آشنایی با معبد آرتمیس کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
آشنایی با معبد آرتمیس کوش آداسی

افرادی که خود را برای سفر با تور کوش آداسی آماده می‌کنند باید برای تفریحات آبی و دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر نیز آماده باشند. چرا که این جزیره کوچک و زیبا یک مقصد گردشگری با هزاران جاذبه تفریحی و دیدنی می‌باشد. یکی از این مکان‌های تاریخی و زیبا معبد آرتمیس می‌باشد که به عنوان موضوع این مقاله انتخاب شده است. پس اگر به دیدن این مکان با ارزش علاقه‌مند هستید همراه ما باشید.

 

معبد آرتمیس کوش آداسی

معبد آرتمیس یا به عبارتی دیگر معبد افه سوس یکی از دیدنی‌ترین معبدهای یونانی می‌باشد که در کوش‌آداسی واقع شده است. از جمله دلایل معروف شدن این معبد علاوه بر سبک معماری و قدمت تاریخی آن ارزش معنوی آن می باشد. چرا که در این مکان سه دین بت پرستی، مسحیت و اسلام در کنار هم قرار گرفته‌اند. نماد بت پرستی معبد آرتمیس، نماد مسحیت کلیسای سنت جان و نماد دین اسلام مسجد عیسی بیگ می باشد. البته امروزه فقط خرابه هایی از این معبد به جای مانده است. ولی با این حال هنوز هم با بازدید معبد آرتمیس که زمانی یکی از عجایب هفتگانه در بین آثار باستانی به شمار می‌آمد می‌توان به عظمت و شکوه این منطقه پی برد.

 

 بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

 معبد آرتمیس کوش آداسی

 

سبک معماری معبد آرتمیس کوش آداسی

از جمله دلایلی که باعث شده بود تا شکوه و عظمت معبد آرتمیس زبان‌زد همگان قرار بگیرد سبک معماری منحصر به فرد آن بود. چرا که در آن دوره از تاریخ برای ساخت بناها از سنگ مرمر استفاده نمی‌کردند ولی برای ساخت این معبد از سنگ مرمر استفاده شد. همچنین در طراحی این بنا سبک معماری تلفیقی از معماری ترکیه و یونان به چشم می‌خورد. در حالت کلی معبد آرتمیس از ۱۲۷ عدد ستون تشکیل شده است که هر کدام از این ستون‌ها ارتفاعی در حدود ۲۰ متر دارند. مجسمه‌های بسیار بزرگ و باشکوه از آرتمیس و سایر الهه‌ها دیگر نیز زیبایی و شکوه دو چندانی به آن داده بودند. البته امروزه تعداد این تندیس‌ها کمتر شده است و مجسمه اصلی که مربوط به آرتمیس بود در موزه نگه‌داری می‌شود. از دیگر مشخصه‌های طراحی و معماری که می‌توان برای این مکان معنوی بیان کرد نقاشی‌هایی هستند که بر روی سنگ‌ها و دیواره‌های آن حکاکی شده‌اند.

 

 ۶ تفریح ماجراجویانه در سفر به کوش آداسی 

 معبد آرتمیس کوش آداسی

 

تاریخچه ساخت معبد آرتمیس کوش آداسی

برای اولین بار اقدامات ساخت معبد آرتمیس در قرن ۷ام قبل از میلاد مسیح صورت گرفت. بعدها و به مرور زمان ستون‌های بیشتری در محوطه آن ساخته شد و معبد حالت بزرگ‌تر و تکمیل شده‌ای را به خود گرفت. اما متاسفانه در طول زمان شاهد حوادث و اتفاقات زیادی نظیر تخریب بر اثر زلزله و آتش سوزی توسط فردی دیوانه به اسم هروستراتوس و حمله گات‌ها بود. البته بارها معبد آرتمیس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت ولی هیچ وقت به شکل اولیه خود برنگشت و امروزه نیز به حال خود رها شده و در حال تخریب است. همچنین مجسمه‌های آن و سایر آثار تاریخی که در آن قرار داشتند به موزه‌های ترکیه و بریتانیا انتقال داده شده‌اند.

 

 گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی

معبد آرتمیس کوش آداسی

 

امروزه داستان‌های زیادی در مورد ساخت معبد آرتمیس بیان می‌شوند. طبق یکی از این داستان‌ها گفته می‌شود که معبد آرتمیس به دست زنان آمازون ساخته شده است. که در این مورد داستان‌ها و افسانه‌های شگفت‌انگیزی نیز نقل می‌شود. از طرفی دیگر عده‌ای نیز بر این باورند که قدمت این معبد به دوران قبل از زنان آمازون برمی‌گردد.

 

راه‌های دستیابی به معبد آرتمیس کوش آداسی

معبد آرتمیس در مسیر بین شهر ازمیر و کوش آداسی ترکیه قرار گرفته است. به همین دلیل مسافران تور کوش آداسی باید به سمت جاده مسیر کوش آداسی به ازمیر به نام Dr Sabri Yayla حرکت کنند. البته بهترین پیشنهادی که در این مقاله برای مسافران تور کوش آداسی می‌توان پیشنهاد داد بازدید از معبد آرتمیس به همراه تورهای گردشگری است. چرا که آن‌ها با هزینه کم شما را به این مکان خواهند رساند و توضیحات لازم را در حین مسیر به شما خواهند داد. همچنین این تورها برنامه‌های شاد و سرگرم کننده‌ای را برای مسافران ارائه می‌دهند.

 

 راهنمای اجاره‌ی خودرو در کوش آداسی برای گشت و گذارهای خصوصی 

 معبد آرتمیس کوش آداسی

 

بهترین زمان بازدید از معبد آرتمیس کوش آداسی

درهای معبد آرتمیس در ساعات بین ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به صورت روزانه به روی گردشگران باز می‌باشد. همچنین برای بازدید از این معبد باشکوه نیازی به تهیه بلیط نخواهد بود و گردشگران می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند. علاوه بر آن باید بگوییم که بهترین زمان بازدید از این معبد در روزهای خنک سال و به خصوص فصل‌های بهار یا پاییز است. چرا که احتمال اینکه آفتاب باعث اذیت شما شود در این مکان بالا است.

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران