بازدید از ۸ آبشار زیبا در قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
بازدید از ۸ آبشار زیبا در قبرس

وقتی به روزهای گرم سال در قبرس نزدیک می‌شویم، خیلی از گردشگران در سفر به این کشور زیبا، دوست دارند روزهایی برای گردش در مناطق خنک و خوش آب و هواتر زمان صرف کنند و از آفتاب سوزان دور بمانند. بازدید از آبشارهای قبرس، یکی از این راه‌ها است که هم در تور قبرس از بخشی از زیبایی‌های این کشور بازدید کنید و هم هوایی دلچسب‌تر را تجربه نمایید.

با این اوصاف، بیایید همراه هم نگاهی بندازیم به زیباترین و محبوب‌ترین آبشارهای قبرس:

 

آبشار کالدونیا (Caledonia)

این مکان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آبشارهای قبرس است که در شمال دهکده پلاترس (Platres) واقع شده و به راحتی می‌وانید به آن‌جا دسترسی داشته باشید. این مکان حتی در نزدیکی خود پارکینگ هم دارد و امکانات رفاهی به خوبی در آن‌جا فراهم شده است. آبشار کالدونیا از ارتفاع ۱۳ متری و به صورت پلکانی به پایین می‌ریزد و اطراف آن را محیطی سبز و جنگلی در بر گرفته که خود به جذابیت این محل می‌افزاید.

 

بهترین زمان سفر به قبرس

آبشار میلومری (Millomeri)

میلومری بلندترین آبشار طبیعی در قبرس است که ارتفاعی به اندازه‌ی ۱۵ متر دارد. رفتن به این آبشار نیز واقعا ساده بوده و شما به راحتی از طریق خیابان B8 با کم‌ترین پیاده‌روی ممکن، می‌توانید ازآن‌جا بازدید کنید. پای این آبشار زیبا که در میان دو صخره به زیر می‌افتد، یک آبگیر کوچک نیز شکل می‌گیرد که برای ساعاتی کنار آن‌جا و زیر سایه درختان، می‌توانید هوای فوق‌العاده را حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان تجربه کنید.

آبشار چانتارا (Chantara)

دیگر آبشاری که به شما معرفی می‌کنیم، در ترودوس (Troodos) واقع شده و حدود ۸ متر ارتفاع دارد. شما می‌توانید با کمی پیاده‌روی آن را در ۱.۵ کیلومتری دهکده فوینی (Foini) پیدا کنید. آبشار چانتارا واقعا زیباست و و شما می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده در آن‌جا بگیرید، اما خیلی در میان گردشگران شناخته شده نیست و به همین دلیل، محیطی آرام و به دور از شلوغی‌های رایج توریست‌ها دارد.

 

۹ سوال متداول هنگام سفر به قبرس

آبشار مسا پوتاموس (Mesa Potamos)

یکی دیگر از آبشارهای بسیار زیبایی که در ترودوس واقع شده و بر خلاف مکان قبلی، بسیار محبوب هم هست و خیلی از گردشگران با آن‌جا، آشنایی دارند. این آبشار ۷ متر ارتفاع دارد و از خیابان اصلی دور است، به همین دلیل، وقتی بعد از پیاده روی چند دقیقه‌ای به مسا پوتاموس می‌رسید، تنها صدای آب را خواهید شنید و صدای پرندگانی که به گوش می‌رسد. این محل برای پیک‌نیک‌های خانوادگی در محیطی کوهستانی عالی است و می‌تواند یک نیم روز عالی در سفر به قبرس را برایتان رقم بزند.

آبشار دره سبز (Green Valley)

اگر از ترودوس به سمت لیماسول حرکت کنید، می‌توانید در میان راه به این مکان زیبا نیز سری بزنید. جذابیت و محبوبیت آبشار "دره سبز" نه تنها به خاطر آبشار کوتاه این محل، بلکه به خاطر زیبایی مجموعه‌ی آن‌جاست که شامل یک استخر طبیعی زیبا پای آبشار نیز می‌شود. البته برای ورود به این مکان باید بلیط ۵ یورویی به ازای هر نفر پرداخت نمایید. خیلی‌ها محل را از بهترین گردش‌های طبیعت گردی در قبرس به شمار می‌آورند و البته برای یک گردش خانوادگی در سفر به این کشور، مکانی فوق‌العاده است.

آبشار کاکوپتریا (Kakopetria)

و اما آبشار بعدی کاکوپتریا است که در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام واقع شده. این آبشار کوچک، یک محیط سبز زیبا در اطرافش دارد و همچنین شما با رفتن به این مکان، فرصت بازدید از دهکده‌ی فوق‌العاده‌‌ی کاکوپتریا را نیز خواهید داشت.

 

وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به قبرس

آبشار پارادیسیون (Paradision)

بسیاری از مردم محلی، این آبشار را زیباترین آبشار کشورشان می‌دانند. این محل البته در دل جنگل واقع شده و تنها راه رفتن به آن‌جا شرکت در تورهای طبیعت گردی و یکی دو ساعتی پیاده‌روی است. البته زیبایی این آبشار، تنها در فصل‌های بارندگی جلوه می‌کند، جایی که پر آب و جذاب است، اما در فصل‌های خشک، تنها باریکه‌ای از آب است که از دل صخره‌ها به پایین می‌ریزد.

آبشار حمام آدونیس (Adonis Baths)

و انتخاب پایانی‌مان در میان آبشارهای قبرس، یک آبشار معروف است که پای ان یک استخر طبیعی بزرگ شکل گرفته و جان می‌دهد برای ابتنی و خوش گذرانی در طبیعت قبرس. برای ورود به این مکان نیز باید ورودی دهید و بلیط آن نیز ۹ یورو خواهد بود. همچنین دهکده‌ای جذاب نیز اطراف این محل واقع شده‌ که اگر در تور قبرس به آبشار حمام آدونیس رفتید، می‌توانید از آن محل نیز بازدید به عمل آورید.

 

فستیوال‌های تابستانی موسیقی قبرس

۲۵ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران