شهر در حدود ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد. فرهنگ غالب قبرس تلفیقی از ترکیه و یونان است به همین علت عجیب نیست اگر زبان رایج لارناکا یونانی و ترکی استانبولی باشد. شهر لارناکا در قبرس ماهیتی ساحلی دارد و به همین علت گردشگران بسیاری جذب سواحل مدیترانه‌ای و تفریحات وابسته به آن می‌شوند. آب و هوای لارناکا شباهت زیادی با سواحل جنوب ترکیه دارد. بنابراین شما با هوای گرم مدیترانه ای طرف هستید.

 

تفریحات شبانه در لیماسول، قبرس

۴- شبه جزیره کارپاس

زیباترین منطقه در قبرس، شبه جزیره ناهموار و دورافتاده کارپاس می باشد که در امتداد سواحل طلایی پشت تپه‌های ناهموار شمال شرقی جزیره (قبرس شمالی) واقع شده است. منطقه ای کمتر کشف شده در قبرس با روستاهای عجیب و غریب و مکان‌های تاریخی پنهان. اگر می‌خواهید جاهای دیدنی بکر و دست نیافتنی را تجربه کنید، شبه جزیره کارپاس در فاماگوستا، قبرس شمالی بهترین انتخاب است. ارپاس فاماگوستا یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی از نظر آبهای زیرزمینی غنی می‌باشد پس محصولات زراعی فراوانی در اینجا رشد می‌کند و کشاورزی یک شغل اصلی به شمار می‌رود.

۵- شهر باستانی سالامیس

اگر در سفر با تور قبرس قصد آشنایی با تاریخ این جزیره را دارید حتما سری به سالامیس باستانی قبرس بزنید این شهر حدود ۳۱ قرن قدمت دارد و با آثاری به جای مانده از دوران باستان مورد توجه گردشگران واقع شده است . بر طبق تحقیقات باستان‌شناسی سالامیس باستان از قدیمی‌ترین مناطق در قبرس شمالی است و توریست‌ها با قدم زدن در میان آن می‌توانند گوشه‌ای از تاریخ پر تلاطم قبرس را ببینند. گردشگران با مراجعه به شهر تاریخی سالامیس می‌توانند با خرابه‌های تاریخی عکس یادگاری بگیرند و در میان بخش‌های مختلف آن پیاده‌روی کرده و با گوشه و کنار آن آشنا گردند.

 

مراکز خرید قبرس را بشناسیم

۶- قلعه کلوسی

قدمت قلعه کلوسی مربوط به قرون وسطی بوده که در آن زمان کاربرد نظامی داشته و در جنگ‌های صلیبی پناهگاه نظامیان به شمار می‌رفت. قلعه کلوسی به سبک گوتیک طراحی شده و بسیار زیبا است. این قلعه نمایانگر تاریخ کشور قبرس است. در گذشته بخش‌هایی از قلعه به ذخیره سازی نیشکرهایی که محصول دهکده بود اختصاص داشت. با گذشت زمان، بخش‌های زیادی از قلعه کلوسی تخریب گشت و امروزه تنها بنای سنگی آن باقی مانده است.

۷- کیپ گرکو

موقعیت مکانی کیپ گرکو به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری قبرس در قسمت جنوب شرقی جزیره در انتهای جنوبی خلیج فاماگوستا قرار گرفته است. این پارک جنگلی در بین شهرهای آیاناپا و پروتاراس که هر دو از جمله محبوب‌ترین مقاصد توریستی قبرس به شمار می‌روند، قرار گرفته است که به دلیل چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی که دارد بسیاری از طبیعت دوستان و گردشگران را به خود جذب می‌کند. پارک جنگلی کیپ گرکو قبرس با وسعتی حدود ۳۸۵ هکتار در سال ۱۹۹۳ میلادی به عنوان یکی از پارک‌های ملی این جزیره به ثبت رسید تا برنامه‌های حفاظتی مخلتف در آن اجرا گردد و از نابودی گونه‌های گیاهی و شکار انواع حیوانات جلوگیری شود. از گونه‌های حیوانی که در این پارک جنگلی زندگی می‌کنند می‌شود به روباه، خرگوش صحرایی، خارپشت، سوسمار، انواع پروانه و بیش از ۸۰ گونه از پرندگان اشاره کرد. پوشش گیاهی این پارک جنگلی از درختان کاج و ۱۴ گونه گیاه بومی به چشم می‌خورد، در مناطق طبیعی پارک، مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و نیمکت‌هایی برای استراحت در طول مسیر قرار داده شده است. مسیرهای مختلفی برای پیاده روی در این پارک زیبا وجود دارد که هر کدام دارای چشم‌انداز و زیبایی‌های مختلفی در طول راه می‌باشند.

 

معرفی ۸ رستوران دریایی عالی در قبرس

۸- دهکده‌های کوهستانی ترودوس

کوهستان ترودوس در جنوب غربی جزیره، میزبان دهکده‌های کوچک و برگ و زیبایی است که خانه‌های سنتی و خیابان‌های سنگ‌فرش دارند. این دهکده‌ها میزبان تعدادی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین کلیساها و صومعه‌های قبرس هستند که با نقاشی‌های دیواری زیبا تزیین شده‌اند. قدمت این نقاشی‌ها به دوران قرون وسطی برمی‌گردد. کلیساهای این منطقه علاوه بر زیبایی، از نظر تاریخی هم حائز اهمیت هستند به نحوی که ۹ تای آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. اگر برای بازدید از همه‌ی این کلیساها وقت ندارید و می‌خواهید فقط یکی از آنها را ببینید، کلیسای Archangelos Michail را که در روستای کوچک پدولاس (Pedoulas) قرار دارد، انتخاب کنید.

۹- خانه دیونیسوس

خانه‌ دیونیسوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پافوس در قبرس بوده که به‌خاطر مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و بزرگ از کف‌پوش‌های موزاییکی باستانی شهرت دارد. این کف‌پوش‌ها به دلیل رنگ‌های زنده‌ای که دارند و آسیب کمی که دیده‌اند، بسیار مورد توجه گردشگران و علاقمندان به تاریخ و معماری قرار گرفته‌اند. یکی از شناخته ‌شده‌‌ترین موزاییک‌‌ها در بخش پشتی خانه یافت شده است و در آن ماجرای بازگردانده شدن گانومده به المپوس توسط یک عقاب روایت می‌شود. مشهورترین موزاییک‌کاری نیز به ماجرای فتح و پیروزی دیونیسوس و سواری او بر روی ارابه خدایان که توسط یوزپلنگ‌ها کشیده می‌شود، اشاره دارد.

 

معرفی پارک‌های بازی قبرس

۱۰- موزه قبرس

کشوری مثل قبرس که پر است از آثار باستان شناسی، موزه های زیادی دارد. اما آن موزه ای که در نیکوزیا، پایتخت قبرس قرار دارد تمام تاریخ جزیره را در خود جای داده است. این موزه با آثار هنری جذابش شما را به سفری تاریخی می برد؛ سفری از عصر نوسنگی به دوره عثمانی! اگر فقط برای استراحت در سواحل قبرس رفته‌اید و چندان تمایلی به پایتخت ندارید می توانید حتی به مدت یک نصفه روز برای دیدن این موزه هم که شده راهی نیکوزیا شوید. موزه‌ی قبرس قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌ی باستان شناسی قبرس است. این موزه که در مرکز نیکوزیا و در خیابان موزه قرار دارد مجموعه ی گسترده‌ای از آثار باستانی قبرس را به نمایش گذاشته است. نکته‌ی جالب درباره این موزه این است که هر اثری را که در محل می‌بینید در خود جزیره‌ی قبرس کشف شده است. این موزه از ۱۴ اتاق مختلف تشکیل شده که در اطراف یک سالن مربعی شکل قرار دارند. در این مجموعه اداره‌ها، کتابخانه، انباری‌ها و محوطه‌ای هم برای مطالعه روی آثار هر مجموعه وجود دارد.

۱۱- ساحل نیسی

ساحل نیسی محبوبترین ساحل در ۳ کیلومتری غرب مرکز آیاناپا است که تعداد بسیار زیادی گردشگر و افراد محلی را به خود جذب کرده است. در مورد نام نیسی Nissi  برای این ساحل باید بگوییم که نیسی به معنی جزیره کوچک در زبان یونانی است. البته این ساحل به دو قسمت تقریبا نامساوی تقسیم شده است به گونه ای که ساحل کوچکتر را آب کم عمق فراگرفته و ساحل بزرگتر را نیز آبهای پرعمق. اتصال این دو ساحل به یکدیگر و خاص و منحصر به فرد بودن شن و ماسه آن باعث زیبایی هرچه بیشتر آیاناپا و در کل قبرس شده است. قسمت کم عمق آب بهترین فضا برای شنای کودکان و نوجوانان است.

 

عکاسی در ۹ مکان فوق العاده در قبرس

۱۲- موزه زیر آب قبرس

وسان در یک منطقه محافظت‌شده دریایی در سواحل جنوب شرقی قبرس واقع شده و دلیل انتخاب این منطقه هم تاکید بر محافظت‌شده بودن آن است. تندیس‌ها را در عمق ۱۰ متری آب دریا نصب کرده و آنها را در یک محدوده شنی ۱۶۷ متری گسترده‌اند. هدف نهایی از راه‌اندازی این موزه زیرآبی تبدیل کردن آن به یک جنگل دریایی است. به این شکل که به دلیل استفاده از مواد مناسب در ساختن تندیس‌ها به تدریج روی بدنه آثار مرجان‌های دریایی می‌رویند و به این ترتیب یک جنگل دریایی می‌تواند میزبان گردشگران و غواصان در تور قبرس باشد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران