راهنمای اولین سفر به اوکراین

جاذبه‌های گردشگری اروپا
راهنمای اولین سفر به اوکراین

امروزه افراد زیادی در دنیا به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری متفاوتی بازدید کنند. شهرهای مختلفی از اوکراین در مجاورت رودخانه دنیپر ساخته شده‌اند که بسیار دیدنی هستند. در بخش جنوبی این کشور نیز دریای سیاه و دریای کوچک آزوف وجود دارد. سواحل آن، گردشگران بسیاری را که با تور اروپا به اوکراین سفر می‌کنند، به خود جذب می‌کند. شما نیز اگر جزو افراد علاقه‌مند به گردش در سراسر دنیا هستید و قصد سفر به کشور اوکراین کرده‌اید، بهتر است اطلاعات کلی درباره این کشور را بدانید.

 

معرفی اوکراین

اوکراین با کشورهایی از جمله بلاروس از سمت شمال، روسیه از سمت شرق و لهستان ، اسلوواکی و مجارستان از غرب همسایه و دارای مرز مشترک است. پس از فروپاشی شوروی، این کشور استقلال یافت و اقتصاد خود را به دست گرفت. چنین دورانی برای مردمان اوکراینی که اغلب فقیر بودند و هیچگاه فعالیت اقتصادی خصوصی را تجربه نکرده بودند، سخت بود. اما پس از مدتی و با گذشت سال‌ها، این کشور به ثبات رسید. زبان این کشور اوکراینی و واحد پول آن، گریونای اوکراین است. حدود یک ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد و عقب‌تر است. پایتخت آن کیف Kyiv نام دارد و از نظر آب و هوایی کمی از ایران خنک‌تر است اما در تمام طول سال زمان مناسبی برای سفر وجود دارد. بهار و پاییز بهترین فصل سفر به این کشور است. زمستان‌ها به دلیل سرما و برف، هر چند زیبایی شهرها دو چندان می‌شود اما ممکن است سفر سخت‌تری به همراه داشته باشد. در تابستان نیز با مناطق ساحلی بسیار شلوغی روبه‌رو خواهید شد. در صورتی که شلوغی و گرما را بیشتر می‌پسندید، تابستان نیز فصل مناسبی برای سفر به اوکراین خواهد بود.

 

زیباترین جاذبه‌های گردشگری اوکراین

اوکراین

بنا به نوع سفر شما و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید، هتل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود رزرو کنید. اگر قصد اقامت در شهر کیف اوکراین را دارید، هتل ۴ ستاره آلفاویتو Alfavito Hotel می‌توانید گزینه مناسبی باشد. این هتل با امکانات مناسب و طراحی مدرن در مرکز کیف واقع شده و به اماکن تجاری این شهر و کاخ اوکراین نزدیک است.

اوکراین

با توجه به اینکه مبلغ خورد و خوراک در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر است، شما می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را در آنجا امتحان کنید. انواع فست‌فودهای بین‌المللی همچون McDonald's و KFC با کیفیتی خوب و قیمتی ارزان را در شهرهای مختلف اوکراین خواهید یافت. سفارش غذا در رستوران‌های متوسط نیز هزینه‌ای در حدود ۱۲۰ گریونا تا ۳۰۰ گریونای اوکراینی برای هر وعده یک نفر در بر دارد. همچنین می‌توانید در سفرتان غذاهای خیابانی street food را نیز امتحان کنید و یا ساندویج بخرید که در هزینه سفرتان هم صرفه‌جویی بیشتری کنید.

 

۸ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در اوکراین

اوکراین

امکانات گردشگری اوکراین

حال به موضوع جذاب گردشگری بپردازیم. اوکراین از نظر جاهای دیدنی، یکی از زیباترین کشورها به شمار می‌آید. در ابتدا می‌توانید از کیف، پایتخت این کشور شروع کنید. در این شهر با حمل‌ونقلی راحت با مترو و اتوبوس به سادگی در سطح شهر بگردید و در اماکن تفریحی و تاریخی آن گشت‌وگذار کنید. موزه‌ها، گالری‌ها، باغ وحش، تورهای طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد که معمولا قیمت بلیط آنها در حدود ۱۰۵ تا ۲۲۰ گریونا است. همچنین اگر قرار است به شهرهای دیگر اوکراین هم سفر کنید، از این شهر خرید نکنید. به دلیل اینکه می‌توانید در مراکز خرید شهرهای دیگر اجناس ارزان‌تری را پیدا کنید. اگر در زمستان سفر کرده‌اید و علاقه‌مند ورزش‌های زمستانه هستید، در پیست ویشگورا، اسکی کنید. به شهر اودسا بروید. این شهر به نام دریای سیاه مشهور است و سومین شهر بزرگ و تجاری این کشور به شمار می‌رود. در اودسا علاوه بر ساختمان‌های رنگارنگ، آثاری از یونانی‌ها نیز خواهید یافت. چرا که مدتی اودسا مستعمره یونان بوده است. یکی دیگر از شهرهای اوکراین که بهتر است ببینید، شهر لویو است. خیابان‌ها و ساختمان‌های این شهر، شما را به یاد قرون وسطا می‌اندازد. با قدم زدن در شب‌های شهر لویو، غرق در زیبایی‌های شاعرانه آن خواهید شد.

اوکراین
علاوه بر این، اگر برنامه سفر خود به اوکراین را برای ماه سپتامبر یا اکتبر دارید، از تماشای جشنواره موسیقی در کیف نیز لذت خواهید برد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران