معرفی ۵ جزیره‌ی دیدنی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
معرفی ۵ جزیره‌ی دیدنی ترکیه

ترکیه منزلگاه چندین مکان دیدنی طبیعی است که هر کدامشان یک جاذبه‌ی مهم گردشگری برای این کشور محسوب می‌شود. از منظر مقاصد ساحلی نیز، تور ترکیه می‌توانید یک انتخاب عالی برای سفرهای تابستانه‌ شما باشد. اما برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا جزایر زیبایی نیز در ترکیه وجود دارند؟ و اگر آری، چطور می‌توان به دیدن آن‌ها رفت. در نوشته‌ی امروز ما ۵ جزیره‌ی (یا جزایر) زیبا در این کشور را به شما معرفی می‌کنیم که حتما ارزش دیدن دارند.

 

جزایر پرنس

با این که در تور استانبول، می‌توانید به وسیله‌ی قایق‌های مختلف به دیدن این جزایر زیبا بروید، اما وقتی وارد جزایر پرنس می‌شوید، گویا وارد دنیای دیگری شدید. ۹ جزیره این مجمع‌الجزایر زیبا و آرام را شکل داده‌اند که از نظر ابعاد متفاوت بوده و در هیچ کدام وسایل نقلیه موتوری فعالیت ندارند. دقیقا چیزی که شما را از شلوغی‌های استانبول خارج کرده و وارد جزایری زیبا می‌کند که آرامش در آن‌ها موج می‌زند.

 

۹ نکته‌ی فرهنگی در سفر به شهرهای توریستی ترکیه

معروف‌ترینِ این جزایر، جزیره بویوک‌آدا است،  که به معنی "جزیره بزرگ" بود و بسیاری از مسافران قایق‌ها، پا به این مکان می‌گذارند. اما اگر موقعیتش را داشتید حتما از دیگر جزایر کوچک‌تر نیز دیدن کنید که هر کدام جذابیت خاص به خود را دارند. به طور کلی شما می‌توانید در این جزایر، میان خیابان‌های شهر قدم زده، از مناظر طبیعی دیدن کنید و البته در سواحل به تفریح بپردازید در آب شفاف دریا شنا کنید. برای رفتن به جزایر پرنس نیاز نیست هزینه‌ی سنگینی بپردازید و بهتر است با فری‌های عمومی به این مکان بروید.

آکدامار

آکدامار جزیره‌ای کوچک در دریاچه‌ی وان است. بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه که در کنار زیبایی‌های طبیعی خود، صومعه‌ای معروف مربوط به قرن ۱۰ میلادی را روی تپه‌ای زیبا میزبانی می‌کند و نمایی فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. البته بهترین زمان برای بازدید از این جزیره بهار و تابستان است. در بهار درختان و گل‌های زیادی درگیر نوزایی هستند و نمایی بی‌نظیر از رنگ‌های متنوع را پدید می‌آورند و در تابستان نیز این امکان برایتان وجود دارد تا بتوانید به تفریحات آبی در دریاچه‌ی وان مشغول شوید. در مجموع جزیره‌ی آکدامار که در تور وان به راحتی می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید، مکانی استثنایی برای یک گردش نیم‌روزه در آن منطقه خواهد بود.

 

۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

بوزکادا

جزیره بوزکادا در دریای اژه واقع شده است و به واسطه‌ی مکان قرارگیری‌اش، بیشتر حال و هوایی یونانی دارد. خانه‌های سفید، خیابان‌های کوچک و سنگ‌فرش و قایق‌های کوچک چوبی که در کنار اسکله قرار گرفته‌اند، کاملا شما را به این فکر فرو می‌برد که وارد یک جزیره‌ی یونانی و بسیار زیبا شده‌اید. با این حال المان‌ها و بقایای تاریخی متعلق به عثمانی‌ها نیز در جزیره وجود دارد. جدا از ویژگی‌های تاریخی و جذابیت‌های بصری بوزکادا، تفریحات آبی و قایق سواری از جمله مهم‌ترین دلایل رفتن به مردم به این جزیره است. در کنار این مهم غذاهای دریایی و مدیترانه‌‌ای بوزکادا نیز یکی از خاطراتی خواهد بود که همیشه از بوزکادا در ذهنتان باقی می‌ماند.

گوکچه آدا

گوکچه آدا یکی دیگر از بزرگ‌ترین جزایر ترکیه به حساب می‌آید که از نظر طبیعی با داشتن تپه‌های سرسبز و البته مناظر کوهستان در افق، جایی بسیار دیدنی محسوب می‌شود. این جزیره نیز در دریای اژه واقع شده و فضای کلی آن به شدت شبیه به جزایر یونانی است. اگر به تور استانبول رفته باشید، سفر شما به این جزیره واقعا لذت بخش خواهد بود. چون باید ماشین کرایه کرده و از مسیر جنگلی به گالیپولی رفته و قایق‌هایی که به گوکچه آدا می‌روند را سوار شوید. البته تورهای مخصوص این جزیره نیز از استانبول برقرار می‌شود که بهتر است در آن‌ها ثبت نام کرده و بی‌دردسر از این سفر دلچسب لذت ببرید.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

کوندا

این جزیره با نام علی بی نیز می‌شناسند، جزیره‌ای دیگر در دریای اژه که شبیه به دیگر جزایر، حال و هوا و البته جمعیتی قالبا یونانی دارد. اما کوندا به ساحل بسیار نزدیک است و شما به راحتی می‌توانید به این جزیره و درختان زیتون معروفش برسید. جنگل کاج، ساحلی بی‌نظیر و زیبا، فضایی خانوادگی و حمام‌های ترکی سنتی، همه از خصایص جزیره کوندا هستند که آن را به یکی از بهترین جزایر ترکیه بدل کرده‌اند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران