گشتی در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
گشتی در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

بوکیت بینتانگ بیشتر به عنوان مرکز مد و سرگرمی کوالالامپور شناخته می‌شود، و بازدید از آن بر هر گردشگر تور کوالالامپور واجب است. معابد خیره کننده و بازارهای خیابانی رنگارنگ را کاوش کنید، اینجا جایی است که می‌توانید روزی عالی را بدون صرف یک سکه بگذرانید، در کلاس آشپزی ترفندهای آشپزی را انتخاب کنید یا حتی کودک درون خود را در بزرگترین شهربازی سرپوشیده آسیا رها کنید. تمامی این ویژگی‌ها معرف بوکیت بینتانگ هستند. در ادامه شما را بهتر با این منطقه جذاب از کوالالامپور آشنا می‌کنیم.

 

Changkat Bukit Bintang

اینجا نقطه‌ای شیک با رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است که می‌توانید با رفتن به آن بعد از ساعت‌ها گردش و خستگی بالاخره جایی لم بدهید و چیزی بخورید. این قسمت درست پشت جالان بوکیت بینتانگ واقع شده، بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان است مخصوصا اگر در منطقه مثلث طلایی (Golden Triangle) اقامت دارید. اینجا می‌تواند بسیار شلوغ باشد، به ویژه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی، بنابراین برنامه بازدید از اینجا را برای وسط هفته بگذارید. ساختمان‌های این قسمت منحصر به فرد هستند زیرا در گذشته مغازه‌های استعماری پیش از جنگ بوده‌اند که بازسازی شده و به کافه‌ها و رستوران‌های مجلل تبدیل شده‌اند-که بیشتر آن‌ها غذاهای غربی سرو می‌کنند. جالان آلور یکی دیگر از خیابان‌های معروف کوالالامپور است که به خاطر دکه‌های دستفروش و رستوران‌های غذاهای دریایی چینی مشهور است، این خیابان با یک پیاده روی کوتاه از شما فاصله دارد که می‌توانید از آن هم بازدید کنید.

 

۴ مرکز خرید مهم کوالالامپور را بشناسید

جالان آلور – بوکیت بینتانگ

جالان آلور که قلب فرهنگی غذاهای محلی شهر نامیده می‌شود ، یکی از مشهورترین خیابان‌های کوالالامپور برای غذا است. این خیابان پشت جالان بوکیت بینتانگ واقع شده و در اصل یک نوار از رستوران‌های دریایی چینی با تهویه مطبوع است، با یک ردیف غرفه‌های فروشنده در پیاده روی پنج متری در هر دو طرف و میزها و صندلی‌های پلاستیکی در کنار خیابان. فضای این خیابان همیشه پر از دود ذغال و بوی کباب  مرغ و گوشت بوده و صدای سرخ شدن غذا و همهمه فروشندگان همه جا را پر کرده است. تنوع غذاهای موجود با گوشت کبابی، رشته فرنگی و دسرهایی که به عنوان بهترین و ارزان‌ترین‌ها شناخته می‌شوند شگفت انگیز است.

Berjaya Times Square

میدان برجایا تایمز یک مجتمع ۴۸ طبقه دو برج است که بلوار طولانی Jalan Imbi را در بر می‌گیرد. این برج در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ جهان است، دارای بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی و ۶۵ فروشگاه مواد غذایی است. این برج در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده که در کنار آن نیز هتل لوکس ۶۵۰ اتاقی با استخر، سالن بدنسازی، اتاق سونا، باغ روی سقف و زمین اسکواش قرار گرفته است. در داخل هر برج ۲۰۳ متری می‌توانید انواع بوتیک‌های خرده فروشی مقرون به صرفه و کوچک را بیابید و وقتی صحبت از سرگرمی در تور مالزی می‌شود، این مکان واقعا قابل توجه خواهد بود. یک سینما با نه صفحه نمایش، بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده آسیا (با ۱۴ ویژه طراحی داخلی) و چیزهای خیلی بیشتری را در خود جای داده است.

 

۱۰ تفریحِ پارک آبی کوالالامپور که با بازی در آن قلبتان می‌ایستد!

آدرس: 1 Jalan Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia

 

سنترال مارکت

سنترال مارکت که مرکز توجه جامعه هنری شهر است، یک مکان دیدنی فرهنگی در کوالالامپور است و فقط به اندازه چند دقیقه پیاده روی تا خیابان پتالینگ، در امتداد Jalan Hang Kasturi فاصله دارد. این بازار که پاسار سنی نامیده می‌شود در سال ۱۹۲۸ افتتاح شده که در ابتدا بازاری ساده بود تا اوایل دهه ۱۹۸۰ که دوباره به یک مرکز صنایع دستی تبدیل شد. داخل ساختمان مجموعه‌ای از غرفه‌های بوتیک، صنایع دستی و سوغات کوالالامپور وجود دارد که تجار آن اجناس محلی مانند چاپ باتیک مالزیایی و موارد دیگر را می‌فروشند. غرفه فروشندگان از لحاظ فرهنگ و ملیت تقسیم بندی شده‌اند تا بینش درستی از هنر و رسوم هر کدام ارائه شود.

آدرس: No. 10, 1st-3rd floor, Jalan Hang Kasturi

 

معبد سری ماهاماریامان

معبد سری ماهاماریامان که در Jalan Tun HS Lee واقع شده، معبد هندوی اصلی کوالالامپور است. این معبد که بین دو معبد بودایی در حاشیه محله چینی‌ها قرار گرفته، سازه‌ای بزرگ است که در طراحی آن از کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی، سنگ‌های قیمتی و طلا استفاده شده است. این معبد اولین بار در سال ۱۸۷۳ توسط مهاجران تامیل ساخته شد، و سپس مورد مرمت و بازسازی چشمگیری قرار گرفت. ۲۲۸ بت هندو که توسط مجسمه سازان هند ساخته شده‌اند و پنج طبقه دروازه ورودی چند رنگ را آراسته و به آن نمایی خیره کننده بخشیده‌اند.

 

۱۲ مکان عالی در کوالالامپور برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

آدرس: 163, Jalan Tun H. S. Lee, Kuala Lumpur

۳۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران