معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

قبرس مکانی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به سواحل شنی، تفریحات شبانه و بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع در طول سفر است. به طوری که افراد می‌توانند در تور قبرس تفریحات متنوعی را تجربه کرده و لحظه به لحظه سفر خود را با تفریحات متفاوت و سرگرم‌کننده پر کنند. در صورتی که احساس می‌کنید سفر به قبرس می‌تواند گزینه مناسبی برای دور شدن شما از خستگی روزمره باشد در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاذبه‌های گردشگری قبرس آشنا کنیم. قبرس جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا با انواع جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است.

 

شهر پافوس (Paphos City)

شهر پافوس جواهری درخشان در جزیره زیبای قبرس است. این شهر دیدنی در سمت جنوب غربی جزیره قرار گرفته و از منظره و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی برخوردار است. به طوری که با رفتن به این مکان می‌توان علاوه بر آب‌های نیلگون مدیترانه از چمن‌زارها و سایه‌ درختان نخل‌ نهایت لذت را برد. همچنین در این مکان رستوران‌های متنوعی برای مزه کردن انواع غذاهای دریایی وجود دارد. پافوس به دلیل داشتن قدمت بالا و جای دادن انواع بناها و مکان‌های تاریخی در خود توانسته نام خود را در لیست میراث فرهنگی و طبیعی یونسکو به ثبت برساند. در بازدید از پافوس شما فرصت قایق‌سواری در دل دریا و همچنین ماهیگیری را خواهید داشت. از جمله مکان‌های جذابی که بازدید از آن‌ها در پافوس توصیه می‌شود عبارتند از: آکروپلیس و ادئون، حمام‌های آدونیس، کلیسای آگیا سولومونی، کلیسای آگیوس جئورفیوس، فواره‌های پگیا، حمام‌های آفرودیت، قلعه سارانتا کولونز، قلعه وافوس و ...

 

۱۰ جاذبه‌ی دیدنی شهر رویایی آیاناپا در قبرس

 

روستای پیسوری (Pissouri Village)

روستای پیسوری در مسیر بین دو تا از شهرهای پررفت‌وآمد قبرس با نام‌های لیماسول و پافوس قرار داشته و از جذابیت‌های بالایی برای بازدید گردشگران برخوردار است. با رفتن به این روستا می‌توانید از آب و هوای مطلوب مدیترانه‌ای، میخانه‌های کوچک و صمیمی و خانه‌های سفیدرنگ روستای که بافت خاصی به شهر بخشیده‌اند دیدن کرد. بزرگترین مزیت این روستا دست نخورده بودن آن می‌باشد که در سال‌های اخیر سب جذب توریست‌های بسیاری شده است. در روستای پیسوری میدانی با همین نام وجود دارد که محلی برای برگزاری جشن‌های سنتی قبرس است. همچنین در این مکان یک ساحل نیز وجود دارد که یک سمت آن سنگ‌ریزه و نیمه دیگر آن حالتی شنی دارد.

 

پارک ملی شبه جزیره آکاماس (Akamas Peninsula National Park)

پارک ملی شبه جزیره آکاماس منظره‌ای بی‌نظیر از جزیره قبرس را دارا بوده و بدون شک هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در این مکان می‌توانید انواع مختلفی از گونه‌های حیوانی و گیاهی را مشاهده کنید. البته امروزه اکوتوریسم این پارک ملی در حال رونق بیشتری است. بنابراین مسافران می‌توانند شگفتی‌هایی مانند دره آواکاس، مسیرهای پیاده‌روی پرپیچ‌وخم از مزارع کروکوس‌ها و گلادیول‌ها، جنگل‌های صنوبر، حمام‌های افسانه‌ای آفرودیت و سواحل زیبای منطقه را بازدید کنند. علاوه بر آن در پارک ملی آکاماس پناهگاهی جذاب برای لاک‌پشت‌ها و دیگر گونه‌های دریایی در معرض خطر انقراض وجود دارند که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

شهر لارناکا (Larnaka City)

لارناکا سومین شهر بزرگ در کشور قبرس می‌باشد که دارای فرودگاه اختصاصی برای خود است. بنابراین گردشگران بسیاری در سفر با تور قبرس در فرودگاه بین‌المللی لارناکا فرود می‌آیند. این شهر زیبا دارای مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که نمادی از تاریخ قرون وسطایی هستند. از جمله مهم‌ترین بخش‌های لارناکا که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند عبارتند از: تفرجگاه‌های ساحلی، کلیساهای جدید و قدیمی، مسجدهای قدیمی با مناره‌ها و گنبدهای دیدنی و ... بهترین ساحل لارناکا برای داشتن لحظات به یادماندنی و لذت بردن از تفریحات آبی ساحل فوینیکودس نام دارد.

 

شهر گیرنه (Kyrenia City)

شهر گیرنه یکی از مهم‌ترین شهرهای قبرس است که هر گردشگری در سفر به این کشور جزیره‌ای باید از آن دیدن کند. این شهر در گذشته توسط یونانیان پلوپونزی، مهاجران ونیزی و حاکمان امپراتوری عثمانی ساخته شده‌اند. این شهر در سمت ساحل شمالی جزیره قبرس قرار داشته و با رفتن به آن می‌توانید از بهترین تفریحات دریایی و ساحلی لذت ببرید. همچنین در این منطقه رستوران‌ها و به خصوص کباب‌پزی‌های متعددی وجود دارند که گردشگران را عاشق خود می‌کنند. شما می‌توانید در گیرنه خوشمزه‌ترین کباب‌های قبرس را میل کنید.

یکی از تفریحات توریست‌ها در تور قبرس و بازدید از شهر گیرنه تماشای مناظر کایکی (قایق‌های ماهیگیری سنتی) می‌باشد. همچنین توصیه می‌کنیم با رفتن به این مکان بازدید از قلعه گیرنه را از دست ندهید. این قلعه یک سنگر محکم باقی مانده از دوران امپراطوری بیزانس است.

 

زیباترین کلیساهای آیاناپا و پروتاراس در قبرس

 

مقبره پادشاهان (Tombs of the Kings)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری قبرس مقبره پادشاهان است. این مکان که موفق شده نام خود را در لیست میراث تاریخی یونسکو ثبت کند امروزه مورد توجه گردشگران بسیاری است. مقبره پادشاهان به طور رسمی بخشی از پارک باستان‌شناسی پافوس است. قدمت این مقبره‌ها به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد و به سبک معماری دوران باستانی قبرس طراحی و ساخته شده‌اند. آنچه زیبایی این مکان را دو چندان کرده و شکوه و عظمت فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده ستون‌های زیبا و جذاب مقبره پادشاهان است که سبک‌های معماری مصری و یونانی در آن‌ها غالب هستند.

 

شهر لیماسول (Limassol City)

شهر قدیمی لیماسول از جمله جذاب‌ترین منطقه‌های قبرس برای بازدید گردشگران است. در این شهر تاریخی خانه‌های ییلاقی روستایی کم ارتفاع، قلعه بیزانسی خارق‌العاده، پلکان ساحلی واقع بین ساحل و باغ‌های زیبای پارک آکتی المپیون وجود دارند که به نوبه خود از جاذبه‌های گردشگری قبرس محسوب می‌شوند. علاوه بر آن شهر لیماسول دارای شلوغ‌ترین بنادر در کل شرق قبرس بوده که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. اگر عاشق غذاهای دریایی و شب زنده‌داری در طول سفر هستید حتما رفتن به شهر لیماسول در قبرس را جز برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید.

 

شهر نیکوزیا (Nicosia City)

نیکوزیا، شهری در جزیره قبرس می‌باشد که در اثر تحولات سیاسی قرن گذشته تاریخ پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. این مکان توانسته امروزه به یکی از شیک‌ترین مقاصد گردشگری کشور در بین توریست‌ها تبدیل شود. این شهر زیبا دارای بارهای خیابانی بسیار شیک و دوست داشتنی است که گردشگران می‌توانند حین گردش یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با یک نوشیدنی خوشمزه از خود پذیرایی کنند. همچنین نیکوزیا مملو از مناره‌های جذاب از مساجد، بازارهای شلوغ عثمانی و خانه‌های بیزانسی است که در کنار بافت مدرن شهری بازدید از این مکان‌های سنتی می‌توانند ایده جالبی برای توریست‌ها باشند.

 

بهترین هتل‌های قبرس مناسب با هر بودجه‌ای

 

روستای آگروس (Agros Village)

روستای آگروس با داشتن خانه‌های سفید و سقف‌های کاشی‌کاری‌شده قرمز منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. مخصوصا اگر از دامنه‌ کوه‌های ناهموار ترودوس به تماشای این روستای توریستی بپردازید مبهوت زیبایی چندین برابر آن خواهید شد. روستای آگروس علاوه بر بافت طبیعی و زیبای خود توانسته با فراهم کردن فرصت تفریحاتی از قبیل کوهنوردی و دوچرخه‌سواری نیز توجه اغلب گردشگران را به خود جلب کند. این منطقه روستایی از جزیره قبرس به دلیل تولید گلاب شهرت دارد که در مغازه‌های کنار جاده می‌توان شاهد بومیانی بود که گلاب‌های باکیفیتی را به فروش می‌رسانند.

 

شهر پولیس (Polis City)

اگر به دنبال تعطیلاتی بکر در یکی از بهترین شهرهای ساحلی قبرس هستید، پولیس می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر شما باشد. این منطقه دارای طبیعتی بی‌نظیر از درختان اکالیپتوس و صخره‌های ساحلی زیبا است. در قدم به قدم پولیس غرفه‌های خیابانی به چشم می‌خورند که شما می‌توانید بهترین سوغاتی‌ها را به عنوان یادگاری برای دوستان و آشنایان خود از آن‌ها خریداری کنید. همچنین این مکان دارای موزه‌ای به نام موزه باستان شناسی پولیس است که در آن مجموعه جالب از سرامیک‌های آتیک نگه‌داری می‌شوند. در صورت تمایل می‌توانید از این موزه نیز دیدن کنید.

 

روستای ترودوس (Troodos Village)

ترودوس منطقه‌ای دوست داشتنی در قسمت شمالی جزیره قبرس است که با داشتن بافت روستایی و خانه‌های نیمه‌چوبی و سنگی هر بیننده‌ای را مبهوت خود خواهد کرد. همچنین در این مکان رشته کوهی بزرگ با همین نام (ترودوس) وجود دارد که در اغلب روزهای سال قله آن پوشیده از برف بوده و علاقه‌مندان به اسکی می‌توانند با رفتن به آن اوج هیجان با اسکی سواری را تجربه کنند. همچنین این رشته‌کوه‌ها گزینه‌ای فوق‌العاده ایده‌آل برای عاشقان کوهنوردی هستند. اغلب کوه‌ها از کاج‌های کالابریایی و بلوط‌های طلایی، درختان سرو سر به فلک کشیده و گل‌های ارکیده رنگارنگ پوشیده شده‌اند که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. همچنین در این مکان شما فرصت بازدید از کلیساهای بیزانسی ثبت شده توسط یونسکو را خواهید داشت.

 

شهر فاماگوستا (Famagusta City)

فاماگوستا یک شهر فرهنگی غنی در انتهای شرقی قبرس است. شهری با بیش از ۴۰۰۰۰ نفر که دارای بندری پرهیاهو و تاریخی می‌باشد. اوج جذابیت و زیبایی این منطقه، سبک معماری و بناهای باقی مانده از قرون وسطایی آن است که اکنون به عنوان یکی از مسحورکننده‌ترین شهرها در جنوب اروپا شناخته می‌شود. اینجا جایی است که مسافران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری متعددی از قبیل مسجد لالا مصطفی پاشا و بناهای عجیب گوتیک مثل کلیسای جامع سنت نیکلاس دیدن کنند.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی در قبرس

 

آیا ناپا (Ayia Napa)

آیاناپا بزرگترین ریزورت توریستی است که گردشگران می‌توانند در تور قبرس پیدا کنند. این شهر تفریحی با در بر داشتن جاذبه‌های گردشگری متعددی از قبیل پارک آبی واتر ورلد، صومعه آیاناپا، ساحل نیسی و ... توانسته طرفداران بسیاری را بین گردشگران پیدا کند. آیاناپا در شرقی‌ترین نقطه ساحل جنوبی جزیره قبرس واقع شده و از پایتخت قبرس (نیکوزیا) حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد. از جمله معروف‌ترین سوغاتی‌های آیا ناپا می‌توان به زیتون و روغن آن، جواهرآلات و زیورآلات، تابلوها و وسیله‌های دکوری دست ساز و مذهبی اشاره کرد.

 

شهر پروتاراس (Protaras City)

پروتاراس، شهری فوق‌العاده زیبا در جزیره قبرس است که به دلیل طبیعت زیبای خود توانسته به یکی از مکان‌های رویایی از نظر گردشگران تبدیل شود. این شهر ساحلی دارای نمای بسیار زیبایی از دریای مدیترانه بوده و از مکان‌های متعددی برای شنا و لذت بردن از تفریحات آبی برخوردار است. به طوری که گردشگران می‌توانند از صندلی‌های مخصوص در سواحل آن برای حمام آفتاب و دیگر امکانات مربوط به تفریحات آبی و ساحلی استفاده کنند. در شهر پروتاراس هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس متعددی تاسیس شده‌اند که گردشگران می‌توانند بسته به سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و اقامتی به یادماندنی را در یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قبرس تجربه کنند. از جمله محبوب‌ترین تفریحات پروتاراس می‌توان رستوران‌گردی، غواصی، کشتی و قایق سواری و ... را نام برد.

 

شبه جزیره کارپاز (The Karpaz Peninsula)

شبه جزیره کارپاز یکی از بکرترین مناطق توریستی و تفریحی در جزیره قبرس است. چرا که موفق شده در طول سالیان بافت طبیعی و وحشی خود را بدون اعمال تغییرات بسیار توسط بشر حفظ کند. علاوه بر طبیعت بسیار زیبای این شبه جزیره که شامل صخره‌های خارق‌العاده و خلیج‌های زیبا می‌باشد گردشگران می‌توانند از مکان‌های تاریخی گوناگونی نظیر مسجد جامع دیرکارپاس، کلیسای اوسیاس افیلون، پارک ملی کارپاس، صومعه آپوستولوس آندریاس و جذاب‌ترین پلاژهای ساحلی قبرس واقع در آن نیز دیدن کنند.

 

۵ مکان خاص و منحصر به فرد در قبرس

۱۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران