۸ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در اوکراین

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۸ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای زیبا و دیدنی اروپا است که می‌توانید چند روز از عمر خود را به گشت و گذار در آن اختصاص بدهید. کشوری که نزدیک به چهل و سه میلیون نفر جمعیت دارد و در رتبه‌بندی سازمان جهانی گردشگری رتبه‌ی هشتم را به خود اختصاص داده است. کشوری که جاذبه‌های تاریخی زیادی در خود دارد و روزهای پرآشوب زیادی را به خودش دیده است. اگر می‌خواهید برای سفر با تور اروپا با طبیعت این کشور و مناظر دیدنی‌اش بیشتر آشنا شوید در این مطلب همراه ما باشید تا ۸ طبیعت شگفت‌انگیز این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دره دنیستر (Dniester)

در یک فضای کوهستانی و بلندی به دلیل وجود تپه‌های گوناگون، رودخانه‌ای مسیر خود را باز کرده است و پیش رفته می‌تواند تا امروز یکی از زیباترین مناظر طبیعی را در اروپا فراهم آورده باشد. امروز مسیری به طول ۲۵۰ کیلومتر در اوکراین وجود دارد که زیباترین غارهای تاریخی این کشور در آن قرار گرفته است. مسیری مشهور به دره نیستر که آبشارهای زیبا و چشمه‌های آب گرم نیز در خود دارند. این دره یکی از هفت شگفتی طبیعی اوکراین به شمار می‌آید که در سفرتان به این کشور به شما توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا


۲- زمین‌های Granite Steppe

این زمین‌ها پر از گیاهان دارویی و درختچه‌های کوچک است که فضایی فوق‌العاده به این مکان می‌بخشند. نقطه‌ای که جزو مناطق کوهستانی اوکراین به شمار می‌آید و رفتینگ‌های زیادی در آن انجام می‌شود. این منطقه دارای ۹۸ سایت باستان‌شناسی از دوران پالئولیت تا قرون وسطی است. اگر از دیدن سرسبزی‌ها لذت می‌برید در سفرتان به اوکراین به شما پیشنهاد می‌کنیم به دیدن این زمین‌ها تشریف ببرید.

 


۳- آسکانیا نووا (Askania Nova)

این منطقه یکی از زیستگاه‌های طبیعی اوکراین است که برای بازدید از آن همه روزه از شهرهای مختلف این کشور تورهای زیادی برگزار می‌شود. منطقه‌ای که در آن بیش از ۳ هزار گونه از حیوانات و ۵۰۰ گونه از گیاهان زیست می‌کنند. منطقه‌ای که بازدید از آن به معنای بازدید از یک باغ وحش و یک باغ گیاه‌شناسی است و باید حداقل یک نیمروز خود را در سفر به اوکراین به بازدید از این منطقه اختصاص بدهید.

 

انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا


۴- پودیلسکی توتری (Podiski Tovtry)

این مکان یکی از پارک‌های ملی اوکراین به شمار می‌آید که در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. پارکی که تپه‎های زیبا، دریاچه‌های آرام و پوشش گیاهی رویایی دارد. پارکی که محلی برای انداختن زیباترین عکس‌ها و گوشه‌ای امن برای دور شدن از زندگی ماشینی به شمار می‌آید. در سفرتان به اوکراین اگر به دنبال آرامش و مکان‌های عاری از شلوغی هستید به شما توصیه می‌کنیم به این پارک تشریف ببرید و چند ساعتی را در آن خوش بگذرانید.

 


۵- منطقه‌ی شنی اولشکی (Oleshy)

در جنوب شرق اوکراین منطقه‌ای وجود دارد شمالی-جنوبی که ۳۰ کیلومتر از غرب به شرق این کشور کش می‌آید. منطقه‌ای که یک دشت شنی شگفت‌انگیز است و جزو مناطق بکر این کشور به شمار می‌آید. اگر از طبیعت کویری لذت می‌برید در سفر به اوکراین می‌توانید از این منطقه دیدن کنید و عکس‌های زیبایی از آن بیندازید.

 

معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی


۶- قله بربنسکول (Brebeneskul)

این قله یکی از زیباترین قله‌های اوکراین است و دومین منطقه‌ی بلند این کشور به شمار می‌آید. قله‌ای که مسیر دسترسی به آن بسیار زیبا و چشم نواز است. قله‌ای شگفت‌انگیز به ارتفاع ۲۰۳۲ متر که یک دریاچه‌ی فوق‌العاده در یک نشیب و دهانه‌ای زیبا در خود دارد. این قله در روزهای زمستانی یکی از زیباترین مناطق اوکراین است که می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده در آن بیندازید. قله‌ای که خورشید به صورت دزدکی و پنهانی زیبا بر آن می‌تابد و تابیدن نور در نقاط پنهان، مناظر زیبایی پدید می‌آورد.

 


۷- قله هوورلا (Hoverla)

این قله بلندترین نقطه‌ی اوکراین است که ۲ هزار و ۶۱ متر بلندی دارد. قله‌ای که برای فتح آن نیازی نیست کوهنورد حرفه‌ای باشید. قله‌ای که مسیری هموار دارد و به راحتی می‌توانید از آن بالا بروید. قله‌ای که چشم‌اندازی زیبا مقابل دیدگان‌تان قرار می‌دهد. در بازدیدتان از این قله می‌توانید به دیدن یک بنای سنگی که نشان ملی اوکراین است و شکلی سه شاخه مانند دارد بروید.

 

سفری زمستانه به سوئیس در اروپا


۸- دریاچه اسویتیاز (Svitiaz)

این دریاچه یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های اوکراین است که در بعضی روزهای سال تا ارتفاع یک و نیم متر موج برمی‌دارد. دریاچه‌ای که در اطرافش پر از فضاهای تفریحی برای کمپ‌زدن است. دریاچه‌ای که یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تفریحی اوکراین برای مردمان این سرزمین در روزهای آخر هفته است. این دریاچه در نزدیکی خود دریاچه‌های کوچک و سطحی‌تری نیز دارد که هرکدامشان جذاب هستند.

 

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران