گذراندن بهترین تعطیلات بهاره در قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
گذراندن بهترین تعطیلات بهاره در قبرس

قبرس کشوری در سومین جزیره بزرگ شرق دریای مدیترانه است که محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود. این کشور در دو بخش ترک‌نشین، قبرس شمالی با حاکمیت کشور ترکیه و بخش یونانی‌نشین، قبرس جنوبی با حاکیمت یونان و در اتحادیه اروپا قرار گرفته و شهر نیکوزیا پایتخت آن است. شهرهای لارناکا، پافوس، لیماسول و پلترس نیز شهرهای ساحلی پرطرفدار و محبوب قبرس هستند که در طول سال، گردشگران زیادی با تور قبرس برای گذران تعطیلات و انجام تفریحات ساحلی به این کشور می‌روند. با وجود دو فرهنگ و دو زبان مختلف در این کشور، در سفری بهاره، این سوال پیش می‌آید که قبرس شمالی یا قبرس جنوبی؟

 

قبرس شمالی یا قبرس جنوبی؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب سفرتان به قبرس بهتر است توجه کنید، گرفتن ویزاست. از آنجایی که برای رفتن به قبرس جنوبی و اروپایی به ویزای شینگن احتیاج دارید، می‌بایست شرایط خود را برای دریافت این ویزا بسنجید و در صورتی که امکان گرفتن ویزای شینگن را دارید در بهترین زمان سفر به قبرس، برای رفتن به قبرس جنوبی اقدام کنید و پس از آن هم به قبرس شمالی بروید که برای ایرانی‌ها نیاز به ویزا ندارد.
تقسیم این کشور به دو قسمت شمالی و جنوبی به دلیل اختلاف یازده ساله قوم‌های ترک و یونانی‌ها بوده و هم اکنون جمعیت این کشور حدود یک میلیون و صد هزار نفر است. دین مردم یونانی‌تبار قبرس، ارتدوکس و دین ترک‌های شمال کشور اسلام است. همانند بسیاری از کشورهای دیگر، قبرس نیز بیش از ۸۰ سال مورد استعمار کشور انگلیس قرار داشته و به همین دلیل، اکثر مردم آنجا به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

اگر قصد سفر به هر دو بخش این کشور را دارید، می‌توان گفت که هتل‌های قبرس شمالی لوکس‌تر و با امکانات بیشتری نسبت به هتل‌های بخش جنوبی است. همچنین هزینه بیشتری صرف سفر به بخش شمالی می‌شود و در بخش جنوبی قیمت‌ها کمتر است. قبرس شمالی آب و هوای بسیار تمیز و خوبی در بهار دارد و متوسط دمای سالانه این کشور حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. شما می‌توانید به سواحل زیبای آنجا بروید و زیر آفتابی گرم، آب‌های زلال و شن و ماسه‌های طلایی دریای مدیترانه را تماشا کنید. تفریحات آبی نیز در این بخش انتظار شما را می‌کشند. طبیعت بی‌نظیر و غذاهای خوشمزه قبرس نیز حسابی روحیه شما را تغییر می‌دهد. زمان پرواز از تهران به قبرس حدود ۳ ساعت است و مقصد نهایی فرودگاه بین‌المللی لارناکا است که به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس در ۴ کیلومتری جنوب غربی این شهر محسوب می‌شود.

بهار در قبرس

در ماه مارس کم کم بهار از راه می‌رسد و دشت‌ها سرسبز و پوشیده از گل می‌شوند. عطر این گل‌ها هوای جزیره را سرشار از بوی خوش می‌کند. به مناسبت جشن ایستر ارتدوکس یونان، ساکنین قبرس در ماه مارس یک کارناوال ده روزه برگزار می‌کنند که شامل راهپیمایی و جشن با لباس‌های مبدل می‌شود. شهر لیماسول انتخاب خوبی برای شرکت در این کارناوال است. مارس ماه مناسبی برای انجام فعالیت‌هایی است که در فضای باز صورت می‌گیرد. اگر در این ماه سفر می‌کنید می‌توانید در ساحل آفتاب بگیرید و در مدیترانه شنا کنید. از جاذبه‌های تاریخی بازدید کرده و در طبیعت پیاده‌روی کنید.
در ماه آوریل هوای قبرس کمی گرم‌تر می‌شود و زمان بسیار خوبی برای تفریحات آبی به شمار می‌رود. خورشید در ساعت ۷ عصر غروب کرده و زمان مناسبی هم برای تفریحات روزانه و هم تفریحات شبانه را در اختیار شما قرار می‌دهد. مزیت این ماه این است که هنوز آنقدر گرم نشده که نگران آفتاب سوختگی باشید و می‌توانید با خیال راحت در ساحل دراز بکشید و آفتاب بگیرید.

 

بهترین پارک آبی‌های قبرس

پس از ماه آوریل، هوای قبرس کم‌کم رو به گرمی می‌رود. در ماه می، تمامی فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی‌هایی که به خاطر آب و هوای زمستانی تعطیل شده بودند، دوباره به راه می افتند. جشن‌های مختلفی از جمله یک رویداد معروف برای تبلور گل و گیاهان با نام Anthestiria است که در سرتاسر قبرس جشن گرفته می‌شود.
دمای دریا در ماه ژوئن به ۲۲ درجه می‌رسد و دمای فوق‌العاده‌ای برای شنا در دریای زیبای مدیترانه است. فستیوال سیل به عنوان یکی از خاص‌ترین فستیوال‌ها حدود ۵۰ روز بعد از جشن ایستر و در ماه ژوئن در سرتاسر قبرس برگزار می‌شود و شما می‌توانید یک نمایشگاه بسیار بزرگ ساحلی را ببینید که شامل غرفه‌های مختلفی است و هر کدام از آنها مشغول ارائه غذاهای محلی، نمایش و انجام بازی‌های سنتی، نواختن موسیقی و اجرای رقص فولکلور هستند. علاوه بر این، به مدت ۷ تا ۱۰ روز مسابقات قایق‌سواری و شنا در شهر لارناکا در قبرس برگزار می‌شود.

۱۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران