راهنمای سفر به اروپا در فصل تابستان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
راهنمای سفر به اروپا در فصل تابستان

اگر قصد دارید، سفر به اروپا در فصل تابستان را تجربه کنید، احتمالا به فکر شهرهایی همچون رم، بارسلون یا امثلهم خواهید بود. شهرهایی که در طول این فصل بسیار گرم هستند و عموما مجبورید، تا غروب صبر کنید و هنگام خنکی هوا از هتل خارج شوید. به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنیم، سفر تابستانی خود به اروپا را به مقاصد زیر تجربه کنید.

 

جزیره گردی متفاوت در کرواسی

با وجود ده‌ها کیلومتر خط ساحلی و بیش از هزار جزیره‌ی زیبا، کرواسی یکی از بهترین مقاصد تابستانی‌ست که می‌توانید برای تور اروپا انتخاب کنید. جایی مملو از جاذبه‌های تاریخی، مراکز تفریحی متنوع و البته جزایری که جان می‌دهند برای قایق سواری، شنا کردن و انجام انواع تفریحات آبی! یکی از معروف‌ترین جزایر کرواسی که می‌تواند، مستقیما هدف شما برای چنین سفری باشد، هوار (Hvar) نام داشته که بسیاری آن را جذاب‌ترین مقصد ساحلی در این کشور به شمار می‌آورند.

آب و هوای کرواسی به طور کل در ایام تابستان، گرم و خشک بوده و دمای هوا در گرم‌ترین روزها حدودا ۳۰ درجه پیش بینی می‌شود. با این حال سواحل و جزایر این کشور، مرطوب‌تر بوده و هوای دلپذیرتری دارند.

عکس: matadornetwork.com

 

ماجراجویی جذاب در ایسلند

ایسلند یا به عبارت درست‌تر، آیسلند (Iceland) برای آن‌هایی مناسب است که در سفر به اروپا در فصل تابستان به دنبال ماجراجویی در چشم‌اندازهای جادویی، بازدید از آبشارهای جذاب، دیدار از آتشفشان‌ها و ... هستند و می‌خواهند، گالری عکس‌های خود را مملو از تصاویر دیدنی از مناظر بی‌مانند این کشور کنند. ایسلند مراکز سرگرمی و خرید کم‌تری نسبت به دیگر مقاصد توریستی اروپا دارد و حتما برای طبیعت گردی به مسافران توصیه می‌شود.

بر خلاف هوای گرمی که در بیشتر کشورهای اروپای مرکزی شاهدش خواهیم بود، تابستان، هوا در ایسلند دپذیر است و میانگین دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود. باد خنک، سرسبزی مناطق کوهستانی، آبشارهایی که آب در آن‌ها جریان دارد و بسیاری چیزهای دیگر، ایسلند را به بهترین گزینه‌ی ممکن برای تور تابستانه به مقصد اروپا تبدیل می‌کند.

 

معرفی هتل‌های عجیب و خاص اروپا

عکس: wakeupreykjavik.com

 

سفر به سواحل ماسه‌ای پرتغال

مناطق ساحلی پرتغال، برای خود اروپایی‌ها، یکی از بهترین مقاصد سفر به اروپا در فصل تابستان به حساب می‌آید. مخصوصا شهر زیبای آلگاروه که با آب و هوای عالی و مناطق ساحلی بسیار زیبا، یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا در فصل گرما به حساب می‌آِد. البته پرتغال، مناطق ساحلی بسیار بیشتری داشته و انتخاب‌های متنوعی پیش پای گردشگران می‌گذارد. امکانات عالی، تفریحات شبانه، طبیعت دیدنی و البته تفریحات آبی، از جمله دلایلی هستند که به خاطرشان می‌توانید، تابستان امسال را در پرتغال سر کنید.

آب و هوای پایتخت پرتغال در طول تابستان گرم و خشک است با این حال، آلگاوره و مناطق ساحلی، هوای نسبتا گرم و آفتابی با رطوبت بالا را تجربه می‌کنند. باران به ندرت در تابستان می‌بارد و به همین دلیل، تقریبا از تمامی تابستان برای تفریح در سواحل آلگواره می‌توانید، بهره ببرید.

عکس: steemit.com

 

غرق در طبیعت زیبای سوییس شوید

سوییس از آن دست کشورهایی است که در هر فصلی از سال -حتی در سردترین روزهای زمستان- زیبایی باور نکردنی را برای گردشگران خود به همراه خواهد داشت. این کشور همچنین به خاطر مناطق سرسبز کوهستانی و آب و هوای خنک در این مناطق، از مقاصد محبوب برای سفر به اروپا در فصل تابستان نیز به حساب می‌آید. استان جونگفارو به تنهایی بعضی از بهترین مقاصد تابستانی سوییس را در خود دارد و دسترسی شما به بعضی از برترین مناطق کوهستانی سوییس را ممکن می‌کند.

هوای مناطق کوهستانی سوییس که بیشترین طرفدار را در تابستان دارد، دارای نوسان زیادی‌ست. در طول روز گرم می‌شود و شب‌ها خنک خواهد بود. اما باد خنک، سرسبزی و آبشارها و رودخانه‌ها باعث می‌شوند با هوایی مطبوع و عالی مواجه باشید.

 

زیباترین جاده‌های اروپا

عکس: worldtravelguide.net

 

به مقاصد مختلف ایتالیایی بروید

در روزهایی که رم و میلان هوای گرمی را تجربه می‌کنند، ساحل آمالفی و جزایر سیسیل و ساردینیا، مقاصد عالی برای تابستان به شمار می‌روند. شما می‌توانید در طول تابستان، به چندین شهر ایتالیا رفته و از بودن در این کشور زیبا لذت ببرید. فراموش نکنید که ایتالیا مملو از مراکز فرهنگی، سواحل دیدنی و جاذبه‌های تاریخی است و از طرفی، فعالیت‌های تفریحی متنوعی هستند که می‌توانید در طول سفر تجربه کنید.

آب و هوای شهرهای مختلف ایتالیا در طول تابستان متفاوت است. با این حال می‌توانید انتظار گرما در مناطق ساحلی را داشته باشید، پس روزهای خود را در آب سر کنید تا خنک شوید!

عکس: sorrentotransfer.com

 

جزایر یونان را ببینید

از گذشته‌های دور یونان یکی از اولین انتخاب‌ها برای سفر به اروپا در فصل تابستان به شمار می‌رفته است. البته هزینه‌های سفر به یونان نیز بسیار کم‌تر از مقاصد ایتالیایی و فرانسوی و اسپانیایی به شمار می‌رود. البته پیشنهاد ما این است که بعد از بازدید یک روزه از آتن، به سراغ جزایر زیبای این کشور بروید. جزایری همچون میکونوس یا سانتورینیی که در کنار زیبایی بی حد و نصر، چندین جاذبه‌ی باستانی مهم را در اطراف خود می‌بینند و البته امکانات تفریحی زیادی را در اختیارتان می‌گذارند.

به طور کلی در سفر به یونان، تابستانی گرم را تجربه می‌کند و میانگین دمای آن بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است. با این حال، نواحی ساحلی کمی خنک‌تر اما با رطوبت بالاتر هستند.

عکس: worldatlas.com

 

تفریح در شهرهای ساحلی فرانسه

برای سفر به اروپا در فصل تابستان به مقصد فرانسه، بهتر است بیخیال شهرهای مهم این کشور مثل پاریس یا مارسی شوید و به سراغ شهرهای خاص اما زیبایی همچون آنتیب، آلبی یا حتی آویگنون بروید که هر یک به شکلی منحصر به خود، زیبایند. انتیب شهری ساحلی با جاذبه‌های تاریخی در فرنچ ریویرا بوده و شهری کوچک و قدیمی‌ست که به یکی از مهم‌ترین مقاصد تابستانی فرانسه بدل شده. آلب در عوض، کنار رودخانه تارن قرار گرفته و به خاطر طبیعت فوق‌العاده زیبا، کلیساهای گوتیک قدیمی و نزدیکی به برخی از نقاط پرطرفدار فرانسه معروف است. به طور کلی، مقاصد ساحلی خیلی خوبی در فرانسه وجود دارد که می‌توان در طول تابستان، به آن‌جاها سفر کرد.

شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف فرانسه در طول تابستان متفاوت است. برای مثال دمای هوا در پاریس ممکن است تا ۳۰ درجه نیز برسد و البته این شهر به خاطر وجود رودخانه، رطوبت بالایی نیز دارد. اما در آنتیب یا بعضی دیگر از شهرهای ساحلی، شرایط کمی متفاوت‌تر است. اول این که با رطوبت بسیار بیشتری مواجه خواهید بود و از طرف دیگر، بارندگی به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. دمای هوا نیز چند درجه‌ای بالاتر از مرکز فرانسه است.

 

محبوب‌ترین موزه‌های اروپا

عکس: forbes.com

۱۳ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران