معرفی جزایر نزدیک به ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
معرفی جزایر نزدیک به ترکیه

وقتی در تور ترکیه، شهرهایی همچون بدروم، مارماریس یا امثالهم را انتخاب می‌کنید، امکان رفتن به جزایر نزدیک ترکیه را دارید. جزایر یونانی زیبایی که هر کدام با جاذبه‌های گردشگری متنوع، یک روز جذاب و خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهند زد. برای آشنایی بیشتر ما بعضی از این جزایر و نحوه رفتن به آن‌جاها را در نوشته‌ی امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مقاصد مناسب برای رفتن به جزایر نزدیک ترکیه

در تور استانبول، شما می‌توانید به دیدن جزایر پرنس در نزدیکی این شهر بروید. کافی‌ست سوار کشتی‌های مخصوص شده و از این جزایر کوچک و زیبا دیدن کنید. اما اگر به دنبال بازدید از جزایر یونانی نزدیک به ترکیه مثل میکونوس، پاروس، ناکسوس و ... هستید، باید به شهرهایی همچون کوش آداسی، بدروم، چشمه، مارماریس و ... بروید. حتی در تور ازمیر نیز این امکان برایتان وجود دارد تا به دیدن چنین جزایری بروید. البته فراموش نکنید که ما در مقتدرسیر تابان، تور یونان یا تور قبرس را نیز با قیمت‌های بسیار عالی ارائه می‌کنیم که می‌توانید، تمامی آن‌ها را با کلیک بر روی صفحه تور در بالای سایت، مشاهده کنید.

عکس: travelpirates.com

 

جزایر نزدیک ترکیه

یکی از مقاصد محبوب در نزدیکی ترکیه، جزیره بزرگ قبرس به شمار می‌رود اما جزایر کوچکی که نزدیک ترکیه بوده و از سواحل این کشور، کشتی‌های زیادی مسافران را به دیدن آن‌جاها می‌برند، جزایر یونانی هستند.

جزیره لیپسی

لیپسی (Lipsi) بهشتی پنهان با طبیعتی دست نخورده بوده که دارای سواحلی بی‌نظیر و فضای آرامش بخش است. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به یک جزیره‌ی آرام و زیبا سفر کنید و در سواحلی دیدنی به آبتنی بپردازید، لیپسی گزینه‌ی بسیار خوبی برایتان خواهد بود. مخصوصا که مردم این جزیره، غذاهای محلی و دریایی بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کنند و در رستورا‌ن‌های خود با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. برای رفتن به این جزیره، فری‌های زیادی از بدروم و دیدیم حرکت می‌کنند. لیپسی اگر چه فاصله‌ی زیادی تا ترکیه ندارد اما با ورود به آن‌جا، انگار به دنیای دیگری وارد شده‌اید.

 

برترین سفرها با کشتی کروز در ترکیه

عکس: jonnymelon.com

 

جزیره آستیپالایا

این جزیره به خاطر داشتن چند بنای تاریخی از جمله یک قلعه باستانی معروف بوده و دارای بنادر زیبا و سواحل شگفت‌انگیزی است. آستیپالایا (Astypalaia) یکی از جزایر نزدیک ترکیه است که در آن‌جا، می‌توانید منظره‌ی دهکده‌های قدیمی یونانی را تماشا نمایید. برای رفتن به این مکان باید از کاش اقدام کنید. فری‌هایی که از کاش به آتسپالایا می‌روند، حدودا ۳ ساعت و نیم در راه خواهند بود و در این میان، جزایر کوچک و بزرگی را در طول را مشاهده خواهید کرد که به جذابیت این سفر می‌افزاید. اگر در تور بدروم، کوش آداسی یا شهرهای نزدیک بودید، می‌توانید سوار بر فری‌های مختلف، در عرض کم‌تر از نیم ساعت به کاش بروید.

عکس: greekboston.com

 

سانتورینی

برای رفتن به سانتورینی (Santorini)، بنادر مختلف در ترکیه از جمله مارماریس، بدروم و کوش آداسی، کشتی‌های مختلف در کلاس‌های متفاوت را تدارک دیده‌اند. البته شما از این شهرها ابتدا به رودس می‌روید و از آن‌جا باید با فری‌های مخصوص به سانتورینی برسید. این مکان از معروف‌ترین جزایر یونانی به حساب آمده و گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان خود رات به این محل می‌رسانند. فارغ از مناظر دریایی بسیار زیبا، سواحل دیدنی و فعالیت‌های آبی، سانتورینی به خانه‌ها و اقامتگاه‌های سفید و آبی خود معروف است و دارای فضایی آرامش بخش و لوکس است. البته این جزیره از آن دست جزایر نزدیک ترکیه است که هزینه‌ی سفر به آن یا اقامت در این محل، بسیار گران‌تر از خیلی انتخاب‌های دیگر لیست امروزمان است.

 

سوغات استانبول چیست

عکس: worldatlas.com

 

ناکسوس

با توجه به باقی مانده بناهای مختلف از یونان باستان، در زمان حضور در جزیره ناکسوس (Naxos) حس و حال بودن در داستان‌های اساطیری را خواهید داشت. البته ناکسوس نیز دارای سواحل متعدد و زیبایی‌ست و از نظر تفریحی نیز، مکانی عالی برای سفر به شمار می‌آید. برای رفتن به  این جزیره البته ابتدا باید خود را واتی یا همان ساموس برسانید. فری‌هایی از کوش آداسی به این محل می‌روند و بعد از رسیدن به آن‌جا، کافی‌ست با فری‌های مخصوص و ارزان خودرا به ناکسوس برسانید. در زمان بازدید از این جزیره، حتما به سایت باستانی پورتارا رفته و جدا از بازدید از ویرانه‌های باقی مانده از بناهای تاریخی، از منظره‌ی دیدنی دریا از آن‌ بالا نیز نگاهی بندازید. در ناکسوس نیز چندین هتل جذاب برای اقامت وجود دارد و می‌توانید، شب را هم در آن‌جا بمانید.

عکس: wanderoffthebeatenpath.com

 

پاروس

پاروس (Paros) نیز از جمله جزایر نزدیک ترکیه‌ بوده که برای رفتن به آن‌جا ابتدا باید به جزیره ساموس بروید و سپس سوار بر فری‌های مخصوص به آن‌جا بروید. آب شفاف و کریستالی که اطراف پاروس را احاطه کرده، برای آبتنی و اسنورکلینگ عالی است و امکانات گسترده‌ی تفریحی و رفاهی نیز در مناطق ساحلی آن‌جا مهیا شده تا گردشگران به راحتی بتوانند، ساعاتی شاد را در این محل بگذرانند. از جذابیت‌های دیگر پاروس، منطقه مسکونی آن با خانه‌های سفید و آبی و کوچه‌های باریک و سنگ فرش است که محلی عالی برای عکاسی به حساب می‌آید. فضای پاروس بسیار شبیه به سانتورینی‌ست با این تفاوت که جمعیت خیلی کم‌تری به آن‌جا می‌روند.

عکس: getyourguide.com

 

میکونوس

در میان جزایر نزدیک ترکیه که تا این جا به شما پیشنهاد کردیم، میکونوس (Mykonos) از جمله جاهایی است که صد در صد برای اقامت چند روزه مناسب بوده و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که می‌تواند، روزهایی عالی و مفرح را برایتان رقم بزند. برای رفتن به میکونوس نیز ابتدا باید از کوش آداسی به ساموس رفته و سپس از آن‌جا به میکونوس بروید. سواحل زیبای پارادایس و پساروس، ویرانه‌های باستانی بسیار زیبا، آسیاب‌های بادی تاریخی و بسیاری جاذبه‌های دیدنی دیگر در میکونوس وجود دارد که این جزیره‌ی زیبای یونانی را به یک مقصد گردشگری درجه یک بدل کرده است.

 

بهترین رستوران های آنتالیا

عکس: lonelyplanet.com

 

جزیره خیوس

از شهرهای چشمه و ازمیر، کشتی‌هایی به جزیره خیوس (Chios) می‌روند که پنجمین جزیره بزرگ در دریای اژه به حساب آمده و از مهم‌ترین جزایر نزدیک ترکیه به حساب می‌آید. این جزیره مناطق شهری مدرن، سواحلی بزرگ و دیدنی و جاذبه‌های تفریحی متنوعی در خود دارد. همچنین در آن‌جا می‌توانید مناطق تاریخی زیادی هم هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

عکس: top-facts.com

 

رودس

رودس (Rhodes) یکی دیگر از معروف‌ترین جزایر یونانی است که به راحتی از مارماریس یا فتحیه می‌توانید به آن‌جا بروید. همچون دیگر جزایر معروف یونانی نزدیک به ترکیه، این مکان نیز دارای سواحل زیبا و چشم‌نواز بوده و آبی شفاف و کریستالی آن‌جا را احاطه کرده است و قایق سواری، انجام تفریحات آبی و آفتاب گرفتن در ساحل، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های توریستی در این محل به حساب می‌آید. همچنین بعضی از مهم‌ترین ابنیه باقی مانده از یونان باستان مثل "قصر استاد بزرگ" در آن‌جا واقع شده است. رودس نیز از جزایر نسبتا گران به حساب می‌آید و هزینه‌های اقامت و تفریح در این محل کمی گران‌تر از حد معمول است.

عکس: britannica.com

 

ساموس

ساموس (Samos) از جمله جزایر نزدیک به ترکیه است که برای رفتن به خیلی از جزایر دیگر، ابتدا باید توقفی در این محل داشته باشید. با این حال خود ساموس نیز زیبایی‌های بسیاری داشته و یکی از بهترین جزایر نزدیک ترکیه برای سفر به حساب می‌آید. برای رفتن به ساموس از شهرهای مختلفی در ترکیه از جمله کوش آداسی می‌توانید اقدام نمایید. سواحل زیبای ساموس، دهکده‌ی زیبای یونانی این جزیره، قایق‌های کلاسیکی که شما را به گردش‌های آّی می‌برند و امکانات عالی برای تفریحات آبی، از دیگر ویژگی‌های ساموس به حساب می‌آیند.

 

هتل های ۴ ستاره ازمیر

عکس: greeka.com

 

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران