معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

در روزهایی که بیماری کرونا باعث شده تا خیلی از محیط‌های بسته عملا بدون استفاده بمانند، خیلی‌ها به موهبت بودن کافه‌ها و رستوران‌های محیط باز پی برده‌اند. با توجه به این که تور استانبول هم دوباره راه افتاده و خیلی‌ها در طول سفر سعی می‌کنند پروتوکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، بد نیست که اسم این ۷ کافه‌ی عالی را مد نظر داشته باشید که با فضای باز و منو بسیار خوب، از شما استقبال خواهند کرد.

 

Corlulu Ali Pasa

این کافه‌ی قدیمی و بسیار معروف، در ساختمانی قدیمی بنا شده که به سال ۱۷۰۹ بر می‌گردد و در واقع مدرسه‌ی مسجد علی پاشا بوده است. میط داخلی کافه به خاطر آن شکل تاریخی جذاب است و برای کسانی که با دود قلیان مشکل دارند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. اما فضای بیرونی و فوق‌العاده خاص Corlulu Ali Pasa اما دلیلی است که ما این مکان را در لیست امروزمان آورده‌ایم.

 

جذاب‌ترین کافه‌های اینستاگرامی استانبول

آدرس: Yeniçeriler Caddesi 36/28

 

Galata Konak Cafe

همانطور که از اسم این مکان پیداست، Galata Konak Cafe در نزدیکی برج گالاتا و بر روی تراس واقع شده است و از سال ۱۹۷۵ که شروع به فعالیت کرده، تا امروز دست یک خانواده ترک است. البته این کافه حالا تنوع بسیار بیشتری در منو دارد، کیفیت نوشیدنی‌ها و دسرهای بسیار خوب است و با منظره‌ی زیبای ۳۶۰ درجه برج گالاتا و شهر استانبول، یکی از بهترین کافه‌ها با فضای باز در استانبول است که می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید.

آدرس: Bereketzade Mah. Hacı Ali Sk. No:2 Kuledibi, Beyoğlu

 

Cengelkoy Cinaralti

اولین دورانی که کسی در این منطقه از استانبول ساکن شده بود، به قرن پنجم میلادی بر می‌گردد. به همین دلیل است که این بخش از شهر، یک حس و حال خاص و متفاوتی دارد که شاید با دیگر بخش‌های استانبول یکی نباشد. وجود باغ‌های متنوع یکی از این موارد است و کافه‌‌ی Cengelkoy Cinaralti نیز با یک فضای سبز و زیره زیر سایه‌ی درختی سترگ که صدها سال از عمرش می‌گذرد، یک مکان خاص برای نشستن و نوشیدن چای است. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما بورک را نیز در این محل سفارش دهید که به گفته مشتریان، از جمله بهترین بورک‌های شهر محسوب می‌شود.

 

بهترین روف رستوران‌ها و کافه‌ها در استانبول

آدرس: Çengelköy Cad. Çınarlı Camii Sok. No:4, Üsküdar

 

Mangerie Bebek Terrace

اگر به دنبال یک کافه مدرن و شیک در یک تراس روباز هستید، حتما سری به این محل بزنید. در همان اطراف چندین کلاب، رستوران و کافه وجود دارد که بعضی از آن‌ها  تراس‌هایی با فضای باز دارند، اما Mangerie Bebek Terrace از جمله کافه‌های برتر استانبول است که حتما باید در لیستمان از آن اسم می‌بردیم. منظره‌ی تنگه بسفور، نوشیدنی‌‌های بسیار با کیفیت و همچنین باز بودن این مکان از ۸ صبح، از جمله ویژگی‌های Mangerie Bebek Terrace به حساب می‌آید.

آدرس: Cevdet Paşa Caddesi 69, Küçükbebek

 

Bebek Kahve

درست در کنار فری‌ها و چسبده به پارک باحال بِبک، این کافه‌ی معروف جا خوش کرده است که در روزهای شلوغ سال، به سختی می‌توانید جایی برای خود در آن دست و پا کنید. این کافه چسبیده به تنگه بوده و وقتی در حال نوشیدن یک قهوه‌ی خیلی خوشمزه هستید، صدای آب نیز به گوشتان می‌رسد و منظره‌ی رد شدن کشتی‌ها را نیز تماشا می‌کنید. یکی از بهترین مواقع برای رفتن به Bebek Kahve صبح و میل کردن صبحانه در آن‌جاست، پس این گزینه را نیز در سفر به استانبول مد نظر داشته باشید.

آدرس: Cevdet Paşa Caddesi No. 137, Bebek

 

Susam Cafe

این کافه‌ی دنج و عالی در بی‌اغلو واقع شده و با دکور زیبایش، یک جای جوان پسند و عالی است. با توجه به فضای کوچک داخل کافه، خیلی‌ها بیرون از آن جا و فضای باز را برای نشستن انتخاب می‌کنند و از منو بسیار کامل Susam Cafe چیزی برای سفارش انتخاب می‌کنند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما همین کافه کوچک در استانبول بسیار معروف است و حتی شخصیت‌های معروف ترک نیز برای صرف نوشیدنی‌های مختلف، به آن‌جا می‌روند.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

آدرس: Susam Sokak No:11, Cihangir – Beyoğlu

 

Nişantaşı Mim Kemal Öke Caddesi

آخرین جایی که به شما معرفی می‌کنیم، یک جای شیک و خاص است که در شیشلی و نزدیک به خیلی از جاذبه‌های معروف استانبول واقع شده است. وقتی در محیط روباز کافه می‌نشینید، می‌توانید از حال و هوای خاص خیابان‌های شیشلی بهره برده و گردشگران را ببینید که به این سو و آن سو می‌روند. منو این کافه کامل است و همچنین بخش شیرینی‌های خیلی جذابی دارد که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

آدرس: Şişli, Mim Kemal Öke Cad. No.19

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران