مهمترین فرودگاه های ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
مهمترین فرودگاه های ترکیه

ترکیه دارای فرودگاه‌های مختلفی در شهرهای متفاوتش است و شما با توجه به مقصدی که برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنید، در فرودگاهی متفاوت وارد آن‌جا می‌شوید. فرودگاه‌ های ترکیه در اغلب موارد مدرن و مجهز بوده و البته در استانبول شما با یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان مواجه خواهید بود. در نوشته امروز ما بر طبق مهم‌ترین مقاصد توریستی در این کشور، مهم‌ترین فرودگاه‌های این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در استانبول

اگر قرار است به تور استانبول بروید، پرواز شما در یکی از دو فرودگاه اصلی این شهر به زمین خواهد نشست. مهم‌ترین فرودگاه استانبول و البته مهم‌ترین فرودگاه کل کشور ترکیه، فرودگاه جدید استانبول بوده که در زمینی بسیار بزرگ ساخته شده و اگر تمامی فازهای ساخت آن به اتمام برسد، تا افتتاح فرودگاه جدید پکن، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان به حساب خواهد آمد! در زبان ترکی این فرودگاه را استانبول هاوالیمان (İstanbul Havaliman) می‌خوانند و در حال حاضر مساحتی بالغ بر ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع وسعت داشته و دارای ۳ باند بسیار بزرگ پرواز و قابلیت جا به جایی ۹۰ میلیون مسافر در سال است که با توسعه کامل آن، این عدد به ۲۰۰ میلیون می‌رسد.

عکس: cntraveler.com

 

امکانات گسترده‌ای برای فرودگاه جدید استانبول در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های صوتی و تصویری بسیار عالی، بیش از ۴۴۰ فروشگاه از بهترین برندهای جهان، خدمات بهداشتی بسیار عالی، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و امکانات رفاهی کامل اشاره کرد. همچنین سالن‌های VIP و ترانزیت و امکان اجراه خودروهای لوکس نیز را نیز باید به آن اضافه کنید. همچنین اینترنت رایگان نیز با دریافت کد از باجه‌های مشخص شده با سرعت بسیار خوب در اختیار مسافران خواهد بود.

اما دیگر فرودگاه بزرگ استانبول، فرودگاه آتاتورک است که تا پیش از افتتاح فرودگاه جدید استانبول، اصلی‌ترین فرودگاه این شهر به حساب می‌آمد و هنوز هم جزو مهم‌ترین فرودگاه های ترکیه است. البته حجم بالایی از پروازهای این فرودگاه به فرودگاه جدید استانبول منتقل شده و به تدریج این محل تنها به انجام پروازهای باری، جت‌های تجاری و خصوصی و چیزهای دیگر اختصاص پیدا می‌کند.

 

سوغات استانبول چیست؟

عکس: dailysabah.com

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در ازمیر

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر نه تنها فرودگاهی مهم برای خود این شهر است، بلکه بسیاری از شهرهای توریستی اطراف ازمیر نیز از این محل استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر برنامه دارید در تور ترکیه به کوش آداسی بروید، باید ابتدا در این فرودگاه به زمین نشسته و سپس از طریق مسیر جاده‌‌ای به ازمیر بروید. ساخت این فرودگاه به اواخر دهه ۹۰ میلادی بر می‌گردد اما نوسازی‌های صورت گرفته در آن‌جا، این محل را به فرودگاهی مدرن بدل کرده است. در واقع، حالا فرودگاه ازمیر، جزو مدرن‌ترین فرودگاه‌ های ترکیه محسوب می‌شود.

این فرودگاه در ۱۸ کیلومتری جنوب ازمیر قرار گرفته و امکانات گسترده‌ای از جمله تاکسی و اتوبوس برای رفت و آمد به شهر در آن‌جا وجود دارد. اتوبوس‌ها هر ۲۰ دقیقه به مرکز ازمیر می‌روند و می‌توانید با هزینه پایین از آن‌ها استفاده کنید. همچنین داخل فرودگاه نیز امکانات گسترده‌ای از جمله رستوران و کافه، فروشگاه‌های متعدد، سرویس بهداشتی، اینترنت رایگان و ... وجود دارد و دو ترمینال اصلی که برای آن‌جا در نظر گرفته شده، به صورت کامل، پروازهای داخلی و خارجی را از هم جدا می‌کند. همچنین خدمات حمل و بسته‌بندی بسته‌های شما نیز در فرودگاه ازمیر به صورت رایگان انجام می‌شود که در نوع خود جالب است.

عکس: lindner-group.com

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در آنتالیا

آنتالیا دومین شهر محبوب ترکیه در میان گردشگران به حساب آمده و سالانه میلیون‌ها نفر از سواحل گرم و آفتابی این منطقه دیدن می‌کنند. فرودگاه این شهر که با نام "فرودگاه آنتالیا" شناخته می‌شود، در ۱۳ کیلومتر شرق آن قرار گرفته و همان‌طور که پیش بینی می‌شود، دومین فرودگاه شلوغ کشور ترکیه به حساب می‌آید. تمامی گردشگرانی که از طریق هوایی به تور آنتالیا می‌روند، سفر خود را از این فرودگاه آغاز کرده و می‌توانند به وسیله‌ی تاکسی‌هایی که در فرودگاه آماده هستند و همچنین اتوبوس‌هایی که هر یک ربع تا نیم ساعت به مرکز شهر می‌روند، این مسیر را طی نمایند.

از امتیازهای فرودگاه آنتالیا می‌توان به وجود چند هتل بسیار خوب در اطرافش اشاره کرد که برای سفرهای کاری، امکانی عالی به حساب می‌آیند. متاسفانه اینترنت رایگان فرودگاه تنها در قسمت VIP و CIP و همچنین در بعضی از رستوران‌های مجموعه در دسترس بوده و در غیر از این موارد برای استفاده از اینترنت در محیط فرودگاه، باید مبلغی را پرداخت نمایید. رستوران‌های متعدد و کافه‌های فرودگاه آنتالیا به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و بعضی از برندهای زنجیره‌ای نیز در آن‌جا به فعالیت مشغولند. در مجموع فرودگاه آنتالیا بزرگ و مدرن بوده و جزو بهترین‌ها در ترکیه به حساب می‌آید.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

عکس: groupeadp.fr

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در بدروم

فرودگاه بین‌المللی بدروم در سال ۱۹۹۸ به بهره‌ برداری رسیده و سالانه بیش از ۵ میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه وارد ترکیه شده و عجیب‌ این که چند برابر این عدد، از فرودگاه بدروم برای پروازهای خروجی استفاده می‌کنند! این فرودگاه فضای خیلی بزرگی ندارد، اما فرودگاهی مدرن با امکانات مناسب بوده که دارای دو ترمینال است که پروازهای داخلی و خارجی را از هم جدا می‌کند.

فرودگاه بدروم از شهر بدروم ۳۷ کیلومتر و از شهر میلاس ۱۸ کیلومتر فاصله دارد. خوشبختانه اگر برنامه سفر به تور بدروم را داشته باشید، می‌توانید به صورت مستقیم به این فرودگاه بروید. برای حمل و نقل به مرکز شهر، در این فرودگاه نیز هم تاکسی و هم اتوبوس در نظر گرفته شده است. این اتوبوس‌ها اما هر یک ساعت یک بار حرکت کرده اما هزینه‌ی آن‌ها بسیار پایین است.

عکس: airport-world.com

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در آنکارا

بر خلاف انتظار فرودگاه بین‌المللی آسین‌بوغا که فرودگاه اصلی آنکارا، پایتخت ترکیه محسوب می‌شود، فرودگاه بزرگی نیست. البته فضای نه چندان بزرگ این فرودگاه از اهمیت آن‌جا کم نمی‌کند. فرودگاهی که نه تنها برای سفر به آنکارا بلکه برای دسترسی به بعضی شهرهای توریستی معروف، نزدیک به این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرودگاه آنکارا ۲۸ کیلومتر از این شهر فاصله دارد و چند رستوران و کافه و فروشگاه‌های مختلفی در فضای ترمینال پروازهی خارجی آن در نظر گرفته شده و در کل فضایی شیک و مدرن دارد. به محض این که از فرودگاه بیرون می‌آیید، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های مختلف را برای رفتن به مرکز شهر آنکارا مشاهده خواهید کرد. اگر با اتوبوس به آنکارا بروید، چیزی نزدیک به ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود و اگر هم بار زیادی دارید یا به صورت جمعی به این سفر می‌روید، می‌توانید از ون‌هایی که در این محل حضور دارند، استفاده نمایید. اینترنت رایگان در ترمینال فرودگاه آنکارا در نظر گرفته شده که تمامی مسافران امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

 

جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه

عکس: airportir.com

 

مهمترین فرودگاه های ترکیه در کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از خاص‌ترین مناطق ترکیه به شمار می‌رود و همین تجربه متفاوت، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت هتل‌های غاری این قسمت از کشور می‌کشاند. تنها فرودگاه کاپادوکیا، فرودگاه نوشهر کاپادوکیا است که البته این مکان یک فرودگاه بین‌المللی نیست و فرودگاهی کوچک به حساب می‌آید. اغلب گردشگرانی در سفر به تور کاپادوکیا ابتدا وارد فرودگاه آنکارا شده و سپس از طریق زمینی به کاپادوکیا می‌روند که زمانی حدود ۳ ساعت را می‌طلبد.

البته فرودگاه بین‌المللی ارکیلت کایسری حدودا یک ساعت از این شهر فاصله دارد اما با توجه به این که یک فرودگاه کوچک به شمار می‌آید، هواپیمایی‌های اندکی پروازهای مستقیم به آن‌جا را برنامه ریزی می‌کنند. در مجموع روش‌های زیادی برای رفتن به کاپادوکیا وجود دارد اما در حال حاضر تورهای کاپادوکیا مقتدرسیر تابان، با پروازهای آنکارا به انجام می‌رسند.

عکس: cappadociaandturkey.com

 

 مهمترین فرودگاه های ترکیه در مارماریس

و در پایان اگر قصد سفر به تور مارماریس را دارید، باید در نظر بگیرید که نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر، فرودگاه بین‌المللی دالامان نام دارد که در ۹۰ کیلومتری این شهر واقع شده. البته در بعضی از تورها، شما در فرودگاه بدروم سفر خود را آغاز می‌کنید که البته آن فرودگاه که قبلا به معرفی‌اش پرداختیم، ۱۳۰ کیلومتر از مارماریس فاصله دارد. با این حال تورهای تک مقصده به مارماریس عموما به فرودگاه دالامان در نزدیک شهری به همین نام انجام می‌شود. این فرودگاه خیلی بزرگ نیست، اما پروازهایی از ۱۲۰ نقطه مختلف جهان به آن‌جا انجام می‌شود و از جمله فرودگاه‌های شلوغ ترکیه به حسای می‌آید.

رفت و آمد از فرودگاه دالامان به مارماریس کمی مشکل است. دو کمپانی اتوبوس‌هایی را از محل فرودگاه به مارماریس دارند که ساعت حرکت آن‌ها متانسب با ساعت پروازهای تنظیم می‌شود و البته تاکسی‌های متعددی نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی هزینه‌ی این مسیر با توجه به فاصله‌ی ۹۰ کیلومتری با تاکسی کمی گران می‌شود. به همین دلیل، هتل‌هایی که ترانسفر فرودگاهی را نیز در خدمات خود قرار می‌دهند، گزینه‌ای عالی به حساب آمده و تا حد زیادی دردسرهای شما برای مسیر را کاهش می‌دهند.

 

برترین هتل‌های آنتالیا برای ماه عسل در ۲۰۲۳

عکس: wikipedia.org

 

خدمات عالی مقتدرسیر تابان در تورهای ترکیه

تورهای مقتدرسیر تابان به بسیاری از مقاصد گفته شده، شامل خدمات متنوعی خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به ترانسفر فرودگاهی اشاره کرد. قیمت‌های رقابتی، هتل‌های متنوعی که امکانات انتخاب از میان آن‌ها را دارید و همچنین خدمات بسیار خوب، از دلایلی هستند که به خاطرشان، می‌توانید همراه ما سفر به ترکیه را تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید به صفحه تور ترکیه مراجعه نمایید.

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 08 مهر 1402)

نظرات کاربران