آشنایی با قلعه کوش آداسی در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
آشنایی با قلعه کوش آداسی در ترکیه

نام کوش آداسی در بین تمامی شهرهای توریستی ترکیه همچون مرواریدی زیبا و ارزشمند می‌درخشد. این شهر ساحلی قبل از هر چیزی به دلیل وجود سواحل بسیار زیبا و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای که دارد توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند. اما در این میان نمی‌توان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و دیدنی آن چشم‌پوشی کرد. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که بازدید از آن در تور کوش آداسی پیشنهاد می‌شود قلعه کوش آداسی است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این قلعه دیدنی و متفاوت در کوش آداسی آشنا کنیم.

 

قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle)

قلعه کوش آداسی همانند تمامی قلعه‌های ساخته شده یک دژ نظامی محکم در این منطقه محسوب می‌شود. این قلعه در کنار ارزش تاریخی و سبک معماری متفاوتی که دارد توانسته به دلیل چشم‌اندازی ویژه از دریای اژه هر بیننده‌ای را مسحور خود کند. چرا که تماشای منظره زیبای سواحل و دریای اژه از ارتفاعات این قلعه بسیار متفاوت خواهد بود. قلعه کوش آداسی یادگاری تاریخی از دوران حکومت بیزانس در این شهر است. اهمیت این قلعه به قدری بالا است که امروزه به نمادی از این شهر ترکیه تبدیل شده است. قلعه در میان آب‌های دریای اژه و در جزیره کبوتر که از جاذبه‌های گردشگری در کوش آداسی است قرار گرفته و توسط یک مسیر باریک از روی آب به خشکی متصل گشته است.

 

اقامت در هتل‌های ارزان کوش آداسی

جذابیت‌های قلعه کوش آداسی

همان طور که گفته شد قلعه کوش آداسی در جزیره کبوتر و میان آب‌های دریای اژه واقع شده است. توریست‌ها با رفتن به این مکان می‌توانند چشم‌انداز آب‌های نیلگون دریای اژه را از ارتفاعات تماشا کنند. بدون شک تماشای منظره دریا از این زاویه زیبایی دوچندانی برای تمامی بازدیدکنندگان خواهد داشت. علاوه بر آن می‌توانید بومیانی که در اطراف این قلعه به ماهیگیری مشغول هستند را مشاهده کرده و در صورت تمایل خودتان نیز ماهیگیری را تجربه کنید.

علاوه بر این موارد در اطراف این قلعه تاریخی و دیدنی رستوران‌های شیک و خوبی برای خوردن انواع غذاهای دریایی خوشمزه وجود دارد. همچنین کافه‌هایی رو به نمای زیبای دریای اژه قرار گرفته که می‌توانید کمی در آن‌ها نشسته و با نوشیدن قهوه‌ای خوشمزه از منظره لذت ببرید. اگر به موزه‌گردی علاقه دارید با رفتن به سمت قلعه کوش آداسی در جزیره کبوتر می‌توانید به این تفریح نیز بپردازید. چرا که در کنار این قلعه موزه‌ای قرار گرفته که سبک زندگی ماهیگیری و قایقرانی در گذشته را در این منطقه به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن می‌توانید با رفتن به این بنای مستحکم و باشکوه قدیمی به فعالیت‌هایی مثل قایق‌سواری پرداخته و از لحظات خود لذت ببرید.

تاریخچه قلعه کوش آداسی

قلعه کوش آداسی در دوران حکومت بیزانس در شهر ساحلی کوش آداسی بنا شد. همانند تمامی قلعه‌ها این بنا نیز با هدف دفاع از این منطقه در برابر حملات دشمن در آن زمان ساخته شد. قلعه کوش آداسی از معماری جذاب و بنای مستحکمی برخوردار بوده و در دوران عثمانی نیز توانسته نقش مهمی را جهت حفاظت از تجارت ارزشمند آن‌ها از طریق دریا ایفا کند. طبق شواهد به دست آمده گفته می‌شود که تاریخ ساخت این بنا متعلق به سال ۱۵۳۴ بوده و توسط شخصی به نام آدمیرال بارباروسا بنا گردیده است. امروزه قلعه کوش آداسی توانسته توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به چنین مکان‌هایی را به خود جلب کند.

 

معرفی بازار بزرگ کوش آداسی

طریقه بازدید از قلعه کوش آداسی

همان طور که گفته شد قلعه کوش آداسی یک بنای تاریخی و ارزشمند برای مردم ترکیه است که در این شهر ساحلی و در میان آب‌های دریای اژه ساخته شده است. این قلعه در یکی از جزیره‌های کوش آداسی به نام جزیره کبوتر (Guvercin Adasi) ساخته شده است. با تماشای آن از دور طوری تصور می‌شود که گویا بنای قلعه از میان آب‌های دریا سر در آورده است. برای دستیابی به آن در سفر با تور ترکیه، باید از مسیری باریک که بر روی آب قرار دارد عبور کنید. به خصوص در روزهایی که هوا مطلوب و دلنشین است می توانید با یک تیر دو نشان زده و در کنار لذت بردن از پیاده‌روی در مسیر دریا از قلعه کوش آداسی نیز دیدن کنید.

علاقه‌مندان به بازدید از این بنا و تماشای منظره پانوراما کوش آداسی از فراز این قلعه می‌توانند با کمی پیاده‌روی به آن دسترسی پیدا کنند. قلعه کوش آداسی به عنوان سنبل این شهر توریستی شناخته می‌شود و تمامی بومیان می‌توانند شما را در رسیدن به آن کمک کنند. خوشبختانه برای ورود و بازدید از درون این قلعه نیازی به تهیه بلیط نبوده و تمامی افراد می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند.

۰۵ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران