بهترین کافه‌های قبرس: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری اروپا
بهترین کافه‌های قبرس: قسمت دوم

یکی از آیین‌های ذاتی در فرهنگ قبرس، این است که مردمان در طول روز و حتی شب، به طور منظم استراحت قهوه داشته باشند. آنها همیشه قهوه را همراه غذایشان به محل کار، مدرسه و پیک نیک می‌برند و یا اغلب ساعت‌ها در یک کافه می‌نشینند و از این نوشیدنی محبوب لذت می‌برند. از این رو قبرس، مملو از کافی شاپ‌های سنتی بزرگ و کوچک و دنج است.

در سفر با تور قبرس درخواهید یافت که زندگی در تمام جزیره، با ریتم‌های کند جریان دارد. به نظر می‌رسد مردم، هرگز برای رفتن به جایی عجله ندارند و روزهای خود را با روحیه‌ای آرام می‌گذرانند. انگار در تعطیلاتی دائمی به سر می‌برند و بدون هیچ نگرانی در کافی شاپ‌ها سرگرم می‌شوند، با دوستان و خانواده گپ می‌زنند، بازی‌های رومیزی انجام می‌دهند یا حتی با کتاب و لپ تاپ خود، مشغول انجام امور درسی و شغلی می‌شوند.

اما این فضاها در عین حال از دکوراسیون جالب برخوردار بوده و زیبایی‌های محیط در کنار تزئینات جذاب دسرها و نوشیدنی‌ها، می‌توانند حظ بصری را برای مخاطبان به ارمغان آورند. بیایید در ادامه قسمت اول این مقاله، به برخی دیگر از بهترین کافه‌های قبرس سر بزنیم.

 

بار رستوران ایسلند در قبرس (Island Restobar)

این کافه رستوران ساحلی، یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری انواع رویدادها، خصوصا جشن عروسی است. به لحاظ ظرفیت نیز، می‌تواند تا ۱۵۰ نفر را در خود جای داده و پذیرایی نماید. بنابراین چه در حال تدارک یک جشن خانوادگی، یک گردهمایی اجتماعی یا یک جلسه شرکتی باشید، پرسنل باتجربه این کافه رستوران اطمینان می‌دهند که همه چیز از هر نظر به خوبی پیش می‌رود و گزینه‌هایی عالی برای هر نوع رویدادی در منو ارائه می‌شوند.  

در اینجا می‌توانید میزی در کنار دریا انتخاب کنید و از صرف نوشیدنی و خوراکی‌های لذیذ و تماشای زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید و یا در نهایت آرامش، به استراحت بپردازید. سرآشپز این مکان سرگرم کننده، علاقه زیادی به غذا دارد و از بهترین و تازه‌ترین محصولات محلی و گوشت و ماهی برای تهیه و سرو وعده‌های صبحانه ناهار و شام استفاده می‌کند. گفتنی است هر غذا و دسر، با دقت آماده شده و به زیبایی هرچه تمام‌تر تزئین می‌شود. منوی نوشیدنی نیز کامل بوده و مشتمل بر گزینه‌های محلی و وارداتی است.

آدرس: Akamantos ave, Latchi, Polis 8820 Cyprus

 

آنتاموما در قبرس (Antamoma)

این کافه بار ساحلی نیز، یکی دیگر از مکان‌های ایده آل برای برگزاری جشن‌ها، سالگردها و مهمانی‌های خصوصی است. این مکان رمانتیک، در ریزورت Golden Coast واقع شده و مخاطبانش را به محیطی آرام و طبیعی دعوت می‌کند. فضای باز تراس، انبوه گل‌ها و گیاهان سرسبز، چشم اندازی جذاب به منظره ساحل و دریا، میز و صندلی‌های چوبی زیبا، نوشیدنی‌های شگفت انگیز، تنقلات و بشقاب‌های سبک در این غذاکده، در انتظار مهمانان به سر می‌برند. و البته قلیان نیز به علاقمندان ارائه می‌شود.

 

۱۵ مقصد گردشگری زمستانی جذاب در اروپا

آدرس: 64Pinias Street Paralimni, 5295, Cyprus

 

کافه نئیو 11 در قبرس (Kafeneio 11)

این کافه در قلب شهر قدیمی نیکوزیا، مکانی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال یک کافه بار هنری با فضایی خانگی هستند. از نحوه چیدمان این مکان به صورت یک قهوه خانه سنتی قبرسی گرفته تا سبک مهمان نوازی و سرو خورکی ها، فرهنگ و تاریخ قبرس را فریاد می‌زنند. در واقع این کافه، هم برای مردمان محلی و هم برای گردشگران تور قبرس بسیار جذابیت دارد.

این کافه مشرف به مسجد Omerye بوده و خصوصا شب‌ها، چشم اندازی مسحور کننده به مناظر دیدنی اطراف دارد. بعلاوه شب هنگام، می‌توان از اجرای موسیقی زنده لذت برد که به گرما و صمیمیت این محیط می‌افزاید. این کافه یک ویژگی خاص دارد و آن اینکه فقط خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های قبرسی و یونانی سرو می‌کند، زیرا بنیانگذاران آن به شدت به سنت‌ها و اصالت پایبند هستند و می‌خواهند فعالیت این کافه نیز در همین راستا ادامه پیدا کند.

و اما منو... در این کافه می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گورا و باکیفیت را بیابید. با اینحال tsilimma، بیش از سایرین خودنمایی می‌کند که غذایی مشتمل بر سبزیجات، پنیر و گوشت‌ پخته شده است و همراه نوشیدنی سرو می‌شود.

آدرس: 59F8+365, Pyreos, Nicosia, Cyprus

 

ویناریا در قبرس (Vinaria)

اگر به دنبال چیزی متفاوت، هیجان انگیز و جدید در لارناکا هستید، Vinaria بهترین انتخاب شماست. پس از پیاده روی طولانی در اطراف موزه پزشکی کریازیس، هیچ چیز بیشتر از استراحت و شکم گردی در این کافه نمی‌چسبد. اینجا یکی از پرطرفدارترین کافه‌های لارناکا بوده و در اندک زمانی توانسته نگاه‌های بسیاری به سوی خود جلب کند و فضایی دنج، آرام و بسیار صمیمی را برای تمام روز در اختیار علاقمندان قرار دهد.

در اینجا می‌توانید با انواع نوشیدنی‌ها نظیر قهوه تازه آسیاب شده یا آبمیوه تازه خوش طعم در ترکیبی خوشمزه با برانچ، روزی عالی را شروع کنید. همچنین تاپاس، هالومی و چوریزوی خوش پخت و غذاهای ویژه سرآشپز که هر روز متفاوت هستند، محبوبیت بالایی دارند. دسرهایی متنوع نیز در منو به چشم می‌خورند هر چند که ما، پشن فروت مرنگ و پنکیک را پیشنهاد می‌کنیم.

بعلاوه پرسنل مودب در تمام طول سال، به گرمی از مشتریان استقبال می‌کنند و خدماتی قابل توجه را ارائه می‌دهند. دکواسیون زیبا بوده و فضایی جذاب را در محیط داخلی و بیرونی به مخاطبان هدیه می‌دهد. در نهایت از آنجا که این مکان بسیار پررفت و آمد است، حتما قبل از آمدن میز رزرو کنید، خصوصا در تعطیلات آخر هفته.

 

برترین فرودگاه‌های اروپا از نظر گوگل

آدرس: Q City Centre D. N. Dimitriou Street, Larnaca 6022 Cyprus

 

آموس در قبرس (Ammos)

این کافه، قوی‌ترین جایگاه را در زندگی تفریحی و سرگرمی لارناکا ارائه می‌دهد. این غذاخوری، در ساحل مکنزی واقع شده که یک ساحل شنی آرام با چشم اندازهایی عالی از لارناکا و فراتر از آن است. اینجا، از جمله محبوب‌ترین سواحل قبرس در روز و مکانی برای برخورداری از رقص و موسیقی شبانه به شمار می‌آید.

نوآوری، کلمه کلیدی کافه رستوران Ammos بوده و این مکان بطور مرتب خود را بر اساس ترندهای متغیر روز وفق و ارتقا می‌دهد تا منعکس کننده خواسته‌های مشتریان باشد. در واقع اینجا یکی از کلاسیک‌ترین و جالب‌ترین مکان ها برای وقت گذرانی و استراحت است.

بعلاوه از آنجایی که این کافه مشرف به دریاست، تمرکز منو بر ارائه غذاهای تازه دریایی نظیر ماهی، اختاپوس و باس دریایی است. همچنین اگر با گروهی از دوستان و یا به همراه خانواده به این کافه رستوران آمدید، می‌توانید یکی از بشقاب‌های خوشمزه را که برای اشتراک‌گذاری ارائه می‌شوند، سفارش دهید. در ضمن کیک‌های شکلاتی و قهوه فوق العاده این کافه نیز، کامل کننده‌ای عالی در کنار وعده‌های غذایی به شمار می آیند.

بعلاوه می‌توانید در حین خورد و خوراک از اجرای بهترین دی جی‌ها، نمایش‌ها و رقصندگان برخوردار شده و ساعاتی هیجان انگیز را با سرگرمی‌هایی از جمله نمایش آکروبات‌ و  آتش بازی بگذرانید.

آدرس: Makenzie Beach, Larnaca, Cyprus

 

مانولیتو در قبرس (Manolito)

اگر در پایتخت به سر می‌برید و هوس غذاهای خوشمزه ایتالیایی کرده‌اید، به میدان Oxi بروید و رستوران Manolito  را پیدا کنید که با بشقاب‌های بزرگ و سخاوتمندانه از غذاهای ایتالیایی به استقبال مشتریانش می‌آید.

این ساختمان قدیمی دوست داشتنی، مکانی عالی برای ملاقات با دوستان در کنار صرف یک پیتزای خوشمزه یا بشقاب پاستا محسوب می‌شود. جالب است بدانید ۱۳ تاپینگ مختلف از پیتزا، از جمله گزینه سبزیجات در این کافه ارائه می‌شوند. هرچند ریزوتو، سالاد بوقلمون دودی و دلمه پنیر در کنار آووکادو و ذرت شیرین نیز، طرفداران خاص خود را دارند.

شما می‌توانید در فضای سرسبز بیرونی به خورد و خوراک بپردازید و از هوای تازه و زیبایی‌های اطراف نهایت استفاده را ببرید. و یا در محیط  داخلی رستوران به شکم گردی و استراحت بپردازید که دارای سقف‌های چوبی بلند و دیوارهای سفید مایل به کرم و آبی کمرنگ بوده و با میزها و المان‌های چوبی پر شده است. بعلاوه تزیینات مختلف از جمله یک دوچرخه قدیمی، محیطی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند که یادآور توسکانی است!

 

بهترین هتل‌های خلیج مرجان قبرس

آدرس: Xanthis Xenierou, Nicosia 1015, Cyprus

 

کافه ساحل جنوبی در قبرس (South Coast)

این کافه تخصصی قهوه در ساحل مکنزی واقع شده و از همان بدو ورود، می‌توان  صمیمیت و مهمان نوازی را در این فضا به خوبی احساس کرد. اینجا به راحت‌ترین، دوستانه‌ترین و دنج‌ترین شکل ممکن طراحی شده و در عین حال یک فضای بازی کودکان را شامل می‌شود که به والدین اجازه می‌دهد تا با فراغ بال، از این شکم گردی لذت ببرند.

پرسنل نیز همیشه آماده هستند تا شما را به بهترین خوراکی‌ها و فنجان‌های قهوه جزیره مهمان کنند. ساندویچ‌ها، بستنی‌های خوش طعم، موکاچینو و چای نیز از گزینه‌های پرطرفدار منو به شمار می‌آیند. گفتنی است شما در ازای خوراکی‌های لذیذ و خدمات ارزنده، قیمت‌های پایینی را در این کافه پرداخت خواهید کرد. در عین حال، پارکینگ اختصاصی و وای فای رایگان نیز برای مشتریان فراهمند.

آدرس: Mackenzie Beach, Larnaca 6028, Cyprus

 

پِرِسرو در قبرس (Preserve)

این کافه، در خیابان تاریخی ارمو و در یک ساختمان قدیمی واقع شده که با نمای سنگی سنتی، حسی نوستالژیک از روزهای خوب قدیمی را برای مخاطبان تداعی می‌کند. با عبور از درب‌های چوبی، می‌توانید به فضایی پرزرق و برق وارد شوید و با وجود موسیقی عالی که در این فضای  رمانتیک آکنده شده، به کسب آرامش بپردازید.

بعلاوه فضای بیرون کافه نیز، به مشتریان امکان می‌دهد تا از تماشای عابران و زیبایی‌های اطراف برخوردار شوند. بسیاری از مردمان محلی برای صرف یک قهوه صبحگاهی یا برانچ، این مکان را انتخاب می‌کنند. هر چند که شب هنگام نیز، این کافه انرژی مضاعفی را با تفریحات شبانه و رقص و دی جی به علاقمندان تزریق می‌نماید.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های قبرس

آدرس: Ermou, Larnaca, Cyprus

 

جوی داون تاون در قبرس (Joy Downtown)

این کافه بار جدید در لارناکا، به صورت تمام روز درهای خود را به روی علاقمندان می‌گشاید. در اینجا می‌توانید از نوشیدن قهوه‌تان در اوایل روز، یا صرف یک وعده غذایی شیک و لذیذ برای ناهار یا شام، همراه با نوای موسیقی زیبا لذت ببرید.

منوی غذایی، شما را شگفت زده خواهد کرد. جالب است بدانید غذاهای خوش طعم، از طعم‌های تلفیقی مدیترانه‌ای تشکیل شده اند. این شکم گردی در فضایی با طراحی دکوراسیون منحصر به فرد و حال و هوای باروک و گوتیک، شما را به ادوار گذشته منتقل می‌کند و حسی شاعرانه و رویایی را از سفر با تور قبرس برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Dimitriou N Dimitriou Q City Centre, Larnaca 6022 Cyprus

 

اپیکنترو در قبرس (Epikentro)

این کافه در هتل بوتیک کوهستانی Casale Panayiotis، در دهکده زیبای Kalopanayiotis و در دامنه‌های شمالی کوه‌های ترودوس واقع شده است. بعلاوه مشرف به صومعه قرون وسطایی سنت جان لامپادیستیس بوده و مهمانان در اینجا، به چشم اندازی فوق العاده از مناظر صومعه و کوهستان دسترسی دارند.

این کافی شاپ چای، قهوه، نوشیدنی و دسرهای خانگی سرو می‌کند. در اینجا می‌توانید از صرف چای کوهی خانگی تهیه شده از گیاهان محلی که به صورت وحشی در این منطقه می‌رویند و همچنین دسرهای سنتی افسانه‌ای لذت ببرید. صبحانه کامل سنتی که روزانه برای ساکنان هتل سرو می‌شود نیز طرفداران بسیاری دارد و در این میان، مربا و مارمالاد خانگی را از دست ندهید!

 

سفری خانوادگی با کودکان به قبرس

آدرس: 80Markou Drakou street, Kalopanayiotis, 2862

 

دریم کافه در قبرس (Dream café)

اگر دوست دارید بعد از ساحل گردی و یا تفریحات آبی، از خوراکی‌های سنتی یونانی لذت ببرید، بهتر است از این کافه دیدن کنید. این کافه بار، مشرف به ساحل بوده و در Ayios Tychonas قرار دارد. در اینجا پارکینگ وسیع، تعداد زیادی صندلی در فضای باز، پرسنل خوش برخورد و نوشیدنی و غذاهای سبک به استقبال مشتریان می‌آیند. بعلاوه باید گفت بشقاب‌های کوچک همراه با کالاماری، ماهی، زیتون، پنیر و سالاد، ساندویچ و مجموعه‌ای از غذاهای کبابی خوشمزه و سایر غذاهای سنتی، در این غذاکده بسیار محبوبیت و شهرت دارند.

محیط آرامش بخش این کافه ساحلی، مکانی مناسب برای استراحت، ساعت‌ها وقت گذرانی و تماشای منظره دریا بوده و تصویر غروب بی بدیل خورشید نیز، در اینجا حکایتی به یادماندنی دارد. بعلاوه توصیه می‌کنیم از صرف یک فنجان قهوه گوارا و باکیفیت، در کنار وعده غذایی‌تان غافل نشوید.

آدرس: P44F+W8H, Beachside Pedestrian Pathway, Agios Tychon, Cyprus

 

فود پارک سیتی در قبرس (Food Park City)

و در نهایت چه جایی بهتر از فود پارک سیتی برای استراحت و لذت بردن از غذای خوب در فضایی شیک با خدمات استاندارد پرسنلی خوش برخورد.

این کافه منحصر به فرد، غذاهای لذیذ را با سرگرمی‌های عالی ترکیب می‌کند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذابیت دارند. منو عمدتا شامل غذاهای خیابانی با طعم‌های مختلف از سراسر جهان بوده و این وعده غیر رسمی، می‌تواند به دورهمی‌های دوستانه، رنگ و بوی صمیمانه‌تری ببخشد. در ضمن برای کودکان نیز منویی مخصوص ارائه می‌شود. از طرفی با وجود زمین بازی سرپوشیده سرگرم کننده برای کودکان، والدین نیز می‌توانند در کمال آرامش، از صرف خوراکی‌های رنگارنگ لذت ببرند.

منو بسیار غنی بوده و گزینه‌هایی جذاب از جمله گریل، همبرگرهای دست ساز، ماکارونی، اسپاگتی کربونارا خامه‌ای، سیب زمینی سرخ کرده و همچنین تنقلات و شیرینی‌های وسوسه انگیز را شامل می‌شود. در ضمن طرفداران غذاهای دریایی می‌توانند گزینه‌هایی نظیر اسپاگتی با کالاماری، خوراک صدف و لینگوئینی با میگو را سفارش دهند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم غذایتان را با دسری خوشمزه نظیر پنکیک‌های ویژه، وافل، بستنی و نوشیدنی‌هایی همچون قهوه، آب میوه و لیموناد خانگی کامل کنید.

گفتنی است این فضای بزرگ، ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را در فضای داخلی و بیرونی داراست. بعلاوه آشپزخانه اپن، به مشتریان امکان می‌دهد تا مراحل تهیه غذایشان توسط آشپزها را شاهد باشند.  

 

سفر به زیباترین نقاط قبرس

آدرس: Tseriou 180, Strovolos, Cyprus

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۷ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران