جاذبه‌های گردشگری مارماریس را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
جاذبه‌های گردشگری مارماریس را بشناسیم

مارماریس با لقب بهشت گمشده یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که به نسبت دیگر شهرهای آن کمتر شنیده شده اما توریست‌ بسیاری دارد. اگر قبلا با تور مارماریس به این شهر ساحلی سفر نکرده‌اید، بهتر است بدانید شهری در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه در بین ساحل دریای اژه و دریای مدیترانه قرار گرفته که دارای دو لنگرگاه است. همچنین بر روی معادن بزرگی از سنگ های مرمر واقع شده و نام شهر نیز از همین جا گرفته شه است. قدمت مارماریس به ۶ قرن قبل از میلاد مسیح بر‌میگردد.

 

مارماریس کجاست؟

مارماریس با دریای فیروزه‌ای رنگ و ساحل تمیزش یک جزیره زیبا و محبوب در میان دریای اژه و مدیترانه بین گردشگران به شمار می‌رود. در این شهر بندری، انواع تفریحات آبی، سرگرمی‌های خانوادگی و جاذبه‌های دیدنی وجود دارد. نزدیکی مارماریس به دریا و وجود دو لنگرگاه از گذشته تا به امروز باعث رونق کسب و کار، تجارت و ماهی‌گیری در این منطقه شده است. از این شهر می‌توان با قایق به جزیره رودس در نزدیکی یونان رفت. به دلیل وجود کو‌ه‌ها در نزدیکی دریا منظره بسیار زیبایی در این منطقه ایجاد شده که افراد زیادی برای دیدن این مناظر تا بالای کوه بروند و دریا را از آنجا تماشا کنند. مارماریس هتل، رستوران، مراکز خرید لوکس و طبیعت بی‌نظیری دارد. مارماریس به شهر ناشناخته‌ها هم شهرت دارد.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مارماریس

مارماریس

از آنجایی که کشور یونان همسایه ترکیه است، مارماریس یکی از شهرهایی است که این دو کشور را به یکدیگر مرتبط می‌کند. جزیره رودس یونان در نزدیکی این شهر ساحلی قرار گرفته است که می‌توان با یک قایق موتوری به آنجا رسید. از نظر آب و هوایی نیز این شهر در تابستان بسیار گرم و مرطوب و در زمستان بارانی و سرد است. بهترین زمان سفر به مارماریس، فصل بهار تا اواسط تابستان به شمار می‌رود. جاذبه‌های دیدنی زیادی برای گردشگران در ترکیه وجود دارد که تعدادی از آنها را در اینجا معرفی می‌کنیم.

 

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

یکی از جاذبه‌های تاریخی مارماریس قلعه‌ای است که در سال ۱۰۴۴ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و از آثار مهم به جا مانده از گذشته است. این قلعه به عنوان یک موزه از مجموعه‌‌ آثار باستانی و هنری دوران عثمانی برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است. موزه مارماریس پشت بندر کشتی‌های تفریحی ترکیه واقع شده و بنا به دستور شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، بازسازی شده است. علاوه بر قلعه اصلی، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم در همان نزدیکی توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، بنا گردید. از قلعه مارماریس سلطان سلیمان به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کرد. امروز در این قلعه، دو سالن باستان شناسی وجود دارد که آثاری از جمله قندیل‌های خشتی، سکه‌ها، اشیاء تزیینی متعلق به دوران هلینیستی، روم و بیزانس نمایش داده می‌شود. در سالن دوم نیز، کالاهای دست بافت مانند بافتنی، فرش، گلیم، مبلمان، لوازم مسی، سلاح و لوازم زینتی مربوط به اواخر دوران عثمانی قرار گرفته است.

 

خریدی متفاوت در بازار بزرگ مارماریس

قلعه تاریخی

منطقه دالیان

از نظر جغرافیایی، منطقه دالیان در استان موغله و بین مارماریس و فتحیه واقع شده است که جاذبه‌های مانند ساحل ایزتوزو، حمام گِل، کارِتاکارِتاس و شهر باستانی کائونوس را دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در بالای رودخانه و دامنه تپه‌ها، سنگ‌های کنده‌کاری‌ شده‌ای وجود دارد که مقبره‌های سنگی لیکیه هستند و متعلق به ۴۰۰ سال قبل از میلاد هستند. همچنین باقیمانده شهر باستانی کائونوس را نیز می‌توانید در امتداد رودخانه ببینید. جنوب دالیان در ساحل مدیترانه، نزدیک به روستای İztuzu ساحلی زیبا وجود دارد که برای شنا مناسب است. قایق‌ و مینی‌بوس برای انتقال گردشگران به این منطقه وجود دارد. مناظر زیبایی در مسیر جاده از جمله دریاچه سُلُنقُر قابل مشاهده هستند.

منطقه دالیان

کوه‌های مارماریس

برای یک گردشگر، دیدن کو‌های زیبای مارماریس و مناظر طبیعت می‌تواند جذابیت فراوانی داشته باشد. هیچ چیز قشنگ‌تر از دیدن و گشت و گذار در میان کو‌ه‌ها و ساحل و جنگل برای یک طبیعتگرد نیست. تورهای مختلفی برای گردش در این منطقه برای افراد خارجی در این منطقه وجود دارد.

 

جذاب‌ترین تفریح‌ها در مارماریس

کوه‌های مارماریس

همچنین از دیگر جاذبه های دیدنی مارماریس میدان جوان مارماریس، شهر باستانی کاریان و جزیره کلئوپاترا و داتچارا نیز می‌توانید بازدید کنید.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران