بهترین کافه‌ها و پاتوق‌های فضای باز در استانبول از نگاه گاردین

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کافه‌ها و پاتوق‌های فضای باز در استانبول از نگاه گاردین

استانبول از شهرهای توریستی عجیب و غریب است که به دلیل گردشگری فعال چهار فصلش همیشه شلوغی نسبی و اولیه‌ای را به خود می‌بیند. به جز گردشگران مردم بومی نیز خیلی به وقت گذرانی در کافه‌ها علاقه دارند و عموما زیاد وقت‌شان را بین کافی‌ شاپ‌ها سپری می‌کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند قبل از کار کجا صبحانه بخورند و عصر را کجا دوستان‌شان را ملاقات کنند. ما در اینجا بهترین کافه‌ها و پاتوق‌های فضای باز این شهر را به نقل از گاردین برای مسافران تور استانبول معرفی می‌کنیم.

 

 

اسکله‌های کشتی محله امینونو

یکی از بهترین نقاط استانبول برای وقت گذرانی و تماشای مناظر زیبای شهر از تمامی جهات سواحل شبه جزیره قدیمی، اسکله‌های محله امینونو است. یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها در اینجا ساندویچ‌ها شامل ماهی تازه‌ایست که در قایق‌های شناور چسبیده به اسکله درست می‌کنند و مردم با نشستن روی میز و صندلی‌های پلاستیکی مشغول خوردن، حرف زدن و وقت گذرانی می‌شوند. به علاوه در آن حوالی دست فروشان به عرضه ترشی‌جات، ذرت بو داده، کالاهای چرمی و فروش اسباب بازی و ماشین‌های کنترلی می‌پردازند.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

 

 

اسکله‌های کشتی محله امینونو

 

 

کافه چورلولو علی پاشا

این باغ چای قرن ۱۸امی، کافه چورلولو علی پاشا تنها در فاصله چند قدمی از ایستگاه ترموای بیازیت قرار گرفته است. در طول روز مردان مسن از مسجد کناری سیگارکشان و روزنامه به دست به این کافه می‌آیند و دور هم می‌نشینند و اوقات بی‌کاریشان را سپری می‌کنند. اما عصر و با تاریک شدن هوا این مکان تبدیل به محلی برای تجمع جوانان و دورهمی‌هایشان می‌شود. آن‌ها در محیطی دوستانه به دور هم می‌نشینند با هم صحبت می‌کنند و از نوشیدنی‌های موجود سفارش می‌دهند. به علاوه خرده فروشی‌های زیادی در اطراف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

 

بهترین کافه‌های کادیکوی، محله‌ی دیدنی‌های آسیایی استانبول

 

 

کافه چورلولو علی پاشا

 

 

آدرس: Yeniçeriler Caddesi 36/28, Beyazit

تلفن: +90 212 519 2341

 

 

قهوه و قلیان در کاتمرلر

یک منطقه کوچک از کافه‌ها و قلیان‌سراها برای کسانی‌ست که می‌خواهند در محیطی صمیمی و دوستانه عصر خود را با دوستان بگذرانند. وقتی در امتداد این منطقه قدم می‌زنید می‌توانید عطر انواع تنباکوهای میوه‌ای و عطر اسانس آن‌ها را در هوا حس کنید. این کافه‌ها شب‌هایی که مسابقه فوتبال پخش می‌شود شلوغ‌تر هم می‌شوند. در این کافه‌ها با انواع برش‌های میوه، آجیل، چای و قلیان از مهمانان پذیرایی می‌شود.

 

 

کاتمرلر

 

 

آدرس: Necati Bey Caddesi 81, Beyoğlu

 

 

کافه گالاتا کناک

از یک طرف نمای شگفت‌انگیز بسفر و شاخ طلایی و از سمت دیگر برج غول‌پیگر قرون وسطایی، کافه کناک یکی از بهترین جاهای استانبول برای دیدن مناظر خیره‌کننده شهر قدیمی شمرده می‌شود. این کافه که در طبقه بالای یک ساختمان تاریخی سه طبقه قرار گرفته که با آسانسوری کوچک در دسترس است. کناک با فضای داخلی دنج و قدیمی، صندلی‌های راحتی، لوسترها، گرامافون‌ها، و تراسی با میز و صندلی‌های چوبی محیطی دلنشین و بدور از استرس را برای گردشگران و مردم بومی فراهم آورده است. در این کافه شما طیف گسترده‌ای از انواع آبمیوه‌ها و کیک‌های تازه را در اختیار داریدو به علاوه بوفه صبحانه نیز صبح‌ها ارائه می‌شود.

 

گردش در گالاتای استانبول؛ محله‌ای با کافه‌‌ها و مغازه‌های جذاب

 

 

 

 

کافه گالاتا کناک

 

 

آدرس: Haci Ali Sokak 2/2, Beyoğlu

تلفن: +90 212 252 5346

 

 

خیابان استقلال

نبض استانبول، خیابان استقلال در بی‌اغلو تجسم روحیه بی نظیر شهر است که همه گردشگران را بلا استثنا به سمت خود می‌کشاند. وقتی سعی می‌کنید در بین فروشگاه‌های لباس، لوازم جانبی، کیف و کفش فروشی‌ها و دوره‌گردهای نوازنده راه خود را باز کنید. خریدن بستنی از غرفه‌های آبمیوه و بستنی فروشی می‌تواند جان شما را تازه کند. روی یکی از صندلی‌ها در گوشه و کناری بنشینید، خستگی در کنید و از بستنی و آبمیوه‌تان لذت ببرید. در پاییز و زمستان آجیل‌های بو داده داغ می‌تواند حسی مشابه در شما ایجاد کرده و باعث آرامش شما شود.

 

در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

 

 

خیابان استقلال

 

 

کافه پیر لوتی

این کافه در یک تپه مشرف به شاخ طلایی واقع شده و نام یک رمان نویس فرانسوی را به خود رفته است. شما می‌توانید از یعقوب سوار تله کابین شوید و از بالای قبرستانی قدیمی عبور کنید و به این کافه برسید. قهوه توسط خدمه‌ای که لباس سنتی پوشیده‌اند سرو می‌شود. آن‌ها مرتبا به میزها سر می‌زنند تا کسی چیزی کم و کسری نداشته باشد. منظره شب ایت تپه با توجه به روشن شدن چراغ‌ها نیز بسیار دیدنی و آرامشبخش است.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی دل‌انگیز ترکی

 

 

کافه پیر لوتی

 

 

آدرس: Gümüşsuyu Balmumcu Sokak 1, Eyüp

تلفن: +90 212 581 2696

 

 

Kumpir در ساحل اورتاکوی

بعد از کلی گردش و پیاده‌روی در اطراف بسفر، می‌توانید زیر پل بزرگ بسفر که بخش اروپایی و آسیایی را به هم متصل می‌کند استراحت کنید و از تماشای منظره روبرو لذت ببرید. یکی از بیشترین نقاطی که مردم به آن می‌روند kumpir است. شما می‌توانید روی صخره‌های بزرگ ساحلی بنشینید و از خوردن سیب زمینی‌های تازه سرخ شده لذت ببرید. این کافه نه تنها به شما جایی برای استراحت می‌دهد بلکه نمای بسفر نیز بسیار دیدنی و مناظرش اینستاگرامی است.

 

 

ساحل اورتاکوی

 

 

آدرس: Ortaköy kumpirciler meydani

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران