گشتی در خیابان کاستوری واک کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
گشتی در خیابان کاستوری واک کوالالامپور

گشت و گذار در خیابان‌های زیبای کوالالامپور برای هر گردشگری که به دنبال آشنایی با فرهنگ مردم مالزی از نزدیک است، جذاب خواهد بود. توریست‌های تور کوالالامپور می‌توانند در کنار تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن نصف روز خود را به پیاده‌روی و قدم زدن در خیابان‌ها و محله‌های دیدنی این شهر زیبا اختصاص دهند. یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین این محله‌ها با نام خیابان کاستوری واک شناخته می‌شود. این خیابان نه تنها برای توریست‌ها بلکه برای بومیان این منطقه نیز از جذابیت بالایی برخوردار است. اگر شما نیز تصمیم بر سفر به این شهر دیدنی دنیا کرده‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با خیابان کاستوری واک که بازدید از آن به تمامی مسافران توصیه می‌شود، آشنا کنیم.

 

آشنایی با خیابان کاستوری واک کوالالامپور Kuala Lumpur) (Kasturi Walk

بازدید از خیابان کاستوری واک به دلیل در برداشتن مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیاری جذابیت‌های دیگر به یکی از الویت‌های هر گردشگری در سفر به کوالالامپور تبدیل شده است. این خیابان دیدنی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شد. از همان تاریخ با استقبال بسیاری از گردشگران و بومیان منطقه همراه شده و روزانه افراد بسیاری برای تفریح و گشت و گذار به این خیابان شهر می‌روند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که سبب شده تا کاستوری واک محبوبیت بالایی پیدا کند قرار گرفتن آن در نزدیکی مراکز جالان کاستوری و بازار مرکزی کوالالامپور است.

خیابان کاستوری واک برای کسانی که به خرید از دست فروش‌ها نیز علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. چرا که می‌توان غرفه‌های متنوع و گوناگونی از دستفروش‌ها را در آن مشاهده کرده و به خرید سوغاتی‌ها و یا یادگاری‌های جالبی با قیمت مناسب پرداخت. آنچه در نگاه اول توجه هر گردشگری را به این خیابان جلب می‌کند یک واو بولن که نوعی بادبادک مالایی می‌باشد در ورودی آن است. این بادبادک به شکل یک پروانه بوده و جلوه زیبایی به بخش ورودی آن داده است. اگر خوش شانس باشید در بازدید از این خیابان می‌توانید به تماشای نمایش‌ها و یا کنسرت‌هایی که در برخی از روزهای سال در آن برگزار می‌شود نیز بپردازید. تماشای جشن‌های محلی مالیایی در بین بومیان منطقه در این خیابان لذت بسیار زیادی خواهد داشت.

 

خرید در خیابان کاستوری واک کوالالامپور

خرید کردن بخشی از تفریحات هر گردشگری در طول سفر محسوب می‌شود. خیابان کاستوری واک این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان به خرید قرار می‌دهد. چرا که این خیابان دارای غرفه‌ها، مغازه‌ها و دستفروش‌های بسیاری است که افراد می‌توانند تنوع بالایی از اجناس را با قیمتی مناسب در آن پیدا کنند. مغازه‌ها و اجناس موجود در این خیابان به قدری متنوع و رنگارنگ هستند که حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید گشتن در بین آن‌ها و خرید چند تکه برای شما جذاب خواهد بود. از جمله کالاهایی که می‌توان در این مغازه‌ها پیدا کرد انواع کیف و کفش، ساعت، لباس‌های زنانه و مردانه، صندل و ... است.

اگر بعد از کلی گشتن و خرید کردن احساس خستگی یا گشنگی کردید در خیابان کاستوری واک می‌توانید رستوران یا کافه‌ای متناسب با سلیقه خود انتخاب کرده و از غذا خوردن در آن لذت ببرید. رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این منطقه دارای منو غذایی متنوع و بسیار خوشمزه‌ای هستند. از اصلی‌ترین ویژگی این خیابان که باعث شده از سایر خیابان‌های دیگر کوالالامپور متمایز شود تمیز بودن آن است. به طوری که نمی‌توانی حتی یک زباله بر روی زمین پیدا کنید.

 

بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

 

طریقه دستیابی به خیابان کاستور واک کوالالامپور

همان طور که گفته شد خیابان کاستوری واک در پایتخت مالزی، شهر کوالالامپور قرار گرفته است. شهر کوالالامپور از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است. بنابراین علاقه‌مندان به گشت و گذار در این خیابان می‌توانند به راحتی و هزینه کم به آن دسترسی پیدا کنند. اگز شما نیز به دنبال روشی اقتصادی و راحت برای رفتن به این مکان هستید می‌توانید از اتوبوس و یا مترو استفاده کنید. برای این منظور کافی است خود را به ایستگاهLRT   پاسار سنی برسانید و بعد چند دقیقه‌ای پیاده‌روی کنید. برای دسترسی مطمئن و آسان در زیر آدرس دقیق خیابان کاستوری واک آورده شده است:

 

معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ

  • Kuala Lumpur, Malaysia  Jalan Kastur

علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز به سمت این خیابان بروند. اما برای تفریح و خرید کردن در آن بهتر است بین ساعات ۱۰ صبح تا ۹ شب در آن حضور داشته باشید.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران