معرفی شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
معرفی شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه

ترکیه یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای دنیا است. کشوری که مقاصد گردشگری متعدد و متنوعی داشته و از شهرهای تاریخی زیبا همچون استانبول تا مقاصد ساحلی عالی همچون آنتالیا یا کوش آداسی را شامل می‌شود. شکی نیست که چنین مقصد گردشگری، باید چندین فرودگاه خیلی خوب داشته باشد که ترکیه نیز آن‌ها را دارد. در حال حاضر فرودگاه جدید استانبول، شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور و منطقه است، اما دیگر فرودگاه‌های شلوغ ترکیه که بیشترین تعداد مسافر را به خود می‌بینند، کدام‌ها هستند؟

 

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه نوساز استانبول، در صورت تکمیل تمامی فاز‌هایش، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان خواهد بود. این فرودگاه مدرن و زیبا چیزی حدود ۷.۱ میلیارد دلار خرج روی دست ترکیه گذاشته است و مسلما با توجه به این که در یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته، بیشترین مسافر تور ترکیه را نسبت به دیگر فرودگاه‌های این کشور به خود می‌بیند.

این فرودگاه در حال حاضر ظرفیتی بالغ بر ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد و ساختار یکپارچه ترمینال‌های آن، قدریت مدیریت چنین جمعیتی را نیز به این مکان داده است. با اینکه فاصله‌ی فرودگاه تا مرکز شهر کمی زیاد است، اما وسایل حمل و نقل عمومی کاملی برای این مکان در نظر گرفته شده تا شما بتوانید به راحتی به هتلتان بروید. مترو، اتوبوس، تاکسی و همچنین شاتل‌های فرودگاهی از این دست راه‌های ارتباطی به شهر هستند. خود فرودگاه نیز از نظر امکانات رفاهی هیچ چیز کم نداشته و در رده بهترین فرودگاه‌های جهان قرار می‌گیرد.

 

فرودگاه میلاس بدروم Milas Bodrum Airport

فرودگاه آنتالیا

همانطور که پیش‌بینی کرده بودید، دومین فرودگاه شلوغ ترکیه که بیشترین بازدید را در طول سال به خود می‌بینید، فرودگاه آنتالیا است که میزبان هزاران مسافر تور آنتالیا است. فرودگاهی که مسافران خارجی و داخلی را به این استانب پرطرفدار می‌رساند. ترافیک این فرودگاه به صورت میانگین، بیش از ۸ میلیون نفر است، اما ظرفیت آن با توجه به بخش‌هایی که به بنای اصلی اضافه شده، تا ۳۵ میلیون نفر است. فرودگاهی که دارای ۳ ترمینال بوده که تنها یکی از آن‌ها به پروازهای خارجی اختصاص دارد.

فرودگاه آنتالیا در ۱۳ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و شما می‌توانید به وسیله‌ی تاکسی‌های شهری به هتل خود بروید. همچنین خط ۶۰۰ اتوبوس شهری، هر نیم ساعت از محل فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کند که با استفاده از آن، مقدار زیادی در هزینه‌ی رفت و آمد شما صرفه‌جویی خواهد شد. فضای کلی فرودگاه آنتالیا معمولی است و امکانات این نیز در حد استاندارد فرودگاه خوب قرار می‌گیرد.

فرودگاه اسن بوگا آنکارا

سومین فرودگاه شلوغ ترکیه به پایتخت این کشور اختصاص دارد. فرودگاهی که در ۲۸ کیلومتری مرکز شهر آنکارا واقع شده و سالانه میلون‌ها نفر از طریق آن به این بخش از ترکیه قدم می‌گذارند. قدمت این فرودگاه به سال ۱۹۵۵ میلادی می‌رسد، اما چیزی که در حال حاضر به فعالیت مشغول است، بازسازی کاملی بوده که در سال ۲۰۰۶ انجام شد و آن را به فرودگاهی مدرن و بزرگ بدل کرد که پایگاهی برای بسیاری از شرکت‌های هوایی ترکیه است.

برای رفت و آمد از این فرودگاه می‌توانید، هم از اتوبوس‌های ویزه فرودگاه به مرکز شهر استفاده کنید که بسیار ارزان بوده و درعرض ۴۵ دقیقه شما را به آنتالیا می‌رسانند، یا به سراغ اتوبوس‌های شهری خط ۴۴۲ و تاکسی‌هایی بروید که به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه فعال هستند.

 

معرفی هتل‌های نزدیک به فرودگاه استانبول

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

یکی دیگر از مقاصد بسیار پرطرفدار نزد گردشگران خارجی که به ترکیه می‌روند، تور ازمیر است و فرودگاه عدنان مندرس ازمیر نیز میزبانی عالی برای این گردشگران خواهد بود. ساخت این فرودگاه به ۱۹۸۷ بر می‌گردد، اما در سال‌های مختلف نوسازی‌هایی روی آن صورت گرفته تا بتواند میزبان میلیون‌ها مسافری باشد که هر ساله به این فرودگاه می‌آیند.

این فرودگاه دارای دو ترمینال بوده که یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی است. فاصله‌ی کم این فرودگاه تا مرکز شهر، باعث می‌شود که رفت و آمد به آن‌جا نیز ساده باشد. شما می‌توانید برای این کار هم از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که هر ۲۰ دقیقه یک بار از فرودگاه حرکت می‌کنند یا این که از تاکسی‌های شهری به این منظور بهره ببرید.

فرودگاه شاکرپاشا آدانا

و در نهایت پنجمین فرودگاه شلوغ در ترکیه، فرودگاه شاکرپاشا آدانا است که سالانه چیزی حدو ۵ و نیم میلیون مسافر را به خود می‌بیند. این منطقه هم از نظر تجاری و هم از نظر گردشگری بسیار محبوب است و همین باعث شده تا این حجم از مسافر به فرودگاهی بیاید که سال ساخت آن به ۱۹۲۷ میلادی بر می‌گردد! این فرودگاه در مجموع امکانات خوبی داشته و برای رفت و آمد به شهر از شاکرپاشا باید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید.

۲۲ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران