بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین

جاذبه‌های گردشگری استانبول
 بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین

استانبول شهری با فرهنگ‌های متعدد و تاریخی کهن است که از این شهر چهره‌های متفاوتی به نمایش می‌گذارد. قبل از این هم بارها گفتیم که تور استانبول نقاط زیادی برای کاوش دارد.این شهر با وجود مذاهب مختلف و امپراطوری‌هایی که به خودش دیده جاذبه‌هایی دارد که هر کدامشان به نوعی منحصر به فرد محسوب می‌شوند. این رنگارنگی را حتی در سلیقه غذایی هم می‌توان دید. غذاهای آناتولی، عثمانی و مدیترانه‌ای از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ استانبول و ترکیه هستند. در کنار این‌ها آشپزی سبک لوکانتا هم از اهمیت بالایی برخوردار است. لوکانتا فرهنگ غذایی سریع و آماده با طعم خانگی است. ما در اینجا بهترین رستوران‌های لوکانتای استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

چیا سفراسی

این رستوران که احتمالا در بین گزینه‌های برتر استانبول قرار دارد با صداقت تمام انرژی خود را برای پیمودن راه موفقیت و بهترین شدن در استانبول صرف کرد. مالک با انصاف و متعهد این رستوران یعنی موسی داغدنیورن تمام همت خود را گذاشت تا از سراسر ترکیه دستورالعمل‌های غذایی را جمع‌آوری کند. به طوری که شما در این رستوران منویی را در دسترس دارید که گزینه‌های داخل آن را در هر جایی از شهر نمی‌توانید پیدا کنید. به علاوه به دلیل  تنوع غذایی آن‌ها به صورت فصلی و با مواد کاملا تازه تهیه می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که منوی چنین رستورانی با قیمت بالا ارائه داده شده است.

 

با گران‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

 

 

چیا سفراسی

 

 

آدرس: Caferağa Mahallesi, Güneşli Bahçe Sk. No:43, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 330 31 90

 

 

شاهین لوکانتاشی

این رستوران که در سال ۱۹۶۷ افتتاح شده یکی از رستوران‌های برتر لوکانتا در استانبول است که معمولا هنگام ناهار طیف وسیعی از مردم خودشان را در محیط کوچک دو طبقه‌اش جا می‌دهند. منوی رستوران روزانه تغییر کرده و ۱۲ نوع مختلف از گوشت، مرغ و سبزیجات، کوفته‌ها و برخی از گزینه‌های کلاسیک را در دسترس قرار می‌دهد. به علاوه خوراک دلمه بادمجان که با پیاز سرخ کرده، گوجه فرنگی و سیر شکم‌پر می‌شود و به باییلدی شناخته می‌شود هم برای سفارش وجود دارد. این غذا در رده محبوب‌ترین گزینه‌های لوکانتا قرار گرفته است.

 

معرفی دو رستوران ژاپنی ووگو و یادا سوشی در استانبول

 

 

شاهین لوکانتاشی

 

 

آدرس: Asmalı Mescit Mahallesi, Orhan Adlı Apaydın Sk. 11/A, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 244 25 43

 

 

ناتو لوکانتاشی

مدیر رستوران تعریف می‌کرد روزی خانومی آمد و گفت اگر می‌دانستم نام این رستوران ناتو است هرگز در اینجا غذا نمی‌خوردم. اما این رستوران تنها به افتخاری روزی که ترکیه به عضویت اتحادیه اروپا در آمد نام‌گذاری شد. ناتو لوکانتاشی در کاراکوی محله رستوران‌ها و کافه‌ها واقع شده است. ناتو غذاها را در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلخواه تهیه می‌بیند. در منوی رستوران از غذاهای سبزیجات، گوشتی، چند سوپ، غذاهای سرخ شده و حتی بخارپز استفاده شده است. اگر چند نفر هستید پس چند غذای مختلف را سفارش دهید و با یکدیگر به اشتراک بگذارید و در نهایت بهترین را بین خودتان انتخاب کنید.

 

بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذای سالم و ارگانیک در استانبول

 

 

ناتو لوکانتاشی

 

 

آدرس: Necatibey Caddesi Karanlık Fırın Sk.no.4 Karaköy, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 249 64 24

 

 

کاراکوی لوکانتاشی

این رستوران اول با مفهوم غذاهای اسناف لوکانتاشی آغاز کرد و بعد طراحی را به آن اضافه کرد. در نهایت نتیجه‌اش جایی از آب در آمد که مردم برای وقت گذرانی و دورهمی‌های دوستانه مد نظر قرار بدهد. شما در این رستوران از منویی درخشان و درباری دوره عثمانی بهره‌مند خواهید بود. این رستوران دو نبشِ دو طبقه با پنجره‌های سراسری و نورگیر یکی از محبوب‌ترین نقاط کاراکوی است که گردشگران به آن نگاه ویژه دارند. به علاوه رستوران در ساختمانی قدیمی و بازسازی شده قرار دارد که بر امتیازهای برجسته آن افزوده است. شما در این رستوران خوردن غذاهایی لذیذ را تجربه می‌کنید که خاطره‌اش تا مدت‌ها در ذهن‌تان می‌ماند.

 

۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام

 

 

کاراکوی لوکانتاشی

 

 

آدرس: Kemankeş Cd. No:37 A, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 292 44 55

 

 

دُیوران لوکانتاشی

دیوران لوکانتاشی در منطقه گردشگری کومپاکی قرار گرفته است. در بیشتر محله‌های استانبول کارگران جوان رستوران‌ها را راه‌اندازی می‌کنند و آن را بالا می‌برند. به عبارتی آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از دستورالعمل‌های مادران غذاهایی سریع، تازه و خوشمزه تهیه و عرضه کنند. دیوران لوکانتاشی یکی از بهترین نقاط در کومپاکی است که می‌توانید در آن انواعی از غذاهای ساده و خوشمزه، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را در دسترس داشته باشید. به علاوه خدمه این رستوران بسیار مردم‌دار هستند و به نیازهای شما پاسخ می‌دهند.

 

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

 

دُیوران لوکانتاشی

 

 

آدرس: Dr. Cemil Bengü Cd. 65/C, 34403 Kağıthane/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 224 25 53

 

 

لادس

لادس جایی برای خوردن غذاهای کلاسیک و قدیمی، خورشت‌های سنتی است. اگر آن را یک ماشین در نظر بگیریم ولووی قدیمی می‌شد که گرچه چیز جدیدی در آن وجود ندارد اما قابل اطمینان و امن است. منو روزانه تغییر می‌کند اما قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. همانطور که روی پنجره نوشته شده روزهای دوشنبه و پنج شنبه دونر کباب سرو می‌شود و سه شنبه‌ها خوراک جگر بره تند، arnavut ciğeri ارائه می‌شود. به غیر از این‌ها خورشت‌ها و دسرهای آن هم بسیار خوشمزه و دوست داشتنی هستند.

 

۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

 

 

لادس

 

 

آدرس: adri Alışık Sokak 14, Beyoğlu, İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 249 52 08

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران