آشنایی با شگفتی‌های طبیعی قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
آشنایی با شگفتی‌های طبیعی قبرس

قبرس جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه و نزدیک به خاورمیانه است که خیلی‌ها آن را به طبیعت زیبا و سواحل شگفت‌انگیزش می‌شناسند.‌ اما تا زمانی که قبرس را از نزدیک نبینید، به زیبایی حقیقی آن‌جا پی نخواهید برد. نوشته‌ای که امروز برای شما تهیه کرده‌ایم، مربوط به ۱۰ شگفتی طبیعی قبرس می‌شود که هر کدام، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را با هر چشم‌انداز دیگری در این کشور متمایز می‌کند. پس بدون فوت وقت، همراه ما باشید تا آن‌ها را یک به یک به شما معرفی کنیم.

 

تنگه آواکاس

این تنگه درست در مرکز شبه جزیره‌ی زیبای آکاماس واقع شده. شبه‌جزیره‌ای که نقاط طبیعی زیبای زیادی در خود دارد اما مهم‌ترین آن‌ها، تنگه آواکاس است. این تنگه نشانی کامل از تنوع گیاهی و جانوری قبرس را به نمایش می‌گذارد و زمانی که که وارد این دو تنگه می‌شوید، گویی از کنار دو برج سنگی از دل فیلم‌های هالیوودی می‌گذرید.

جوری که دیوارهای تنگه نور خورشید را منعکس می‌کنند -که البته رنگ و شکل آن‌ها در هر فصل و بر اساس زمانی در روز از که از آن‌جا دیدن می‌کنید متفاوت است- جلوه‌ای خاص به آن‌جا بخشیده و نه تنها قدم زدن در این مسیر را به فعالیتی خاطره‌انگیز بدل می‌کند، بلکه جایی عالی برای گرفتن عکس‌هایی درخشان نیز به حساب می‌آید. یکی از خوبی‌های بازدید از این مکان در تور قبرس، دیدن گیاهی خاص به نام سنتائوریا آکامانتیس (Centauria Akamantis) است که ظاهری جالب توجه دارد.

تپه‌های شنی لیماسول

این تپه‌های شنی که رنگی خاکستری دارند، یکی از جاذبه‌های طبیعی کم‌تر شناخته شده اما بسیار زیبای قبرس هستند که دور بودن آن‌ها از نقاط گردشگری، به مرموز بودن این مکان اضافه می‌کند. راه خاصی برای بازدید از تپه‌های شنی لیماسول جز شرکت در گردش‌هایی که با موتورهای چهار چرخ و ماشین‌های باگی برگزار می‌شود وجود ندارد.

چیزی که باعث منحصر به فرد بودن این تپه‌ها می‌شود، رنگ خاکستری و فرم آن‌هاست که با تابش نور خورشید، منظره‌ای جذاب و خاص را به وجود می‌آورد. نبود هیچ گونه ساخت و سازی در این منطقه، رسیدن بخشی از این تپه‌ها به ساحل دریا و همچانه حضور لاکپشت‌ها در شن‌زارهای نزدیک سال، به زیبایی این مکان می‌افزاید.

 

بهترین هتل‌های خلیج مرجان قبرس

دریاچه‌های نمکِ لیماسول و لارناکا

افسانه‌ای جالب در مورد این دو دریاچه وجود دارد. گفته می‌شود وقتی سنت لازاروس -یکی از قدیسان در گذشته‌ای دور- از زنی درخوات غذا و آب کرد و او جواب منفی به او داد، باعث غضب وی شد و در نهایت مزارع او به این دو دریاچه‌ی نمک بدل شد!

بهترین زمان برای بازدید از این محل، روزهای زمستان است که آب‌های این دو دریاچه، میزبان فلامینگوهایی می‌شوند که از جا جای اروپا به آن‌ محل مهاجرت می‌کنند و تصویری جذاب را پدید می‌آورند. در روزهای گرم تابستان نیز، آب این دریاچه‌ها تقریبا خشک می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند، کریستال‌های نمک است که آن هم در نوع خود زیباست. در واقع هر زمان از سال که به این نقطه بروید، عکس‌هایی زیبا را می‌توانید از آن‌جا ثبت کنید.

حمام آدونیس، پافوس

این محل در واقع یک آبگیر کوچک در زیر آبشاری به همین نام است که در دل جنگل واقع شده و دارای آبی شفاف و طبیعتی بسیار زیباست. شما می‌توانید در آب این دریاچه شنا کنید و در طبیعت اطراف آن، عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. در واقع درخت‌های متعددی که دور تا دور آبگیر وجود دارند و انعکاس تصوریر آن‌ها در آب، جذابیتی مضاعف به حمام آدونیس بخشیده‌اند.

با توجه به داستان‌های اساطیری متعددی که درباره این محل روایت شده ‌است، آن‌جا را حمام آدونیس (یکی از الهگان باستانی) نامیده‌اند و آن‌جا را زادگاه بچه‌های آفرودیس و آدونیس می‌دانند. همچنین یک موزه کوچک نزدیک این محل تاسیس شده که یافته‌های مختلف از اطراف این منطقه، در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است.

 

معرفی ۸ رستوران دریایی عالی در قبرس

کیپ گرکو

کیپ گرکو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی در قبرس است که در منطقه‌ای محافظت شده واقع شده و شگفتی آن، چندین غار دریایی هستند که در دل این صخره با فرم خاصش جا گرفته‌اند. کیپ گرکو بین آگیا ناپا و پروتاراس واقع شده و با آب‌های کریستالی که آن‌جا را احاطه کرده، از جاهای محبوب برای گردش‌های آبی به سحاب می‌آید و شما می‌توانید در این گردش‌ها، غارهای دریایی کیپ گرکو را از نزدیک ببینید.

یکی دیگر از کاربردهای پرطرفدار برای کیپ گرکو، عکاسی است. جدا از عکاسی از خود کیپ، در طول سفر خود، حتما زوج‌هایی را می‌بینید که برای عکس‌های عروسی خود به این محل می‌آیند. کیپ گرکو با فرم خاص خود که در نقطه‌ای به یک پل طبیعی بدل می‌شود از جمله مثال‌های عالی برای فرم گرفتن صخره‌ها در طول قرن‌های متمادی به وسیله‌ی امواج دریا به حساب می‌آیند.

دره سرو

اگر اهل جنگل گردی هستید، حتما سری به دره سدار بزنید که فضای سبزی بسیار زیبا و دوست داشتنی، مملو از درختان کج و سرو‌های داشته و انواع گل و گیاهان زیبا در آن‌جا رشد می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی منحصر به فرد این دره‌ی سرسبز، همین درخت‌های سرو محلی هستند که در بعضی نقاط به شکلی مرتب رشد کرده‌اند که انگار یک نفر آن‌ها را کاشته است.

مسیرهای طبیعت گردی مختلفی برای این محل در نظر گرفته شده و همچنینی جاهایی برای پیک نیک نیز وجود دارد. آب و هوای بسیار خوب دره سرو و امکاناتی که در آن‌جا گرد آورده شده، این مکان را به محلی عالی برای یک بعد از ظهر ایده‌آل خانوادگی در سفر به قبرس بدل کرده است.

 

مراکز خرید قبرس را بشناسیم

آبشار میلومری

این مکان بزرگ‌ترین آبشار طبقاتی در کل قبرس به حساب می‌آید کهاز فاصله ۱۵ متری به زمین می‌ریزد و یک آبگیر کوچک را در زیر خود می‌سازد که در آن‌جا نیز می‌توانید آبتنی کنید اما در نظر بگیرید که خیلی از روزهای سال، آب این آبشار خنک است. آبشار میلومری به راحتی از طریق کوهستان ترودوس قابل دسترسی است و به همین دلیل، عموما که به آن‌جا می‌رسید، گردشگران دیگری را نیز در این محل خواهید دید.

یکی از زیبایی‌های آبشار میلومری، فرم خاص صخره‌‌ی آن است که چشم‌اندازی زیبا را ساخته و البته که برای عکاسی نیز لوکیشنی عالی به حساب می‌آید.‌

صخره آفرودیت

در داستان‌های اساطیری یونانی آمده که این محل، زادگاه آفرودیت، الهه‌ی زیبایی و وقتی موج‌ها به ساحل می‌رسند، از بالا که به ساحل نگاه کنید، نیمرخ‌ او را روی فوم موج‌ها روی ساحل می‌بینید. اما فارغ از این داستان‌های جذاب که هزاران سال است روایت می‌شود، این محل مکانی بسیار زیبا و از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده محبوب در قبرس به حساب می‌آید که سالانه تعداد بسیار زیادی از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

این ساحل زیبا به دو چیز معروف است. یکی آب کریستالی و شفافی که جان می‌دهد برای آبتنی و شنا کردن و دیگری صخره‌ی زیبایی که ساحل را به دو بخش تقسیم کرده است. صخره‌ای که به نام آفرودیت نام گذاری شده است. البته اگر قصد شنا و آبتنی در این محل را دارید، فراموش نکنید که این ساحل، ماسه‌ای نبوده و از سنگ ریزه درست شده است.

 

بازدید از جاذبه‌های اصلی قبرس

صخره‌های سفید، لیماسول

اگر به سمت شرق لیماسول بروید، چشم اندازی خاص و غیر معمول را در این گوشه از قبرس پیدا می‌کنید که نمونه‌اش در کم‌تر جایی از دنیا وجود دارد. صخره‌هایی تقریبا سفید رنگ که گوشه‌های نرم دارند و موج‌های دریا به آن‌ها برخورد می‌کنند. این صخره‌های بسیار زیبا تا ۸ کیلومتر در خط ساحلی کشیده شده‌اند و منظره‌ای بسیار زیبا را در لیماسول می‌سازند.نرم بودن گوشه‌های این صخره‌ها و همچنین شکل کلی آن‌ها نیز به مرور زمان و با برخورد موج‌ها به آن‌جا، به این ترتیب در آمده است.

این محل تا حد زیادی از چشم گردشگران دور مانده و حتی خود محلی‌ها هم خیلی‌هایشان از وجود این محل با خبر نیستند. به همین دلیل این مکان آرامشی دلنشین داشته و عکس‌های زیبایی نیز می‌توانید در این محل بگیرید، بدون این که نگران جمعیتی باشید که در کادرتان ظاهر می‌شوند. نکته‌ای که به جالب‌تر شدن صخره‌های سفید لیماسول می‌افزاید، ماسه‌های تیره رنگ ساحل پای صخره‌هاست که کنتراستی جذاب را پدید می‌آورد.

ساحل نیسی

در لیست ما، هیچ جایی به اندازه‌ی ساحل نیسی محبوب نیست. این مکان از آن جاهایی است که اغلب گردشگرانی که به تور قبرس می‌آیند، به سراغش خواهند رفت. این ساحل از آن محل‌هایی است که هیچ وجه خالی از جمعیت نمی‌شود و همیشه تعداد زیادی توریست در آن‌جا حضور دارند. با این حال، بر خلاف خیلی از سواحل معروف، ساحل نیسی از زیبایی طبیعی خارق‌العاده‌ای نیز برخوردار است که به محض ورود به آن‌جا، شما را شیفته خود خواهد کرد.

اما زیبایی واقعی ساحل نیسی در فصل‌های زمستان و بهار و وقتی آب پایین می‌رود مشخص می‌شود. جایی که مسیری ماسه‌ای و باریک از دل آب بیرون زده و شما می‌توانید، قدم زنان از دل آب گذشته و به جزیره‌ای بسیار کوچک در مجاورت ساحل اصلی بروید. غیر از این بخش ساحل، کلیت ساحل نیسی که در آیا ناپا قرار گرفته، یک منطقه وسیع را شامل می‌شود که هم دارای پارک ساحلی است و هم چندین و چند ریزورت ساحلی در آن‌جا قرار گرتفه است. ماسه‌ی سفید و رنگ و زیبا، آب کریستالی و کاملا تمیز و همچنین گسترده، این ساحل را به انتخاب اول توریست‌ها در قبرس بدل کرده است. همچنین شما می‌توانید در این محل، انواع تفریحات آبی را نیز امتحان کرده و با قایق‌های مختلف، گشت‌های دریایی را نیز تجربه نمایید.

 

راهنمای بازدید از پارالیمنی، قبرس

۲۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران