سفری پاییزه با تور کوش آداسی در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
سفری پاییزه با تور کوش آداسی در ترکیه

کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین مقاصد تابستانه در ترکیه است و خیلی از مسافران بخاطر سواحل زیبایش، برای تعطیلات سفر به این شهر را برنامه‌ریزی می‌کنند. با این حال در فصول دیگر مخصوصا بهار و پاییز نیز می‌توان با تور کوش آداسی سفر کرد و تجربه متفاوتی از سفر خود به این مقصد داشت.

در واقع شما در سفر به کوش آداسی در فصول دیگر، می‌توانید وجه دیگری از این شهر را تماشا کرده و فعالیت‌های متفاوتی را از سر بگذرانید. اگر قصد دارید در فصل پاییز به کوش آداسی سفر کنید، ما اطلاعاتی کلی در مورد سفر پاییزه به این شهر برایتان گردآوری کرده‌ایم.

 

آب و هوای کوش آداسی در پاییز

شاید اوایل پاییز در کوش آداسی بتوانید تنی به آب بزنید، اما در مجموع این فصل برای آبتنی دمای مناسبی ندارد و ماه به ماه دمای آن نیز کاهش پیدا می‌کند. در ماه سپتامبر دمای هوا در بالاترین حد خود به ۲۹ خواهد رسید و این رقم در ماه‌های بعدی به ترتیب ۲۳ و ۱۸ درجه خواهد بود. با این حال این هوای مطبوع شرایطی عالی برای گشت‌های شهری، بازدید از طبیعت کوش آداسی یا حتی تفریح در کنار ساحل را نیز به وجود می‌آورد.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

نکته دیگر این که در پاییز کوش آداسی به ندرت بارندگی را شاهد خواهید بود. شاید در کل این فصل ۵ یا ۶ بار هوا بارانی باشد و باران‌های آن نیز گذرا هستند. پس هیچ روزی از سفر خود را در این مقصد ساحلی از دست نخواهید داد.

سفر به کوش آداسی در ایام پاییز

اولین چیزی که باید در مورد کوش آداسی پاییزی گفت، خلوت‌تر بودن این شهر زیباست. دیگر خبری از آن حجم بالای گردشگرانی نیست که تمام سواحل را پر کرده‌اند و کار را برای بازدید از نقاط تاریخی و زیبای شهر، سخت می‌کنند. در این فصل شما به راحتی می‌توانید به گشت زدن در خیابان‌ها بپردازید، خیلی راحت‌تر در رستوران‌های معروف برای خود جایی رزرو کنید و همچنین در سواحل این شهر، طعم خوش آرامش را بچشید.

 

عکاسی در زیباترین نقاط کوش آداسی

بسیاری از کسانی که اهل شنا در ساحل نیستند، می‌توانند این فصل را برای سفر با تور ترکیه به کوش آداسی انتخاب کرده و جدا از بازدیدِ سواحل زیبای شهر، به سراغ موزه‌ها، مکان‌های تاریخی متعدد و همچنین طبیعت این بخش از ترکیه بروند. با توجه به شرایط آب و هوایی که برای شما برشمردیم، این فصل زمانی عالی برای چنین فعالیت‌هایی است و کوش آداسی نیز موقعیت‌های مختلف به این منظور در اختیارتان می‌گذارد.

جاذبه‌های کوش آداسی در فصل پاییز

طبیعت اطراف کوش آداسی با درختان رنگارنگی که دارد، مکان‌هایی عالی برای گردش‌های طبیعت گردی در این سفر خواهند بود و این فرصت را در اختیارتان می‌گذارند تا عکس‌هایی زیبا را برای خود ثبت کنید. در خود شهر نیز نقاط زیادی هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید. گالری‌های هنری پرتعداد از جمله گالری ایبراماکی و یا سالن‌های تئاتر و مراکز خرید، دیگر دیدنی‌های کوش آداسی هستند.

 

معرفی بازار بزرگ کوش آداسی

اما وقتی حرف از جاهای دیدنی به میان می‌آید، کوش آداسی به خوبی، خوش می‌درخشد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها قلعه عثمانی گورجین آداسی است که در قرن ۱۹ و در یک جزیره‌ی کوچک چسبیده به کوش آداسی ساخته شده و از جمله محبوب‌ترین جاهای شهر در تمام فصول به حساب می‌آید. محوطه‌ی افسانه‌ای دیدایما نیز از جمله دیدنی‌های تاریخی کوش آداسی است که پیشینه‌ی آن به دوران یونان باستان می‌رسد. پرینه نیز دیگر از جاذبه‌های باستانی کوش آداسی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر، حتما از این مکان نیز بازدید کنید که قدمت آن به ۴۵۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

گشت‌های خارج شهری از کوش آداسی در فصل پاییز

شاید در فصل تابستان همه شبه جزیره دیلک که از جاذبه های دیدنی کوش آداسی است را برای یک گردش برون شهری به شما پیشنهاد کنند، اما برای پاییز شما می‌توانید نقاط متنوع دیگری مثل شهر تاریخی افسوس یا روستای زیبای کیرازلی را برای خود انتخاب نمایید.

 

از شکم گردی تا ماجراجویی، در کوش آداسی خوش بگذرانید

نقاط خاص‌تری هم در نزدیکی کوش آداسی هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به غار کاراجا از  بهترین غارهای کوش آداسی اشاره کرد که با توجه به کاوش‌های صورت گرفته، مشخص شده که انسان‌ها، هزاران سال پیش در این غار زندگی می‌کردند.

اما گل سر سبد تمام گردش‌های برون شهری ، پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی است. جایی که چشمه‌های آب گرم به صورت پلکانی از رسوبات خود، استخرهایی زیبا و سفید را به جا گذاشته‌اند و در بستر گرم خود، نمایی همچون یک کوه برفی را پدید آورده‌اند.

۲۲ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران