راهنمای بازدید از پارالیمنی، قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
راهنمای بازدید از پارالیمنی، قبرس

پارالیمنی یک شهر در منطقه فاماگوستا در قبرس است که در ساحل شرقی جزیره واقع شده است. از زمان حمله ترکیه در سال ۱۹۷۴، اندازه و وضعیت آن افزایش یافته و شهر گسترش پیدا کرده است دلیلش هم در درجه اول به دلیل مهاجرت پناهندگان از شمال است. بسیاری از کارگران بخش‌های توریستی پروتاراس و آییا ناپا در پارالیمنی زندگی می‌کنند. این شهر که در حال حاضر مرکز اداری موقت منطقه فاماگوستا و بزرگ‌ترین شهرداری منطقه تحت کنترل جمهوری قبرس به رسمیت شناخته شده بین المللی است یکی از مناطق توریستی و دیدنی در تور قبرس به شمار می‌رود.

 

کلیسای سنت الیاس

زمانی که در مرکز پروتاراس هستید می‌توانید این کلیسا را از کیلومترها دورتر ببینید. سنت الیاس که در دهه ۸۰ ساخته شده بر فراز تپه‌ای ۱۰۰ متری قرار دارد که می‌توانید از طریق ۱۵۰ پله به آن برسید. اگر تعداد پله‌ها را خیلی جدی نگیرید آنقدرها هم چالش برانگیز نخواهد در عوض وقتی به بالا می‌رسید چشم اندازهای رویایی که بر روی شهر و تا دریا فراتر می‌روند شما را خیره خود می‌کنند. لحظاتی را در باغ بالا بگذارید و به درختان یادبود نگاه کنید که محلی‌ها برای یادبود عزیزانشان روی آن‌ها روبان می‌بندند.

 

تور قبرس، یک مقصد ایده‌آل برای سفرهای زمستانی

خلیج درخت انجیر

ساحل اصلی پروتاراس، خلیج درخت انجیر از خط ساحلی در سمت شرقی شبه جزیره یک منطقه شگفت انگیز از ماسه سفید پودری است که توسط ردیف‌های صندلی‌های آفتاب در زیر سایه‌ها تشکیل شده است. خلیج درخت انجیر در مجاورت شهر واقع شده اما در تابستان‌ها همچنان شلوغ می‌شود اگرچه به خاطر زیبایی‌های طبیعی آن به هر حال ارزش بازدید را دارد. حدود ۵۰ متر در ساحل یک جزیره کوچک وجود دارد که ساحل را از دریای آزاد جدا می‌کند این امر باعث ایجاد وسعت طولانی و گسترده‌ای از آب تا عمق کمر انسان شده و آنقدر شفاف است که می‌توانید هر دانه شن را در بستر دریا مشاهده کنید!

کیپ گرکو

کل قسمت لبه جنوب شرقی قبرس یک پارک طبیعی و یکی از نقاط دیدنی زیبایی جزیره است. می‌توانید پای پیاده در مسیرهای صعود حرکت کنید تا به بلندی‌هایی برسید که پهنه خیره کننده‌ای از مناظر طبیعی اطرافتان را به نمایش می‌گذارند. در کنار دیگر سازه‌های سنگی عجیب، زیبایی‌های دیگری از جمله یک طاق طبیعی وجود دارد که می توانید در روزهای آرام در زیر آن شنا کنید.

 

بهترین هتل‌های قبرس مناسب با هر بودجه‌ای

مزه

در اطراف پروتاراس و اییا ناپا غذاهای بین‌المللی فوق‌العاده‌ای را پیدا خواهید کرد. اما در طول سفرتان حتما به یکی از کافه‌های غذای سنتی قبرس بروید که غذاهای بومی خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. مزه در قبرس غذایی کامل است که از ظروف کوچک‌تر تشکیل شده بنابراین فکر نکنید با مقدار کمی روبرو می‌شوید. ترتیب معمول چیزی شبیه به زیتون، نان با هوموس، تاهینی و تراماسالاتا، سپس کالامری، سبزیجات کبابی و حلومی است. پس از این بسته به انتخاب خود می‌توانید کباب و گوشت بره بو داده یا ماهی کبابی بخورید. همه این‌ها در کنار نوشیدنی منطقه کوهستانی تروودوس عالی می‌شود.

خلیج سیرنا

بسیاری از مردم تنها پس از پیمودن مسیر ساحلی به طور تصادفی با این ساحل پنهان روبرو می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید از جاده آن را از دست بدهید. خلیج سیرنا یک قوس نازک از شن و ماسه است که با پوشش گیاهی احاطه شده و مشرف به کافه‌ای دنج و دوستانه در کنار آب است. انبوهی از درختان ساحلی که ماسه‌ها را احاطه کرده‌اند یعنی نیازی نیست که به دنبال سایبان باشید این در حالی است که آب گرم و شفافش هم برای شنا فوق‌العاده است.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی در قبرس

غواصی

از ماه مارس تا نوامبر به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره و وجود آب‌های گرم فصل غواصی در قبرس بیش از هر نقطه دیگری در اروپا است. قسمت جنوب شرقی قبرس نیز جایی است که بسیاری از غواصی‌ها در آن انجام می‌شود و تعدادی از شرکت‌های مورد تأیید PADI در پروتاراس و آییا ناپ فعالیت می‌کنند. اگر تازه وارد هستید ، این فرصت عالی برای یادگیری موارد ضروری و اصول اولیه است و اگر باتجربه هستید با غواصی کنار لاک پشت‌ها و ماهی‌ها در دره کیپ گرکو تجربه‌ای بهشتی خواهید داشت یا می‌توانید در کشتی‌های MS Zenobia که در سال ۱۹۸۰ از خلیج لارناکا غرق شدند کاوش می کنید.

آییا ناپا

اگر می‌خواهید در مهمانی‌ها و جوی جوان و شاد به سر ببرید آییا ناپا فقط به اندازه یک تاکسی سواری با شما فاصله دارد. این منطقه به جو شاد و جوانش معروف بوده و نوجوانان و جوانان سراسر اروپا را به خود جذب می‌کند. اگرچه دیوانه‌وارترین زمان توریستی در این قسمت از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست است اما هنوز هم در مواقع دیگر سال کارهای زیادی وجود دارد که بتوانید انجام دهید.

 

بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ

۲۳ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران