پارک‌های آبی مارماریس را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
پارک‌های آبی مارماریس را بشناسیم

شهر مارماریس از جمله زیباترین شهرهای ترکیه می‌باشد. البته این شهر مدت‌ها همچون گوهری در دل صدف از دید گردشگران پنهان بود. اما در سال‌های اخیر توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کند. این شهر بی‌نظیر دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی گوناگون می‌باشد که سواحل و تفریحات آبی بیشتر از هر چیز دیگری سبب به شهرت رسیدن مارماریس گشته است. کسانی که علاقه زیادی به تفریحات آبی و رفتن به سواحل بکر و خوش منظره را دارند می‌توانند با انتخاب تور مارماریس سفری به یاد ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنند. البته همه چیز محدود به این موارد نبوده و توریست‌ها می‌توانند با رفتن به پارک‌های آبی مارماریس هیجان و لذت سفر خود را چندین برابر کنند. در صورتی که فکر می‌کنید ایده رفتن به پارک‌های آبی مارماریس برای شما جذاب است در خواندن این مطلب همراه ما باشید.

 

پارک آبی آتلانتیس در مارماریس (Atlantis Water Park)

یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی مارماریس، آتلانتیس نام دارد. علت محبوبیت این مکان تنوع بالای تفریحات و تجهیزات موجود در آن است. به طوری که شما با وارد شدن به این پارک آبی متوجه انواع سرسره‌های شیب‌دار و هیجان‌انگیز آن خواهید شد. همان طور که گفته شد تنوع سرسره‌ها بسیار بالا بوده و مسافران می‌توانند با توجه به سلیقه خود اوج هیجان و آدرنالین را تجربه کنند. البته سرسره‌ها تنها تفریح پارک آبی آتلانتیس مارماریس نبوده و گردشگران فرصت بازی در زمین گلف اختصاصی این مجموعه را نیز خواهند داشت.

در صورتی که به همراه کودکان خود تصمیم برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس را گرفته‌اید می‌توانید آن‌ها را به بخش ویژه کودکان برده و خود با خیال راحت به تفریح و خوش گذرانی مشغول شوید. اگر به اصرار کودکان خود مجبور به رفتن به پارک آبی آتلانتیس شده‌اید اصلا ناراحت نباشید؛ چرا که این مجموعه دارای ساحل اختصاصی با شن‌های تمیز است. در نتیجه شما می‌توانید در ساحل و بر روی شن‌ها دراز کشیده و کل خستگی را از بدن خود دور کنید. پارک آبی آتلانتیس اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی در شهر مارماریس افتتاح شد. بنابراین تاریخ تاسیس آن به حدود ۲۰ سال پیش برمی‌گردد. اما این مجموعه همواره سعی کرده تا خود را به روز نگه دارد. به طوری که در طول این سال‌ها همواره به سرسره‌ها و وسیله‌های تفریحی و هیجان‌انگیز آن افزوده شده است.

 ناگفته نماند که برای وارد شدن به مجموعه آتلانتیس باید بلیط ورودی تهیه کنید. این بلیط بدون محدودیت زمانی بوده و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت‌ها درون این پارک آبی به تفریح مشغول شوند. نکته بسیار جالب اینکه در طول یک روز شما فرصت خارج شدن از پارک آبی و ورود دوباره به آن را خواهید داشت. هر چند که این پارک آبی دارای کافه و رستوران اختصاصی خود است اما اگر علاقه‌ای به خوردن غذا در رستوران آتلانتیس را نداشتید می‌توانید به رستورانی در خارج از این مجموعه یا رستوران‌های نزدیک مارماریس رفته و دوباره برای ادامه تفریح به آنجا بازگردید. در صورتی که تصمیم خود را برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس گرفتید آدرس زیر را دنبال کنید:

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

آدرس: Atlantis The Palm - Crescent Rd - Dubai - United Arab Emirates

 

تفریحات پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در مارماریس از امکانات متنوع بسیاری برخوردار است. به طوری که همین موضوع سبب شده تا در کنار جاذبه‌های گردشگری مارماریس محبوبیت و شهرت بالایی بین گردشگران و توریست‌های خارجی داشته باشد. از جمله امکانات این پارک آبی عبارتند از:

 

۱- سرسره چاله فضایی

اگر عاشق هیجان هستید سرسره چاله فضایی در این پارک آبی را توصیه می‌کنیم. شاید در ابتدا تصور کنید که این پارک آبی هیچ هیجانی ندارد اما با رسیدن به انتهای سرسره و پرتاب شدن به چاله‌ آب آدرنالین در خون شما به اوج خود خواهد رسید.

۲- سرسره رودخانه وحشی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی آتلانتیس سرسره رودخانه وحشی آن است. همان طور که از نام این قسمت معلوم است با رودخانه‌ای خروشان و مواج روبرو خواهید بود. برای وارد شدن به رودخانه تیوب‌های دونفره به شما داده می‌شود. با سوار شدن به این تیوب‌ها سفر شما در رودخانه پر پیچ و خم آغاز شده و لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز را سپری خواهید کرد.

۳- سرسره سیاهچاله

سرسره سیاهچاله یک سرسره سرپوشیده است که درون آن با رنگ مشکی طراحی شده است. در ابتدای سرسره شما باید سوار بر تیوب‌های مخصوص شده و با نهایت سرعت از مسیر پرشیب آن عبور کنید.

۴- سرسره دوقلوی رنگین کمانی

اگر در ورود به پارک آبی آتلانتیس احساس اضطراب و ترس داشتید بهتر است با انتخاب سرسره دوقلوی رنگین کمان تفریح را شروع کنید. چرا که در این سرسره همراه با یک فرد دیگر از مسیر پر پیچ و خم عبور خواهید کرد. پس ترس شما کاهش یافته و آماده سوار شدن به دیگر وسیله‌های تفریحی خواهید شد.

۵- سوپر سرسره

طولانی‌ترین سرسره پارک آبی آتلانتیس سوپر سرسره است. اگر دوست دارید تا مدت زمان بیشتری را در مسیر شیب‌دار سرسره باشید حتما سوپر سرسره را در این مجموعه امتحان کنید.

۶- سقوط آزاد

قطعا پارک آبی بدون وجود سقوط آزاد ناقص خواهد بود. در پارک آبی آتلانتیس فرصت سقوط آزاد را خواهید داشت. به طوری که در محفظه‌ای قرار گرفته ناگهان کف پای شما خالی شده و آدرنالین به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

۷- سرسره اسپلش

سرسره اسپلش دارای پیچ‌های غافلگیرکننده بوده و این هیجان سرسره‌سواری را دوچندان می‌کند. در نهایت نیز از ارتفاع به درون استخری از آب پرتاب خواهید شد. این پرتاب ناگهانی به درون آب هیجان را به اوج خود می‌رساند.

۸- استخر موج

استخر موج فضایی لذت بخش و در عین حال جذاب است. استخر موج بر خلاف دیگر بخش‌های این مجموعه هیجان و آدرنالین شما را تحریک نخواهد کرد. بلکه با ایجاد موج‌ها حس آرامش را برای شما عزیزان تداعی می‌کند.

پارک آبی آکوا دریم در مارماریس (Aqua Dream Water Park)

دومین مورد از پارک‌های آبی مارماریس، پارک آبی آکوا دریم است. این مجموعه در منطقه آموتالان قرار گرفته و علاوه بر امکانات متنوع تفریحی از فضا و طبیعت زیبایی نیز برخوردار است. در این مکان نیز می‌توانید تمامی سرسره‌ها و امکاناتی که در پارک آبی آتلانتیس وجود داشت را پیدا کنید. علاوه بر آن پارک آبی آکوا دریم دارای چندین رستوران با منو غذایی خوشمزه است که گردشگران تور مارماریس می‌توانند بعد از ساعت‌ها تفریح و سرسره سواری به یکی از آنها رفته و شکم خود را با غذاهای ترکی و فست فود سیر کنند.

برای اینکه در پارک آبی آکوا دریم فرصت هیجان و افزایش آدرنالین را داشته باشید باید از پله‌های تعبیه شده در کنار هر سرسره بالا بروید. این موضوع همانند تمامی پارک‌های آبی دنیا است. اما آنچه آن را متفاوت کرده منظره زیبا از طبیعت می‌باشد که در این پارک آبی با بالا رفتن از پله‌ها نظاره‌گر خواهید بود. این مجموعه علاوه بر سرسره‌های هیجان‌انگیز دارای چندین استخر برای بزرگسالان و کودکان است. شما می‌توانید در این استخرها شنا کرده و از موسیقی زنده‌‌ای که پخش می‌شود نهایت لذت را ببرید. پارک آبی آکوا دریم در مارماریس دارای دی جی بوده و این موضوع یک امتیاز مثبت برای آن به حساب می‌آید.

 

خریدی متفاوت در بازار بزرگ مارماریس

آدرس: Şirinyer Mahallesi, Fatih Sultan Mehmet Cd., 48706 Marmaris/Muğla, Turkey

 

امکانات پارک‌های آبی مارماریس

در هر دو پارک آبی مارماریس امکانات رفاهی یکسانی برای گردشگران تعبیه شده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود کمدهای اختصاصی
  • گاوصندوق رایگان
  • رختکن
  • سرویس بهداشتی
  • دوش حمام
  • پارکینگ رایگان
  • ساحل اختصاصی
  • تخت‌های رایگان ساحل برای حمام آفتاب
  • بخش اختصاصی برای کودکان
  • اتاق مخصوص برای تعویض پوشک

 


ساعت کاری پارک‌های آبی مارماریس

ساعات کاری پارک‌های آبی مارماریس یکسان است. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند بعد از انتخاب پارک آبی مورد نظر در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در یکی از این مجموعه‌ها حضور داشته باشند. توجه داشته باشید که هر کدام از این پارک‌های آبی در نتیجه اوضاع نامساعد شرایط جوی می‌توانند تعطیل شوند. پس حتما قبل از در پیش گرفتن مسیر هر کدام از این پارک‌های آبی از باز بودن آن‌ها مطلع شوید.

 

از ساحل لاک‌پشت‌ها تا شنا با دلفین‌ها در مارماریس

نکات مهم در مورد پارک‌های آبی مارماریس

برای اینکه بتوانید در پارک‌های آبی مارماریس نهایت استفاده را از امکانات و تفریحات آن داشته باشید بهتر است به برخی از نکات مهم در این زمینه توجه کنید. در زیر به چند مورد مهم از این نکات اشاره کرده‌ایم:

  • قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که هر دو مجموعه تقریبا بزرگ هستند. بنابراین تفریحات و سرسره‌های گوناگونی در آن‌ها تعبیه شده‌اند. اگر دوست دارید تا از تمامی این امکانات بدون کمبود وقت استفاده کنید حتما ساعات زیادی را در پارک آبی که انتخاب کرده‌اید بمانید. برای این منظور پیشنهاد می‌شود از صبح به مجموعه مورد نظر خود بروید. شما در هیچ یک از این پارک‌های آبی محدودیت زمانی نداشته و تا بسته شدن مجموعه می‌توانید در آنجا حضور داشته باشید.
  • از دیگر نکات مهم در مورد پارک‌های آبی مارماریس ممنوعیت وارد کردن هر گونه مواد خوراکی از بیرون به محوطه درون است. پس نیازی به خرید و حمل انواع مواد خوراکی نداشته و در صورتی که احساس گرسنگی کردید می‌توانید به رستوران‌های آنجا رفته و با غذاهای لذیذ آن‌ها شکم خود را سیر کنید.
  • ورود کودکان به پارک‌های آبی مارماریس آزاد است؛ اما استفاده از برخی سرسره‌ها محدودیت سنی دارند. پس جای هیچ گونه نگرانی نبوده و شما می‌توانید کودکان خود را در استخرهای مخصوص کودکان قرار دهید تا با خیال راحت به تفریح و هیجان مشغول شوید.

پس اگر برنامه سفر با تور مارماریس را در سر داشته و عاشق هیجان هستید حتما با در نظر گرفتن موارد مذکور رفتن به یکی از این دو پارک آبی معرفی شده را در لیست برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید.

۰۵ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران